%۱.۰۸
کی ام سی X5
۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۸۳۸,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
اطلس G
۷۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۰۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
ری را
۱,۹۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۳۶,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۵
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۶۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
کی ام سی T9
۳,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۷۱۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۴
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ساینا S
۶۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۰۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
هایما ۸S
۲,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
فونیکس آریزو 8
۳,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۲۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۳
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
جک J4
۱,۲۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۸۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۷
اکستریم LX
۳,۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
سورن پلاس - XU7P
۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
کی ام سی X5
۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۸۳۸,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
اطلس G
۷۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۰۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
ری را
۱,۹۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۳۶,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۵
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۶۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
کی ام سی T9
۳,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۷۱۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۴
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ساینا S
۶۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۰۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
هایما ۸S
۲,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
فونیکس آریزو 8
۳,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۲۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۳
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
جک J4
۱,۲۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۸۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۷
اکستریم LX
۳,۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
سورن پلاس - XU7P
۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۴۷,۰۰۰,۰۰۰

پورشه برقی سازی را عامل عمیق تر شدن بحران های خود دانست

منتشر شده در 27 اردیبهشت 1404 ساعت 09:59
نویسنده سعید علیپور
پورشه برقی سازی را عامل عمیق تر شدن بحران های خود دانست

پورشه که تا همین چند سال پیش یکی از سودآورترین خودروسازان جهان تلقی می‌شد، این روزها با چالش‌های بزرگی روبروست. کاهش فروش، تعرفه‌های سنگین، رقابت سخت در بازار خودروهای برقی چین و تأخیر در عرضه محصولات جدید، برند پورشه را وارد دوره‌ای بحرانی کرده است.

به گزارش آخرین خودرو، اتوموتیو نیوز، استراتژی بیش از حد بلند پروازانه و غیر منعطف در زمینه برقی‌ سازی، یکی از دلایل اصلی وضعیت فعلی پورشه عنوان شده است. این خودروساز آلمانی قصد داشت تا سال ۲۰۳۰ میلادی، ۸۰ درصد از فروش جهانی خود را به خودروهای تمام برقی (BEV) اختصاص دهد. اما حالا به نظر می‌رسد این هدف، بیش از آنکه فرصتی برای رشد باشد، به مانعی جدی در مسیر پیشرفت برند تبدیل شده است.

تأخیر در محصولات برقی و بازگشت به پیشرانه‌های درون‌سوز

به گفته فابیو هولشر، تحلیلگر موسسه Warburg Research، تأخیر در روند تولید خودروهای برقی باعث شده پورشه به توسعه دوباره مدل‌های درون‌سوز مجبور شود، آن هم در شرایطی که باید هزینه‌های هنگفتی برای بهبود وضعیت فعلی در بازار چین و صادرات به ایالات متحده بپردازد.

در نتیجه این بحران، پورشه در فوریه ۲۰۲۵ حدود ۱۹۰۰ فرصت شغلی در حوزه تحقیق و توسعه و تولید در آلمان را حذف کرده؛ همچنین، اهداف مالی سال ۲۰۲۵ حدود ۲.۲ میلیارد دلار کاهش یافته است. حتی گفته می‌شود که ۸۰۰۰ شغل دیگر در معرض خطر حذف قرار دارند.

فروش ناامیدکننده در چین و رقابت سنگین با برندهای داخلی

چین که زمانی یکی از پرسودترین بازارها برای پورشه بود، حالا به بزرگ‌ترین چالش برند تبدیل شده؛ طوری که فروش این برند در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد کاهش یافته است.

در همین حین، بازار خودروهای برقی اسپرت در چین با شتاب در حال رشد است. خودروهایی مانند شیائومی SU7 اولترا و یانگ وانگ U9 با قدرت‌های چهار رقمی و سامانه‌های تعلیق فعال، با قیمت‌هایی رقابتی وارد میدان شده‌اند و عرصه را بر برندهای خارجی تنگ کرده‌اند. به گفته معاون تحقیقاتی شرکت گارتنر، برند پورشه در چین در شرایط دشواری قرار دارد و حتی بعید نیست این شرکت به‌ طور کلی از بازار چین عقب‌نشینی کند.

بازنگری در مدیریت ارشد برای نجات برند

برای عبور از بحران، پورشه دست به تغییرات مدیریتی گسترده زده است. در پایان فوریه، مدیران مالی و فروش این شرکت جایگزین شدند و مایکل اشتاینر، مدیر پیشین توسعه گروه فولکس واگن، به عنوان معاون هیئت مدیره اجرایی پورشه منصوب شد. پورشه امیدوار است با این تغییرات، بتواند راهی برای بهبود وضعیت فعلی بیابد.

با وجود مشکلات، پورشه همچنان بر محصولات آینده خود تمرکز دارد. مدل‌های برقی جدید مانند نسخه‌های جانشین ۷۱۸ باکستر و کیمن و همچنین شاسی بلند سه ردیفه برقی از جمله پروژه‌هایی هستند که به دلیل شرایط فعلی، عرضه آن‌ها با تأخیر مواجه شده‌اند.

با توجه به سابقه درخشان در مسابقات اتومبیلرانی و جایگاه بالای این برند در میان خودروهای لوکس، اگر پورشه بتواند نسل جدید محصولات برقی خود را با موفقیت روانه بازار کند، می‌تواند این بحران را پشت سر بگذارد. اما تا آن زمان، چالش‌هایی مانند رقابت با برندهای نوظهور چینی و بی‌ثباتی اقتصاد جهانی، کار را برای مدیران پورشه بسیار سخت خواهند کرد.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X