تست و بررسی دایون Y7 در کویر

بیست و یکم مهرماه امسال، پنجمین سفر گروهی باشگاه دایون سواران از تهران آغاز شد. هدف این سفر رسیدن به کویر مرنجاب بود. در این سفر، شرکت خودروسازی ایلیا نیز به عنوان حامی فنی با گروه همراه شد.
تیم فنی شرکت کیان موتور وارنا، تولید کننده خودروهای دایون، با همراهی در این سفر قصد داشت ضمن ارائه خدمات پشتیبانی، اطمینان خاطر بیشتری را برای مسافران فراهم کند. همچنین این سفر فرصت مناسبی برای آزمایش عملکرد خودروی دودیفرانسیل جدید دایون Y7 با موتور ۲.۴ لیتری در شرایط سخت کویری بود.

تست کویرنوردی با دایون Y7
دایون Y7 اخیرا با استقبال خوبی در سامانه فروش اینترنتی مواجه شده و تیم فنی قصد داشت تا عملکرد آن را در شرایط واقعی مورد آزمایش قرار دهد. خوشبختانه همه چیز طبق برنامه پیش رفت و دایون Y7 توانست بدون هیچ مشکلی، مسافران را تا مقصد همراهی کند.

خودروی جدید دایون Y7 مجهز به موتور ۲.۴ لیتری توربوشارژ شده است. این موتور توسط شرکت میتسوبیشی تولید و با کد 4K22 شناسایی میشود.
نسل قبل این خودرو یعنی دایون Y5 دارای موتوری بود که حداکثر ۲۰۲ اسب بخار قدرت تولید میکرد. اما موتور جدید ۲.۴ لیتری میتواند توان تولیدی خود را تا ۲۱۵ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر افزایش دهد.
این قدرت از طریق همان گیربکس ۶ سرعته خودکار به چهار چرخ منتقل میشود. با این ارتقاء قدرت، دایون Y7 توانسته است عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی خود داشته باشد.

تست و بررسی خودرو جدید خودرو سازی ایلیا در کویر
سفری ۲۳۷ کیلومتری از تهران تا آران و بیدگل به اضافه ۴۵ کیلومتر مسیر سخت و ناهموار کویری، برای رسیدن به مقصدی که حتی یک قطره آب هم در آن یافت نمیشود. اما تماشای غروب در کویر، لذت بردن از شنهای نرم کویر و بازدید از کاروانسرای زیبای دوره صفویه در آران و بیدگل، و بالاتر از همه تجربه آفرود در تپههای ماسهای، این سفر طاقتفرسا را به یک سفر خاطرهانگیز تبدیل میکند. مخصوصا اگر این سفر با یک خودروی قابل اعتماد و آماده برای هر شرایطی انجام شود.


















تنها شاسی بلند آفرودی کشور چگونه مونتاژ می شود؟
فروش دایون Y7 در دور جدید سامانه
دایون Y7 ؛ ویدیوی تست + مشخصات فنی
فروش دایون وای ۷ صنایع خودروسازی ایلیا آغاز شد





از دوستانی که این خودرو رو دارند درخواست میکنم نظراتشون رو درباره این خودرو اینجا بنویسن برای ما؛
واقعاً این حرکت برای تبلیغ و معرفی این خودرو کار بسیار عالی و زیبایی بوده
لگن متحرک تحویل ۶ ماهه
عباس جان عزیز؛
منم دلخوشی از وضعیت خودرویی کشور ندارم ولی نه در این اندازه!
من از سال ۹۳ کاپرا هم داشتم، به عنوان یه ماشین مثلاً آفرودی خیلی ازش راضی بودم. درسته خوب استهلاکش رو با کره ای ها و ژاپنی ها اصلاً نمیشه مقایسه کرد ولی همین چند مدت پیش باز کاپرا جدید سوار شدم چقدر بهتر شده، حالا این لگم پاره ای که شما میگی هرچی باشه دو سه برابر کاپرا بهتره، پس باید دید با چی میخوایید مقایسه کنیم!
متشکرم
با سلام
بنده هم در این برنامه کویر مرنجاب شرکت کردم. نتیجه تست خودرو بی نظیر بود. دوستانی که علاقه مند هستن می تونن در گروه تلگرام دایون سواران اطلاعات بیشتری کسب کنن. @dayun_suv
ممنونم از شما، ولی ای کاش از تجربتون بیشتر برای ما همینجا توضیح بدید.
نخرید به هیچ وجه.من y7دارم ۱۰۰۰تا کارکرد دیفرانسیلش صدا میده.باید ماشین بخوابه تا۶ماه.نمایندگی قطعه نداره. اصلا پاسخگو نیستن.نخرید