%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰

با جیامارو آلبور (Giamaro Albor) آشنا شوید ؛ ترکیبی از یک اتومبیل اسپرت و شاسی بلند

منتشر شده در 04 خرداد 1404 ساعت 13:00
نویسنده سعید علیپور
با جیامارو آلبور (Giamaro Albor) آشنا شوید ؛ ترکیبی از یک اتومبیل اسپرت و شاسی بلند

برند نوظهور جیامارو اتومبیلی (Giamaro Automobili) با رونمایی از خودروی جدید خود به نام آلبور (Albor)، تعجب همگان را برانگیخته است. این خودرو برخلاف مدل اول این شرکت یعنی کاتلا (Katla)، یک ابر خودرو با تعاریف رایج نیست، بلکه به گفته بنیانگذار کمپانی باید آن را یک «ابرخودروی عمودی» دانست!

از مریخ تا کره زمین

خودروی جیامارو آلبور نام خود را از کوه آتشفشانی Albor Tholus در سیاره مریخ گرفته است. هدف از این نامگذاری القای حس قدرت و غیر زمینی بودن این خودرو عنوان شده؛ طراحی ظاهری این مدل را استودیوی مشهور Camal از شهر تورین انجام داده؛ همان شهری که قلب مهندسی ایتالیا به شمار می‌رود.

ابرخودروی منحصر‌بفرد جیامارو آلبور روی یک شاسی مونوکوک فیبرکربن سوار شده و با ارتفاعی بیشتر از شاسی‌بلندی همچون آلفارومئو استلویو (با احتساب دو ورودی هوای سقفی) دارد. با توجه به این ویژگی، آلبور از نظر ابعاد و ارتفاع، در دسته‌ای کاملاً جدید قرار می‌گیرد؛ چیزی مابین یک کوپه عضلانی، یک خودرو مسابقه‌ای و یک ابرخودروی مرتفع!

جیامارو آلبور

مشخصات فنی جیامارو آلبور؛ پیشرانه V12 با چهار توربو شارژ

نیروی موتور جیامارو آلبور توسط همان موتور ۱۲ سیلندر دارای چهار توربوشارژر متعلق به مدل کاتلا تأمین می‌شود. این موتور حاصل همکاری جیامارو با شرکت ایتالیایی Italtecnica است. در مدل  کاتلا، این موتور بیش از ۲۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و نیروی آن از طریق جعبه دنده‌ ۷ سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود. هرچند هنوز مشخصات دقیق آلبور اعلام نشده، اما انتظار می‌رود توان این مدل نیز مشابه یا حتی فراتر از کاتلا باشد.

جیامارو آلبور

رهبری تیم توسعه توسط چهره‌ای اسطوره‌ای

مدیریت تیم توسعه این ابرخودرو بر عهده‌ لوریس بیکوچی (Loris Bicocchi) است که یکی از مطرح‌ترین چهره‌ها در صنعت خودروهای سوپر اسپرت به شمار می‌رود. بیکوچی پیش‌ تر برای برندهای مشهوری چون لامبورگینی، بوگاتی، پاگانی و کونیگزگ فعالیت داشته و نقش کلیدی در تست و توسعه فنی آنها ایفا کرده است. همین موضوع سطح بالای مهندسی در پروژه جیامارو آلبور را تضمین می‌کند.

جیامارو آلبور

زمان تولید

در حالی‌که مدل کاتلا قرار است از سال آینده وارد فاز تولید شود، آلبور هنوز در مرحله توسعه مدل اولیه در ابعاد واقعی قرار دارد. با این حال، شرکت جیامارو وعده داده که تا پایان دهه جاری، نسخه نهایی این خودرو را به تولید خواهد رساند. بدون شک اگر این اتفاق رخ دهد، آلبور می‌تواند به یکی از متمایزترین ابرخودروهای تاریخ تبدیل شود.

جیامارو آلبور
ویدیو های پیشنهادی
  1. علی گفت:

    بیشتر چهارتا چرخ دیده میشه تا یک خودرو به نظرم اصلا همخوانی نداره

    ۱
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X