موضوعات داغ روز:

سایپا : محصولات ما به زودی در بازار روسیه و بلاروس عرضه می شوند

منتشر شده در 19 آذر 1402 ساعت 15:30
نویسنده محمدرضا پاداش
سایپا : محصولات ما به زودی در بازار روسیه و بلاروس عرضه می شوند

روز گذشته بود که خبر لغو عرضه محصولات سایپا در رسانه های خبری منتشر شد اما حالا سایپا می گوید عرضه خودرو در روسیه انجام خواهد شد.

بر اساس آنچه گروه خودروسازی سایپا در وبسایت خبری سایپا نیوز منتشر کرده، این شرکت با دو شرکت بست موتورز روسیه و لاکی کارنسی بلاروس قرارداد عرضه در کشور های روسیه و بلاروس را داشته است و حالا فقط قرارداد با بست موتورز لغو شده است. این در حالی است که بست موتورز قرار بود در اسفند ماه پیش رو اولین عرضه ها را انجام دهد. بر اساس آنچه سایپا می گوید، ارسال خودرو، همولوگیشن محصولات، حضور در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو و حضور در نمایشگاه خودرو مینسک در راستای حضور محصولات سایپا انجام شده است و قطعا محصولات این خودروساز را در بازار روسیه و بلاروس خواهیم دید.

نکته جالب اینجاست که سایپا ادعا می کند به دلیل تعلل شرکت بست موتورز روسیه در اجرای مفاد و تعهدات قرارداد فی‌مابین، همکاری سایپا با شرکت بست موتورز به حالت تعلیق درآمد اما در مصاحبه مدیر بست موتورز چنین چیزی دیده نمی شد. در واقع از یک طرف سایپا ادعا دارد که به دلیل تعلل بست موتورز این قراداد لغو شده و از طرف دیگر مدیرعامل بست موتورز می گوید که محصولات سایپا مزیت رقابتی در بازار روسیه ندارند.

در هر حال با انتشار این خبر متوجه شدیم که روند حضور سایپا در بازار روسیه با شرکت دیگری در حال پیگیری است و مقدمات این صادرات در حال انجام است. اما بر خلاف بست موتورز، شرکت لاکی کارنسی بلاروس زمان مشخصی را برای عرضه اعلام نکرده است و تنها اعلام می شود که مقدمات عرضه در حال انجام است. در هر صورت بنظر می رسد حضور محصولات سایپا در بلاروس ساده تر از روسیه رقم بخورد. در پایان باید اشاره کرد که کارشناسان روسی معتقد اند که با توجه به هم رده بودن محصولات سایپا با خودروهای نشان لادا و حمایت های حکومتی روسیه از این نشان دولتی، احتمالا محصولات سایپا در روسیه فروش قابل توجهی نخواهند داشت.

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.

توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.