موضوعات داغ روز:

کی ام سی J7 ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی

کی ام سی J7 سدان جذاب کرمان موتور است که اصلیتی چینی دارد. سدانی لیفت بک که مشخصات فنی خوبی ارائه می دهد.

حجم موتور 1499 سی سی
قدرت 172 اسب بخار
گشتاور 280 نیوتن متر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
منتشر شده در 13 اسفند 1402 ساعت 17:38
عکاس علیرضا پاداش
کارگردان رضا چوکامی

کی ام سی J7 سدان جذاب کرمان موتور است که اصلیتی چینی دارد. سدانی لیفت بک که مشخصات فنی خوبی ارائه می دهد.

درباره کی ام سی J7

امروزه خودرو های بسیاری در داخل کشور مونتاژ و تولید می شوند که اکثر آنها در دسته بندی کراس اوور ها قرار می گیرند و بیشتر توجه خودروساز ها، معطوف به این خودرو ها بوده و به خودرو هایی که در دسته بندی های دیگر مانند سدان قرار می گیرند کمتر توجه شده است. در این میان یکی از سدان هایی که در بازار ایران حضور مثبتی داشته و طرفداران بسیاری در بازار ایران پیدا کرده، KMC J7 است خودرویی که به خاطر طراحی جذاب و منحصر به فردش از همان ابتدا مورد استقبال قرار گرفت.

تست کی ام سی J7

نام اصلی کی ام سی J7، در واقع Sehol A5 Plus است که توسط زیر شاخه کمپانی جک، Sehol، تولید شده و بر اساس پلتفرم JAC J7 توسعه پیدا کرده و در سال ۲۰۲۱ رونمایی شده است. جالب است بدانید که این خودرو اولین سدان تولید شده توسط کمپانی Sehol محسوب می شود. این خودرو به غیر از بازار چین و ایران در کشور های دیگری نظیر روسیه نیز تولید می شود و در این کشور ها نیز توانسته آمار خوبی را از خود به جا بگذارد. در ادامه بیشتر به این سدان جذاب خواهیم پرداخت.

ابعاد و طراحی بدنه KMC J7

به طور کلی کی ام سی J7 طراحی به روز و اسپرت و جذابی دارد و جز اولین سدان هایی بوده که دارای طراحی فست بک است. در نمای جلو این خودرو مسلما سبک طراحی و دیزاین چراغ های جلو این خودرو بیشتر از هر عامل دیگری توجه ها را به خود جلب می کند. چراغ هایی که روشنایی و طراحی بسیار خوبی داشته و به وسیله نواری باریک به یکدیگر متصل شده اند. نکته دیگری که در طراحی قسمت های جلو این خودرو می توان به آن اشاره کرده سبک طراحی جلو پنجره خودرو است که به صورت یکپارچه با سپر طراحی شده و چهره ای به نسبت خشن را به این خودرو داده است. نکته دیگری که در طراحی کی ام سی جی ۷ وجود دارد وجود مجرا های هوا در طرفین سپر این خودرو بوده که تاثیر بسیاری در خنک کاری سیستم ترمز این خودرو دارد.

طراحی کی ام سی J7

اگر از زوایای جانبی به کی ام سی J7 نگاه کنید متوجه می شوید که سقف این خودرو دارای شیب بکنواختی با قسمت عقب بوده و شیشه و در صندوق عقب با سقف این خودرو در یک راستا قرار دارد و این دقیقا همان الگویی است که در خودرو های فست بک وجود دارد. البته چون شیشه عقب با در صندوق باز می شود، این سدان در رده لیفت بک ها قرار می گیرد. به طور کلی طراحی فست بک KMC J7 طراحی خاص و منحصر به فردی به این خودرو داده است.

بدنه کی ام سی J7

از طرفی رنگ تیره به کار رفته در بخش رینگ های این خودرو و همچنین دیزاین آنها جلوه اسپرتی را به این خودرو داده است.
بخش عقب کی ام سی J7 نیز دارای طراحی جذاب و اسپرت و جوان پسندانه ای بوده و از جذابیت های این خودرو به حساب می آید. در این بخش از چراغ های به هم پیوسته استفاده شده که گرافیک بسیار خوبی دارند و هماهنگی بسیار خوبی را با طراحی بخش های جلو این خودرو به وجود آورده اند. در کنار تمامی این موارد استفاده از دو خروجی اگزوز واقعی طراحی این خودرو را بیش از پیش اسپرت کرده است.

رانندگی کی ام سی J7

مشخصات فنی کی ام سی J7

قلب تپنده این سدان جذاب، یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم با کد موتور HFC4GC1.6E است که این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو منتقل کند. کی ام سی جی ۷ می تواند به کمک این پیشرانه شتاب خود را در کمتر از ۱۰ ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند که با توجه به وزن این خودرو عدد مناسبی به حساب می آید.

برند کی ام سی
مدل J7
کلاس بدنه لیفت بک
سال تولید ۱۴۰۱
حجم موتور ۱۴۹۹ سی سی
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
فناوری موتور توربوشارژر
قدرت ۱۷۲ اسب بخار
گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۸.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب مولتی لینک
طول ۴۷۸۰ میلی متر
عرض ۱۸۲۰ میلی متر
ارتفاع ۱۴۹۲ میلی متر
فاصله محوری ۲۷۷۰ میلی متر
وزن ۱۴۸۵ کیلوگرم
حجم باک ۵۵ لیتر
مصرف سوخت ۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۲۵/۴۵R18
شرکت عرضه کننده کرمان موتور
برند نشان مادر جک
کشور سازنده ایران - چین
مشخصات فنی کی ام سی J7

جالب است بدانید این پیشرانه همان پیشرانه ای است که در KMC JS6 و یا به عبارت دیگر سهول QX به کار رفته است.
ارتفاع پایین و کشیدگی این سدان باعث می شود که پایداری نسبتا خوبی را در این خودرو داشته باشیم. سیستم تعلیق به کار رفته در محور جلو این خودرو از نوع مک فرسون بوده و در محور عقب شاهد استفاده از سیستم تعلیق مولتی لینک هستیم که عملکرد خوبی بر روی این خودرو دارند.

قدرت کی ام سی J7

طراحی کابین و امکانات KMC J7

داخل کابین کی ام سی J7 دارای طراحی به روز و در عین حال ساده و لوکس بوده و می تواند به سرنشینان احساس خوبی را منتقل کند. در بخش بالا و پایین رودری های این خودرو از پلاستیک خشک استفاده شده که کمی توی ذوق می زند ولی در بخش های میانی بهره گیری از متریال نرم و همچنین طراح گرافیکی فیبر کربن با رنگ کرومی توانسته این مشکل را رفع کند.
در بخش بالای داشبورد از متریال نرم استفاده شده که طرح دوخت کار شده بر روی این قسمت احساس لوکس بودن را به سرنشینان القا می کند اما جذابترین بخش طراحی و دیزاین داخل کابین کی ام سی جی ۷ در بخش میانی داشبورد است جایی که نوار های کرومی رنگ با طرح فیبر کربن با متریال پارچه ای ترکیب شده و جلو بسیار خوبی را به وجود آورده است.

کابین کی ام سی J7

از طرفی استفاده از صفحه نمایش بزرگ سیستم مالتی مدیا که به صورت پیوسته با کنسول وسط طراحی شده توانسته طراحی بروزی و هماهنگی را پدید آورد. البته این سبک طراحی کمی ما را به یاد محصولات مرسدس بنز می اندازد.
طراحی بخش کنسول نیز به خوبی صورت گرفته و بدلیل استفاده از پلاستیک پیانویی احساس لوکس بودن را به سرنشینان القا می کند. از طرفی طراحی بخش های مختلف این قسمت نظیر دسته دنده، کلید ها و دکمه استارت در طراحی این بخش تاثیر بسیار زیادی دارند.

نمایشگر کی ام سی J7

جلوآمپر استفاده شده در کی ام سی J7 از نوع دیجیتالی بوده و کیفیت و گرافیک قابل قبولی دارد و می توان اطلاعات مختلفی را از آن دریافت کرد. صندلی های KMC J7 به صورت یکپارچه و اسپرت طراحی شده اند که با دیزاین و طراحی اسپرت این خودرو هماهنگی ایجاد کرده اند و استفاده از تریم پارچه در کنار چرم مصنوعی در روکش آنها احساس خوبی را به سرنشینان منتقل می کند.

دنده کی ام سی J7

با اینکه KMC J7 دارای طراحی اسپرت است اما فضای ردیف عقب کی ام سی J7 با توجه به فاصله محوری ۲۷۶۰ میلی متری، فضای مناسبی بوده و امکاناتی نظیر؛ دریچه سیستم تهویه ، زیر آرنجی، پورت USB، جا لیوانی و… از جمله امکاناتی است که برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده است.

امکانات ایمنی و رفاهی کی ام سی J7

امکانات ایمنی شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل حرکت در سربالایی
امکانات رفاهی سقف پانورامای برقی - تریم داخلی چرم و پارچه - نور پردازی متغییر کابین - فرمان کمکی برقی - کروز کنترل - جلو آمپر دیجیتال - تهویه اتوماتیک - پاکسازی هوای کابین - رینگ آلومینیومی - فناوری LED چراغ ها - سنسور نور - سنسور باران - درِ صندوق عقب برقی - ترمز پارک برقی - اتوهلد - دسته دنده الکتریکی - دنده پشت فرمان - شارژر بیسیم تلفن همراه - استارت دکمه ای - گرمکن صندلی راننده - صندلی راننده چهار حالته برقی و دو حالته دستی - دوربین ۳۶۰ درجه

مزایا و معایب

مزایا فضای بار بزرگ - ابعاد مناسب کابین - پایداری مناسب - شتاب قابل قبول
معایب نبود برخی امکانات مانند صندلی برقی شاگرد، رادار نقطه کور و... - سواری نه چندان نرم - کیفیت نه چندان مناسب رنگ بدنه

رقبای KMC J7

در حال حاضر متاسفانه تعداد سدان های مونتاژی در بازار ایران چندان زیاد نیست و اگر بخواهیم رقبایی برای کی ام سی J7 در نظر بگیریم باید به سراغ آریزو ۶ پرو و ریسپکت برویم که به لحاظ امکانات و مشخصات فنی با KMC J7 رقابت می کنند. البته در می توان در میان خودرو های وارداتی نیز رقبایی برای این خودرو در نظر گرفت که از جمله آن ها می توان به؛ شاین مکس، MG GT و GAC Empow و… اشاره کرد که مسلما قیمت بالاتری نسبت به کی ام سی J7 دارند.

قیمت KMC J7

قیمت بازار (۱۴۰۲/۰۲/۱۲) ۱,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۲/۰۲/۱۲) ۱,۲۸۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

کی ام سی J7 چه مشخصاتی دارد؟

کی ام سی J7 از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم بهره می برد که این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو منتقل کند.

کی ام سی J7 چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات کی ام سی J7 می توان به ؛ شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، سیستم کمکی ترمز اضطراری، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور پارک عقب، سنسور نور، سنسور باران، سامانه پایش فشار باد تایر ها، در صندوق عقب برقی، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، جلوآمپر دیجیتال، سقف پانوراما، فناوری LED چراغ ها، استارت دکمه ای، گرم کن آینه های جانبی، فرمان دی کات، گرم کن صندلی راننده، محفظه خنک کننده، شیفتر پشت فرمان، حالت های رانندگی، تهویه اتوماتیک مجهز به سیستم تصفیه هوای داخل کابین، کروز کنترل و… اشاره کرد.

۱۶ Responses to “کی ام سی J7 ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی”

  1. حسین گفت:

    بسیار عالی و خوب و کامل بود ممنون از گروه خوبتون
    خدا قوت دلاور

    ۷
    ۰
  2. ناشناس گفت:

    ممنون از عوامل آخرین خودرو فقط تریم این ماشین عوض شده و بجای پارچه چرم گذاشتن لطفا اون رو در بخش توضیحات قید کنید و اینکه لطفا عکس ها از تریم جدید هم بزارید ممنون از شما و سایت خوبتون

    ۶
    ۱
    • فراز گفت:

      سلام.هر ماشینیو نسبت ب رقبا باید مقایسه کرد.ی ساله من این ماشینو دارم .از تمام ماشینهای ایرانی و چینی داخل شتابش بیشنره .دوستایی ک سدان پسندن بهترینه با این قیمت .

      ۱
      ۰
  3. اسد گفت:

    🔴 بلاتکلیفی ثبت نام کنندگان ساینا S تیپ DA طرح فروش فوق‌العاده ۷ دی ماه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ در سامانه یکپارچه همچنان ادامه دارد

    ▪️طبق پیام های ارسالی توسط مخاطبانی که نام آنها در تاریخ ۷ دی ماه ۱۴۰۲ در سایت سامانه یکپارچه برنده اعلام شده و قرار بود خودرو ساینا S تیپ DA در زمستان ۱۴۰۲ توسط سایپا تحویل آن‌ها گردد، اما با وجود نزدیک شدن به روزهای پایانی سال هیچ پیامی بابت تکمیل وجه و عقد قرارداد برایشان ارسال نشده است !

    ▪️حال این دسته از افراد که سرمایه های خود ( طلا، خودرو و …) را برای تکمیل وجه خودروی ثبت نامی نقد کرده اند متضرر شده و خواهان ورود دستگاه های مربوطه به این موضوع هستند.

    ▪️جالب‌تر آنکه ثبت نام کنندگانی که اقدام به پیگیری از وزرات صمت و شرکت سایپا نموداند میگویند مدام بین وزارت خانه و شرکت پاسکاری میشوند !

    حال چه کسی پاسخگوست؟ وزارت صمت یا سایپا؟

    ۳
    ۲
  4. مصطفی گفت:

    شرکت کولر مستر تایوان یکی از شرکت های تولید نوآوری برای خنک سازی چراغ های ال ای دی آداپتیو یا همان نور بالای اتوماتیک برای خودروسازان چینی هست. علاوه بر آن شرکت مگنا کانادا و والیو فرانسه نیز چنین خدماتی را به شرکت های خودروسازان اروپایی و آمریکایی اراعه می دهند.
    یکم دیر این خودرو رو بررسی میکنید، خیلی از رسانه های دیگه زودتر بررسی کردند. زمانی که کرمان موتور این محصول رو رونمایی می کرد چنان روی موضوع شتاب تبلیغ می کرد ما گفتیم جنسیس های ۶ سیلندر رو میگیره. میگفت پرشتاب ترین محصول مونتاژ داخل هست، الآن بزور ۱۰.۵ ثانیه میزنه تازه ماشین خالی و هنوز هم مستهلک نشده.
    اون افرادی که خریدن از همین بحث ضعیف بودن مینالیدن و فقط میگفتن قیافه اش قشنگه. یکی از دوستان پدرم خرید و ۶ ماه نشده فروخت.

    ۳
    ۱۴
    • سعید گفت:

      برادر من، وقتی اطلاعات کافی و تخصصی ندارین،نیاز به اظهار نظر نیست لزوما،….
      به عنوان کسی که بیش از یکسال هست که از این ماشین استفاده میکنم،
      بدون اغراق میگم که از زوایای مختلف ،
      با کیفیت و کم نظیره در بازه قیمتی خودش.
      پایداری و چسپندگی در جاده…
      استایل…
      استحکام بدنه و ستون‌ها و درب ها…
      موتور و گیربکس به روز…
      شتاب خوب…
      کیفیت ادوات و قطعات به کار رفته…

      ۱۳
      ۵
      • مصطفی گفت:

        مبارک شما باشه، خوبه خود شما میگی یکساله دارم، انتظار داری یکساله خوب نباشه؟ اگر بعد از ۵ سال هم همین شرایطو داشت حق با شما. چند هزار تا یکساله باهاش رفتی؟ حساسیت این ماشین به کیفیت بنزین ایران به شدت بالاست و حتما باید بنزین ۹۲ به بالا استفاده بشه که در ایران موجود نیست وگرنه بعد از ۵۰ تا ۶۰ هزار تا کارکرد نشانه استهلاک بروز می کنه پس اگر شما هم ۶۰ هزارتا رفتی و خرجی روی دستت نگذاشت پس خوبه.
        یکسال زوده برای قضاوت خوب یا بد بودن یک ماشین، کیفیت واقعی زمانی بروز میکنه که شما حداقل ۵۰ هزار تا از ماشین کار بکشی.

        ۴
        ۳
        • ناشناس گفت:

          ماشین خوبیه من دارم راضی هستم همه چیزش اولیه قیافه کابین شتاب آپشن هندلینگ عدم ناک زدن و….
          اگه با هم قیمتای کراس اوور مقایسه کنیم از تیگو ۷ پرو و x5 و فیدلیتی بهتره در مقایسه با سدان ها هم که مشخصه

          ۱
          ۰
    • ناشناس گفت:

      این تست شتاب درست نبود با دو نفر تست شتاب گرفتن….

      ۰
      ۰
  5. جواد معینی گفت:

    سلام، بنده آبان این ماشین رو ثبت نام کردم اما به خاطر مشکل سایت ثبت نام انجام نشد و به من گفتن که تا طرح فروش بعدی صبر کنم اما بعد سه ما هیچ طرح فروشی نگذاشتن و مجبور شدم برای حفظ ارزش پولم یه ماشین دیگه بخرم بهمن یه طرح نقدی گذاشتن اما من نتونستم ماشینم رو نقد کنم،الان ماشینمو دوباره فروختم و منتظر طرح فروش هستم اما هیچ طرحی نمیگذارن

    ماشین خیلی خوبیه و منتظر طرح فروش هستم ولی واقعا عرضه این خودرو به شدت قطره چکانی انجام میشه

    ۰
    ۲
  6. حسین جوادی گفت:

    سلام
    بنده هم همین مشکل رو دارم،آبان امسال قصد خرید این ماشین رو کردم و ماشینم رو فروختم و تا همین الان منتظر طرح فروشش هستم ولی تا حالا هیچ طرح فروشی نگذاشتن

    ۰
    ۰
  7. cbr گفت:

    بررسی ها خیلی عالی هستن ولی خب با چی مقایسه میشن؟!
    دو ماشین بیارید مقایسه کنید. امتیاز بگیری بشن
    مثله کل دنیا. بنز بی ام و-کامارو موستانگ-فراری لامبوو
    مثلا J7 و آریزو۶- تارا و آریزو۵- لاماری و KMC X5 و…
    تو بیشتر بررسی ها از زیر بندی. کمک فنر. جلوبندی. متریال بدنه و آلیاژ به کار رفته صحبتی نمیشه

    ۳
    ۰
  8. مسعود گفت:

    ممنون از حسین دلاور و تیمشون. بررسی و خوب و جامعی بود. من از زمانی که یک استوری آخرین خودرو گذاشت راجب تست و بررسی j7 منتظر این ویدیو بودم. تو کلاس سدان ها به نظرم خیلی از خودرویی مثل آریزو ۶ بهتره به ویژه اینکه تولید آریزو ۶ با اومدن GT متوقف شده و خریدش هوشمندانه نیست. از نظر طراحی هم به روز تر و بزرگتر و عضلانی تر از ریسپکت هست. یه نکته خیلی خوب که آقای دلاور اشاره کردن اینه که وقتی ایراد یک ماشین مثل توربو و حساسیت به بنزین رو میگیم باید با رقبا مقایسه بشن. کدام سدان صفر چینی تنفس طبیعی هست که این باشه همه توربو هستند و حساس به بنزین. برای انتخاب این ماشین به نظرم کافیه اونو تو یه قاب با ریسپکت و آریزو ۶ بزارید. من هر ۳ این خودروها رو سوار شدم و خوشحالم که در نهایت J7 رو انتخاب کردم.

    ۳
    ۰
  9. ناشناس گفت:

    خیلی ماشین فانتزی آیه من خریدم ولی حقیقتش خوشم نیومد انگار اسباب بازیه تمام ماشینها ریل سانروفش فلزیه ماله این ماشین پلاستیک خشکه بعدم تا نو هستش نمیشه زیاد در موردش نظر داد بابت یه مدت کار کنه بعد معلوم بشه چیه ولی در کل من خوشم نیومد اتاقشم از لحاظ آیرودینامیکی جالب به نظر نمیاد و طراحیه عقب و جلوش همخونی نداره از قبل که نگاه می‌کنی انکار عقبش ناله یه ماشینه جلوش ماله یه ماشین دیگه س

    ۲
    ۳
    • H گفت:

      ایرادایی که گرفتی همه ظاهریه مگه ماشین چشم بسته خریدی و نگاه نکردی عقب و جلوش همخوانی نداره…پس یا داری الکی میگی ماشین خریدی یا بازم داری الکی میگی

      ۸
      ۱
  10. علی گفت:

    این ماشین عالیه من دارم راضی هستم

    ۴
    ۴

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.

توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.