%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰

ورود تونل‌های زیرزمینی ایلان ماسک به دبی ؛ پروژه جاه‌طلبانه شرکت بورینگ در امارات

منتشر شده در 28 بهمن 1403 ساعت 10:30
نویسنده سعید علیپور
تونل‌های زیرزمینی ایلان ماسک

بیش از هشت سال از زمانی که ایلان ماسک اعلام کرد با حفر شبکه‌ای گسترده از تونل‌های زیرزمینی، ضمن حل مشکل ترافیک، انقلابی در سیستم حمل و نقل عمومی آمریکا ایجاد خواهد کرد. اما از آن زمان تاکنون، شرکت بورینگ که مسئول این پروژه است، فقط یک لوپ (Loop)  در لاس وگاس و چند تونل در تأسیسات خود حفر کرده؛ این شرکت هم همانند ماسک، فهرستی طولانی از وعده‌های عمل‌ نشده دارد. با وجود این، شرکت مذکور حالا نگاه خود را به فراتر از مرزهای آمریکا دوخته و گفته ایده تونل‌های زیرزمینی را در دبی پیاده خواهد کرد.

دبی؛ میزبان ایده‌های بلندپروازانه ایلان ماسک

به گزارش آخرین خودرو، دبی با پروژه‌های ساخت و ساز جاه‌طلبانه و منابع مالی هنگفت، گزینه‌ای ایده‌آل برای پیاده‌سازی پروژه حمل و نقل زیرزمینی ایلان ماسک محسوب می‌شود. این پروژه با همکاری سازمان راه‌ها و حمل و نقل دبی (RTA) اجرا خواهد شد.

بر اساس برنامه‌ ریزی‌ های اولیه، فاز آزمایشی این شبکه شامل ۱۷ کیلومتر تونل و ۱۱ ایستگاه خواهد بود که ظرفیت جابجایی بیش از ۲۰ هزار مسافر در ساعت را دارد. شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم امارت دبی، اعلام کرده که این شبکه در نهایت کل دبی را پوشش خواهد داد و در صورت تکمیل، ظرفیت حمل مسافر آن به بیش از ۱۰۰ هزار نفر در ساعت خواهد رسید.

پروژه شرکت بورینگ در امارات

عملکرد سیستم لوپ در دبی

همانند سیستم لوپ در لاس وگاس، شبکه دبی نیز از خودروهای الکتریکی برای جابجایی مسافران بهره خواهد برد. اگرچه شرکت بورینگ هنوز مشخص نکرده چه مدل‌هایی در این پروژه مورد استفاده قرار خواهند گرفت، اما به احتمال زیاد ناوگان آن شامل خودروهای تسلا مدل ۳، مدل Y و سایبرتراک خواهد بود. همچنین، ممکن است ون خودران جدید تسلا که به‌تازگی معرفی شده نیز در این ناوگان استفاده شود، زیرا طراحی آن برای حرکت در فضاهای تنگ و محدود ایده‌آل است.

از دیگر مشخصات تأییدشده این شبکه، سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت (۱۰۰ مایل بر ساعت) خودروهاست، اما هنوز مشخص نشده که آیا وسایل نقلیه این پروژه به سیستم رانندگی کاملاً خودران مجهز خواهند برد یا مانند سیستم لاس وگاس، به رانندگان انسانی متکی خواهند بود.

چالش‌های پیش روی پروژه

با این که اعلام این پروژه در اجلاس جهانی دولت‌ها در امارات سر و صدای زیادی به پا کرده، اما هیچ اطلاعاتی در مورد هزینه پروژه یا زمان آغاز ساخت آن منتشر نشده است. با توجه به سابقه شرکت بورینگ در تأخیرهای طولانی، احتمال دارد انتشار جزئیات و تکمیل پروژه به سرنوشت مشابهی دچار شود.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X