سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰

سوپر اتومبیل هیدروژنی هیوندای در سال ۲۰۲۶ و با ۷۶۵ اسب بخار قدرت معرفی می شود

منتشر شده در 05 خرداد 1403 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
سوپر اتومبیل هیدروژنی هیوندای

شرکت هیوندای با رونمایی از کانسپت N Vision 74 در سال ۲۰۲۲ سر و صدای زیادی برپا کرد. از زمان معرفی این مفهومی، همواره شایعات مختلفی درباره آن به گوش رسیده است. جدیدترین شایعه مربوط به این کانسپت، توسط یکی از نشریات اقتصادی کره ای با نام The Korea Economic Daily  مطرح شده؛ این نشریه ادعا می‌ کند نسخه تولید انبوه کانسپت جذاب هیوندای در سال ۲۰۲۶ و با پیشرانه هیدروژنی رونمایی خواهد شد.

در حال حاضر می ‌دانیم که هیوندای مشغول کار بر روی یک خودروی اسپرت پرچمدار است. این خودرو فعلاً با کد داخلی N74 شناخته می‌ شود. طبق اطلاعات موجود این خودرو یک کوپه مجهز به درهای گالوینگ بوده و در آن چرخ‌ های محور عقب محرک هستند. همچنین از لحاظ طراحی این خودرو فرم تاق و المان‌ های ظاهری خود را از اولین مدل تولیدی هیوندای، یعنی پونی کوپه، به ارث برده است. این خودرو در سال ۱۹۷۴ وارد بازار شد.

مشخصات فنی احتمالی

در حالی که کانسپت معرفی شده در سال ۲۰۲۲ به پیشرانه ۶۷۱ اسب بخاری مجهز است، نشریه کره‌ ای مدعی شده نسخه تولید انبوه این خودرو حداقل ۷۶۵ اسب بخار قدرت خواهد داشت. این نشریه شتاب صفر تا صد سوپر اسپرت هیدروژنی هیوندای را ۳ ثانیه اعلام کرده است. بر اساس پیش‌ بینی‌ های این نشریه، یکی از ماموریت های اصلی سوپر اسپرت هیوندای، شکستن رکورد پیست نوربرگ رینگ خواهد بود. این ماموریت اگرچه غیر ممکن نیست، ولی چالش‌ های فنی بسیاری دارد. شاید بدانید ابر خودروی مرسدس AMG وان رکورد ۶ دقیقه و ۳۵ ثانیه و ۱۸۳ هزارم ثانیه را در جهنم سبز از خود بر جای گذاشته است. بنابراین نسخه تولید انبوه N74 باید بتواند زمانی کمتر از این رکورد را ثبت کند.

هیوندای N74

مدلی تولید محدود

اگر گزارش نشریه مذکور درست از آب بیاید، هیوندای تنها ۲۰۰ دستگاه از ابر خودروی هیدروژنی خود را در حد فاصله سال‌های ۲۰۲۶ تا ۲۰۲۸ تولید خواهد کرد. این نشریه اضافه کرده تست و آزمایش پروتوتایپ این خودرو از ماه آگوست پیش رو شروع خواهد شد.

نشریه The Korea Economic Daily قیمت ابرخودروی هیدروژنی هیوندای را ۵۰۰ میلیون وون برآورد کرده است. این رقم معادل تقریباً ۳۶۶ هزار دلار و یا ۲۱.۵ میلیارد تومان می شود. در صورت عرضه، محصول خاص هیوندای به گرانترین خودروی صفر کیلومتر کره‌ ای تبدیل خواهد شد. آیا مشتریان حاضر خواهند شد چنین رقمی را برای مدلی که نشان هیوندای را روی خود دارد، پرداخت کنند؟

سوپر اتومبیل هیدروژنی

از دید نشریه کره ای هدف اصلی از توسعه و عرضه چنین مدلی لزوماً کسب سود نیست، بلکه هیوندای می‌ خواهد ثابت کند پیشرانه‌های هیدروژنی کارایی و پتانسیل‌ های بالایی دارند. باید منتظر ماند و دید که گزارش این نشریه تا چه حد درست خواهد بود.

ویدیو های پیشنهادی
  1. جهان پویا گفت:

    باسلام و ادای احترام
    به اطلاع میرساند شرکت جهان پویا در راستای تحقق انرژی پاک موفق به تولید هیدروژن با روشی نوین و کاملا ارزان شده است
    در این روش پکیج های متفاوتی با ظرفیت موذد نیاز مصرف کننده قابلیت ارائه دارد

    ۲
    ۰
  2. ho3in گفت:

    چراغاش واقعا زشتن

    ۰
    ۴
  3. Aradxzr گفت:

    این ماشین هیوندای شبیه ماشین پرسرعت بازی کره جنوبی ای ی آموزشگاه رانندگی سه بعدی نبود؟ کره جنوبی ای ها خیلی پیش بینی آینده را خوب می‌کند!

    ۱
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X