%۱.۸۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
کوییک S
۶۷۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
فونیکس آریزو 8
۳,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
کی ام سی J7
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
بک X3 پرو
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
ری را
۱,۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
کوییک S
۶۷۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
فونیکس آریزو 8
۳,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
کی ام سی J7
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
بک X3 پرو
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
ری را
۱,۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۶,۰۰۰,۰۰۰

سئات آتکا ؛ ویدیوی تست و بررسی + مشخصات فنی

سئات آتکا در سبد محصولات خودروسازان راین قرار دارد، این خودرو کراس اووری اروپایی با ژنتیک اسپانیایی و آلمانی است.

حجم موتور 1984 سی سی
قدرت 190 اسب بخار
گشتاور 320 نیوتن متر
انتقال قدرت دو دیفرانسیل
منتشر شده در 21 مهر 1404 ساعت 12:46
نویسنده آرام عزیزی

سئات آتکا در سبد محصولات خودروسازان راین قرار دارد، این خودرو کراس اووری اروپایی با ژنتیک اسپانیایی و آلمانی است.

خودرو سازان راین در سبد محصولات خود کراس اوور اروپایی سئات آتکا را دارد. سئات (SEAT) خودروساز اسپانیایی است که در سال ۱۹۵۰ تأسیس شد و امروز به عنوان زیرمجموعه گروه فولکس واگن فعالیت می کند. این برند ابتدا با هدف صنعتی سازی اسپانیا شکل گرفت اما از سال ۱۹۸۰ و پس از پیوستن به فولکس واگن جایگاه پررنگ تری در بازار اروپا پیدا کرد. سئات آتکا یک کراس اوور در سگمنت سی است که در سال ۲۰۱۶ برای اولین بار معرفی شد.

سئات آتکا ؛ ویدیوی تست و بررسی + مشخصات فنی

این خودرو بر اساس پلتفرم ماژورلار MQB A1 توسعه یافته است. این خودرو در برخی از بازار ها با نام کوپرا اتکا نیز شناخته می شود. در سال ۲۰۲۰ سئات این محصول را فیس لیفت کرد و ظاهر آن بروز تر شد. سئات آتکا در سال ۲۰۱۶ توانسته است در تیپ فول آپشن ۵ ستاره ایمنی یورو انکپ را کسب کند. خودروسازان راین نسخه فیس لیفت این خودرو را به بازار ایران عرضه می کند. در این مطلب آخرین خودرو طراحی، مشخصات فنی، امکانات و آپشن های رفاهی و ایمنی، رقبا و … سئات آتکا را مورد بررسی قرار می دهیم.

سئات آتکا ؛ ویدیوی تست و بررسی + مشخصات فنی

طراحی ظاهری SEAT ATECA

طراحی محصولات سئات بسیار به کمپانی مادر خود فولکس واگن و زیرمجموعه هایش شبیه است. طراحی سئات آتکا به طور کلی حس و حال یک خودروی اروپایی را به خوبی انتقال می دهد. در بخش جلو شاهد جلوپنجره ای با ابعاد متوسط هستیم که به نسبت خودروی های جدید شاید کوچک به نظر برسد، در وسط جلوپنجره نشان S شکل سئات قرار گرفته و حاشیه آن نیز تزئینات کرومی قرار دارد. درون چراغ های امضاء نوری ال ای دی شکل به شکل دی لایت کار شده که جلوه زیبا دارد و مقداری بیننده را نیز به یاد محصولات اشکودا می اندازد.

سئات آتکا ؛ ویدیوی تست و بررسی + مشخصات فنی

در نمای های جانبی این خودرو طراحی همانند بخش جلو ساده و دارای زاویه، قوس و الگوی های نرم است. در بخش بدنه از خطوط تیز و ناهنجاری استفاده نشده و تنها یک خط عرضی از گلگیر جلو تا گلگیر عقب ادامه یافته است. به دور شیشه های خودرو به شیوه اکثر خودروی های اروپایی با رده قیمتی کمی بالا تر از اقتصادی کروم کاری سرتاسری انجام شده است. در بخش پایینی درب ها و دور گلگیر ها فلاپ استفاده شده که به خوبی از بدنه مراقبت می کنند و تا حدودی از خط و خش جلوگیری می کند. رینگ های استفاده شده در این کراس اوور برخلاف محصولات چینی جدید از نوع گرافیکی نیست و از طراحی بسیار ساده رینگ های آلومینیومی بهره می برد.

سئات آتکا ؛ ویدیوی تست و بررسی + مشخصات فنی

در نمای عقب مقداری خطوط نسبت به بدنه بیشتر شده است. نقطه قوت طراحی این خودرو در بخش عقب ابعاد مناسب شیشه آن است. نشان سئات در بخش بالای درب صندوق قرار گرفته و نام خودرو آتکا نیز به صورت انگلیسی و خط شکسته در بخش پایینی درب صندوق دیده می شود. سپر عقب مقداری از درب عقب بیشتر بیرون آمده و در بخش پایینی آن نیز به شکل کروم مات در آمده است. سئات آتکا به طور کلی در مقابل رقبایش هیچ حرفی برای گفتن ندارد و این خودرو مناسب افرادی است که طراحی سنتی خودرو های را می پسندند.

سئات آتکا ؛ ویدیوی تست و بررسی + مشخصات فنی

مشخصات فنی سئات آتکا

موتور سئات آتکا ۲۰۰۰ سی سی حجم دارد و از فناوری توربو شارژر و پاشش مستقیم سوخت بهره می برد. این پیشرانه می تواند ۱۹۰ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند و توان را از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو برساند. طبق کالیبراسیونی که برای این خودرو انجام شده سئات آتکا ۶ حالت رانندگی را برای راننده شبیه ساز می نماید. این پیشرانه توانایی تایید شدن در استاندارد آلایندگی یورو ۶ را دارد و مصرف سوخت آن ۷ لیتر به ازاء هر ۱۰۰ کیلومتر به طور میانگین است.

سئات آتکا ؛ ویدیوی تست و بررسی + مشخصات فنی
برندسئات
مدلآتکا
کلاس بدنهکراس اوور
سال تولید۱۴۰۲
حجم موتور۱۹۸۴ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتوربو شارژر TGDi
قدرت۱۹۰ اسب بخار
گشتاور۳۲۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰۷ ثانیه
حداکثر سرعت۲۱۴ کیلومتر بر ساعت
گیربکس۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر
انتقال قدرتدو دیفرانسیل
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمولتی لینک
طول۴۳۸۱ میلی متر
عرض۱۸۴۱ میلی متر
ارتفاع۱۶۲۵ میلی متر
فاصله محوری۲۶۳۰ میلی متر
وزن۱۵۰۵ کیلوگرم
حجم باک۵۵ لیتر
مصرف سوخت۶.۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک۲۲۵/55R18
شرکت عرضه کنندهخودروسازان راین
برند نشان مادرسئات
کشور سازندهایران - اسپانیا

تعلیق استفاده شده در ATECA در بخش جلو مک فرسون است و محور عقب آن نیز به سیستم تعلیق مولتی لیک مجهز شده است.

کابین و امکانات آتکا

ترکیب متریال استفاده شده در کابین این خودرو پلاستیک سافت تاچ و پلاستیک خشک در برخی نقاط است. متریال استفاد شده در کابین سئات آتکا در رده مناسب رده بندی می شود. کیفیت فوم و روی چرم و پارچه صندلی های این خودرو نیز تا حدود بسیاری راضی کننده است.

سئات آتکا ؛ ویدیوی تست و بررسی + مشخصات فنی

طراحی کابین SEAT ATECA حتی از ظاهر آن نیز از الگوی های قدیمی تری پیروی می کند و با اولین نگاه به آن ببینده به یاد خودروهای ساخته شده در سال های ۲۰۱۶ می افتد. شکل کلی داشبورد دارای خم ها و زاویه های نرمی است. مالتی مدیا و کلاستر این خودرو به صورت دیجیتالی بوده اما مالتی مدیای سیستم سرگرمی بسیار کوچک نسبت به خودروهای بروز ارزیبای می شود. از نکات طراحی کابین بخش دسته دنده و کنترل های سیستم تهویه شکل ساده آنها و سرفا دکمه محور آن است. فرمان سئات آتکا نیز طراحی ساده دارد ولی دکمه های آن دسترسی خوبی به راننده می دهد.

سئات آتکا ؛ ویدیوی تست و بررسی + مشخصات فنی

در بخش فضای کابین به لطف فاصله محوری ۲۶۲۸ میلی متری فضای مناسبی برای سرنشینان وجود دارد. فضای صندوق عقب این خودرو ۵۱۰ لیتر می باشد و در صورت خواباندن صندلی ها فضا به ۱۶۰۴ لیتر افزایش می باشد.

سئات آتکا مجهز به ۷ کیسه هوا، سیستم پایش باد تایر ها، اوتو هولد، ترمز پارک برقی، کنترل حرکت در سراشیبی، کمکی پارک خودرو، رادار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، هشدار برخود از جلو، کنترل حرکت در سربالایی، ترمز اضطراری، اتو لایت، مالتی مدیا ۸.۲۵ اینچی، سیستم کنترل صوتی، فرمان دی کات، صندلی چرم و پارچه، حافظه صندلی راننده، اندروید اتو و اپل کارپلی، تنظیم برقی موقعیت صندلی راننده در جهت، آینه های تاشو برقی و… است.

سئات آتکا ؛ ویدیوی تست و بررسی + مشخصات فنی

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی۷ کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی - ترمز اضطراری - رادار خط خوان - رادار نقطه کور - اخطار برخورد از جلو
امکانات رفاهیتریم داخلی چرم و جیر - سقف پانوراما - درِ صندوق عقب برقی - فناوری LED چراغ ها - سنسور نور - سنسور باران - کلاستر دیجیتال - استارت دکمه ای - تنظیم حالت رانندگی - پدل شیفتر - نمایشگر لمسی - کروز کنترل تطبیقی - اخطار خروج از خط - گرمکن صندلی های جلو - صندلی های برقی جلو - حافظه صندلی راننده - ترمز پارک برقی - اتوهلد - دوربین عقب - سنسور پارک جلو و عقب - اتو پارک -

مزایا و معایب

مزایاکیفیت ساخت و مونتاژ بالا - ایمنی مناسب - توان حرکتی خوب - امکانات رفاهی مناسب
معایبعرضه به صورت محدود

رقبای سئات آتکا

سئات آتکا کراس اوور سایز متوسط است و با خودروهای وارداتی چندسال کارکرد رقابت می کند. این خودرو از آپشن های ایمنی و رفاهی خوب و مشخصات فنی مناسب و راضی کننده ای بهره می برد. از جمله رقبای که در بازار و کارخانه با سئات آتکا رقابت می کنند رنو کلئوس و فولکس واگن تیگوان هستند.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

مشخصات فنی سئات آتکا چیست؟

موتور سئات آتکا ۲۰۰۰ سی سی حجم دارد و از فناوری توربو شارژر و پاشش مستقیم سوخت بهره می برد. این پیشرانه می تواند ۱۹۰ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند و توان را از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو برساند. طبق کالیبراسیونی که برای این خودرو انجام شده سئات آتکا ۶ حالت رانندگی را برای راننده شبیه ساز می نماید. این پیشرانه توانایی تایید شدن در استاندارد آلایندگی یورو ۶ را دارد و مصرف سوخت آن ۷ لیتر به ازاء هر ۱۰۰ کیلومتر به طور میانگین است.

آپشن های سئات آتکا چیست؟

سئات آتکا مجهز به ۷ کیسه هوا، سیستم پایش باد تایر ها، اوتو هولد، ترمز پارک برقی، کنترل حرکت در سراشیبی، کمکی پارک خودرو، رادار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، هشدار برخود از جلو، کنترل حرکت در سربالایی، ترمز اضظراری، اتو لایت، مالتی مدیا ۸.۲۵ اینچی، سیستم کنترل صوتی، فرمان دی کات، صندلی چرم و پارچه، حافظه صندلی راننده، اندروید اتو و اپل کارپلی، تنظیم برقی موقعیت صندلی راننده در جهت، آینه های تاشو برقی و… است.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X