موضوعات داغ روز:

سایپا اطلس ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

سایپا اطلس جدیدترین محصول گروه خودروسازی سایپا است که بر اساس پلتفرم X200 ساخته شده و در رده اقتصادی بازار قرار می گیرد.

حجم موتور 1500 سی سی
قدرت 90 اسب بخار
گشتاور 137 نیوتن متر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
منتشر شده در 18 شهریور 1402 ساعت 12:00
نویسنده آخرین خودرو

معرفی سایپا اطلس

سایپا اطلس در نمایشگاه تحول صنعت خودرو ۱۴۰۱ برای اولین بار دیده شد. اطلس در واقع فیس لیفتی از کوییک است که خط طراحی جدید سایپا را در بدنه دارد و علاوه بر آن امکانات بیشتری هم ارائه می دهد. البته این را در نظر داشته باشید که از نظر فنی، سایپا اطلس همان کوییک است. همچنین باید گفت که اطلس نمونه ارتقا یافته خانواده X200 به حساب می آید. این یعنی عملا با خودرویی جدید طرف نیستیم و این هاچبک صرفا بروزرسانی هایی نسبت به محصولات قدیمی سایپا داشته است.

سایپا اطلس ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

امکانات رفاهی و ایمنی

سایپا اطلس به طور کلی در دو تیپ ۱ و ۲ به تولید می رسد و بصورت دقیق تر در ۴ تریم تیپ S، تیپ E، تیپ G و تیپ L عرضه می شود. تیپ های S و G نمونه های دنده دستی هستند و تیپ های L و E به جعبه دنده CVT مجهز می شوند. نسخه های E و G فول آپشن هستند و نمونه های S و L به عنوان نمونه های پایه عرضه می شوند. تفاوت اصلی در این تیپ بندی های اطلس به طور خاص در امکانات ایمنی و رفاهی دیده می شود. شما می توانید امکانات تیپ های مختلف این خودرو را بطور کامل در قیمت امکانات رفاهی و ایمنی ببینید.

حتما بخوانید : ویدیو معرفی اطلس پلاس اتوماتیک

سایپا اطلس ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

مشخصات فنی اطلس

تمام تیپ های سایپا اطلس به پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر و هشت سوپاپ مجهز می شوند. این پیشرانه M15-GSi نام دارد و ویژگی هایی به آن اضافه شده است. به عنوان مثال هدرز و زمان بندی متغیر سوپاپ ها در این پیشرانه وجود دارد. پیشرانه ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی در اطلس توان تولید نهایت قدرت ۹۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر را دارد. انتقال قدرت به چرخ های جلوی این خودرو از طریق جعبه دنده دستی ۵ سرعته و اتوماتیک CVT انجام می شود.

برندسایپا
مدلاطلس
کلاس بدنههاچ بک
سال تولید۱۴۰۲
حجم موتور۱۵۰۰ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۸
فناوری موتورتنفس طبیعی
قدرت۹۰ اسب بخار
گشتاور۱۳۷ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰---
حداکثر سرعت۱۷۵ کیلومتر بر ساعت
گیربکس
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبتویست بیم
طول۴۰۲۰ میلی متر
عرض۱۶۸۵ میلی متر
ارتفاع۱۵۴۰ میلی متر
فاصله محوری۲۴۱۰ میلی متر
وزن---
حجم باک۴۱ لیتر
مصرف سوخت۶.۹۳ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک۱۸۵/65R14
برند نشان مادرسایپا
کشور سازندهایران
سایپا اطلس ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

پیشرانه M15-GSI اطلس

درباره پیشرانه سایپا اطلس باید دانست که این موتور نسخه ارتقا یافته اِم ۱۵ است. وجود سیستم زمان بندی متغییر سوپاپ های ورودی (VVT-i) باعث می شود که گشتاور تولیدی در این پیشرانه از دورهای پایین تری باشد. یکی از مزیت های VVT-i در M15-GSI در ترددهای شهری، دور موتور کمتر از نمونه معمولی M15 است. همچنین این اتفاق سبب می شود تا مصرف سوخت کاهش پیدا کند و نفوذ صدا به کابین در ترددهای معمولی کاهش پیدا کند. تغییر در جرقه زنی و ارتقای سیستم خروجی دود باعث شده است تا توان خروجی تا حدی افزایش پیدا کند.

سایپا اطلس ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

جعبه دنده های سایپا اطلس

جعبه دنده دستی سایپا اطلس از نوع کابلی است. در اطلس اتوماتیک هم از گیربکس CVT استفاده شده است. گیربکس CVT اطلس ساخت کمپانی پانچ بلژیک است و توان را به چرخ های جلو می رساند. این جعبه دنده قابلیت آن را دارد تا در حالت تیپ ترونیک، ۶ دنده مصنوعی را برای راننده فراهم کند. همچنین این جعبه دنده به حالت های اسپرت و برفی هم مجهز است.

سایپا اطلس ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

با وجود اینکه گروه خودروسازی سایپا و شرکت مگا موتور به پیشرانه ME16 دست پیدا کرده اند و می توانند یک پیشرانه تنفس طبیعی کم حجم ۱۶ سوپاپ را بر روی محصولاتشان ارائه دهند، اما همچنان می بینیم که این خودروساز تمایلی به استفاده از پیشرانه ۱۶ سوپاپ در پلتفرم X200 و محصول جدید این پلتفرم، یعنی اطلس، ندارد.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنیکیسه هوای راننده و سرنشین جلو - سامانه کنترل پایداری - کنترل حرکت در سربالایی - سنسور نقطه کور در تیپ E
امکانات رفاهیمشترک در ۴ تیپ : سیستم تهویه مطبوع دستی - سنسور پارک دنده عقب - سیستم پایش باد فشار باد لاستیک - سنسور نور مشترک در تیپ های L - E - G : صفحه نمایش مالتی مدیای ۷ اینچی - دوربین دنده عقب - روکش چرم صندلی - آینه جانبی تاشو برقی - تریم داخلی دو رنگ مشترک در تیپ های E - L : کروز کنترل و محدود کننده سرعت - استارت دکمه ای - ورود بدون کلید مشترک در تیپ های E - G : سانروف - بدنه دورنگ تیپ E : صندلی برقی راننده با گرمکن - سنسور باران - شیشه دودی عقب - رینگ آلومینیومی - فرمان کمکی برقی

مزایا و معایب

مزایاامکانات ایمنی و رفاهی کاربردی در نسخه فول - بروز رسانی های فنی در بحث قوای محرکه
معایبپلتفرم قدیمی - پیشرانه قدیمی با ۸ سوپاپ - طراحی نه چندان جذاب و مدرن

قیمت اطلس G

قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۴/۱۱)۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۴/۱۱)۵۷۷,۸۰۳,۰۰۰ تومان

گالری تصاویر اطلس سایپا

سایپا اطلس چه مشخصات فنی دارد؟

سایپا اطلس در تمامی نسخه های به پیشرانه M15-GSI مجهز است که ۹۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده این خودرو از نوع ۵ سرعته دستی و یا اتوماتیک CVT است.

نمونه فول آپشن اطلس سایپا چه امکانات رفاهی و ایمنی دارد ؟

نمونه فول آپشن اطلس به سانروف برقی، سنسور نور، سنسور باران، استارت دکمه ای، آینه تاشو برقی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، پشتی برقی صندلی راننده، گرمکن صندلی راننده، تهویه الکتریکی دستی، رادار نقطه کور، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، نمایشگر لمسی، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، شیشه های دودی عقب و… مجهز است.

ویدیو های پیشنهادی

۱۴ Responses to “سایپا اطلس ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی”

  1. میم گفت:

    رنگ زرد این خوردو واقعا جذاب هست به ظاهر خشن اسپرت این ماشین هماهنگ هست

    ۲۱
    ۹
  2. موسن گفت:

    ۹ روز پیش آپلودش کردید ک!

    ۱
    ۰
  3. ناشناس گفت:

    قیمت اصلا به صرفه نیست با این قیمت ۲۰۷ یا ۲۰۶ پانورما را با قیمتی پایین تر و موتور باکیفیت تر و اینکه بازار پسند تر میشه خرید

    ۱۵
    ۱۱
  4. محمد گفت:

    این دقیقا بدنه کویکه فقط جلو وعقبشو عوض کردن.
    از بغل که نیگاه بکنی تمام انحنا و حتی نوع دستگیره هم یکیه.

    ۸
    ۰
  5. ناشناس گفت:

    سلام . بنظر من در مورد طراحیش ، طراحی داخل افتضاح همون داخل کوییک زیباتره ! طراحی عقب عالی – طراحی جلو باید مقداری چراغ جلو کوچکتر شود و خطوط عمودی جلو پنجره افقی شود و بدنه ماشین از حالت تخم مرغی به خطوط شکسته و یکم کشیده تر تغییر کنه عالی میشه!در مورد موتورش کلا سایپا موتورهای خوب و کم استهلاکی داره و بنظرم تنها برگ برنده سایپا نسبت به ایرانخودرو همینه!حالا موتورشم به خاطر زمانبندی متغییر سوپاپها کمی قویتر شده و از پس هیکل خودرو به خوبی بر میاد و ای کاش سایپا یه فکر اساسی هم بابت دریچه گاز برقی و کپ وحشتناک ماشین میکرد و اگه برطرف نمیشه همون سیمی بذاره . با تشکر از همه

    ۱۰
    ۸
  6. گرگعلی گفت:

    هدرز داره؟؟! یعنی زوزه میکشه؟؟

    ۰
    ۲
  7. محمد گفت:

    یه نکته ی خیلی جالب در اطلس که مطمئنم کسی بهش توجه نکرده ! دکمه تنظیم آیینه بغل را اومدن گذاشتنش سمت چپ فرمان زیر دریچه تهویه اونجایی که کلید تنظیم چراغ و قفل کودک هست . اینجوری راننده هر موقع که میخواد آیینه بغلش را تنظیم کنه باید یه سری بره زیر فرمان و هر دفعه دوباره سرش را بیاره بالا ببینه خوب شده یا نه !!! این جز موارد ایمنی اطلس هست که باید ثبت جهانی شود که خودروسازهای بزرگ دنیا مثل بنز و تویوتا و … از این آپشن ایمنی بی نصیب نمونن !
    خخخخ وقتی اطلس اومد و دیدید راننده نداره و داره حرکت میکنه تعجب نکنید چون احتمالا داره آیینه بغلش را تنظیم میکنه خخخخخخ .

    ۱۰
    ۵
  8. ایرانی گفت:

    باید اسم اطلس را عوض کنند و بذارن کوییک ۲ چون دقیقا همون بدنه و اتاق و پلتفرم هست . موقعی یه اسم جدید میذارن که جدای بحث موتور حداقل در ظاهر یه ماشین دیگه باشه مثل شاهین .

    ۴
    ۱
  9. بریز دور گفت:

    بریز دور فقط

    ۰
    ۳

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.