آمیکو آسنا توربو دنده ای ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی
آمیکو آسنا یک پیکاپ دو دیفرانسیل در بازار ایران است که به تازگی با پیشرانه توربو و گیربکس دنده ای عرضه می شود.




آمیکو آسنا یک پیکاپ دو دیفرانسیل در بازار ایران است که به تازگی با پیشرانه توربو و گیربکس دنده ای عرضه می شود.
معرفی آمیکو و پیکاپ آسنا
آمیکو نام تجاری شرکت ارس خودرو دیزل است. کارخانه این شرکت در منطقه آزاد جلفا فعال بوده و به تولید خودروهای کار و تجاری مشغول است. چند سال قبل ارس خودرو دیزل یک پیکاپ از خودروساز چینی Huanghai به بازار ایران آورد و آن محصول را با نام آمیکو آسنا به فروش رساند. آمیکو آسنا ابتدا با پیشرانه تنفس طبیعی 4G69 میتسوبیشی و جعبه دنده ۵ سرعته دستی به بازار آمد. پس از چند سال تعداد محدودی از نمونه اتوماتیک این پیکاپ چینی و مونتاژی با پیشرانه جدید به فروش رسید.
حال آمیکو آسنا به پیشرانه توربو مجهز شده است و جعبه دنده ۶ سرعته دستی بر روی آن نصب می شود. شرکت ارس خودرو دیزل فروش اولیه آمیکو آسنا توربو دنده ای را اواخر سال گذشته آغاز کرد و در حال حاضر نمونه های پلاک ملی این خودروی مونتاژی در بازار خرید و فروش می شوند.

طراحی بدنه و ابعاد
آمیکو آسنا توربو دنده ای از نظر ابعاد و اندازه تفاوتی با نسخه های قبلی ندارد. با این حال این پیکاپ یکی از بزرگترین گزینه های دو دیفرانسیل بازار ایران است. این خودرو با طول ۵۵۶۰ میلی متر، عرض ۱۸۴۰ میلی متر و ارتفاع ۱۸۳۰ میلی متر یکی از بزرگترین و کشیده ترین پیکاپ های بازار ایران است. همچنین این خودرو با فاصله محوری ۳۴۰۵ میلی متر توانسته است تا بیشترین فضای بار را در اختیار خریداران بگذارد. همچنین محفظه بار عقب ابعاد بزرگری را دارد و می توان بارهایی با طول زیاد را در این بخش قرار داد. اما باید دانست که این ابعاد کشیده باعث می شود تا استفاده از آسنا توربو دنده ای در شهرهای شلوغ و مسیرهای پر پیچ و خم سختتر از سایر پیکاپ های هم رده باشد.

سبک طراحی آسنا توربو 244M
در طراحی آسنا سعی شده است تا الگویی ثابت مانند سایر پیکاپ ها وجود داشته باشد. همچنین به خاطر شباهت پلتفرم این پیکاپ چینی به نسل های قدیمی تویوتا هایلوکس و اکثر پیکاپ های چینی، می بینیم که فضای کاربردی کابین، قالب زیرین درها، قالب ستون ها و شیشه های آسنا توربو دنده ای برابر با بسیاری از رقبا است. در بخش جلوی آسنا سعی شده است تا از الگوی طراحی آمریکایی ها استفاده شود. نور استفاده شده هم در جلوپنجره ما را به یاد پیکاپ های آمریکایی می اندازد.
جلو پنچره آمیکو آسنا توربو دنده ای متفاوت از سایر تیپ های این پیکاپ چینی و مونتاژی است. در جلو پنجره این خودرو لوگو تایپ ASENA و لوگوی معروف آمیکو دیده می شود. همچنین روی گلگیر محفظه بار نشان توربو نصب شده است.

مشخصات فنی آمیکو آسنا توربو دنده ای
آمیکو آسنا توربو دنده ای به پیشرانه ۲.۴ لیتری 4K22 مجهز است. این پیشرانه فناوری میتسوبیشی را دارد و در ساختار آن سیستم توربو شارژ دیده می شود. پیشرانه 4K22 در خودروهای دیگری مانند مکث کلوت، دایون Y7 و… نصب شده است. آسنا توربو دنده ای می تواند قدرت ۲۱۵ تا ۲۱۸ اسب بخار را با گشتاور 320 نیوتن متر در اختیار راننده بگذارد. همچنین جعبه دنده ۶ سرعته دستی (۶ دنده جلو + یک دنده عقب) توان را به چهار چرخ خودرو می رساند. راننده آسنا توربو دنده ای می تواند از قابلیت انتقال قدرت تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین در این پیکاپ استفاده کند. همچنین قفل دیفرانسیل اتوماتیک در محور عقب این خودرو استفاده شده است و در مواقع هرزگردی چرخ های عقب، فعال می شود.
برند | آمیکو |
مدل | آسنا توربو دنده ای |
کلاس بدنه | پیکاپ |
سال تولید | ۱۴۰۱ |
حجم موتور | ۲۳۷۸ سی سی |
تعداد سیلندر | ۴ |
تعداد سوپاپ | ۱۶ |
فناوری موتور | توربوشارژر |
قدرت | ۲۱۸ اسب بخار |
گشتاور | ۳۲۰ نیوتن متر |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | --- |
حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت |
گیربکس | ۶ دنده دستی |
انتقال قدرت | دو دیفرانسیل |
تعلیق جلو | دابل ویشبون |
تعلیق عقب | فنر تخت |
طول | ۵۵۶۰ میلی متر |
عرض | ۱۸۴۰ میلی متر |
ارتفاع | ۱۸۵۵ میلی متر |
فاصله محوری | ۳۴۰۵ میلی متر |
وزن | ۱۸۲۰ کیلوگرم |
حجم باک | ۷۰ لیتر |
مصرف سوخت | ۱۰.۴ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی |
ابعاد رینگ و لاستیک | ۲۶۵/۶۵R17 |
برند نشان مادر | Huanghai |
کشور سازنده | ایران - چین |
این پیکاپ در بخش تعلیق جلو، ساختار دابل ویشبون را دارد و در بخش عقب آن چیدمان فنرتخت وجود دارد. همچنین ترمزهای محور عقب این پیکاپ از نوع دیسکی است.

طراحی کابین و امکانات آسنا توربو دنده ای
کابین آسنا توربو دنده ای مانند نسخه اتوماتیک این پیکاپ است. در داخل آسنا توربو با سبکی کپی شده از تویوتا هایلوکس طرف هستیم که قطعاً در بحث کیفیت، الگوها و استانداردهای یک خودروی ژاپنی در این پیکاپ چینی و مونتاژی رعایت نشده است. اما می توان گفت که آسنا توربو دنده ای ارگونومی خوبی را برای راننده و سرنشینان فراهم می کند. فضای کابین این خودرو جادار است و صندلی های به نسبت راحتی برای این پیکاپ دو دیفرانسیل در نظر گرفته شده است. دسترسی راننده به تجهیزات خودرو مناسب است. از سویی فضای بار و لوازم خوبی در بخش داشبورد، کنسول میانی و داخل رودری ها طراحی شده است.
در آمیکو آسنا توربو دنده ای امکاناتی مانند دو کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، تریم داخلی چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی، فرمان هیدرولیک، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، کروز کنترل، دوربین دنده عقب، تنظیم الکتریکی حالت انتقال قدرت به چرخ ها (2H/4H/4L)، رینگ آلومینیومی، کوتینگ فضای بار، رکاب فلزی، کامپیوتر سفر و…دیده می شود.
امکانات ایمنی و رفاهی
امکانات ایمنی | دو کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی |
امکانات رفاهی | تریم داخلی چرم مصنوعی - کروز کنترل - قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب - تهویه الکتریکی - تنظیم الکتریکی حالت انتقال قدرت (2H/4H/4L) - کوتینگ فضای بار - نمایشگر لمسی - دوربین عقب - رینگ آلومینیومی - چراغ روشنایی روز - سنسور نور - فرمان هیدرولیک |
مزایا و معایب
مزایا | پیشرانه به نسبت قوی - توان حرکتی مناسب - فضای بار بزرگ - کابین جادار |
معایب | شبکه خدمات پس از فروش محدود - بازار خرید و فروش نه چندان قوی - سخت بودن تردد در ترافیک های شهری به خاطر ابعاد کشیده - عرضه محدود و ناشناخته بودن این تیپ |
رقبای آمیکو آسنا توربو دنده دستی
با توجه به مشخصات فنی و قیمت اعلام شده برای آسنا توربو دنده دستی می توان گفت که این پیکاپ با محصولاتی چون KMC T8، مکث کلوت دنده ای، فوتون تونلند فیس لیفت دیزلی و… رقابت می کند. در حال حاضر KMC T8 کرمان موتور بیشترین سهم بازار را میان پیکاپ های دو دیفرانسیل بازار ایران دارد.
حتما بخوانید : قیمت روز خودرو
گالری تصاویر آمیکو آسنا توربو دنده ای







سوالات متداول
آمیکو آسنا توربو دنده ای به پیشرانه ۲.۴ لیتری توربو شارژ 4K22 میتسوبیشی مجهز است. این پیشرانه ۲۱۵ تا ۲۱۸ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده ۶ سرعته دستی هم توان را به چهار چرخ این خودرو می رساند.
در این پیکاپ مونتاژی امکاناتی مانند دو کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، تریم داخلی چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی، فرمان هیدرولیک، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، کروز کنترل، دوربین دنده عقب، تنظیم الکتریکی حالت انتقال قدرت به چرخ ها (2H/4H/4L)، رینگ آلومینیومی، کوتینگ فضای بار، رکاب فلزی، کامپیوتر سفر و…دیده می شود.
این همه پول بدیم برای خودرویی با گیربکس دنده ای؟؟؟
افرود ضعیف ،تنظیم ارتفاع ندارد،گیربکس اتومات نیست
ی کار تحویل بازار بدید که با هدف نگه داری عمری بخریم
تویوتا هایلوکس ۲۰۲۰ بلند . مدل اتوماتیک ۷ میلیارد
زیادنیست ؟!
دقیقه ۶ و سی ثانیه دست آقای حسین دلاور رو زخم کاپوت بود
احتمالا متوجهش نشدن
ولی خوب این یه ایراده که چرا یه خودرویی که به نمایشگاه میارن تا تو معرض دید عموم باشه ضربه خورده یا تصادفی باشه
و صدای زیر آرنجی یا کنسول وسط هم خیلی بد بود تو مخ برو بود😕
خودرو ۱۰۰میلیونی رو چطور بملت میچپونن۲میلیارد کشور خرتو خر یعنی ایران ویرانه.خود هایلوکسgrصاحب داشتیم بایدزیر یه میلیارد میاوردن ایران.باقی خودروام همینه خدا بده برکت به دزدان مافیایی.هه