پژو ۲۰۷ اتوماتیک ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی
پژو 207 اتوماتیک یکی از محصولات محبوب ایران خودرو در بازار ایران است. خودرویی که در سال های اخیر تغییراتی جزئی را در آن دیده ایم.




پژو ۲۰۷ اتوماتیک یکی از محصولات محبوب ایران خودرو در بازار ایران است. خودرویی که در سال های اخیر تغییراتی جزئی را در آن دیده ایم.
درباره پژو ۲۰۷ اتوماتیک
محصولات پژو همواره جایگاه ویژه ای بین ما ایرانی ها داشته اند و بسیاری از خودرو های این نشان در ایران تولید شده است. یکی از محبوب ترین تولیدات این برند در ایران ۲۰۶ پلاس یا همان 207i است که در بین عموم با نام پژو ۲۰۷ شناخته می شود. پژو ۲۰۶ پلاس در حقیقت پروژه سایت برزیل کمپانی پژو برای توسعه و عرضه پژو ۲۰۶ در آمریکا جنوبی بوده و در نهایت در کشور هایی نظیر؛ کشور های آمریکا جنوبی، چین، ایران، مالزی و… تولید و عرضه شده است. پژو 207i بر اساس پلتفرم پژو ۲۰۶ تولید شده است و در واقع فیس لیفت آن به حساب می آید. جالب است بدانید که در سال ۱۳۹۴ شرکت ایران خودرو پروژه مشترکی را با همکاری شرکت های قطعه ساز داخلی آغاز کرد و توانست بخش هایی از این خودرو تغییر داده و داخلی سازی کند، اما در شهریور ۱۴۰۲ باز هم این خودرو دستخوش تغییر شد و تغییراتی نظیر اضافه شدن سامانه کنترل پایداری، سامانه شروع حرکت در سر بالایی، حذف دریچه هوا کاپوت و… بر روی ۲۰۷ اتوماتیک صورت گرفت. در ادامه بیشتر به بررسی پژو ۲۰۷ اتوماتیک خواهیم پرداخت.

طراحی بدنه
ایران خودرو تاکنون به لحاظ ظاهری سه تیپ از این خودرو اعم از ؛ پژو ۲۰۷ اتوماتیک با سقف فلزی، پژو ۲۰۷ با سقف پانوراما و ۲۰۷ مولتی کالر را روانه بازار می کند اما در کل پژو ۲۰۷ به عنوان نسخه فیس لیفت پژو ۲۰۶ ظاهر اسپرت تر و جوان پسندانه تری نسبت به نسل قبل خود دارد. در نمای جلو چراغ های بزرگ و بر آمده این خودرو خودنمایی می کند و در میان چراغ ها نشان پژو دیده می شود. استفاده از رنگ مشکی در بخش هایی از سپر نیز از عواملی است که به طراحی اسپرت این خودرو کمک کرده است.

طراحی پژو ۲۰۷ اتوماتیک در نمای جانبی طراحی به نسبت ساده ای بوده و المان طراحی خاصی در این قسمت دیده نمی شود و بسیار شبیه پژو ۲۰۶ است. از جمله نکاتی در این نما می توانیم به آن اشاره کنیم استفاده از رینگ های آلومینیومی است که برای این خودرو امتیاز مثبتی به حساب می آید. نمای عقب این خودرو نیز بسیار شبیه به پژو ۲۰۶ است با این تفاوت که گرافیک چراغ های عقب تغییر کرده و اسپرت تر شده اند. در بخش هایی از سپر عقب نیز همانند سپر جلو از رنگ مشکی استفاده شده است که به طراحی اسپرت این خودرو در نمای عقب کمک می کند.
مشخصات فنی پژو ۲۰۷ اتوماتیک
پیشرانه استفاده شده در پژو ۲۰۷ اتوماتیک در حقیقت یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی یا همان موتور TU5 پلاس است. این پیشرانه قادر است نهایت قدرت ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۵۰ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل کند. شایان ذکر است که در نسل های قبلی این خودرو از موتور TU5 و جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک استفاده شده است.

این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۳ بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر نزدیک به ۷ لیتر است. سیستم تعلیق پژو ۲۰۷ اتوماتیک همان سیستم تعلیق پژو ۲۰۶ است و تفاوت چندانی با آن ندارد بنابراین انتظار سواری نرم و راحتی را نمی توان از این خودرو داشت.
برند | پژو |
مدل | ۲۰۷ اتوماتیک |
کلاس بدنه | هاچ بک |
سال تولید | ۱۴۰۱ |
حجم موتور | ۱۵۸۷ سی سی |
تعداد سیلندر | ۴ |
تعداد سوپاپ | ۱۶ |
فناوری موتور | تنفس طبیعی |
قدرت | ۱۱۳ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۴ نیوتن متر |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۱۲.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۹ کیلومتر بر ساعت |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک AT |
انتقال قدرت | دیفرانسیل جلو |
تعلیق جلو | مک فرسون |
تعلیق عقب | تویست بیم |
طول | ۳۸۷۲ میلی متر |
عرض | ۱۶۶۹ میلی متر |
ارتفاع | ۱۴۴۱ میلی متر |
فاصله محوری | ۲۴۴۳ میلی متر |
وزن | ۱۱۱۸ کیلوگرم |
حجم باک | ۵۰ لیتر |
مصرف سوخت | ۷.۴ لیتر در هر صد کیلومتر ترکیبی |
ابعاد رینگ و لاستیک | ۱۸۵/65R14 |
برند نشان مادر | پژو |
کشور سازنده | ایران |
طراحی کابین و امکانات
طراحی داخل کابین پژو ۲۰۷ تا حد زیادی با نسل های قبلی این خودرو تفاوت داشته و بروزتر شده است اما چیزی که بیشتر از همه تو ذوق میزند استفاده بیش از حد از متریال خشک در داخل کابین است. در بخش رودری ها به طور کلی از پلاستیک خشک استفاده شده اما در بخش وسط رودری ها، روکش پارچه ای به کار رفته که باعث شده است تا این بخش کمی از سادگی دور شود.

در بخش داشبورد از پلاستیک خشک استفاده شده است اما استفاده از ترکیب رنگ مشکی و نقره ای باعث شده تا طراحی این بخش جلوه بهتری داشته باشد. در بخش بالای داشبورد شاهد استفاده از نمایشگر ۷ اینچی لمسی مالتی مدیا هستیم که جزو مزیت های این خودرو به حساب می آید. از دیگر مزایا این پژو ۲۰۷ اتوماتیک می توان به سیستم تهویه اتوماتیک اشاره کرد که در بعضی از رقبا این خودرو یافت نمی شود. نکته جالب در بخش پنل سیستم تهویه این است که با این که طراحی کابین پژو ۲۰۷ تا حد زیادی نسبت به نسل های قبلی تغییر کرده است اما پنل سیستم تهویه همان پنلی است که پیش از این در پژو ۲۰۶ دیده بودیم.
پشت آمپر پژو ۲۰۷ اتوماتیک از نوع آنالوگ است و طراحی اسپرت آن احساس خوبی را به راننده منتقل می کند. فرمان این خودرو نیز دارای طراحی سه شاخه بوده و کلید های دسترسی به سیستم مالتی مدیا و کروز کنترل بر روی آن قرار گرفته است. به طور کلی پژو ۲۰۷، فضای عقب بزرگی و راحتی ندارد اما با توجه به اینکه در دسته بندی خودرو های هاچ بک قرار می گیرد و فاصله محوری آن ۲۴۴۱ میلی متر است ، بیشتر از این نمی توان از این خودرو انتظار داشت.

به طور کلی اگر بخواهیم در مورد طراحی کابین پژو ۲۰۷ نظر دهیم باید بگوییم جدا از کیفیت و متریال استفاده شده در داخل کابین، طراحی کابین ۲۰۷ ، طراحی منطقی بوده و نسبت به نسل های قبلی شاهد طراحی بروزتری هستیم.
امکانات ایمنی و رفاهی پژو ۲۰۷ اتوماتیک
امکانات ایمنی | دو کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی و سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی (از زمستان ۱۴۰۲) |
امکانات رفاهی | فرمان کمکی برقی - نمایشگر لمسی - چراغ روشنایی روز - پوزیشن لامپ - کروز کنترل - اپل کار پلی - اندروید اتو - تهویه اتوماتیک - سنسور پارک عقب - دوربین دنده عقب - رینگ آلومینیومی - سقف شیشه ای با سایه بان دستی (در نسخه پانوراما) |
مزایا و معایب
مزایا | پیشرانه قوی تر نسبت به نمونه های قبلی - جعبه دنده بهتر نسبت به نمونه های قبلی - وجود سامانه کنترل پایداری الکتریکی - توزیع گسترده لوازم یدکی - بازار فروش خوب |
معایب | کیفیت نه چندان مناسب متریال کابین - مونتاژ نه چندان خوب - فضای کابین و بار کوچک |
قیمت بازار و کارخانه پژو ۲۰۷ اتوماتیک
قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۴/۲۱) | ۱,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان |
قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۴/۲۱) | ۹۵۸,۹۰۴,۰۰۰ تومان |
رقبای پژو ۲۰۷ اتوماتیک
ممنوعیت واردات خودرو در سال های اخیر و همچنین عدم تولید خودرو های مناسب در رده قیمتی خودرو های ایرانی باعث شده است تا این خودرو رقبای جدی نداشته باشد و نزدیک ترین رقیب صفر کیلومتر این خودرو کوییک پلاس یا همان کوییک اتوماتیک در تیپ های مختلف است. البته اگر بحث کلاس بدنه را کنار بگذاریم و حتی از اتوماتیک بودن هم بگذریم، مشتریان می توانند X22 پرو دنده ای را به جای پژو ۲۰۷ اتوماتیک انتخاب کنند که تقریبا در همان رده قیمتی است.
مزایا و معایب
مزایا | پیشرانه قوی تر نسبت به نمونه های قبلی - جعبه دنده بهتر نسبت به نمونه های قبلی - وجود سامانه کنترل پایداری الکتریکی - توزیع گسترده لوازم یدکی - بازار فروش خوب |
معایب | کیفیت نه چندان مناسب متریال کابین - مونتاژ نه چندان خوب - فضای کابین و بار کوچک |
سوالات متداول
پژو ۲۰۷ اتوماتیک از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی یا همان TU5 پلاس بهره می برد. این پیشرانه قادر است روی هم رفته ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل کند.
از جمله امکانات پژو ۲۰۷ اتوماتیک می توانیم به؛ دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سامانه کنترل پایداری، سامانه شروع حرکت در سر بالایی، سیستم تهویه اتوماتیک، کامپیوتر سفری، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، کلید های دسترسی بر روی فرمان، آینه های جانبی برقی، چراغ همراهی تا درب منزل در محیط های تاریک، رنگ های آلومینیومی، سنسور پارک عقب و… اشاره کنیم.
این ماشین چه رنگی است؟
سلام .
۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه ای ارتقا یافته سنسور نوروباران داره؟
ایربگ های جانبی چطور؟!
سلام خیر هیچکدام رو نداره
سلام خسته نباشید
جز هواکش تغیرات ظاهری داره باز؟
مثلا مدل چراغ های پشت و جلو تغییر میکنه یا خیر؟
سلام
خیر تغیرات ظاهری فقط هواکش هست
سلام
خودرو های مزایده ای ایران خودرو قیمت پایه از قیمت کمپانی شروع میشود یا قیمت بازار؟؟؟و قیمتاشون مثل فروش بورسی هست که قیمت ها اختلاف زیادی پیدا میکنه یا نهایت مثلا۱۰۰م افزایش نسبت به قیمت پایه؟؟؟برای کسی که توان خرید از بازار نداره پیشنهاد خرید خودرو مزایده ای میدین؟؟؟؟
ممنون میشم پاسخ بدین…
سلام
قیمت را کارشناسی دادگستری تعیین میکند و اساس آن قیمت بازار است
سلام نسبت به مدل جک j4 کدوم بهتره بگیریم ؟