%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰

سوزوکی گرند ویتارا هیبرید ؛ ویدیوی تست و بررسی + مشخصات فنی

سوزوکی گرند ویتارا هیبرید یکی از خودروهای وارداتی و جدیدی است که در دور جدید واردات با راساموتور خاورمیانه به ایران آمده است.

حجم موتور 1462 سی سی
قدرت 103 اسب بخار
گشتاور 137 نیوتن متر
انتقال قدرت تک دیفرانسیل / دو دیفرانسیل
منتشر شده در 13 آبان 1404 ساعت 10:15
نویسنده حسین باباپور
عکاس علیرضا پاداش
کارگردان رضا چوکامی

سوزوکی گرند ویتارا هیبرید یکی از خودروهای وارداتی و جدیدی است که در دور جدید واردات با راساموتور خاورمیانه به ایران آمده است.

سوزوکی گرند ویتارا هیبرید، جدیدترین نسخه نسل چهارم این شاسی بلند اصالتاً ژاپنی محسوب می‌شود که در سال ۱۴۰۳ توسط شرکت راسا موتور خاورمیانه به بازار ایران عرضه شده است. در ادامه به بررسی سوزوکی گرند ویتارا هایبرید می‌پردازیم.

درباره سوزوکی گرند ویتارا هیبرید

ویتارا هیبریدی به نسل چهارم شاسی بلندهای خانواده ویتارا از محصولات شرکت سوزوکی تعلق دارد. نسل چهارم ویتارا طی سال ۲۰۱۵ با ابعاد کوچکتر از نسل قبل به میدان آمد و تا سال ۲۰۲۲ در قالب چندین نسخه مختلف و با فیس لیفتهای جزئی در اختیار مشتریان قرار گرفت.

سوزوکی گرند ویتارا هیبرید ؛ ویدیوی تست و بررسی + مشخصات فنی

طی سال ۲۰۲۲ نمونه کاملا فیس لیفت شده نسل چهارم ویتارا با ابعاد کمی بزرگتر از نمونه قبلی، برای بازار هند و سایر مارکت‌های صادراتی توسط شرکت سوزوکی ماروتی به تولید رسید که با کد YK شناخته می‌شد. شرکت راسا موتور خاورمیانه به عنوان نماینده واردات محصولات سوزوکی به ایران نیز همین نسخه فیس لیفت ۲۰۲۲ را همراه با سیستم هیبریدی خفیف در سال ۱۴۰۳ به ایران آورد تا تجربه متفاوتی را برای دوستداران این شاسی بلند اصالتا ژاپنی رقم بزند؛ چرا که می‌دانیم نسل قبل سوزوکی ویتارا با ابعاد بزرگتر و قابلیت‌های آفرودی بهتر، سال‌های سال توسط شرکت ایران خودرو در اختیار مشتریان داخلی قرار گرفت اما حالا یک نسخه کوچکتر و کاملاً شهری از این محصول با قوای فنی متفاوت و شمایل مدرن شده پیش روی خریداران ایرانی قرار دارد.

سوزوکی گرند ویتارا هیبرید ؛ ویدیوی تست و بررسی + مشخصات فنی

طراحی بدنه

هر چیزی که تا الان در ذهن خود از نمای ظاهری سوزوکی ویتارا داشتید را بیرون بریزید تا بتوانید درک بهتری از طراحی نسل جدید این کراس‌اوور ژاپنی-هندی به دست آورید. طراحی بدنه ویتارا هایبرید کاملاً نسبت به نسل قبل تغییر کرده و اول از همه اینکه ابعاد آن کوچکتر شده است. بنابراین به جای آنکه بتواند همچون سوزوکی ویتارا مونتاژ شده توسط ایران خودرو با شاسی بلندهای واقعی ژاپنی دست و پنجه نرم کند، بیشتر باید به سراغ کراس‌اوورهای جمع و جور چینی نظیر ام وی ام ایکس ۵۵ پرو یا چانگان CS35 برود.

سوزوکی گرند ویتارا هیبرید ؛ ویدیوی تست و بررسی + مشخصات فنی

کروم ‌کاری‌های روی بدنه به حد معقول و منطقی انجام شده تا شمایل شهری و خانوادگی پسند برای ویتارا هیبرید راسا موتور ایجاد شود. طراحی نمای جلو و عقب نیز نسبت به نسخه اولیه نسل چهارم کاملاً عوض شده و حالا فرمی مدرن و تا حدودی فانتزی به خود گرفته است. در مجموع به نظر می‌رسد این سبک طراحی برای طرفداران کراس‌اوورهای شهری جذابیت کافی داشته باشد و از این جهت رقابت نزدیکی با کراس‌اوورهای جدید چینی به وجود بیاورد.

سوزوکی گرند ویتارا هیبرید ؛ ویدیوی تست و بررسی + مشخصات فنی

مشخصات فنی سوزوکی گرند ویتارا هایبرید

سوزوکی ویتارا هایبرید به آن میزان که انتظار داشتیم از موتور الکتریکی در کنار موتور بنزینی برای تامین قوای محرکه خود استفاده نمی‌کند. در اصل سیستم هیبریدی خفیفی که برای این کراس‌اوور جمع و جور در نظر گرفته شده است، وظیفه استارت موتور را بر عهده دارد و طبق آنچه که اعلام شده نقش دیگری در راهبری خودرو ایفا نمی‌کند.

سوزوکی گرند ویتارا هیبرید ؛ ویدیوی تست و بررسی + مشخصات فنی

این سیستم (ISG) در اصل به منظور عملکرد بهتر سامانه استاپ استارت طراحی شده و قادر است مصرف سوخت خودرو را پایین‌تر بیاورد. این نکته می‌تواند برای طرفداران خودروهای هایبرید واقعی کمی ناامید کننده باشد اما از طرفی علاقه‌مندان به خودروهای بنزینی را کاملاً خوشحال خواهد کرد.

سوزوکی گرند ویتارا هیبرید ؛ ویدیوی تست و بررسی + مشخصات فنی

ضمن آنکه تعرفه واردات خودروهای هیبریدی بسیار کمتر از محصولات تماماً بنزینی است و به کمک این ترفند می‌توان یک ماشین تقریباً بنزینی را با تعرفه گمرکی پایین‌تر (ویژه محصولات هیبریدی) به کشور وارد کرد که سود آن در نهایت به مصرف کننده نهایی خواهد رسید.

برندسوزوکی
مدلگرند ویتارا
کلاس بدنهکراس اوور
سال تولید۲۰۲۴
حجم موتور۱۴۶۲ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتنفس طبیعی مید هایبرید
قدرت۱۰۳ اسب بخار
گشتاور۱۳۷ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰---
حداکثر سرعت۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس۶ سرعته اتوماتیک AT
انتقال قدرتتک دیفرانسیل / دو دیفرانسیل
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبتوییست بیم
طول۴۳۴۵ میلی متر
عرض۱۷۹۵ میلی متر
ارتفاع۱۶۴۵ میلی متر
فاصله محوری۲۶۰۰ میلی متر
وزن۱۲۱۰ کیلوگرم
حجم باک۴۵ لیتر
مصرف سوخت۵.۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک۲۱۵/60R17
شرکت عرضه کنندهراسا موتور خاورمیانه
برند نشان مادرسوزوکی
کشور سازندهژاپن

به هر حال در بخش فنی سوزوکی گرند ویتارا هایبرید راسا موتور یک پیشرانه کاملاً معمولی ۴ سیلندر بنزینی تنفس طبیعی ۱.۵ لیتری دیده می‌شود که قدرتی بسیار معمولی‌تر، یعنی چیزی حدود ۱۰۲ اسب بخار به علاوه ۱۳۶.۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. بنابراین اگر به دنبال یک کراس‌اوور چابک و پرشتاب هستید، سوزوکی گرند ویتارا هایبرید نمی‌تواند گزینه مطلوب شما باشد.

سوزوکی گرند ویتارا هیبرید ؛ ویدیوی تست و بررسی + مشخصات فنی

اما به عنوان یک ماشین با رگ و ریشه ژاپنی، ویتارا جدید قادر است استهلاک کم و دوام فنی بسیار بیشتری نسبت به محصولات مشابه، به ویژه کراس‌اوورهای چینی با موتورهای توربوشارژ در اختیار مالک خود بگذارد. یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته مجهز به مبدل گشتاور از نوع اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت به سوی چرخ‌ها را بر عهده دارد. گفته شده که سوزوکی ویتارا هایبرید با نسخه‌های تک و دو دیفرانسیل تمام چرخ محرک به متقاضیان داخلی تحویل داده می‌شود.

سوزوکی گرند ویتارا هیبرید ؛ ویدیوی تست و بررسی + مشخصات فنی

نقطه قوت مشخصات فنی گرند ویتارا هایبرید، مصرف سوخت پایین در حد ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر به علاوه استهلاک کم موتور و گیربکس آن است که این خودرو را به یک گزینه مناسب برای خانواده‌ها تبدیل خواهد کرد.

طراحی کابین و امکانات

نوع طراحی داشبورد سوزوکی ویتارا جدید تقریباً به سبک محصولات تویوتا، نظیر مدل کرولا کراس انجام شده و یک طراحی نه چندان مدرن اما متین و دلنشین را در بخش داشبورد به نمایش می‌گذارد. نمایشگر مالتی‌مدیا حالت ایستاده دارد، استایل غربیلک فرمان خوش‌دست به نظر می‌رسد و کروم‌کاری‌های روی داشبورد متناسب با نوارهای تزییناتی نمای بیرون دیده می‌شود.

سوزوکی گرند ویتارا هیبرید ؛ ویدیوی تست و بررسی + مشخصات فنی

طراحی دریچه‌های تهویه میانی همراه با دکمه فلاشر زیبایی بیشتری به این کابین بخشیده و علی‌رغم آنکه بسیاری از تنظیمات از طریق سیستم مالتی‌مدیا قابل انجام است، اما هنوز هم بعضی کلیدها و دکمه‌ها روی کنسول میانی دیده می‌شود. صفحه کلاستر نیز بسته به نوع تیپ خودرو می‌تواند به صورت آنالوگ همراه با کامپیوتر سفری و یا تمام دیجیتال باشد.

سوزوکی گرند ویتارا هیبرید ؛ ویدیوی تست و بررسی + مشخصات فنی

متاسفانه، درون کابین پلاستیک‌های خشک فراوان هستند که حس لوکس بودن را کمی پایین می‌آورد. در داشبورد و پنل‌ درها مقداری چرم مصنوعی نرم دیده می‌شود، اما جا داشت که کارهای بسیار بیشتری در این زمینه صورت بگیرد. در قسمت جلو فضای خوبی وجود دارد و صندلی‌ها دامنه حرکت نسبتاً مناسبی دارند. با توجه به طراحی بدنه کراس‌اوور، ورود و خروج بسیار آسان است و شما به سادگی وارد گرند ویتارا شده و از آن خارج می‌شوید.

سوزوکی گرند ویتارا هیبرید ؛ ویدیوی تست و بررسی + مشخصات فنی

فرم و ارگونومی صندلی‌های جلو نیز مناسب حس می‌شود، اما قطعا عالی نیستند. این صندلی‌ها عرض متوسطی دارند و احتمالاً با افراد درشت هیکل کمی مشکل پیدا می‌کنند. کمبود فضای سر باعث تشدید یک نقص ارگونومیکی احتمالی در ردیف جلو می‌شود که شاید دید روبه‌روی راننده را محدود کند. به خصوص دید گوشه جلو سمت راست در موقعیت‌های تنگ برای رانندگان کوتاه‌تر با نمایشگر بزرگ سیستم مالتی مدیا بدتر می‌شود. البته راه‌حل این مشکل استفاده از دوربین ۳۶۰ درجه برای پارک کردن خودرو یا عبور از یک مسیر باریک است.

سوزوکی گرند ویتارا هیبرید ؛ ویدیوی تست و بررسی + مشخصات فنی

خوشبختانه کابین گرند ویتارا دارای چندین محفظه ذخیره‌سازی است که به کاربران اجازه شکایت برای قرار دادن لوازم نمی‌دهد؛ حجم محفظه داشبورد در سطح متوسط است، کنسول وسط نیز یک پد شارژ بی‌سیم تلفن جلوی اهرم دنده دارد. پشت اهرم دنده هم دو جا لیوانی نسبتاً بزرگ و یک کنسول وسط کشویی با محفظه ذخیره‌سازی کوچک در زیر آن مشاهده می شود. هر چهار پنل درهای ویتارا هایبرید می‌توانند یک بطری ۱ لیتری را در خود جای دهند و فضایی برای وسایل کوچک دارند. حجم محفظه پشت صندلی‌های ردیف دوم نیز معادل ۳۷۳ لیتر است که بیانگر گنجایش صندوق عقب نه چندان بزرگ برای این کراس‌اوور خواهد بود.

سوزوکی گرند ویتارا هیبرید ؛ ویدیوی تست و بررسی + مشخصات فنی

در مورد امکانات رفاهی و ایمنی هم باید بدانید که به دلیل هیبریدی بودن سوزوکی ویتارای جدید، سقف قیمت ارزی واردات نمونه‌های آن نسبت به نسخه تمام بنزینی بسیار بالاتر است و در نتیجه نمونه‌های فول آپشن این خودرو مجوز ورود به کشور را دریافت می‌کنند. بر همین اساس تجهیزات نسبتاً مناسبی در گرند ویتارا هایبرید راسا موتور به شرح زیر وجود خواهد داشت:

کروز کنترل، کیسه‌های هوای جلو و جانبی و پرده‌ای، استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید، نمایشگر مالتی‌مدیا ۹ اینچی، دوربین ۳۶۰ و عقب، هداپ دیسپلی، حسگر پارک جلو و عقب، سنسور باران، صندلی دستی ۶ حالته راننده، اتولایت، تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور فشار باد تایرها، شارژر وایرلس تلفن همراه، سقف پانوراما بازشو، پدل شیفتر دنده پشت فرمان، حالتهای رانندگی و …

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنیشش کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهیسانروف برقی - استارت دکمه ای - تهویه اتوماتیک - فرمان کمکی برقی - شارژر بیسیم تلفن همراه - سنسور نور - سنسور باران - سنسور پارک جلو و عقب - دوربین ۳۶۰ درجه - تنظیم حالت رانندگی و انتقال قدرت به چرخ ها - دنده پشت فرمان - آینه الکتروکرومیک - نمایشگر لمسی - اتصال مستقیم تلفن همراه به مالتی مدیا - هدآپ دیسپلی - فناوری LED چراغ ها - کروز کنترل - سامانه کنترل حرکت در سراشیبی - سامانه استارت استاپ اتوماتیک

مزایا و معایب

مزایاکیفیت ساخت و مونتاژ مناسب - دو دیفرانسیل بودن - امکانات ایمنی و رفاهی مناسب - مصرف سوخت پایین
معایبابعاد نه چندان بزرگ - پیشرانه نه چندان قوی

قیمت سوزوکی گرند ویتارا

قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۸/۲۱)۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۸/۲۱)۲,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

رقبای سوزوکی گرند ویتارا هایبرید

از جمله رقبای مهم گرند ویتارا هیبریدی می‌توان به تویوتا کرولا کراس هیبرید، هیوندای کنا، هیوندای کرتا، کیا سونت، لاماری ایما هیبرید، کی ام سی JS6 هیبرید و … اشاره کرد. البته باید دید در آینده چه خودروهای وارداتی دیگری به این جمع اضافه می شود.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

سوزوکی گرند ویتارا هایبرید چه مشخصاتی دارد؟

نیروبخش ویتارا وارداتی یک موتور تنفس طبیعی چهار سیلندر ۱.۵ لیتری به قدرت ۱۰۲ اسب بخار و گشتاور بیشینه ۱۳۶.۵ نیوتن متر است که نیروی حاصل از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته به محور جلو می‌رسد. یک سیستم هایبرید خفیف به قدرت ۲ کیلووات همراه باتری کوچک لیتیوم یونی ۶آمپر نیز وظیفه استارت استاپ ماشین و پایین آوردن مصرف سوخت را برعهده گرفته است.

سوزوکی ویتارا هیبرید چه امکاناتی دارد؟

کروز کنترل، کیسه‌های هوای جلو و جانبی و پرده‌ای، استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید، نمایشگر مالتی‌مدیا ۹ اینچی، دوربین ۳۶۰ و عقب، هداپ دیسپلی، حسگر پارک جلو و عقب، سنسور باران، صندلی دستی ۶ حالته راننده، اتولایت، تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور فشار باد تایرها، شارژر وایرلس تلفن همراه، سقف پانوراما بازشو، پدل شیفتر دنده پشت فرمان، حالتهای رانندگی و… مهمترین آپشن های سوزوکی ویتارا هیبرید هستند.

ویدیو های پیشنهادی

۵ Responses to “سوزوکی گرند ویتارا هیبرید ؛ ویدیوی تست و بررسی + مشخصات فنی”

  1. اوسا گفت:

    آقای نگارنده سازنده این ماشین ژاپن نیست هند هست و اصولا مهندسی ژاپنی در آن مشهود نیست ۱۰۰ اسب بخار و این هیکل ⛔️

    ۱۶
    ۱۷
    • هادی گفت:

      اولا اگه ژاپنی میگه ۱۰۰ اسب ، ۱۰۰ اسب واقعی رو میده.
      ۱۰۰ اسب ژاپنی.
      سوزوکی تو خیلی از ماشین هاش که آفرودی هستن مثل جیمنی که تو اروپا و ژاپن و ..‌ هم هست از این موتور استفاده کرده و خیلی هم خوب و با دوام بوده.
      درسته توان عجیب غریبی نمیده ، ولی کارشو درست انجام میده.
      دوما سوزوکی کلا ماشینای اقتصادی و ارزون می سازه.
      سوما درسته ساخت هنده ، اما مهندسی ژاپنی داره.
      دنیا مثل ایران بی در و پیکر نیست که یه شرکت هندی بیاد هر آشغالی تولید کنه ، لوگو سوزوکی روش بزنه ، سوزوکی هم هیچی نگه.
      و چهارما ، شرکت مارونی هند و سوزوکی ژاپن با هم همکاری دارن و بعضی از قطعات ساخت هند هستن ، بعضی ساخت ژاپن.
      اما به طور کل ، مهندسی زاپنی پشت شونه.

      ۲
      ۴
    • مهدى گفت:

      سوزوکی مانند سایر تولیدکنندگان خودرو در سراسر جهان، در چندین کشور کارخانه دارد. به عنوان مثال، سوزوکی در ژاپن، هند، ایالات متحده، اندونزی و کانادا کارخانه دارد.
      البته همه این کارخانه‌ها تحت کنترل کیفیت و نظارت بر تولید شرکت مادر در ژاپن هستند

      ۳
      ۱
  2. ایمان گفت:

    سوزوکی گرند ویتارا هیبرید یا اشکودا سوپرب؟

    ۳
    ۱
    • هادی گفت:

      اشکودا سوپرب یه سدان متوسط سگمنت D از جمهوری چک و آلمان هست که ارزون هم‌نیست و آپشن های زیادی هم نداره و تو بحث قدرت شتاب و هندلینگ و مهندسی ، تو یه لیگ دیگست.
      اما گرند ویتارا یه کراس اوور کامپکت از ژاپن و هند هست و یه ماشین اقتصادی ارزون قیمت در بازار جهانی عه. که دو دیفرانسیله و هیچ آپشنی هم نداره و تو بحث قدرت و شتاب هم هیچ جذابیتی نداره.
      ولی با دوام تره و کم دردسر تر.
      مونده به سلیقه و معیار ها.
      و گرنه این دو تا هیچ ربطی به هم ندارن و رقیب سگمنتی و فنی هم نیستن.

      ۱
      ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X