%۰.۳۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
بک X3 پرو
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
ری را
۱,۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
فونیکس آریزو 8
۳,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۶,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۳,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
کی ام سی J7
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
کوییک S
۶۷۹,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
بک X3 پرو
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
ری را
۱,۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
فونیکس آریزو 8
۳,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۶,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۳,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
کی ام سی J7
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
کوییک S
۶۷۹,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰

کانسپت لکسوس LS کوپه معرفی شد؛ خداحافظ سدان کلاسیک، سلام بر کراس اوور کوپه الکتریکی

منتشر شده در 07 آبان 1404 ساعت 15:00
نویسنده سعید علیپور
کانسپت لکسوس LS کوپه معرفی شد؛ خداحافظ سدان کلاسیک، سلام بر کراس اوور کوپه الکتریکی

با تصمیم لکسوس، سدان پرچمدار LS دیگر تولید نخواهد شد. اما این پایان راه نیست، چرا که برند لوکس ژاپنی ظاهراً قصد دارد پرچمدار خود را در قالبی متفاوت و با مفاهیم کاملاً جدید در زمینه طراحی و فناوری راهی بازار کند. کانسپت لکسوس LS کوپه آمده تا پیش‌ نمایشی از چنین مدلی را ارائه نماید.

طراحی بیرونی جسورانه و متفاوت کانسپت لکسوس LS کوپه

کانسپت لکسوس LS کوپه با آنکه واژه کوپه را در نام خود دارد، ولی در اصل یک کراس اوور اسپرت با طراحی آینده‌نگرانه است. بدنه این خودرو با خطوط تیز و چراغ‌های زاویه‌دار جلو و عقب، ظاهری شبیه به وسایل نقلیه موجود در فیلم‌های علمی تخیلی دارد. در نمای عقب، نور ترمز سوم به ‌صورت عمودی با چهار پره کوچک طراحی شده که میان آن فن‌هایی ظریف جای گرفته‌اند. این کراس اوور مفهومی به سقف شیشه‌ای پانورامیک عظیم مجهز است، در نتیجه فضای داخل همواره در نور غرق می‌شود.

کانسپت لکسوس LS کوپه معرفی شد؛ خداحافظ سدان کلاسیک، سلام بر کراس اوور کوپه الکتریکی

درهای عقب این کراس اوور مانند فراری پوروسانگوئه با لولاهای معکوس طراحی شده‌اند. این ویژگی حس خاص بودن و تجمل را القا می‌کند. نکته جالب‌تر اینکه برخلاف انتظار، قسمت عقب این خودرو با یک صندوق کلاسیک طراحی شده، نه درِ صندوقی بزرگ شبیه کراس ‌اوورهای مرسوم. اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم، باید بگوییم پنل پشتی صندوق عقب کانسپت لکسوس LS کوپه به‌ صورت کشویی به طرف پایین می‌رود تا کف بار به طور خودکار بیرون بیاید. البته فضای بار چندان گسترده نیست و برای وسایل بزرگ و حجیم محدودیت دارد، اما ایده‌ای نوآورانه محسوب می‌شود.

اگرچه لکسوس هنوز اطلاعات فنی رسمی از این مفهومی جوان‌پسند منتشر نکرده، اما شواهد نشان می‌دهد LS کوپه از پیشرانه تمام الکتریکی بهره می‌برد.

کانسپت لکسوس LS کوپه معرفی شد؛ خداحافظ سدان کلاسیک، سلام بر کراس اوور کوپه الکتریکی

کابینی متفاوت با زبان طراحی کاملاً جدید

درون کابین، همه چیز متفاوت است. پنل پشت فرمان دو لایه طراحی شده و شامل نمایشگرهای عریض می‌شود. مقابل سرنشین جلو نیز یک نمایشگر بزرگ مستقل نصب شده تا حس همگامی با فناوری را تقویت کند.

صندلی‌های عقب کانسپت لکسوس LS کوپه مجزا هستند و سرنشینان آنها می‌توانند از طریق نمایشگرهای بزرگی که روی پشتی صندلی‌های جلو نصب شده، به امکانات و قابلیت‌های مختلف دسترسی داشته باشند. به طور کلی کابین چهار نفره خودرو با تعداد زیادی دریچه تهویه، استفاده از چوب بامبو و صندلی‌های متفاوت از نظر رنگ، ترکیبی از لوکس بودن و آینده‌نگری را نمایش می‌دهد. کف کاملاً تخت کابین تأیید دیگری است بر ماهیت برقی این خودرو.

کانسپت لکسوس LS کوپه معرفی شد؛ خداحافظ سدان کلاسیک، سلام بر کراس اوور کوپه الکتریکی

صندلی راننده با رنگ آبی روشن از سایر صندلی‌های کرم ‌رنگ متمایز است. فرمان سنتی حذف شده و جای خود را به فرمان یوغ‌ مانند داده؛ دکمه‌های فیزیکی حذف شده‌اند و تقریباً همه چیز در مفهومی جدید لکسوس لمسی است.

چشم‌انداز آینده لکسوس با LS کوپه؛ خانواده‌ای فراتر از یک سدان

لکسوس درباره کانسپت LS کوپه می‌گوید این خودرو پاسخی است به آرزوی داشتن بهترینِ هر چیز؛ خودرویی که به اندازه راننده، برای سرنشین هم لذت‌بخش است. برند لوکس ژاپنی این مفهومی را ترکیبی از تضادها که همیشه نقطه قوت لکسوس بوده می‎داند.

کانسپت لکسوس LS کوپه معرفی شد؛ خداحافظ سدان کلاسیک، سلام بر کراس اوور کوپه الکتریکی

هرچند هنوز مشخص نیست مفهومی لکسوس LS کوپه به تولید انبوه خواهد رسید یا خیر. اما با توجه به معرفی همزمان این کراس اوور و یک مینی ون پیشرفته دیگر، به‌ نظر می‌رسد نام LS به زودی به مجموعه‌ای کامل از مدل‌های لوکس و آینده‌نگر تبدیل خواهد شد. با این حال، هواداران امیدوارند نسخه سدان کلاسیک که از سال ۱۹۸۹ میلادی در خانواده لکسوس حضور داشته، به حیات خود ادامه دهد.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X