%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰

رکوردی ناامیدکننده برای صنعت خودرو بریتانیا ؛ پایین‌ترین سطح تولید در ۷۰ سال گذشته

منتشر شده در 18 خرداد 1404 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
رکوردی ناامیدکننده برای صنعت خودرو بریتانیا ؛ پایین‌ترین سطح تولید در ۷۰ سال گذشته

صنعت خودروسازی بریتانیا در ماه آوریل یکی از ضعیف‌ترین عملکردهای خود در هفت دهه اخیر را به ثبت رساند. بر اساس گزارش Wards Auto و به نقل از انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان خودروی بریتانیا (SMMT)، در ماه آوریل تنها ۵۹,۲۰۳ دستگاه خودرو در این کشور تولید شده که پایین‌ترین آمار تولید ماهانه از سال ۱۹۵۲ تاکنون به شمار می‌رود؛ البته به جز چند ماه از سال ۲۰۲۰ که به دلیل قرنطینه کامل، تولیدات به شدت کاهش یافته بود.

به گزارش آخرین خودرو، این افت تاریخی در تولید خودرو نتیجه ترکیبی از عوامل مختلف است. از جمله این عوامل باید به زمان‌بندی نامناسب تعطیلات عید پاک که امسال در ماه آوریل قرار گرفت و بخشی از زمان کاری خطوط تولید را کاهش داد و عرضه مدل جدید خودروها که موجب توقف موقت تولید برای ارتقای خطوط مونتاژ شد، اشاره کنیم. اما اصلی‌ترین دلیل، ابهام در وضعیت تعرفه‌های صادراتی به آمریکا است؛ تعرفه‌هایی که در حال حاضر تا سقف سالانه صد هزار خودرو، برابر با ۱۰ درصد باقی مانده‌اند.

دشوارترین شروع سال از زمان بحران مالی ۲۰۰۹

مدیرعامل انجمن SMMT یعنی آقای مایک هاوز، با اشاره به این شرایط عنوان کرده که صنعت خودروسازی بریتانیا بدترین آغاز سال خود را از زمان بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۹ تجربه می‌کند. او خواستار اقدامات فوری برای افزایش تقاضای داخلی و بهبود جایگاه رقابتی بین‌المللی بریتانیا شده است. وی در این رابطه گفته:

«دولت بریتانیا نقش کلیدی صنعت خودرو را در رشد اقتصادی به رسمیت شناخته و طی یک ماه گذشته، موفق به بهبود شرایط تجاری با آمریکا، اتحادیه اروپا و هند شده‌ایم. با این حال، نیازمند یک استراتژی صنعتی جامع، نوآورانه و بلندمدت هستیم تا بتوانیم از فرصت‌های تجاری موجود بهره‌برداری کنیم.»

جزئیات افت تولید؛ خودروهای تجاری در وضعیت بحرانی

طبق داده‌ها، تولید خودرو در ماه آوریل نسبت به سال گذشته ۱۵.۸ درصد کاهش داشته است. در بخش خودروهای سواری، کاهش ۸.۶ درصدی باعث شده آمار تولید به ۵۶,۵۳۴ دستگاه برسد. اما شرایط برای خودروهای تجاری وخیم‌تر بوده و با افت ۶۸.۶ درصدی، میزان تولید آنها تنها ۲,۶۶۹ دستگاه اعلام شده است. علت اصلی این کاهش، تعطیلی یک کارخانه بزرگ و همچنین بازگشت تدریجی تقاضا به سطح نرمال پس از دوران پسا کرونا می‌باشد.

کاهش صادرات به اروپا در مقابل افزایش رشد به چین و ترکیه

با وجود تمام چالش‌ها، اروپا همچنان مقصد اصلی صادرات خودروهای ساخت بریتانیا محسوب می‌شود. صادرات به اتحادیه اروپا در ماه آوریل ۱۹.۱ درصد کاهش یافته، اما همچنان بیش از نیمی از کل صادرات را به خود اختصاص می‌دهد. در همین حال، صادرات به آمریکا با کاهش ۲.۷ درصدی مواجه شده است. نکته امیدوارکننده، افزایش چشمگیر صادرات به چین (۴۴ درصد) و ترکیه (۳۱.۲ درصد) بوده که نشان‌دهنده ظرفیت‌های جدید برای بازارهای جهانی است.

به نظر می‌رسد با ادامه روند فعلی، آینده صنعت خودروی بریتانیا نیازمند توجه ویژه و تصمیمات راهبردی است تا بتواند در عرصه جهانی رقابت‌پذیر باقی بماند و از فرصت‌های موجود بهره‌برداری کند.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X