%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰

کیا EV5 WKNDR رونمایی شد؛ آفرودر مفهومی با پیشرانه برقی

منتشر شده در 07 آذر 1404 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
کیا EV5 WKNDR رونمایی شد؛ آفرودر مفهومی با پیشرانه برقی

کانسپت کیا EV5 WKNDR در نمایشگاه خودروی گوانگژو ۲۰۲۵ معرفی شد. این کراس اوور مفهومی آمده تا ثابت کند که مدل‌های تمام الکتریکی هم می‌توانند در مسیرهای خارج از جاده حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند. نکته جالب اینکه این کانسپت نه یک مدل صرفاً نمایشی ساده، بلکه پیش‌ نمایشی کاملاً جدی از یک تریم آفرودی برای کراس ‌اوور الکتریکی و محبوب EV5 است.

ارتفاع بیشتر، لاستیک‌های آفرود و چهره‌ای خشن‌تر برای کیا EV5 WKNDR

این خودرو توسط تیم طراحی «Kia China Style» توسعه یافته و به ‌نظر می‌رسد از همان لحظه خروج از نمایشگاه آماده یک کمپینگ آخر هفته باشد. کیا برای رسیدن به شخصیت آفرودی واقعی، از سیستم تعلیق در این کانسپت بهره گرفته؛ تغییری که خود را در افزایش ارتفاع و فاصله بیشتر از سطح زمین نشان می‌دهد. رینگ‌های بزرگ با تایرهای مخصوص آفرود نیز ظاهر خشن خودرو را تکمیل کرده و نشان می‌دهند که کیا EV5 WKNDR فراتر از یک کراس ‌اوور شهری است.

کیا EV5 WKNDR رونمایی شد؛ آفرودر مفهومی با پیشرانه برقی

بدنه‌ای بازطراحی‌شده با کیت خشن و قطعات تقویتی

تغییرات ظاهری کیا EV5 WKNDR فقط به تعلیق و تایرها خلاصه نمی‌شود. یک کیت بدنه کاملاً جدید روی خودرو قرار گرفته که شامل گلگیرهای عریض‌تر و پهن‌تر بوده و استیلی عضلانی و تنومند به آن بخشیده است. سینی‌های بزرگ از زیر بدنه محافظت می‌کنند و رکاب‌های کناری مقاوم‌تر، باعث حفاظت بیشتر در مسیرهای آفرودی می‌شوند. در بخش جلو، یک ورودی هوای جدید روی کاپوت و در سقف، یک باربند بزرگ نصب شده که آمادگی برای حمل تجهیزات کمپینگ و ماجراجویی را نمایش می‌دهد.

کیا EV5 WKNDR رونمایی شد؛ آفرودر مفهومی با پیشرانه برقی

امضای رنگی مخصوص کانسپت‌های ماجراجویانه کیا

رنگ خاص بدنه کانسپت EV5 WKNDR که ترکیبی از بژ مات و جزئیات لیمویی و طوسی است، امضای مشترک کانسپت‌های آفرودی کیا به حساب می‌آید. برای کسانی که تجهیزات سنگین با خود حمل می‌کنند، کیا پایه‌های مخصوص نصب لوازم را در کناره‌های بدنه قرار داده است؛ طرحی مشابه آنچه روی لندروور دیفندر دیده می‌شود.

کابینی کاملاً بازطراحی‌شده با نمایشگر سرتاسری و صندلی‌های جدید

در داخل کابین کیا EV5 WKNDR تغییرات داخلی بسیار فراتر از یک پالت رنگی تازه است. طراحان یک نمایشگر عریض سرتاسری مقابل سرنشین جلو نصب کرده‌اند که در کنار پنل دیجیتال پشت فرمان و فرمان جدید، محیطی کاملاً مدرن و متفاوت ایجاد کرده است. کنسول مرکزی اصلاح شده و دریچه‌های تهویه طراحی متفاوتی دارند. روکش‌های صندلی با بافت سه‌ب عدی و ترکیب رنگی جدید نیز حس آینده‌نگرانه کابین را تقویت می‌کنند.

کیا EV5 WKNDR رونمایی شد؛ آفرودر مفهومی با پیشرانه برقی

تمرکز روی کاربردی بودن و کابینی برای سفرهای واقعی

کراس اوور کانسپت کیا EV5 WKNDR به طور ویژه برای کاربری ماجراجویانه طراحی شده و بخش‌های زیادی از کابین آن الهام‌ گرفته از سیستم ساده YouClip شرکت داچیا است. محفظه‌های کاربردی، نگهدارنده‌ها و راه‌ حل‌ های هوشمندانه ذخیره‌سازی در قسمت بار قرار دارند که دسترسی به تجهیزات سفر را آسان می‌کند. در سقف، ریل‌های اضافی برای مهار تجهیزات قرار داده شده تا وسایل هنگام عبور از مسیرهای ناهموار جابه‌جا نشوند.

کیا EV5 WKNDR رونمایی شد؛ آفرودر مفهومی با پیشرانه برقی

جزییات فنی کیا EV5 WKNDR در هاله‌ای از ابهام

کیا هنوز مشخصات فنی کانسپت EV5 WKNDR را منتشر نکرده و تنها تغییر تأیید شده همان سیستم تعلیق ارتقا یافته است. با این حال می‌دانیم که EV5 استاندارد روی پلتفرم E-GMP ساخته شده؛ همان معماری انعطاف‌پذیری که در سایر محصولات برقی کیا نیز استفاده می‌شود.
مدل تولیدی EV5 بسته به بازار در نسخه دیفرانسیل جلو (FWD) و تمام چرخ محرک (AWD) عرضه می‌شود و با باتری‌های متفاوتی قابل سفارش است.

کیا EV5 WKNDR رونمایی شد؛ آفرودر مفهومی با پیشرانه برقی

احتمال تولید بسیار بالا

کانسپت EV5 WKNDR چهارمین عضو از خانواده ماجراجویی کیا پس از EV9، PV5 و تاسمان به حساب می‌آید. هیچ یک از مدل‌های قبلی هنوز وارد خط تولید نشده‌اند، اما علاقه روزافزون بازار به خودروهای اصطلاحاً لایف‌ استایل برقی نشان می‌دهد که اکنون زمان مناسبی برای تجاری‌سازی آنهاست. با توجه به سابقه کیا در تبدیل کانسپت‌های پرطرفدار به محصول واقعی، احتمال زیادی وجود دارد که نسخه تولید انبوه EV5 WKNDR نیز با تغییراتی خفیف به سبد محصولات کمپانی اضافه شود.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X