%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰

نیسان GT-R سافاری ؛ تبدیل دیوانه وار گودزیلا به یک آفرودر ۵۰۰ اسبی!

منتشر شده در 23 دی 1402 ساعت 17:00
نویسنده سجاد امانیان

به تازگی یوتیوبر مشهور آمریکایی با تبدیل نیسان GT-R دوست داشتنی به یک آفرودر ۵۰۰ اسبی این رویا را به حقیقت مبدل کرده است.

سال گذشته بود که طی یک اقدام دور از انتظار دو سوپر اسپرت تبدیل به دو خودروی آفرودی جذاب شدند: پورشه 911 داکار و لامبورگینی هوراکان استراتو. اما تا جایی که ما اطلاع داریم کسی تا به حال نیسان GT-R R32 را به یک آفرودر تبدیل نکرده است؛ البته تا امروز!

نیسان GT-R سافاری ؛ تبدیل دیوانه وار گودزیلا به یک آفرودر 500 اسبی!

مشخصات فنی نیسان GT-R سافاری

با الهام از ۹۱۱ داکار، یوتیوبر مشهور، آدام LZ، نخستین “GT-R سافاری” را به همراه تیم شخصی اش ساخت. آدام پروژه اش را با یک R32 بی موتور آغاز کرد که به سختی و با قیمت ۱۰ هزار دلار پیدا کرده بود و سپس آن را بخش بخش بازسازی کرد. او بلافاصله یک موتور تقویت شده RB26 شش سیلندر را روی خودرو سوار کرد که متعلق به یکی دیگر از پروژه هایش بود؛ سپس به کمک یک توربوی نسل ۲، یک اینترکولر جدید و یک ECU جدید ارتقا یافته، یک GT-R سافاری سرحال با ۵۰۰ اسب بخار را خلق کرد.

در مرحله بعد GT-R به یک سیستم تعلیق دست ساز مخصوص آفرود مجهز شد که به کمک آن فاصله این خودرو از سطح زمین به حدود ۲۷ سانتی متر می رسید (چیزی در حدود دو برابر ارتفاع یک GT-R عادی و فاصله ای مناسب حتی برای صخره نوردی!). به علاوه، این خودرو روی چرخ های ۱۷ اینچی برند ریز با تایرهای گل درشت (با ابعاد (۲۱۵/65R17 سوار شد و گل پخش کن های سوبارو WRX به آن اضافه شد تا ظاهر آفرودی جذاب تری به خودرو القا کند. همچنین، آدام یک سیستم تمام چرخ متحرک قابل تنظیم روی GT-R سافاری نصب کرد که پایداری بیشتری به خودرو در مسیرهای خاکی می داد و برای لذت بیشتر دریفت به دیفرانسیل عقب تغییر می کرد.

نیسان GT-R سافاری ؛ تبدیل دیوانه وار گودزیلا به یک آفرودر 500 اسبی!

طراحی نیسان GT-R سافاری

در نمای جلو شاهد یک گارد دست ساز با مه شکن های ال ای دی شش اینچی هستیم؛ همچنین روی سقف یک روف رک نیسمو نیز با مه شکن های چهار اینچی به چشم می خورد. البته باید بدانید که خود کمپانی روی R32 روف رک نصب نمی کرد و آدام و تیمش شخصا سقف را سوراخ کرده و باربند مخصوص را سوار کردند. بدنه خودرو به رنگ سبز زیتونی جذابی مزین شده و در داخل علاوه بر رول کیج، صندلی های کاستوم با کمربندهای پلنگی ۴ نقطه ای دیده می شوند.

نیسان GT-R سافاری ؛ تبدیل دیوانه وار گودزیلا به یک آفرودر 500 اسبی!

گزارشات نشان می دهند که ساخت این خودرو کمتر از ۳ هفته طول کشیده و تمام مراحل ساخت آن به شکل یک مستند روی کانال یوتیوب آدام LZ بارگذاری شده است. اما باید بدانید که این یوتیوبر مشهور برنامه های بزرگتری برای این پروژه دارد و ممکن است در آینده این خودرو به سیستم تعلیق بزرگتر، ترمزهای بهتر و یک اسنورکل برای حرکت در گودال های آب عمیق مجهز شود؛ البته آن طور که در ویدئوهای او می بینیم این خودرو همین حالا هم مشکلی برای حرکت در آب ندارد!

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X