جیلی آزکارا ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی
جیلی آزکارا کراس اوور دو دیفرانسیل کمپانی جیلی است که به صورت وارداتی به کشور آمده است. خودرویی هیبرید که طراحی و مشخصات جذابی دارد.
1477 سی سی
190 اسب بخار
300 نیوتن متر
دو دیفرانسیلجیلی آزکارا کراس اوور دو دیفرانسیل کمپانی جیلی است که به صورت وارداتی به کشور آمده است. خودرویی هیبرید که طراحی و مشخصات جذابی دارد.
درباره جیلی آزکارا
جیلی یکی از خودرو سازان خوب چینی است که سابقه حضور در ایران را با خودرو هایی نظیر جیلی امگرند و جیلی GC6 را دارد و در سال های اخیر رشد چشم گیری داشته و پیشرفت آن قابل توجه است. متاسفانه تحریم های بین المللی باعث شد تا خودرو های برند جیلی دیگر به صورت خودرو های مونتاژی در داخل کشور عرضه نشوند اما این مسئله در مورد واردات کمی متفاوت است چرا که فردا موتورز قصد دارد تا محصولات جیلی را بار دیگر به ایران بازگرداند و استارت این کار را با جیلی آزکارا (azkarra) زده است که انتخاب هوشمندانه ای برای بازار ایران به حساب می آید.

جیلی Azkarra یک کراس اوور دو دیفرانسیل است که از فناوری هیبرید خفیف بهره می برد و رگ و ریشه های ولوو را می توان در قوای فنی این خودرو دید. Geely Azkarra برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ عرضه شد و نسخه به روز رسانی شده آن در سال ۲۰۱۹ در دو مدل بنزینی و هیبریدی، معرفی شده است. جالب است بدانید که این خودرو نام های دیگری نیز مانند اطلس و بویو و… نیز دارد و در کشور هایی مانند چین، مالزی، بلاروس و… تولید و مونتاژ می شود. در ادامه بیشتر به این کراس اوور جذاب خواهیم پرداخت.
ویدیوی معرفی اولیه جیلی آزکارا ۲۰۲۳
طراحی بدنه
آزکارا با اینکه خودرو به روزی به حساب می آید اما طراحی بروز و عجیب و غریبی ندارد و المان های سنتی تر را در این خودرو می بینیم. طراحی جیلی آزکارا در نما جلو، طراحی به نسبت ساده ای است و پیچیدگی های زیادی در طراحی این بخش دیده نمی شود. چراغ های این خودرو تا حدی طراحی مستطیلی شکل دارند و طراحی جلو پنجره این خودرو بسیار شبیه به نشان برند جیلی است. خطوط عمودی برآمده روی کاپوت، چهره جیلی آزکارا را کمی عضلانی کرده و نوار های کرومی روی سپر این خودرو نیز کمی چهره این خودرو را متفاوت کرده است.

اما طراحی نما های جانبی نکات بسیاری دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست. در این بخش ها، دو خط طراحی برآمده و موازی بر روی درب ها به چشم می خورد که سادگی را از این بخش ها دور کرده است. نکته دیگر نشان 48V-EMS است که به سیستم هیبرید خفیف این خودرو اشاره دارد. جیلی آزکارا از رینگ های آلومینیومی ۱۸ اینچی با طراحی پنج پر بهره می برد که به طراحی خوب این خودرو کمک کرده است. در نمای عقب این خودرو، چراغ های عقب به صورت دو تکه طراحی شده اند و ابعاد به نسبت بزرگی دارند و به وسیله نواری کرومی رنگ به یکدیگر متصل شده اند. سپر بخش عقب نیز همانند سپر جلو از تریم دورنگ بهره می برد و استفاده از دو خروجی اگزوز واقعی بر جذابیت های ظاهری این خودرو افزوده است.

مشخصات فنی جیلی آزکارا
جیلی آزکارا از دو پیشرانه بنزینی و برقی بهره می برد اما وظیفه تولید نیروی محرکه بر عهده پیشرانه بنزینی است و پیشرانه برقی ۴۸ ولتی هیبرید خفیف در این خودرو در برخی شرایط نظیر شروع حرکت و شتاب گیری و… به کمک پیشرانه بنزینی می آید و باعث می شود خودرو عملکرد مناسب تری داشته باشد.

پیشرانه بنزینی جیلی آزکارا مانند بسیاری از خودرو های چینی داخل بازار، یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ و مجهز به فناوری پاشش سوخت مستقیم است با این تفاوت که این پیشرانه دارای سه سیلند است نه چهار سیلندر. این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند و از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه تر (WDCT) به تمامی چرخ ها منتقل کند و این یعنی در کراس اوور جدید جیلی سیستم AWD را داریم که یک مزیت مهم برای این وارداتی به حساب می آید.
| برند | جیلی |
| مدل | آزکارا |
| کلاس بدنه | کراس اوور |
| سال تولید | ۲۰۲۳ |
| حجم موتور | ۱۴۷۷ سی سی |
| تعداد سیلندر | ۳ |
| تعداد سوپاپ | ۱۲ |
| فناوری موتور | توربوشارژر TGDI + مید هیبرید |
| قدرت | ۱۹۰ اسب بخار |
| گشتاور | ۳۰۰ نیوتن متر |
| شتاب ۰ تا ۱۰۰ | --- |
| حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت |
| گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاجه تر |
| انتقال قدرت | دو دیفرانسیل |
| تعلیق جلو | مک فرسون |
| تعلیق عقب | مولتی لینک |
| طول | ۴۵۴۴ میلی متر |
| عرض | ۱۸۳۱ میلی متر |
| ارتفاع | ۱۷۱۳ میلی متر |
| فاصله محوری | ۲۶۷۰ میلی متر |
| وزن | ۱۷۴۵ کیلوگرم |
| حجم باک | ۵۸ لیتر |
| مصرف سوخت | ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر ترکیبی |
| ابعاد رینگ و لاستیک | ۲۲۵/60R18 |
| شرکت عرضه کننده | فرداموتورز |
| برند نشان مادر | جیلی |
| کشور سازنده | چین |

سیستم های تعلیق به کار رفته در محور جلو این خودرو از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع مولتی لینک است که نوید یک سواری نرم را می دهد. جیلی آزکارا دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و مصرف سوخت میانگین آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۶.۴ لیتر است.
طراحی کابین و امکانات
بر خلاف طراحی بیرونی این خودرو، طراحی داخل کابین جیلی آزکارا اصلا ساده نیست و طراحی بسیار زیبا و لوکسی را در کابین می بینیم. به طور کلی در فضای داخل کابین این خودرو از متریال با کیفیت استفاده شده است و جزئیات زیادی را به نمایش می گذارد. در بخش بالای رودری ها از متریال نرم استفاده شده و در بخش میانی رودری ها شاهد استفاده از روکش چرم مصنوعی هستیم که احساس خوبی را به سرنشینان منتقل می کند. نکته ای که در این بخش وجود دارد این است دستگیره در باز کننده درِ خودرو در امتداد دستگیره کرومی قرار گرفته و طراحی منحصر به فردی دارد.

در بخش بالای داشبورد جیلی آزکارا نیز متریال نرم استفاده شده که کیفیت بسیار خوبی داشته و احساس لوکس بودن را به سرنشینان القا می کند. در بخش میانی داشبورد شاهد استفاده از متریال و طرح های مختلفی نظیر طرح چوب، پلاستیک پیانویی، نوارهای کرومی مات و تریم چرم مصنوعی مشابه تریم رنگی داخل خودرو هستیم که طراحی و نمای بسیار خوبی را ایجاد کرده است. البته باید به همه این موارد، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا را نیز اضافه کنیم طراحی خوب این بخش را تکمیل کرده است.

جلو آمپر جیلی Azkarra از نوع دیجیتالی بوده و گرافیک، کیفیت و وضوح بسیار مناسبی دارد و مانند بسیاری از خودرو های چینی داخل بازار به نمایشگر سیستم مالتی مدیا چسبیده نیست. فرمان این خودرو از نوع کمکی برقی بوده و طراحی دی کات دارد و از روی کلید های تعبیه شده بر روی آن می توان به امکاناتی نظیر کروز کنترل و سیستم مالتی مدیا دسترسی داشت. کنسول وسط این خودرو طراحی بسیار خوبی دارد و طراحی آن هماهنگ با طراحی بخش داشبورد است. نکته ای که در این بخش وجود دارد این است کنسول وسط به صورت زاویه دار طراحی شده که این سبک طراحی، دسترسی را برای راننده راحت تر می کند.

صندلی های جیلی آزکارا طراحی بسیار مناسبی داشته و در برگیرنده هستند و روکش آنها از جنس چرم مصنوعی است که طراحی لوکس این خودرو را تکمیل کرده است. فضای بخش عقب جیلی آزکارا با توجه به فاصله محوری ۲۶۷۰ میلی متری این خودرو فضای بسیار مناسبی است و امکاناتی نظیر دریچه سیستم تهویه، تنظیم صندلی شاگرد از ردیف دوم، جا لیوانی، زیر آرنجی و خروجی USB از جمله امکاناتی است که در اختیار سرنشینان عقب فراهم شده است.
امکانات ایمنی و رفاهی
| امکانات ایمنی | شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی - ترمز اضطراری اتوماتیک - رادار خط خوان |
| امکانات رفاهی | تریم داخلی چرم ناپا - سقف پانورامای برقی - استارت دکمه ای - نمایشگر لمسی - دوربین ۳۶۰ درجه - رانندگی خودکار بین خطوط - کروز کنترل تطبیقی - ترمز پارک برقی - اتوهلد - کنترل حرکت در سراشیبی - کول باکس - شارژر بی سیم تلفن همراه - درِ صندوق عقب برقی - جلو آمپر دیجیتال - نور پردازی کابین - تنظیم حالت رانندگی چهارگانه - تهویه اتوماتیک دو کاناله - پاکسازی هوای کابین - صندلی های برقی جلو - حافظه صندلی راننده - فرمان کمکی برقی - سردکن و گرمکن صندلی های جلو - آینه حساس به نور - فناوری LED چراغ ها - سنسور نور - سنسور باران - نور بالای اتوماتیک - رادار تابلوخوان - سامانه استارت استاپ اتوماتیک |
معایب و مزایا
| مزایا | کیفیت ساخت خوب - توان حرکتی مناسب - شتاب خوب - امکانات ایمنی و رفاهی مناسب - مصرف سوخت پایین |
| معایب | طراحی بیرونی نه چندان به روز - محدودیت تیراژ واردات |
قیمت خودروی جیلی آزکارا
| قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۹/۱۲) | بدون قیمت تومان |
| قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۹/۱۲) | ۲,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان |
رقبای جیلی آزکارا
جیلی آزکارا (azkarra)، دارای فناوری هیبرید خفیف است و تعداد خودرو هایی که در داخل کشور دارای این فناوری هستند زیاد نیست بنابراین اگر این قبیل خودرو ها را جز دسته خودرو های هیبریدی به حساب آوریم باید خودرو هایی نظیر، DFSK E۵، تیگو ۸ پرو e+، لاماری ایما هیبرید و… را به عنوان رقبای این خودرو یاد کنیم که با اینکه پیشرانه برقی قدرتمند تری نسبت به این خودرو دارند اما جیلی آزکارا دو دیفرانسیل است که از این لحاظ نسبت به این خودرو ها برتری دارد.

اما اگر از سیستم هیبرید این خودرو صرف نظر کنیم می توانیم خودرو هایی نظیر؛ تیگو ۸ پرومکس، K7، دیگنیتی پرستیژ، KMC JS6 و…. را به عنوان رقبا این خودرو در نظر بگیریم که این خودرو بدلیل کیفیت ساخت بالاتر و همچنین دو دیفرانسیل بودن دست بالا را نسبت به این خودرو ها دارد.
آلبوم تصاویر
































سوالات متداول
پیشرانه ۱.۵ لیتر توربو TGDI به همراه سیستم خفیف هیبرید، روی هم رفته ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند و از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاجه تر (WDCT) به تمامی چرخ ها منتقل کند.
از جمله امکانات این خودرو می توانیم به کیسه هوا سرنشینان جلو، جانبی و پرده ای، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، ترمز اضطراری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رادار خط خوان، نور بالای اتوماتیک، رادار کمکی حرکت بین خطوط، سیستم تشخیص محدودیت سرعت، سامانه پایش فشار باد تایرها، دوربین ۳۶۰ درجه، سامانه کنترل حرکت در سرازیری، کروز کنترل تطبیقی، تریم چرم مصنوعی، تنظیم حالت های رانندگی، سنسور نور، سنسور باران، نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی مالتی مدیا، جلو آمپر دیجیتال، شارژر بی سیم تلفن همراه، سیستم ورود خروج بدون کلید، استارت دکمه ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، سانروف، تنظیم برقی صندلی های ردیف جلو، گرم کن و سرد کن صندلی های ردیف جلو، نورپردازی داخل کابین و… اشاره کرد.
انفجار در خط تولید فرداموتور در اثر حمله اسرائیل
دورهمی برندهای گروه صنعتی فردا در تبریز
مقایسه ام جی ۵ و آریزو ۵ اسپرت ؛ سدان ارزان قیمت وارداتی یا سدان با سابقه مونتاژی
مقایسه ام جی GT و فونیکس آریزو ۶ GT ؛ دو سدان اسپرت چینی





سلام
من جیلی ازکارا در سامانه برنده شده ام ظاهرا باید ۱۹۰۰ تا ۲۰۰۰ پرداخت کنیم می خوام بدونم منتظر چانگان۵۵ باشم یا ارزش خرید جیلی خیلی با لاتره
ممنون
ارزش خرید محصولات جبچیلی به خاطر کیفیت و امکاناتش در طول زمان بهتر از دیگر چینیها بوده و خواهد بود
مطمئنآ جیلی آزکارا خیلی از چانگان با کیفیت تر پر آپشنتر و با ارزش تر هست
مهمتر از همه دو دیفرانسیل هست و تکلنوژی و طراحی ولوو رو داره
جیلی آزکارا خیلی از چانگان با کیفیت تر پر آپشن تر و با ارزش تر هست
مهمتر از همه دو دیفرانسیل هست و تکلنوژی و طراحی ولوو رو داره
تحویل کرفتین ؟
چانگان که هیچ بستیون میتونه رقابت کنه و بهترم هست در کیفیت ساخت مواد بکار رفته طراحی و لوکس بودن و دوام
زنگ زدم گفتن گارانتی ۴سال با ۸۰۰۰۰کیلومتر چرا کم کردن? ۳سال یا۶۰۰۰۰
خیلی ماشین عالی واقعا از تیگو سره جیلی ازکارا قدرت شتاب واز لحاظ راحتی تیپ عالی ۲۰
سلام دوستان من این ماشین و اسفند تحویل گرفتم
واقعا وارد ماشین که میشی اولین چیزی که شمارو میگیره کیفیت متریال و زیبایی کابین هست
به نظر من در این رنج قیمت ارزش بالایی داره
با تشکر
از نمای جانبی دقیقا همون تیگو ۷ پرو هست
سلام دوستان بنده هم تقریبا یک ماهه که تحویل گرفتم .فوق العاده ماشین خوبیه هم امکانات و هم متریال کابین /نرمی سواری / قدرت و شتاب و مهمتر از همه چهارچرخ محرک .کلا حس ماشین اروپایی بهتون میده و این از مشارکت برندهای معروفی مثل ولوو و لوتوس با جیلی نشات میگیره . ان شالله قسمت همه کسانی که دوسش دارن بشه
سلام
من این ماشین رو اوایل اردیبهشت ماه تحویل گرفتم
خیلی عاشقش شدم
من برای معامله و فروش میخواستم ولی وقتی سوار شدم و کیفیت فوق العاده سواری و نرمی و شتاب و هوشمند بودن ماشین رو دیدم
از فروشش منصرف شدم
دقیقا حس و حال و سواری خودرو های لوکس و اروپایی رو داره
وارد کردن عیب نقص به جیلی آزکارا نهایت بی انصافی است، همه چیز این خودرو عالیه، هم سواری و هم فنی،
خودروی بسیار با کیفیتی هست …..بدون شو یکی از بهترین و بی نظیر ترین خودروهای چینیه بازاره …
سلام.من.عاشق.واقعی.این.خودرو.شدم.وهستم.اما.باید.منتظر.خودرهای.وارداتی.جانبازان.باشم.چون.ازاده.۱۰.سال.اسارت.و.جانباز۶۰.درصد.هستم.نمیدونم.چکاربکنم.امکان.دارد.این.خودرو.قیمتش.بالا.بره.تشکراززحمات.سازنده.چینی.واقعا.فوق.العاده.وبی.نظیر.است
آزکارا یکی از کراساورهایی بود که واقعا ارزش واردات داشت. جیلی خیلی نسبت به بقیه برندهای چینی پیشرفت کرده و با استفاده از دانش ولوو خیلی جلو افتاد. نمیدونم چه بلایی سر این ماشین تو بازار ایران اومد که به این وضعیت دچار شده.
وقتی واردات نداره متاسفانه همچین برندی اینجوری تو بازار بی ارزشه، البته قوای فنی شم برای ایرانی ناشناخته است، سه سیلندر و ..
عالیه من دارم
قیمت جهانیشم از فاو بستیون تی هفتاد هفت پایینتره
۸ ماهه دارم و ۱۵ هزار تا رفتم. هندلینگ خیلی عالی. حس اطمینان و شتاب بالا. مصرف پایین. خیلی با کیفیت است، بالاتر از کره ای ها. کروز کنترل تطبیقی بدون نقص کا ر میکنه. رادار جلو سر وقت عمل میکنه برای جلوگیری از تصادف جلو. داخل کابین و صندلی فوق العاده.
نقصش، نداشتن اخطار انحراف به چپ.
پاسخ
درود
من یه سوال مهم دارم واسه انتخاب. فقط اسم برید برام کافیه.
جیلی آزکارا یا جتا VS7؟
بدون شک جیلی آزکارا
جتا نصف کیفیت و استحکام جیلی را نداره
کلا جیلی یک سر و گردن از بقیه چینی ها بالاتره و میشه گفت تنها ماشین چینی در کلاس جهانی هست
سلام وقت بخیر
دو تا سوال دارم ممنون میشم پاسخ بدید .
۱_اکولایزر سیستم صوتی کار نمیکنه رو استاندارد هستش و عوض نمیشه چکار کنم .
۲_ مموری صندلی چطور کار میکنه مثل ماشینهای دیگه نیستش هر کاری کردم سیو نمیشه