سهند پارسخودرو ؛ تغییر به نفع مشتریان


سدان ایرانی سهند، محصول جدیدی است که شرکت خودروسازی پارسخودرو در تابستان امسال به بازار عرضه کرد؛ پس از تولید و عرضه تیبا صندوقدار، تیبا۲ و همچنین مدلها و تیپهای متنوع کوییک و ساینا، خودرو سهند آخرین محصول از خانواده خودروهای پرتیراژ گروه سایپاست که در خطوط پارسخودرو به تولید انبوه و عرضه به بازار رسید.
سهند را میتوان یک سدان خانوادگی اقتصادی نامید که خودرویی با طراحی ظاهری بهروز و امکانات و قابلیتهای جدید است.
پیشرانه ؛ گام اول تغییرات
اولین شاخصه کلی را در بخش قوای محرکه و پیشرانه خودرو میتوان مشاهده کرد؛ جایی که یک موتور تنفس طبیعی با نام M15i قرار دارد و بنابر اعلام شرکت پارسخودرو، سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها، دریچه گاز برقی و منیفولد دوداستیل به آن افزوده شده و تغییراتی نیز در بخش یاتاقانها، سیلندر، سر سیلندر، میللنگ، پیستون، رینگ پیستون، سوپاپ، منیفولد هوا، واترپمپ، اویل پمپ و کاتالیست در آن صورت گرفته است؛ همه این تغییرات باعث شده این موتور نسبت به موتور M15 قبلی، ۴ اسب بخار قدرت بیشتر و ۹ نیوتن متر گشتاور بیشتر تولید کند؛ همچنین با محاسبه این اعداد میتوان دریافت که موتور M15i توان و گشتاور بیشتری از موتور TU3 تولید میکند. همچنین این تغییرات، باعث افزایش راندمان موتور، کاهش مصرف سوخت، ارتقای آلایندگی به یورو۵ و قابلیت اخذ استاندارد یورو۶ شده است.

نمای ظاهری بهروز و جدید
در بخش طراحی نمای خودرو، این محصول از یک طراحی به روز تر نسبت به سایر خودروهای همخانواده، برخوردار است و طراحان آن کوشیدهاند با اعمال تغییرات سازنده در بخش نمای مقابل و همچنین عقب خودرو از نمادهای جدیدتری در آن استفاده کنند؛ طراحی چراغهای جدید جلو با ظاهری کشیدهتر و تجهیز به لنز که علاوه بر زیبایی بصری، در کارایی و کیفیت نور دهی آنها نیز موثر است، طراحی جلو پنجره جدید و سپرها با قابلیت اخذ استاندارد ۸۵ گانه مرتبط با تصادف با عابر پیاده در کنار طراحی چراغهای دو تکه عقب خودرو، به خودرو سهند ظاهری جدیدتر و به روزتر بخشیده است.

تریم داخلی، راز ماندگاری سهند
پارسخودرو در طراحی تریم داخلی خودرو سهند مسائلی را مدنظر قرار داده که نشاندهنده تجربه بالای این خودروساز و شناخت دقیق آن از ذائقه مشتریان و سلایق موجود در بازار است؛ نخست این که پارسخودرو تلاش کرده با استفاده از متریال باکیفیت تر نسبت به سایر خودروهای ساخت داخل، حس تفاوت در ساخت را به مشتریان منتقل کند و مشخصاً در رسیدن به این هدف هم موفق بوده است زیرا جنس داشبورد، کنسول خودرو و همچنین رودری ها کاملاً بهتر از بسیاری از خودروهای داخلی هم رده سهند است. بررسیها نشان میدهد در طراحی نمای داخلی خودرو، ماندگاری طولانی مدت و حفظ تازگی برای مدت زمانی بیش از سایر خودروها مدنظر قرار داشته تا برای مالکان آن، دیرتر حس خسته کنندگی را ایجاد کند.

تیپ آپشنال، برگ برنده پارسخودرو
پارسخودرو، اقدام به تولید و عرضه تیپ پایه سهند یعنی مدل S کرده که از نظر برخورداری از امکانات، معمولیترین تیپ محسوب میشود؛ با اعلام قیمت تیپ آپشنال این خودرو در ماه گذشته، این شرکت آماده میشود تا برگ برنده خود را رو کند؛ سهند آپشنال دارای امکاناتی نظیر کروز کنترل، کنترل صوتی روی فرمان، استارت دکمهای، فرمان برقی، رینگ آلومینیومی، کاور صندلی چرم و پارچه، آیینههای تاشو برقی، سانروف، سیستم تشخیص نقطه کور، مانیتور ۷ اینچی، دوربین دید عقب، سنسور باران، هشدار جا ماندن ریموت کنترل و آنتن کوسهای است و قطعاً با این امکانات، یکی از بهترین انتخابها در رده سدان های اقتصادی لقب خواهد گرفت.
در کل باید سهند پارسخودرو را یک تغییر در شرایط فعلی صنعت خودرو ایران با اتکا به توانایی داخلی و به سود مشتریان بازار تلقی کرد که با گذشت زمان و تولید انبوه مدلها و تیپهای گوناگون، میتواند رضایتمندی مصرف کنندگان را فراهم کند.

یک آشغال به تمام معنا
نخر!
سلام. با نصب چهارتا آپشن روی الاغ نمیشه بهش گفت اسب. ما در آسیا تولید کننده هایی مثل تویوتا و مزدا داریم. چرا ایران بعد از ۵۰ سال در صنعت خودرو هیچ حرفی برای گفتن ندارد؟ بازار انحصاری، رانت، اختلاس و ناکارآمدی مدیران باعث شده که مردم بیچاره ما هیچ گزینه ایی برای انتخاب نداشته باشند. در مقام مقایسه بنزین ما را با اروپا مقایسه میکنید و میگویید ارزان است. خب در خودرو اروپا نخواستیم با بی عرضه ترین کشور منطقه یعنی امارات مقایسه کنید، چرا عرب ها میتوانند لندکروز تولید روز را با حقوق ساده سه ماه خریداری کنند اما ملت ما باید یک پراید له شده ۳۰ سال کار را نتوانند خرید کنند.
با وضعیت گرانی و الودگی بنزین حتما باید تمامی خودروها دوگانه بشن الان کشورهای دیگه سمت برقی رفتن ما هنوز بنزینی تولید میکنیم ؟ساینا چرا باربند نداره ؟چرا بغل ماشین اینقدر ساده و بی روحه ؟اگر مثل کوییک فلاپ گلگیر داشت بهتر بود اگر واسه خانواده است چرا عرضش کمتر از کوییک است؟اگر از داخل روی دستگیره و قوس دربها کار بکنند فضای بیشتری واسه نشستن درست میشه چرا که در بیشتر خودروها فاصله نشستن تا درها بالای پنج سانت هر طرف است
یعنی سوختن گاز آلودگی نداره،چرا خودتو اذیت میکنی؟!!!
در بحث آلودگی بهترین راه جایگزینی خودرو ها با خودروی برقی هستش یعنی ناوگان ایران باید برقی بشه و این قضیه هم قضایایی داره که باعث میشه ۱۰۰ سال طول بکشه
خو خودرو برقی ، برقش از کجا تامین میشه ؟ انرژی بادی ؟ یا خورشیدی ؟ همش با سوختن مازوت و گاز و …. تولید میشه پس ماشین بنزینی بهتره چون برق که تولید میشه با گاز ، گاز بیشتری رو مصرف می کنه و ماشین برقی اصلا روح ندارن و حس رانندگی بهت نمیده
خوبه خودتونم میگید از نمای جلو و عقب، ینی کلا با نمای بغل هیچ کاری ندارید، چراغ عوض میکنید و فاز بردارید که ماشین ساختید
یعنی عربها حقوق کارگری و حداقلی اونا ماهی ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار هستش؟؟؟
آخه لندکروز زیر ۸۰هزار دلار نیست دوست عزیز
البته اصل حرف شما درسته،چون مشکل اصلی ما اقتصاد هست و تا اقتصاد درست نشه،حتی آزاد سازی واردات یا تولید تویوتا و فورد در ایران هم به درد مردم عادی و متوسط جامعه نمیخوره چون یک ماشین ۱۰هزار دلاری کارکرده اگه بدون عوارض هم وارد بشه،با پول حمل و پلاک قیمتش حداقل ۱میلیارد تومن میشه یا ارزون ترید تویوتا باید ۲میلیارد پول براش بدی و مردمی که پول خرید پراید ۳۰۰میلیونی ندارن،قطعا وارداتی میلیاردی نمیتونی بخرن،ولی حرفای منطقی بزنیم مثلا فکر نکنیم تویوتا کمری قیمتش تو دبی ۳۰۰میلیونه یا قیمت پراید ۳میلیون باید باشه
ارزون ترین ماشینهای آشغال هندی و چینی بین ۶تا۸هزار دلار قیمت دارن و با دلار ۸۰تومنی حساب کنیم میشه حدود ۵۰۰،۶۰۰میلیون یعنی هم قیمت ساینا و سهند
سلام من تیپ s را خریداری کردم. سوالم اینه که آیا قابلیت تبدیل به تیپ G را داره یا نه
همچین تغییر گفتی انگار تغییر مدل پیکان به پورشه رو داری مقایسه می کنی، همون ساینا تغییر چراغ شده سهند مگر حلبی ساز داخلی به جز این تغییر کاری دیگه ای هم بلده؟
سهند s پیش فروش اسفند ۴۰۲ که موعد تحویلش آبان ماه بوده و تا امروز ۱۰ ماه طول کشیده هنوز فاکتور نشده ،
وعده فروش سهند G هم داده میشه ،
این روش فروش خودرو در آفریقا هم وجود ندارد ،
یک عکس هم از بغل میزاشتی تا ریدمان صنعت خودرو سازی رو از بغل هم نظارگر باشیم.
کاش بجای چشم ابرو روی قسمت های داخلی و موتوری مثلاً اگر بجای موتور هشت سوپاپ شانزده سوپاب ولاستیک ۱۷۵یگکم ارتفاع بالاتر و کیفیت آلیاژ بدنه بهتر بشه میتونه فروش خوبتر ی داشته باشه
کاش بجای چشم ابرو روی قسمت های داخلی و موتوری مثلاً اگر بجای موتور هشت سوپاپ شانزده سوپاب ولاستیک ۱۷۵یگکم ارتفاع بالاتر و کیفیت آلیاژ بدنه بهتر بشه میتونه فروش خوبتر ی داشته باشه
اینهایی که که میگن چرا امارات و یا کشورهای حاشیه خلیج فارس فلان ماشین اروپایی و ژاپنی سوار میشن، باید گفت ” مقایسه همیشه باید در شرایط برابر ” باشد.
هر موقع آنها هم مثل ایران خودرو سازی داشتند و خودروهای ساخت داخل آنها نسبت به ایران بالاتر بود ، بله می شود گفت مقایسه درستی است.
ولی هیچ جایی کشور وارد کننده صرف و بقول ترامپ دیوانه انبار دار کالای دیگری را با تولید کننده یکی و برابر ارزیابی نمی کنند .