موضوعات داغ روز:

رونمایی سایپا اطلس ؛ تازه وارد سایپا به مشهد آمد

منتشر شده در 09 شهریور 1402 ساعت 21:42
نویسنده محمدرضا پاداش
عکاس علیرضا پاداش

با آغاز نمایشگاه خودروی مشهد رونمایی اطلس بصورت رسمی انجام شد و حالا علاقه مندان می توانند هاچبک جدید سایپا را از نزدیک ببینند.

سال گذشته و در نمایشگاه تحول صنعت خودرو بود که نخستین بار رونمایی سایپا اطلس بصورت غیر رسمی انجام شد و بعد دیگر خبری از محصول جدید سایپا نبود. این خودرو پس از آن بارها در حال تست دیده شد و حالا در مشهد رونمایی رسمی این خودرو رقم خورده است. اطلس در واقع فیس لیفتی عمیق از کوییک است و از نظر ابعادی و پلتفرم فنی همان المان هایی را دارد که قبل تر در تیپ های مختلف کوییک دیده بودیم. اما به هر حال سایپا این خودرو را به عنوان محصولی تازه معرفی کرده و ما در ادامه به معرفی این خودرو می پردازیم.

مشخصات فنی

سایپا اطلس قرار است در چهار تیپ به بازار بیاید اما در تمام چهار نسخه پیشرانه یکسان است. هاچبک جدید سایپا به پیشرانه ۱.۵ لیتر M15-GSI مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۹۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر را دارد. قدرت در نسخه های دنده دستی (تیپ های S و G) از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو می رسد و در نسخه های دنده اتوماتیک (تیپ های E و L) قدرت بوسیله جعبه دنده CVT به چرخ ها منتقل می شود. در بحث فنی این خودرو تفاوت چندانی با کوییک ندارد و فقط پیشرانه آن به روز تر شده است. این پیشرانه همان M15 است اما با اضافه شدن زمان بندی متغیر سوپاپ ها و هدرز، گشتاور حداکثری در دورهای پایین تر در دسترس راننده خواهد بود و عملکرد فنی بهتر شده است.

حتما بخوانید : همه چیز در مورد سایپا اطلس

رونمایی اطلس و جزئیات طراحی

قبل تر هم تصاویر رسمی از این خودرو منتشر شده بود اما حالا با رونمایی سایپا اطلس بصورت رسمی می توانیم نگاهی دقیق تر به این خودرو داشته باشیم. از نظر ابعادی این خودرو دقیقا هم رده با کوییک قرار می گیرد. در نمای جانبی هم طراحی شباهت بسیار با کوییک دارد اما در جلو و عقب طراحی متفاوت است. سبک طراحی بکار رفته در این خودرو دقیقا همان المان هایی را دارد که در شاهین، آریا و سهند دیده می شد. چراغ های کشیده و جلوپنجره ای در راستای چراغ از المان های مهم این سبک طراحی است. در سپر جلو قطعه ای با رنگ متضاد و با طرح J می بینیم که همان طرح در طراحی گرافیک چراغ های عقب هم دیده می شود. فلاپ های مشکی رنگ باعث شده تا استالی کراس را در سایپا اطلس داشته باشیم و این خودرو به نوعی یک هاچبک کراس اقتصادی به حساب می آید.

امکانات اطلس در تیپ های مختلف

رونمایی سایپا اطلس در شرایطی رقم خرود که از قبل لیست امکانات و آپشن های این خودرو در تیپ های مختلف را می دانستیم. هاچبک جدید سایپا در فول ترین نسخه (تیپ E) به امکاناتی نظیر کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، سنسور نقطه کور، سیستم تهویه دستی، سنسور پارک عقب، سیستم پایش میزان فشار باد تایر (TPMS)، سنسور نور، صفحه نمایش مالتی مدیا ۷ اینچی، دوربین دنده عقب، روکش چرم مصنوعی صندلی ها، آینه های جانبی تاشو برقی، تریم داخلی دو رنگ، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، استارت دکمه ای، ورود بدون کلید، سانروف، بدنه دو رنگ، صندلی راننده برقی مجهز به گرم کن، سنسور باران، شیشه دودی عقب، رینگ آلومینیومی و فرمان کمکی برقی مجهز است.

رسانه آخرین خودرو برای پوشش خبری نمایشگاه خودروی مشهد، در این رویداد خودرویی حاضر است و شما مخاطبان می توانید جدیدترین خبرها را از این رسانه دنبال کنید. نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد از ۹ تا ۱۲ شهریورماه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های شهر مقدس مشهد برگزار می شود و پذیرای عموم علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

۵ Responses to “رونمایی سایپا اطلس ؛ تازه وارد سایپا به مشهد آمد”

  1. محسن گفت:

    اقا حسین توی خودروهای داخلی خودت بخای انتخاب کنی چیو انتخاب میکنی؟

    ۰
    ۰
  2. محمد گفت:

    در مورد قیمتش اطلاع ندارید؟

    ۱
    ۰
  3. علیرضا کریمی گفت:

    سلام الان قیمت مهمه ی اپشن میذارن ۵٠ میلیون گرون میکنن

    ۱
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.

توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.