موضوعات داغ روز:

زوتی DL5 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

زوتی DL5 یک کراس اوور جمع و جور بوده و توسط پارس خودرو به بازار ایران آمده است. این خودرو در ابتدا به صورت وارداتی و سپس به صورت مونتاژی به دست مشتریان ایرانی می رسد.

حجم موتور 1498 سی سی
قدرت 144 اسب بخار
گشتاور 215 نیوتن متر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
منتشر شده در 10 تیر 1402 ساعت 22:33
نویسنده سامان امانی
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو رضا چوکامی

زوتی DL5 یک کراس اوور جمع و جور بوده و توسط پارس خودرو به بازار ایران آمده است. این خودرو در ابتدا به صورت وارداتی و سپس به صورت مونتاژی به دست مشتریان ایرانی می رسد.

معرفی زوتی و پارس خودرو

پارس خودرو را می توان اولین خودروساز سواری ایران دانست. این شرکت در حال حاضر یکی از زیر مجموعه های گروه خودروسازی سایپا است و در سال های گذشته محصولات مختلف نیسان، برلیانس، رنو، دانگ فنگ، جنرال موتورز و… را به بازار ایران عرضه کرده است.

زوتی DL5

زوتی یکی از خودروسازان چینی است که محصولات مختلف آن توسط خودروسازان ایرانی به بازار عرضه شده اند. این شرکت خودروساز که در سال های کرونا چالش مختلف تولیدی و اقتصادی را تجربه کرده بود، حال به سمت احیا حرکت کرده و برنامه دارد تا در دوره جدید صنعت خودروی جهان توسعه محصولات برقی را در پیش بگیرد. زوتی T300 یک کراس اوور جمع و جور است که در ابتدا توسط پارس خودرو به صورت وارداتی و با نام DL5 عرضه می شود. پس از آن پارس خودرو برنامه مونتاژ و افزایش عمق داخلی سازی این خودرو را دارد و می خواهد تا نسخه فیس لیفت این کراس اوور چینی را به بازار معرفی کند.

طراحی بدنه

قبل از هر چیز باید اشاره کرد که طراحی این خودرو اصلا مدرن نیست. البته دلیل این قدیمی بودن به سال طراحی این کراس اوور کوچک بر می گردد. زوتی DL5 در سال ۲۰۱۶ طراحی شده و در این ۷ سال کلیت طراحی این خودرو بی تغییر مانده است. الگوی طراحی این خودرو همان سبکی را دارد که در خودرویی مثل هایما S5 می بینیم. چراغ های بزرگ و کشیده را در دو طرف داریم و جلوپنجره با رنگ زمینه مشکی طراحی شده است. سپر طراحی ساده و بدون خطوط شکسته را دارد و ورودی هوا بصورت افقی در پایین طراحی شده است.

زوتی DL5

زیر سپر ها، کنار گلگیر و پایین رکاب قطعات مشکی و پلاستیکی را می بینیم که ماهیت کراس بودن زوتی DL5 را تداعی می کند. در کنار طراحی ساده است و تنها نکته قابل توجه رینگ های ۱۷ اینچی دو رنگ و شیب سقف به همراه باربند های تزئینی است. در عقب برخلاف جلو طراحی کمی مدرن تر و بهتر بنظر می رسد. گلگیر عقب بصورت یکپارچه با سپر و طراحی شده و همین باعث می شود طراحی عقب جذابیت بیشتری داشته باشد. اما در مجموع کراس اوور وارداتی پارس خودرو ظاهری کاملا ساده دارد و از نظر طراحی نمی توان آن را از دیگر رقبا برتر دانست.

زوتی DL5

مشخصات فنی زوتی DL5

زوتی DL5 با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر به بازار ایران می آید. این خودرو توان ۱۴۴ اسب بخار با گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر را در اختیار دارد و جعبه دنده اتوماتیک CVT قدرت را به چرخ های جلوی DL5 می رساند. این کراس اوور چینی و اقتصادی وزن ۱۴۲۰ کیلوگرم را دارد و تعلیق مک فرسون در بخش جلو و تعلیق تویست بیم در بخش عقب آن دیده می شود.

برندزوتی
مدلDL5
کلاس بدنهکراس اوور
سال تولید۲۰۲۳
حجم موتور۱۴۹۸ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتوربوشارژر
قدرت۱۴۴ اسب بخار
گشتاور۲۱۵ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰---
حداکثر سرعت۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکسCVT
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبتویست بیم
طول۴۴۰۵ میلی متر
عرض۱۸۳۰ میلی متر
ارتفاع۱۶۶۵ میلی متر
فاصله محوری۲۶۱۰ میلی متر
وزن۱۴۲۰ کیلوگرم
حجم باک۴۸ لیتر
مصرف سوخت۷.۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک۲۱۵/55R17
برند نشان مادرزوتی
کشور سازندهچین

مزایا و معایب زوتی DL5 پارس خودرو

مزایاپشتوانه پارس خودرو در عرضه و خدمات پس از فروش - فضای کابین مناسب - کیفیت مونتاژ قابل قبول
معایبطراحی قدیمی - امکانات ایمنی و رفاهی متوسط - قوای فنی نه چندان قوی با توجه به کلاس بدنه

امکانات رفاهی و ایمنی زوتی دی ال ۵

زوتی DL5 در بحث امکانات رفاهی و ایمنی یک خودروی اقتصادی و پایه به حساب می آید و آنچنان امکانات عجیبی در آن دیده نمی شود. با وجود اینکه در سال های گذشته نسخه های سانروف دار و پانورامای این خودرو به برخی بازارها عرضه شده است، اما می بینیم که در بازار ایران با سقف فلز به فروش می رسد.

زوتی DL5

این خودرو به دو کیسه هوا، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کروز کنترل، استارت دکمه ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچی، تریم داخلی چرم مصنوعی دو رنگ، سنسور پایش باد تایرها، سنسور نور، سنسور باران، چراغ روشنایی روز، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، آینه های تاشو برقی، نمایشگر لمسی، آینه حساس به نور، تهویه الکتریکی دستی، صندلی های دستی، سنسور پارک و دوربین عقب، ترمزهای دیسکی و… مجهز است.

امکانات ایمنیدو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو - سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری - ترمز ABS و EBD
امکانات رفاهیکروز کنترل - تهویه الکترونیکی دستی - سیستم ورود بدون کلید - استارت دکمه ای - آینه وسط الکتروکرومیک - دوربین و سنسور پارک عقب - ترمز پارک برقی - فرمان کمکی برقی - آینه های جانبی تاشو برقی

رقبای زوتی DL5

در بازار ایران می توان خودروهای نظیر هایما S5، تیگارد X35 و ام وی ام X55 پرو را رقیب مستقیم و هم کلاس این خودرو دانست. البته اگر بخواهیم مبنای مقایسه این خودرو ها را کمپانی های مادر قرار دهیم، بدون تردید تنها خودروی همرده DL5 می تواند هایما S5 باشد. چراکه کمپانی های بایک و چری به مراتب وضعیت بهتری نسبت به زوتی در بازار های هدف و همچنین چین دارند. کراس اوور وارداتی پارس خودرو نه طراحی چشمگیری دارد و نه مشخصات فنی آن عجیب و غریب است و تنها المانی که می تواند این خودرو را در بازار موفق کند قطعا قیمت آن خواهد بود. اگر پارس خودرو بتواند این خودرو را به ارزان ترین خودروی کلاس خودش بدل کند، قطعا بازار به آن روی خوشی نشان خواهد داد اما در غیر این صورت نمی توان روی موفقیت زوتی DL5 چندان حساب کرد.

قیمت خودروی زوتی DL5

قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۴/۱۱)بدون قیمت تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۴/۱۱)۱,۱۴۴,۵۴۲,۰۰۰ تومان

آلبوم تصاویز Zotye DL5

سوالات متداول

زوتی DL5 پارس خودرو چه مشخصات فنی دارد؟

زوتی DL5 با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر به بازار ایران می آید. این خودرو توان ۱۴۴ اسب بخار با گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر را در اختیار دارد و جعبه دنده اتوماتیک CVT قدرت را به چرخ های جلوی DL5 می رساند.

امکانات رفاهی و ایمنی زوتی DL5 چیست؟

این خودرو به دو کیسه هوا، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، استارت دکمه ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچی، تریم داخلی چرم مصنوعی دو رنگ، سنسور پایش باد تایرها، سنسور نور، سنسور باران، چراغ روشنایی روز، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، آینه های تاشو برقی، نمایشگر لمسی، آینه حساس به نور، تهویه الکتریکی دستی، صندلی های دستی، سنسور پارک و دوربین عقب، ترمزهای دیسکی و… مجهز است.

ویدیو های پیشنهادی

۱۰ Responses to “زوتی DL5 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی”

  1. امیرحسین داودی گفت:

    سلام
    ببین تو رو خدا پارس خودرو از ماکسیما و محصولات نیسان به چی رسیده با افتخارم میگن

    ۲۹
    ۰
  2. حمیداکبری گفت:

    بسیارمزخرف ولی در این بحران و وضعیتی که بقیه
    خودروسازهای ما باسرعت همون گاری سازی رومحکم
    دارن ادامه میدن این حرکت میشه گفت برای این
    شرکت ریسک بزرگی بوده و جای تبریک داره به مدیران
    بازکاوت وباهوش و بادل و جرات این شرکت و اینکار
    بدون اقراق بگم بزرگ به فال نیک میگیریم و امیدوارم
    این حرکت استارت یک خودروسازی نوین و توی خودروسازهای ایران بزنه و بازار رقابتی راه بیفته که به
    عرض یک تایم کوتاه ازاونهااستقبال بشه و بازار صادرات راه بیفته و بتونیم باخودروسازهای کل دنیا
    رقابت کنیم من به نوبه خودم به تمام کسانیکه دستندرکاراین موضوع بودن خسته نباشیدوخداقوت میدم و کمال تشکر و قدردانی ازشون دارم امیدوارم که بقیه خودروسازان هم در ادامه این حرکت قشنگ
    خودروهای لوکس واردکنندوتولیدکنندو خودروهایی رقابتی و ایمن وبروزولوکس با امنیت بالاباقیمت مناسب تولیدکنندکه هرقشرجامعه که تصمیم به خریدبگیردنهایت بعدگذشت یکسال بتواند یک خودروتهیه نماید

    ۴
    ۶
  3. Aref Alizadeh گفت:

    خودروی خوبی است از لحاظ قیمت و امکانات نسبت ب خودروهای ایرانی سرتره

    ۱۵
    ۶
  4. hosseini گفت:

    با توجه به موتور میتسوبیشی و قیمت فعلی بهترین گزینه برای خرید هست .
    وارداتی هست لذا بسیار نرم تر و بی صدا و قابل قیاس با مونتاژی های هم رده خودش مثل X55 , s7 نیست .
    کیلس . اتو هلد و ترمز پارک برقی هم داره .

    ۱۰
    ۲
  5. علی گفت:

    بهترین ماشین هست ۴,ماه دارمش خیلی راضیم واقعا معرکه است

    ۱۱
    ۳
    • مسعود گفت:

      سلام، وقت بخیر.
      من این ماشین رو تازه گرفتم. البته از بازار آزاد و با کارکرد ۲۵۰۰ بود گرفتم.
      از لحاظ موتوری و شتاب خیلی سرتر از ام وی ام و اینا هست.
      فقط به چندتا نکته برخوردم.
      ۱- ماشین تو خیابون هایی که خیلی زیاد چاله چوله دارن و تو دست اندازهای یکم عمیق آنچنان نرم نیست و ضربه رو نمیگیره و یکم کوبش داره. من انتظار داشتم نرم تر باشه.
      ۲- وقتی یه مدت ماشین کار میکنه و داغ میشه زمانیکه ماشین در حالت پارک هست و روشن هست وقتی دستت رو روی فرمان میذاری یه حالت غرش به فرمان منتقل میشه که اینطور که شنیدم میگن به خاطر توربوش هست.
      ۳- فرمان رو که به سمت چپ و راست تکون میدی یه صدای تیک تیک میاد که نمیدونم برای چیه.
      شما هم با این موارد روبرو شدین؟

      ۵
      ۰
      • سعید گفت:

        راستش فرمان منم کقتی دور میزنم بعضی وقتا یه صدایی داره
        اما در کل ۸۰ تا ۹۰ درصد راضیم ازش
        تو این ۵ ماهی که دارم خداروشکر بی عیب بوده و راحتم داخلش

        ۴
        ۰
  6. علیرضا گفت:

    ماشین خوبیه به نسبت قیمتی که داره تو بازار ولی نبود یه سری آپشنها مثل نبود سانروف و صندلی برقی و آینه های جمع شوی برقی باعث دلسردی و فاصله گرفتن خریدار میشه

    ۲
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.