فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰

کیا EV9 GT معرفی شد ؛ شاسی بلندی با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و شتاب ۴.۳ ثانیه

منتشر شده در 04 آذر 1403 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
کیا EV9 GT

کیا در نمایشگاه خودروی لس‌ آنجلس از عضو جدید خانواده EV9 پرده‌برداری کرد؛ این عضو پسوند GT را در نام خود داشته و طبق انتظار از پیشرانه‌ ای قوی‌ تر بهره می‌برد. در توصیف جذابیت‌های این کراس اوور برقی همین بس که پیشرانه آن توانایی تولید ۵۰۱ اسب بخار قدرت را دارد.

مشخصات فنی کیا EV9 GT

مدل‌های استاندارد EV9 به دو موتور برقی که هر یک از آنها ۱۸۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، مجهز هستند. اما در نسخه GT از موتورهایی قدرتمندتر استفاده شده؛ به گفته کیا، در این نسخه موتور جلو ۲۱۴ اسب بخار و موتور عقب ۳۶۲ اسب بخار قدرت دارد. همانطور که مشاهده می‌کنید، مجموع این ارقام بسیار بیشتر از ۵۰۱ اسب بخار می‌شود. از این رو کیا اشاره کرده که قدرت نهایی این خودرو ممکن است تا زمان آغاز تحویل‌ در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ به بیشتر از ۵۰۱ اسب بخار افزایش پیدا کند.

خودروساز کره‌ای می‌گوید EV9 GT تنها در ۴.۳ ثانیه سرعت صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را طی می‌کند. این رکورد در مقایسه با شتاب نسخه GT-Line AWD به اندازه ۰.۷ ثانیه بهتر است. درباره مسافت قابل پیمایش اطلاعاتی منتشر نشده، اما به احتمال زیاد برد حرکتی این نسخه کمتر از ۴۳۵ کیلومتر مربوط به نسخه GT-Line AWD خواهد بود.

کابین کیا EV9 GT

به موازات تقویت پیشرانه، سامانه ترمز نیز در این نسخه جدید تقویت شده و دیسک‌های ترمز نسبت به قبل بزرگ‌تر هستند. ضمن اینکه سیستم تعلیق به کمک‌های تطبیق‌پذیر مجهز شده و رینگ‌های ۲۱ اینچی درون تایرهای ساخت کانتینتال قرار گرفته‌اند. این نسخه از قفل دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی نیز سود می‌برد. با اتکا به این بروز آوری‌ ها، EV9 GT نه تنها در مسیر مستقیم، بلکه در سر پیچ‌ها نیز نسبت به سایر اعضای خانواده خود برتر خواهد بود.

شبیه‌سازی حس خودروهای بنزینی با فناوری  VGS

یکی از قابلیت‌های جالب این خودرو، سیستم Virtual Gear Shift است که به اختصار با نام VGS شناخته می‎‌شود. این سیستم که از هیوندای Ioniq 5 N به امانت گرفته شده، حس رانندگی با خودروهای بنزینی را شبیه‌سازی می‌کند. اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم این سیستم با استفاده از صدای مصنوعی موتور، شبیه‌سازی تعویض دنده و تغییر گشتاور، تجربه‌ای مشابه با مدل‌های بنزینی رقم می‌زند. جالب اینکه امکان استفاده از این قابلیت به‌ صورت خودکار یا با تعویض دنده دستی از طریق پدال‌های پشت فرمان وجود دارد.

طراحی کیا EV9 GT

تفاوت‌های ظاهری و داخلی

کیا EV9 GT با طراحی خارجی متفاوت و استفاده از جزئیات منحصر‌به‌فرد مانند رینگ‌های ۲۱ اینچی و تزئینات داخلی با رنگ سبز لیمویی، شخصیت جذاب‌تری پیدا کرده است. صندلی‌های اسپرت با پوشش آلکانتارا نیز راحتی و جذابیت بیشتری به کابین بخشیده‌اند. این خودرو به‌صورت استاندارد به فناوری‌های پیشرفته کمک‌راننده و درگاه شارژ NACS مجهز است که امکان استفاده از ایستگاه‌های شارژ تسلا را فراهم می‌کند. برخلاف مدل‌های دیگر EV9 که در جورجیا تولید می‌شوند، این نسخه در کره جنوبی ساخته خواهد شد.

قیمت و زمان عرضه

کیا درباره قیمت نهاییEV9 GT حرفی به میان نیاورده، با این حال پیش‌بینی می‌شود خرید این مدل پرچمدار نیازمند پرداخت رقمی بیشتر نسبت به  GT-Line AWDباشد. این نسخه ۷۵,۳۹۵ دلار قیمت دارد. همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم، زمان عرضه EV9 GT به نیمه دوم سال آینده برنامه‌ریزی شده است.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X