%۰.۹۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی T9
۴,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۴
هایما ۸S
۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
جک J4
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
شاهین GL
۱,۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۶,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
فونیکس آریزو 8
۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
رانا پلاس
۱,۰۵۴,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۱
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی T9
۴,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۴
هایما ۸S
۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
جک J4
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
شاهین GL
۱,۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۶,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
فونیکس آریزو 8
۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
رانا پلاس
۱,۰۵۴,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۱
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰

بی وای دی اتهامات مربوط به بردگی کارگران در برزیل را کار نیروهای خارجی دانست!

منتشر شده در 08 دی 1403 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
اتهامات بی وای دی

اخبار مربوط به شرایط سخت کاری ۱۶۳ کارگر چینی شاغل در محل احداث کارخانه جدید بی وای دی در برزیل به موضوعی بحث‌برانگیز تبدیل شده است. در ۲۴ دسامبر، مقامات برزیلی گزارش دادند که این کارگران در شرایطی شبیه به بردگی، از جمله ساعات کاری طولانی و عدم دسترسی به امکانات مناسب بهداشتی، مشغول به کار بوده‌اند. این افراد کل هفت روز هفته را در شرایطی فراتر از قوانین محلی کار کرده و پاسپورت‌ ۱۰۷ نفر از آنها توسط پیمانکار توقیف شده است. در ادامه به جزئیات اتهامات مربوطه به شرکت بی وای دی میپردازیم.

جزئیات اتهامات

همانطور که قبلاً درمورد برده داری مدرن بی وای دی به اطلاعتان رسانده‌ایم، به گفته مقامات برزیلی در محل احداث کارخانه برای هر ۳۱ نفر کارگر تنها یک سرویس بهداشتی وجود دارد و خوابگاه‌های کارگران فاقد تختخواب و امکانات پخت‌وپز کافی است. انتشار چنین جزئیاتی،  انتقادات زیادی را نسبت به شرایط کاری کارگران شاغل در این پروژه در پی داشته و شماری از رسانه‌های برزیلی به بی وای دی و پیمانکار مربوط تاخته‌اند.

دفاع پیمانکار و کارگران

بی وای دی پروژه ساخت کارخانه خود را به پیمانکاری به نام «گروه جینجیانگ» محول کرده است. شرکت بی وای دی در واکنشی ضمن رد اتهامات، گفته کارگران به اختیار خود در پروژه مشغول به کار هستند و از شرایط موجود رضایت دارند! کارگران نیز در بیانیه‌ای مشترک، گزارش‌ها را اشتباه دانسته و اعلام کرده‌اند به دلیل عدم آشنایی با زبان محلی و برای تسریع فرایندهای مربوط به دریافت مجوز کار پاسپورت‌ خود را در اختیار پیمانکار گذاشته‌اند.

واکنش بی وای دی

شرکت بی وای دی با انتشار بیانیه‌ای از فسخ قرارداد خود با پیمانکار چینی خبر داده و گفته کارگران را به هتل‌های محلی منتقل کرده است. این شرکت همچنین تاکید کرده تغییراتی در شرایط کاری پروژه ایجاد نموده و از پیمانکاران خواسته است تا استانداردهای بهتری را رعایت کنند.

پیامدها

لی یونفی سخنگوی بی وای دی، این اتهامات را بخشی از کمپین تخریبی علیه برندهای چینی دانسته است. از دید وی، نیروها و رقبای خارجی به طور عامدانه به دنبال تخریب برندهای چینی و روابط دوستانه دو کشور برزیل و چین هستند. با این حال، اقدام بی وای دی برای فسخ قرارداد با پیمانکار و تلاش برای بهبود شرایط کارگران، می‌تواند حاوی نکاتی باشد!

ویدیو های پیشنهادی
  1. امین حسین زاده گفت:

    من با چینی ها چند سال در پروژه های نفتی کار کردم. چینی ها هم مثل دولت ایران بسیار از نیروی کار بردگی میکشن و حداقل های حقوقی و انسانی رو به کارگر میدن. ذهنیت کاملا جهان سومی دارن و فقط سود مالی در اولویت هست براشون. درست مثل دولت ایران!

    ۱
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X