%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰

رکورد کم مصرف ترین خودروی برقی دنیا شکست؛ هر صد کیلومتر زیر ۷۰۰۰ تومان

منتشر شده در 01 مرداد 1403 ساعت 10:00
نویسنده سعید علیپور
رکورد کم مصرف ترین خودروی برقی دنیا

شرکت لوسید موتورز با معرفی مدل ۲۰۲۵ از سدان پر سر و صدای Air، استاندارد جدیدی را در زمینه مصرف انرژی تعریف کرده است. نسخه Pure از این خودرو حالا می تواند با هر کیلووات انرژی ۵ مایل یا ۸ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. چنین رقمی در بین تمامی خودروهای الکتریکی یک رکورد به حساب آمده و Air Pure را به کم مصرف ترین اتومبیل برقی دنیا تبدیل می کند.

به گزارش آخرین خودرو، به لطف کاهش مصرف انرژی، مدل ۲۰۲۵ از لوسید Air Pure با هر بار شارژ پیمایش خواهد توانست تا ۴۲۰ مایل یا ۶۷۶ کیلومتر مسافت را طی کند. این رقم بر اساس استاندارد واقع گرایانه تر EPA محاسبه شده و احتمال تحقق اعدادی نزدیک به آن در شرایط واقعی بسیار بالاست. شاید بدانید انرژی مورد نیاز نسخه Pure از لوسید Air توسط پک باتری ۸۴ کیلووات ساعتی تأمین می شود.

مدل 2025 لوسید Air Pure

آنطور که لوسید موتورز اعلام کرده، کاهش مصرف انرژی به لطف استفاده از یک پمپ حرارتی بهینه حاصل شده است. این قابلیت که پیشتر به مدل اسپرت Sapphire منحصر بود، میزان مصرف انرژی را به ویژه در آب و هوای سرد به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

علاوه بر مدل پایه Pure، برد حرکتی دیگر نسخه های سدان Air نیز در مدل ۲۰۲۵ افزایش پیدا کرده است. نسخه گرند تورینگ این خودرو با شارژ کامل باتری قادر است تا ۵۱۲ مایل یا ۸۲۴ کیلومتر مسافت را طی کند، نسخه تورینگ هم توانایی پیمایش ۴۰۶ مایل یا ۶۵۳ کیلومتر مسافت را دارد.

لوسید Air و پیمایش تهران تا اردبیل فقط با ۴۱ هزار تومان !

در کشور ما برای شارژ خودروهای برقی تعرفه ۵۴۷ تومانی به ازای هر کیلووات تعیین شده؛ با این حساب باید گفت هر صد کیلومتر رانندگی با این خودرو، ۶.۸ هزار تومان هزینه انرژی دارد. اگر در دنیای موازی امکان واردات و استفاده از لوسید Air نسخه Pure فراهم بود، برای یک سفر تقریباً ۶۰۰ کیلومتری با این خودرو – مثلا از تهران تا اردبیل – فقط ۴۱ هزار تومان صرف شارژ باتری می شد. در حال حاضر و در شرایط واقعی که اکثر خودروهای داخلی در جاده حدود ۷ لیتر سوخت مصرف می کنند، طی این مسیر با بنزین سهمیه‌ ای حدود ۶۳ هزار تومان و با بنزین آزاد حدود ۱۲۶ هزار تومان هزینه دارد.

لوسید Pure Air

افزایش برد حرکتی تنها تغییر مثبت مدل ۲۰۲۵ از لوسید Air نیست. به غیر از این ویژگی، تمامی مدل های خانواده Air در حالت استاندارد با سیستم کمک راننده پیشرفته «دریم درایو پریمیوم» به دست مشتریان می رسند. ضمن اینکه لوسید می گوید از سخت افزار جدیدی با سه برابر قدرت پردازشی بیشتر و همچنین حافظه رم دو برابری در مدل ۲۰۲۵ استفاده شده؛ از این رو عملکرد سیستم اطلاع رسانی سرگرمی، روان تر و سریع تر شده و رانندگان تجربه بهتری خواهند داشت.

قیمت نسخه پایه یا همان لوسید Pure Air مدل ۲۰۲۵ در ایالات متحده از ۶۹,۹۰۰ دلار (حدود ۴ میلیارد تومان) آغاز می شود. نسخه های Touring و Grand Touring نیز به ترتیب ۷۸,۹۰۰ و ۱۱۰,۹۰۰ دلار (۴.۵۷ و ۶.۷ میلیارد تومان) قیمت دارند.

گفتنی است کاهش میزان مصرف انرژی، باعث کاهش وابستگی به مواد معدنی شده و نیاز خودروسازان به آنها را کمتر می کند. این امر به نوبه خود صرفه جویی در منابع طبیعی و کاهش هزینه ساخت خودروهای برقی را در پی دارد.

کابین لوسید Pure Air
ویدیو های پیشنهادی
  1. حبیب گفت:

    بیشترین برد را سِرس داره که با باک پر و شارژ کامل بیشتراز ۱۰۰۰کیلومتر پیمایش میکنه و قیمتش توی چین ۴۰هزار دلار هست تو نسخه فول که ۴۹۰ اسب بخار قدرت داره .اگر چه یک خودروی هیبرید هست ولی در هر ۱۰۰کیلومتر ۲ لیتر بنزین مصرف میکنه و از موتور بنزینی فقط به عنوان ژنراتور استفاده میکنه

    ۱
    ۰
  2. حمید گفت:

    به نظرم برای کشور ما خودروهای دوگانه ی گازسوز بهتر هستند. خودم از اصفهان تا کرمانشاه را با ۳۲ هزار تومن گاز رفتم

    ۰
    ۱
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X