جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰

خاص ترین دوو ماتیز دنیا ؛ فلفلی ریز اما تند و بسیار قدرتمند!

منتشر شده در 14 آبان 1403 ساعت 14:30
نویسنده سعید علیپور
خاص ترین دوو ماتیز دنیا

ماتیز یک خودروی کوچک و اقتصادی بود که توسط دوو تولید و عرضه شد. این هاچبک شهری بعدها با نام اسپارک و تحت برند شورولت نیز به فروش رسید. همین موضوع باعث شد پای ماتیز با هویتی متفاوت با بازارهای بزرگ بین‌المللی باز شود. به دلیل ماهیت اقتصادی، ماتیز یا اسپارک نیروی خود را از یک موتور کوچک دریافت می‌کرد. اما یک شرکت انگلستانی اخیراً تصمیم گرفته با تجهیز این خودرو به موتور قدرتمند V6 پروژه‌ای متفاوت خلق کند.

دوو ماتیز و موتور ۳.۲ لیتری شش سیلندر!

در این پروژه، شرکت PowerCrazy Automotive موتور استاندارد دوو ماتیز را با یک موتور V6 به حجم ۳.۲ لیتر جایگزین کرده است. این تغییر عجیب و غریب خواسته مالک بوده که آرزوی کوچک‌ترین خودرو با بزرگ‌ترین موتور ممکن را داشته است! مهندسان شرکت  PowerCrazy Automotive برای تحقق این آرزو تغییرات زیادی را در محفظه موتور انجام داده‌اند تا امکان نصب موتور بسیار حجیم‌تر در زیر کاپوت فراهم شود.

خاص ترین دوو ماتیز دنیا ؛ فلفلی ریز اما تند و بسیار قدرتمند!

چهار برابر قدرت بیشتر برای دوو ماتیز

موتور جدید دوو ماتیز که ساخت جنرال موتورز است، توانایی تولید ۲۱۰ تا ۲۲۰ اسب بخار قدرت را دارد. این رقم بیش از چهار برابر خروجی موتور اصلی است. شاید بدانید حجم موتور اصلی ماتیز ۷۹۶ سی ‌سی بوده و قدرت آن به تنها ۵۰ اسب بخار می‌رسد. نیروی موتور جدید از طریق یک گیربکس پنج دنده دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

به موازات استفاده از پیشرانه‌ ای قوی‌تر، دیسک‌های ترمز استاندارد جای خود را به دیسک‌های متعلق به فورد فوکس RS داده‌اند. با این حال، به دلیل قدرت و خطرات ناشی از استفاده از موتور پرقدرت در یک خودروی کوچک شهری، مالک ترجیح می‌دهد از ماتیز خود بیشتر به عنوان یک خودروی نمایشی استفاده کند تا وسیله‌ای برای رفت و آمد های روزمره.

مشخصات فنی دوو ماتیز

ظاهر و کابین ساده

مالک این دوو ماتیز خاص تصمیم گرفته ظاهر آن را ساده و نزدیک به نسخه اصلی نگه دارد تا همچنان یک خودروی «Sleeper» بماند. این نوع خودروها با وجود ظاهری ساده و معمولی، باطنی بسیار متفاوت دارند و می‌توانند مدل‌های خیلی گران‌قیمت و ذاتاً اسپرت را به چالش بکشند.

جالب اینجاست که طراحی داخلی دوو ماتیز ۲۲۰ اسب بخاری بدون تغییر باقی مانده و کاملاً ساده می‌باشد. در نمای بیرونی هم شکاف کاپوت برای تهویه بهتر و رینگ‌های بزرگ ۱۸ اینچی ساخت پورشه تنها تغییرات موجود هستند. این رینگ‌ها در مقایسه با جثه کوچک و ۳.۵ متری ماتیز، بسیار بزرگ دیده می‌شوند.

کابین دوو ماتیز

مروری بر تاریخچه دوو ماتیز

دوو ماتیز در سال ۱۹۹۸ وارد بازار شد. طراحی این خودرو توسط استودیوی معروف ایتال ‌دیزاین انجام شده؛ این خودرو در اصل کانسپتی به نام فیات Cinquecento بود که طرح آن از سوی کمپانی ایتالیایی رد شد. در هر حال دوو ماتیز با آن ظاهر فانتزی و ویژگی‌های اقتصادی توانست با استقبال مناسب مشتریان روبرو شود. پس از خرید دوو توسط جنرال موتورز در سال ۲۰۰۲، ماتیز در بازارهای مختلف تحت برند شورولت اسپارک باز طراحی و به فروش رسید.

ناگفته نماند دوو ماتیز، در حد فاصل سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۳ توسط شرکت کرمان موتور تولید و به بازار ایران عرضه شد. این خودرو به دلیل اعتبار برند دوو، ابعاد جمع و جور، مصرف سوخت کم و کیفیت قابل قبول توانست نظر مثبت مشتریان را جلب کند. اما با خرید سهام شرکت دوو توسط کمپانی جنرال موتورز و تحریم‌های آمریکا، تولید ماتیز در ایران متوقف شد. چند سال بعد، مدیران خودرو کپی چینی این خودرو را با نام ام وی ام ۱۱۰ راهی بازار کرد.

مشخصات دوو ماتیز
ویدیو های پیشنهادی
  1. شارمین گفت:

    هندلینگ ۰

    ۲
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X