%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰

فروش یکی از مشهورترین استودیوهای طراحی ؛ ایتال دیزاین به چینی ها می رسد؟

منتشر شده در 22 اردیبهشت 1404 ساعت 16:00
نویسنده سعید علیپور
فروش یکی از مشهورترین استودیوهای طراحی ؛ ایتال دیزاین به چینی ها می رسد؟

ایتال دیزاین (Italdesign) یکی از نام‌های ماندگار و پرافتخار جهان خودرو به شمار می‌رود. این استودیوی طراحی معروف و پرآوازه که بخش عمده‌ای از سهام آن در اختیار گروه فولکس واگن است، به فروش گذاشته شده و احتمالاً در آینده نزدیک مالک جدیدی خواهد داشت. شاید بدانید این استودیو، طراحی خودروهایی چون ب ام و M1، لامبورگینی گالاردو، مازراتی MC12، لوتوس اسپریت و دلورین DMC-12 را در کارنامه دارد. به واسطه خلق این مدل‌های افسانه‌ای، ایتال دیزاین از جایگاه ویژه‌ای در دنیای خودرو برخوردار است.

به گزارش آخرین خودرو، در سال ۲۰۱۰، گروه فولکس واگن با خریداری ۹۰.۱ درصد از سهام ایتال دیزاین، آن را به زیرمجموعه خود تبدیل کرد. این خرید از طریق برند لامبورگینی انجام شد و مدیریت آن در ادامه به آئودی انتقال یافت. حالا طبق شنیده‌ها، به نظر می‌رسد که آئودی می‌خواهد ایتال دیزاین را بفروشد.

به گفته اتحادیه‌های کارگری در ایتالیا، طی جلسه‌ای به کارکنان ایتال دیزاین اعلام شده که این شرکت تحت بررسی مالی و حقوقی قرار دارد. چنین اقدامی معمولاً در فرایند آماده‌سازی برای واگذاری یک شرکت انجام می‌شود. اولین جلسه رسمی در این خصوص قرار است در تاریخ ۱۲ می در مقر اصلی شرکت در تورین ایتالیا برگزار شود و جلسه دوم نیز برای ۱۹ می برنامه‌ریزی شده که در آن نماینده‌ای از اتحادیه صنعتی تورین نیز حضور خواهد داشت.

نگرانی در تورین؛ پایتخت سابق طراحی خودرو

شهر تورین که زمانی پایتخت طراحی خودرو در جهان بود، در سال‌های اخیر با بحران‌های زیادی مواجه شده است. برند معروف برتونه در سال ۲۰۱۴ تعطیل شد، هر چند در سال ۲۰۲۲ با مالکان جدید به بازار بازگشت، البته آن هم بدون موفقیت خاصی. استودیوی معتبر پینینفارینا نیز که پژو ۴۰۵ توسط آن طراحی شده، اکنون تحت مالکیت شرکت هندی ماهیندرا قرار دارد. در این بین، واگذاری ایتال دیزاین به فولکس واگن حداقل باعث شد این شرکت در اروپا باقی بماند، اما حالا شایعاتی در مورد انتقال آن به سرمایه‌گذاران آسیایی، به ‌ویژه چینی‌ها، به گوش می‌رسد.

ایتال دیزاین

وضعیت نابسامان گروه فولکس واگن

این تصمیم، تنها یکی از نشانه‌های مشکلات گسترده در گروه فولکس واگن است. با وجود رشد فروش خودروهای برقی، این گروه خودروسازی با بحران‌های مالی جدی دست و پنجه نرم می‌کند؛ به طوری که تا چندی پیش خطر تعطیلی برخی کارخانه‌هایش در آلمان نیز مطرح بود. همچنین فولکس واگن در حال برنامه‌ریزی برای تعدیل بیش از ۳۵ هزار نفر از نیروهای انسانی خود طی پنج سال آینده است. احتمال می‌رود ایتال دیزاین در واقع یکی از قربانیان این برنامه باشد.

سرنوشت ایتال دیزاین چه خواهد شد؟

هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد خریداران احتمالی منتشر نشده؛ اما به گزارش یکی از روزنامه‌های معتبر ایتالیایی، اقدامات آئودی نشان می‌دهد که فرایند فروش از حالت امکان‌سنجی فراتر رفته و وارد مراحل جدی‌تر شده است. این نشریه همچنین مدعی شده که در شهر تورین نگرانی گسترده‌ای نسبت به آینده این برند ارزشمند وجود دارد.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X