%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰

پورشه ۹۹۳ اسپیدستر معرفی شد ؛ خودرویی منحصر بفرد برای طراح و کلکسیونر ایتالیایی

منتشر شده در 31 مرداد 1403 ساعت 10:00
نویسنده سعید علیپور
پورشه ۹۹۳ اسپیدستر

شرکت پورشه برنامه‌ای به نام «Sonderwunsch» (به معنای خواسته‌ها یا آرزوهای خاص) دارد. این برنامه به مشتریان ویژه اجازه می‌دهد با همکاری پورشه خودروهای دلخواه خود را بسازند. لوکا تراتزی که یک طراح ایتالیایی است، با استفاده از این برنامه صاحب اتومبیل رویایی خود شده است. این اتومبیل منحصر بفرد یک دستگاه پورشه ۹۹۳ اسپیدستر است که برای کلکسیون آقای تراتزی ساخته شده؛ از این پروژه فوق‌العاده جذاب تاکنون سه دستگاه برای شخصیت‌های مطرحی چون فری پورشه و جری ساینفلد تولید شده است. با این حساب خودروی تحویلی به آقای تراتزی چهارمین دستگاه از ۹۹۳ اسپیدستر به حساب می‌آید.

مشخصات پورشه ۹۹۳ اسپیدستر لوکا تراتزی

مثل پروژه‌های پیشین، آقای تراتزی در طراحی این خودرو با تیم Sonderwunsch پورشه همکاری کرده است. این خودرو بر اساس کاررا کابریوله ۹۹۳ توسعه پیدا کرده و همانند سایر خودروهای اسپیدستر یک شیشه جلوی کوتاه دارد. رینگ‌های زیبای ۱۸ اینچی با خط حاشیه‌ای هم‌رنگ با بدنه، آینه‌های جانبی کلاسیک، روکش شطرنجی زرد و مشکی صندلی‌ها و چراغ‌های جلو با گرافیک چهار نقطه‌ای که برگرفته از مدل‌های مدرن پورشه هستند، برخی از ویژگی‌های ظاهری جذاب این پروژه زیبا به شمار می‌روند. این خودرو طیفی خاص از رنگ زرد را روی بدنه خود دارد؛ آقای تراتزی به احترام سگ خود، این رنگ را اوتو (Otto) نامیده است!

نمای پشت پورشه ۹۹۳ اسپیدستر

مشخصات فنی

قطعاتی مثل اسپویلر جلو، رکاب‌های جانبی و برخی از پنل‌ های بدنه از مدل ۹۹۳ توربو الهام گرفته شده‌اند. المان بال کوسه نصب شده در جلوی چرخ‌های عقب نیز به اسپیدستر اصلی سال ۱۹۸۹ اشاره دارد. اجزای اصلی خودرو شامل موتور، شاسی و ترمزها همگی از کاررا RS ۹۹۳ به امانت گرفته شده؛ ناگفته نماند موتور ۳.۸ لیتری شش سیلندر و تخت این خودرو ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

مشخصات فنی پورشه ۹۹۳ اسپیدستر

پورشه پروژه جذاب خود را در هفته خودرویی مونته‌ری در معرض دید عموم قرار داده است. پس از این همایش، ۹۹۳ اسپیدستر به اروپا باز خواهد گشت تا به آقای تراتزی تحویل داده شود. بد نیست اشاره کنیم در مراحل ساخت، پورشه به تراتزی اجازه داده تا مراحل گالوانیزه شدن بدنه را مشاهده کند و حتی بخشی از رنگ‌آمیزی بدنه را خودش انجام دهد!

امکانات پورشه ۹۹۳ اسپیدستر

ناگفته نماند برنامه Sonderwunsch قدمتی چندین دهه‌ای دارد و تاکنون پروژه‌های متعدد جذابی از طریق آن متولد شده است؛ با این حال سفارشی‌ سازی برای مشتریان رسمی و خاص کمپانی و همراه کردن آنها در فرآیندهای تولید از چند سال پیش اجرا می‌شود. پروژه‌هایی مانند این ۹۹۳ اسپید ستر، قیمت پایه‌ای برابر با ۱۰۰ هزار دلار دارند؛ اما با اعمال نظرات و سلیقه‌های مشتری، هزینه‌ها به سرعت برق و باد بالا رفته و قیمت نهایی سر به فلک می‌کشد!

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X