%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰

فروش یکی از مشهورترین استودیوهای طراحی ؛ ایتال دیزاین به چینی ها می رسد؟

منتشر شده در 22 اردیبهشت 1404 ساعت 16:00
نویسنده سعید علیپور
فروش یکی از مشهورترین استودیوهای طراحی ؛ ایتال دیزاین به چینی ها می رسد؟

ایتال دیزاین (Italdesign) یکی از نام‌های ماندگار و پرافتخار جهان خودرو به شمار می‌رود. این استودیوی طراحی معروف و پرآوازه که بخش عمده‌ای از سهام آن در اختیار گروه فولکس واگن است، به فروش گذاشته شده و احتمالاً در آینده نزدیک مالک جدیدی خواهد داشت. شاید بدانید این استودیو، طراحی خودروهایی چون ب ام و M1، لامبورگینی گالاردو، مازراتی MC12، لوتوس اسپریت و دلورین DMC-12 را در کارنامه دارد. به واسطه خلق این مدل‌های افسانه‌ای، ایتال دیزاین از جایگاه ویژه‌ای در دنیای خودرو برخوردار است.

به گزارش آخرین خودرو، در سال ۲۰۱۰، گروه فولکس واگن با خریداری ۹۰.۱ درصد از سهام ایتال دیزاین، آن را به زیرمجموعه خود تبدیل کرد. این خرید از طریق برند لامبورگینی انجام شد و مدیریت آن در ادامه به آئودی انتقال یافت. حالا طبق شنیده‌ها، به نظر می‌رسد که آئودی می‌خواهد ایتال دیزاین را بفروشد.

به گفته اتحادیه‌های کارگری در ایتالیا، طی جلسه‌ای به کارکنان ایتال دیزاین اعلام شده که این شرکت تحت بررسی مالی و حقوقی قرار دارد. چنین اقدامی معمولاً در فرایند آماده‌سازی برای واگذاری یک شرکت انجام می‌شود. اولین جلسه رسمی در این خصوص قرار است در تاریخ ۱۲ می در مقر اصلی شرکت در تورین ایتالیا برگزار شود و جلسه دوم نیز برای ۱۹ می برنامه‌ریزی شده که در آن نماینده‌ای از اتحادیه صنعتی تورین نیز حضور خواهد داشت.

نگرانی در تورین؛ پایتخت سابق طراحی خودرو

شهر تورین که زمانی پایتخت طراحی خودرو در جهان بود، در سال‌های اخیر با بحران‌های زیادی مواجه شده است. برند معروف برتونه در سال ۲۰۱۴ تعطیل شد، هر چند در سال ۲۰۲۲ با مالکان جدید به بازار بازگشت، البته آن هم بدون موفقیت خاصی. استودیوی معتبر پینینفارینا نیز که پژو ۴۰۵ توسط آن طراحی شده، اکنون تحت مالکیت شرکت هندی ماهیندرا قرار دارد. در این بین، واگذاری ایتال دیزاین به فولکس واگن حداقل باعث شد این شرکت در اروپا باقی بماند، اما حالا شایعاتی در مورد انتقال آن به سرمایه‌گذاران آسیایی، به ‌ویژه چینی‌ها، به گوش می‌رسد.

ایتال دیزاین

وضعیت نابسامان گروه فولکس واگن

این تصمیم، تنها یکی از نشانه‌های مشکلات گسترده در گروه فولکس واگن است. با وجود رشد فروش خودروهای برقی، این گروه خودروسازی با بحران‌های مالی جدی دست و پنجه نرم می‌کند؛ به طوری که تا چندی پیش خطر تعطیلی برخی کارخانه‌هایش در آلمان نیز مطرح بود. همچنین فولکس واگن در حال برنامه‌ریزی برای تعدیل بیش از ۳۵ هزار نفر از نیروهای انسانی خود طی پنج سال آینده است. احتمال می‌رود ایتال دیزاین در واقع یکی از قربانیان این برنامه باشد.

سرنوشت ایتال دیزاین چه خواهد شد؟

هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد خریداران احتمالی منتشر نشده؛ اما به گزارش یکی از روزنامه‌های معتبر ایتالیایی، اقدامات آئودی نشان می‌دهد که فرایند فروش از حالت امکان‌سنجی فراتر رفته و وارد مراحل جدی‌تر شده است. این نشریه همچنین مدعی شده که در شهر تورین نگرانی گسترده‌ای نسبت به آینده این برند ارزشمند وجود دارد.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X