%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰

موتور برقی ایکس وان توسن ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

منتشر شده در 24 مهر 1404 ساعت 11:00
نویسنده سعید آقازاده
موتور برقی ایکس وان توسن ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

موتور سیکلت برقی توسن ایکس وان یکی از محصولات عرضه شده توسط توسن محرکه شرق محسوب می‌شود و ما در این مطلب به آن می‌پردازیم.

موتورسیکلت برقی ایکس وان یکی از محصولات نسبتا جدید بازار محسوب می‌شود و تا حدودی می‌توان گفت از الکتروموتور قدرتمندی بهره مند شده است. این موتور با نام BIMAX X1 نیز شناخته می‌شود و محصولی از برند ایرانی توسن محرکه شرق است که این روزها نام آن نسبت به قبل بیشتر شنیده می‌شود. در حال حاضر محصولات متعددی توسط این برند در داخل ایران عرضه و حتی مونتاژ می‌شود و به نظر می‌رسد قیمت این محصولات مناسب باشند. ایکس وان توسن موتوری در کلاس اسکوتر است و با طراحی نسبتا جذابی که دارد می‌تواند از استقبال و فروش مطلوبی برخوردار شود. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی طراحی ظاهری این اسکوتر بپردازیم و اطلاعاتی را درباره مشخصات فنی، تجربه سواری و رانندگی، رقبا و نقاط ضعف و مثبت اسکوتر برقی ایکس وان در اختیار شما قرار دهیم.

طراحی ظاهری اسکوتر برقی ایکس وان توسن

موتور برقی ایکس وان توسن ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

ظاهر اسکوتر ایکس وان برقی تا حدودی طراحی جسورانه‌ای دارد و به طور کلی می‌توان گفت شاهد یک طراحی نسبتا مدرن هستیم. طبق کاتالوگ ارائه شده توسط شرکت توسن محرکه شرق، این اسکوتر در سه رنگ آبی، مشکی و سفید عرضه می‌شود. در نمای جلویی اسکوتر برقی ایکس وان شاهد طراحی عضلانی و زاویه دار هستیم و چراغ جلو به شکل X طراحی شده و بخشی از نمای جلو را به خود اختصاص داده است. این موتور به دیلایت مجهز شده و چراغ‌های استفاده شده برای دیلایت‌ها از نوع ال ای دی هستند و یک چراغ دیگر در مرکز X تعبیه شده است. روی فرمان نیز شاهد دیلایت هستیم و چراغ‌های راهنما دقیقا زیر همین دیلایت‌ها با ابعاد کوچک و در سمت راست و چپ قرار گرفته‌اند.

فرمان بی مکس ایکس ۱ توسن، یک فرمان لوله‌ای پوشانده شده با فلاپ محسوب می‌شود و در حالت کلی طراحی مشابهی با سایر اسکوترهای موجود در بازار دارد. کلیدهای استارت، چراغ، راهنما، بوق و تغییر وضعیت نور پایین و نور بالا بر روی این فرمان قرار گرفته‌اند. صفحه کیلومتر طراحی شده برای این اسکوتر برقی از نوع دیجیتالی است و تقریبا می‌توان گفت که طراحی جذابی دارد و کمی متفاوت دیده می‌شود. میزان شارژ باتری، میزان دما، سرعت، ساعت و مسافت طی شده همراه با چراغ‌های هشدار در این صفحه کیلومتر دیجیتالی قابل مشاهده هستند و کمی پایین‌تر شاهد سوئیچ موتور هستیم. اسکوتر برقی ایکس وان مجهز به بلوتوث، اسپیکر و سیستم مولتی مدیا محسوب می‌شود و قابلیت روشن شدن با ریموت را نیز دارد.

آینه‌های قرار گرفته روی فرمان این اسکوتر دید وسیعی را در اختیار راکب قرار می‌دهند و با زاویه مناسبی تعبیه شده‌اند. بخش جاپایی با فضای مناسبی طراحی شده و راکب به راحتی می‌تواند پاهای خود را در بخش جاپایی قرار دهد و محدودیت خاصی برای پای او وجود ندارد. لازم به ذکر است که یک فضای اختصاصی برای قرار گیری پای ترک نشین تعبیه نشده و به نظر می‌رسد ترک نشین فضای بسیار محدودی را برای قرار دادن پای خود در اختیار دارد. زین اسکوتر برقی ایکس وان مشابه بسیاری از اسکوترهای دیگر طراحی شده، از جنس پلی اورتان محسوب می‌شود و تا حدودی نرم به نظر می‌رسد و از ارتفاع مناسبی نیز برخوردار است. بخش ترک نشین زین تا حدودی محدود به نظر می‌رسد و فضای اختصاص داده شده به راکب بیشتر است و به همین دلیل احتمالا ترک نشین سواری راحتی را تجربه نکند. در بخش انتهایی زین دستگیره‌ای برای حفظ تعادل ترک نشین تعبیه شده که طراحی نسبتا جذابی دارد و می‌تواند به افزایش جذابیت بصری این بخش از موتور کمک کند.

موتور برقی ایکس وان توسن ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

در بخش زیر زین بسیاری از اسکوترها شاهد وجود فضای ذخیره سازی هستیم، ولی در این اسکوتر خبری از فضای ذخیره سازی نیست، چرا که باتری در همین بخش قرار داده شده است. در نمای جانبی شباهت زیادی به اسکوترهای دیگر مشاهده می‌شود و شاهد نام موتور در نمای جانبی این اسکوتر هستیم. در نمای عقب اسکوتر ایکس وان توسن شاهد چراغ خطر عقب با طراحی نسبتا جذاب هستیم و چراغ‌های راهنما به راست و چپ و این چراغ خطر چسبیده‌ و امتداد پیدا کرده‌اند. وزن این اسکوتر ۸۸ کیلوگرم محسوب می‌شود که با توجه به این وزن می‌توان اسکوتر بی مکس ایکس وان توسن را سبک محسوب کرد.

ابعاد اسکوتر برقی بی مکس ایکس وان توسن به شرح زیر است:

طول(میلی‌متر)عرض(میلی‌متر)ارتفاع(میلی‌متر)
۱۹۶۰۷۴۰۱۱۵۰

مشخصات فنی اسکوتر برقی BIMAX X1

موتور برقی ایکس وان توسن ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

اسکوتر برقی ایکس وان توسن از الکتروموتور بوش و همچنین باتری لیتیومی سامسونگ بهره مند شده است که می‌تواند قدرتی معادل ۲۰۰۰ وات داشته باشد. باتری لیتیومی این اسکوتر، یک باتری ۶۰ ولت و ۲۶ آمپر ساعتی است که سبک و قابل حمل محسوب می‌شود که در هر مکانی قابلیت شارژ دارد. طول عمر این باتری ۱۲۰۰ چرخه شارژ است و قابلیت استفاده از دو پک باتری وجود دارد. مسافت طی شده توسط یک پک باتری، ۹۰ کیلومتر و مسافت طی شده توسط دو پک باتری تقریبا ۱۶۰ کیلومتر است و در حالت کلی با توجه به طول عمر باتری می‌توان ۷۰ هزار کیلومتر تردد کرد.

سیستم تعلیق جلوی اسکوتر ایکس وان، از نوع تلسکوپی محسوب می‌شود و در سیستم تعلیق عقب شاهد کمک فنرهای هیدرولیکی هستیم. ترمزهای جلو و عقب این موتور سیکلت از نوع دیسکی کربنی هستند و در کاتالوگ اشاره‌ای به وجود سیستم ترمز ترکیبی و ABS نشده است. سایز تایر جلو مشابه سایز تایر عقب است و شاهد تایرهایی با ابعاد ۹۰/۹۰ هستیم که روی رینگ‌های ۱۲ اینچی تعبیه یا سوار شده‌اند.

تجربه سواری و رانندگی با اسکوتر برقی بی مکس ایکس وان توسن

موتور برقی ایکس وان توسن ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

در سواری با اسکوتر برقی بی مکس ایکس وان توسن شاهد صدا و ضربات نسبتا کمی خواهید بود، چرا که این اسکوتر از قطعات تقریبا مطلوب و با کیفیتی ساخته شده است. کمک فنرها عملکرد مطلوبی ارائه می‌دهند و زین اسکوتر ایکس وان توسن از پلی اورتان است و راحتی مطلوبی را برای راکب فراهم می‌کند. احتمالا ترک نشین نتواند سواری راحتی را تجربه کند، چرا که در فضای جاپایی و زین با محدودیت نسبی روبرو خواهد شد. ترمزها عملکرد خوبی دارند، ولی با توجه به اینکه خبری از ترمز ضد قفل نیست، احتمالا ایمنی کامل تامین نخواهد شد و سواری با ریسک‌هایی همراه خواهد بود. وجود دزدگیر هوشمند، قفل مغناطیسی چرخ عقب، سوئیچ حالت پارک و دزدگیر هوشمند در این اسکوتر می‌تواند حائز اهمیت باشد. هزینه نگهداری ایکس وان برقی نسبت به موتورهای بنزینی پایین‌تر است و این موتور از راندمان بالایی برخوردار شده که می‌تواند نیازهای شهری راکب را برآورده کند. حداکثر سرعت ارائه شده توسط ایکس وان برقی ۵۳ کیلومتر بر ساعت است که تا حدودی سرعت کمی است، ولی در کل برای تردد در داخل شهر بد به نظر نمی‌رسد.

رقبای ایکس وان برقی توسن

با توجه به این که حضور موتور سیکلت‌های برقی در ایران چندان قدمت ندارد و این محصولات در ایران نوپا محسوب می‌شوند، نمی‌توان به رقبای متعددی برای اسکوتر ایکس وان توسن اشاره کرد، ولی اسکوتر برقی لیفان E3 می‌تواند رقیب خوبی برای این اسکوتر محسوب شود.

مزایا و معایب بی مکس ایکس وان توسن و جمع بندی

مزایا: طراحی ظاهری نسبتا مدرن و جذاب، راندمان بالا، وزن سبک

معایب: محدودیت جاپایی ترک نشین، محدودیت در فضای زین ترک نشین، سرعت نسبتا محدود

در پایان باید بگوییم که موتورسیکلت ایکس وان محصولی عرضه شده توسط توسن محرکه شرق در کلاس اسکوتر است و با باتری قابل حمل سامسونگ می‌تواند راندمان نسبتا بالایی ارائه دهد. این اسکوتر طراحی ظاهری نسبتا جذابی دارد و چراغ‌های آن خاص به نظر می‌رسند و امکانات در نظر گرفته شده برای اسکوتر ایکس وان حائز اهمیت هستند. وزن این اسکوتر سبک است، ولی متاسفانه به نظر می‌رسد سواری تک نفره منطقی‌تر خواهد بود، چرا که برای جای پای راکب و نشستن او فضای محدودی در نظر گرفته شده است. سرعت اسکوتر برقی ایکس وان کم است، ولی در حالت کلی این اسکوتر می‌تواند تجربه سواری نسبتا نرمی را فراهم کند و گزینه مناسبی برای سوار در داخل شهر باشد.

نظر شما درباره اسکوتر برقی بی مکس ایکس وان توسن چیست؟ به نظر شما این اسکوتر برقی ارزش خرید دارد؟

سورن پلاس ضدگلوله رونمایی شد

ویدیو های پیشنهادی

One Response to “موتور برقی ایکس وان توسن ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی”

  1. حسن اسفنجای گفت:

    موتور براری ضعفاست گران،،،گران،،،گرنه،،

    ۲
    ۱

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X