ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰

پورشه کاین برقی با انقلابی در طراحی داخلی و قدرتی فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار معرفی می شود

منتشر شده در 09 مهر 1404 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
پورشه کاین برقی با انقلابی در طراحی داخلی و قدرتی فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار معرفی می شود

پورشه خود را برای عرضه کاین برقی آماده می‌کند. این کراس اوور پرچمدار که اکنون مراحل تست و توسعه را سپری می‌کند، با مشخصاتی بسیار جذاب به دست مشتریان خواهد رسید. خودروساز آلمانی اخیراً با انتشار تصاویری رسمی، برخی از مشخصات ظاهری و طراحی داخلی آن را در اختیار رسانه‌ها گذاشته است. این تصاویر حکایت از آن دارند پورشه کاین برقی بسیار متفاوت از مدل‌های فعلی کمپانی بوده و به نوعی آغازگر فصلی تازه خواهد بود.  

کابینی پر از نمایشگر با کیفیت OLED

پورشه کاین برقی با آنچه کمپانی «کابین آینده» می‌نامد، وارد نسل جدیدی از طراحی داخلی خواهد شد. به گفته پورشه سبک و سیاق موجود در کابین این کراس اوور به تدریج به سایر محصولات نیز راه پیدا خواهد کرد. در مرکز داشبورد این کراس اوور، یک صفحه نمایش OLED نصب شده؛ جالب اینکه این نمایشگر خمیده بوده و از آن با نام نمایشگر سیال (Flow Display) یاد می‌شود. این صفحه دیجیتال بزرگ نقش یک مرکز کنترل را ایفا کرده و بیشتر امکانات از طریق آن قابل مدیریت هستند.

خبر خوش اینکه علی‌رغم حضور پرتعداد نمایشگرهای دیجیتال، دکمه‌های فیزیکی در پورشه کاین برقی حفظ شده‌اند. مواردی مانند دما، سرعت فن و تنظیم صدا به وسیله این نوع دکمه‌ها کنترل می‌شوند.

علاوه بر نمایشگر مرکزی خمیده و بزرگ، کابین کاین برقی به یک صفحه نمایش دیجیتال ۱۴.۲۵ اینچی در پشت فرمان، یک هداپ دیسپلی مبتنی بر واقعیت افزوده ۸۷ اینچی به صورت آپشنال و نمایشگر ۱۴.۹ اینچی برای سرنشین جلو مجهز است. این نمایشگر جانبی امکان کنترل اپلیکیشن‌ ها و حتی پخش ویدیو را در اختیار سرنشین قرار می‌دهد.

پورشه کاین برقی با انقلابی در طراحی داخلی و قدرتی فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار معرفی می شود

فناوری‌های هوشمند و امکانات شخصی‌سازی

پورشه کاین برقی به کلید دیجیتال جدید کمپانی تجهیز شده که قابلیت اشتراک‌گذاری با ۷ کاربر مختلف را دارد. همچنین یک دستیار صوتی هوش مصنوعی به طور استاندارد ارائه می‌شود. پورشه تأکید کرده که این خودرو بیشترین میزان شخصی‌سازی تاریخ برند را خواهد داشت. این خودروساز لوکس آلمانی گفته مشتریان خواهند توانست از بین ۱۳ ترکیب رنگ داخلی، ۴ پکیج داخلی، ۵ پکیج تزیینات و رنگ‌آمیزی جزئیات، نورپردازی محیطی گسترده و ۵ تم دیجیتال متفاوت، گزینه‌های دلخواه را انتخاب کنند. همچنین قابلیت جدیدی با نام Mood Modes ارائه شده که شرایطی همچون نورپردازی، دما، صدا و حتی تنظیمات صندلی را بر اساس حال راننده هماهنگ می‌کند.

پورشه کاین برقی با انقلابی در طراحی داخلی و قدرتی فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار معرفی می شود

بهره‌گیری از مواد جدید و سقف شیشه‌ای غول پیکر

پورشه در ساخت کابین کاین برقی از مواد متنوعی بهره گرفته است. پوشش‌های چرمی با رنگ‌های خاکستری منیزیمی، ارغوانی و خاکستری قابل انتخاب هستند. علاوه بر این، پوشش داخلی دوستدار محیط زیست موسوم به Race-Tex با پارچه طرح چهارخانه نیز در دسترس خواهد بود که یادآور میراث تاریخی پورشه است.

یکی از برجسته‌ترین آپشن‌ های پورشه کاین برقی سقف شیشه‌ای گسترده آن است که بزرگ‌ترین در تاریخ کمپانی محسوب می‌شود. این سقف از یک بخش کشویی در قسمت جلو و فناوری کنترل نور متغیر با سه حالت شفاف، نیمه شفاف و مات سود می‌برد. از دیگر ویژگی‌های کابین می‌توان به سیستم گرمایش سطحی در بخش‌هایی مانند دستگیره‌ در‌ها و کنسول مرکزی اشاره کرد که در کنار صندلی‌ها و فرمان گرم‌ شونده، راحتی بیشتری فراهم می‌کند.

پورشه کاین برقی با انقلابی در طراحی داخلی و قدرتی فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار معرفی می شود

طراحی بیرونی، پلتفرم و مشخصات فنی پورشه کاین برقی

تصاویر جاسوسی و نمونه‌های آزمایشی گویای آن هستند که پورشه کاین برقی هم همانند مدل درون‌سوز، در دو نسخه استاندارد و کوپه عرضه خواهد شد. با دقت در جزئیات مشخص می‌شود طراحی بیرونی این مدل پرچمدار ترکیبی از تناسبات کاین فعلی و خطوط تیزتر ماکان برقی بوده و در قسمت‌های مختلف بدنه بر آیرودینامیک تمرکز شده است.

پورشه کاین الکتریکی روی نسخه ارتقا یافته از پلتفرم موسوم به «پلتفرم برقی پریمیوم» که به اختصار با نام PPE شناخته می‌شود، توسعه یافته است. جالب اینکه گفته می‌شود نسخه پرچمدار این شاسی بلند برقی قدرتی بیش از ۱۰۰۰ اسب ‌بخار خواهد داشت. برای مقایسه بد نیست بدانید نسخه بنزینی پورشه کاین در تریم پرچمدار، یعنی توربو S هیبریدی شارژی، ۷۳۰ اسب بخار قدرت دارد.

پورشه کاین برقی با انقلابی در طراحی داخلی و قدرتی فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار معرفی می شود

باتری قدرتمند و بُرد بالا

انرژی مورد نیاز پورشه کاین برقی توسط یک باتری ۱۱۳ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود. این باتری از شارژ سریع ۴۰۰ کیلوواتی و همچنین شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. پورشه وعده داده این باتری بیش از ۵۹۵ کیلومتر شارژدهی خواهد داشت. در تصاویر منتشرشده از نمایشگر، عدد ۵۴۶ کیلومتر به‌ عنوان برد تخمینی دیده می‌شود. این رقم البته در شرایطی محاسبه شده که شارژ باتری کامل نیست.

توانایی‌های فنی و قابلیت یدک‌کشی

پورشه کاین برقی به سیستم تعلیق سواری فعال مجهز است. این تعلیق پیشرفته دینامیک رانندگی و راحتی را به طور همزمان ارتقا می‌دهد. همچنین این شاسی بلند الکتریکی توانایی یدک‌ کشی ۳۵۰۰ کیلوگرم وزن را دارد. چنین رقمی با یدک‌کشی بیشتر وانت‌های سایز متوسط بنزینی قابل مقایسه است.

پورشه کاین برقی با انقلابی در طراحی داخلی و قدرتی فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار معرفی می شود

زمان رونمایی

پورشه اعلام کرده که رونمایی رسمی کاین برقی در پایان سال ۲۰۲۵ انجام خواهد شد و طی ماه‌های آینده جزئیات بیشتری به ‌صورت رسمی از آن منتشر می‌شود.

ویدیو های پیشنهادی
  1. Sentry گفت:

    چرا پورشه طرح فرمونش و عوض نمیکنه؟!
    بجا این مانیتور عریض سرنشین بهتر نبود مانیتور اصلی و بزرگتر میکردین
    و جای مانیتور دوم که زیر مانیتور اصلیه دکمه های فیزیکی اصلی که همیشه استفاده میشه رو بزارین؟
    نمی‌دونم چرا یه مانیتور بزرگ و قسمت پایینش تا کنار دسته دنده دکمه فیزیکی نمیزارن؟

    ۲
    ۱
  2. Sentry گفت:

    یه مشکل دیگه طراحی پورشه اینه که چون میخواد طراحی سنتی زیبای صفحه آمپر و حفظ کنه و کشیده هست جا برای مانیتور اصلی کم میاد و متقارن نمیشه

    ۱
    ۰
  3. علی گفت:

    بالاخره پورشه کی میخواد پر بشه؟

    ۱
    ۰
  4. Saji گفت:

    ادا ادا ادا ادا….
    ۳ ۴ تا تلوزیون تو یک ردیف ک چی
    تو یه مرحله گیرکردن از بس نمیدونن با این بی‌چیزی تو طراحی چکار کنن هی صفحه‌نمایش اضاف میکنن
    پورشه اوج طراحیش کاین بود اونم تا سال ۲۰۱۴ ک انگار کابین ، کابین جنگنده بود اینا دیگه کلا چ…یه اداعه
    الان ۹۰ درصد طراحیای داخلی همینه

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X