تویوتا لندکروزر سری ۷۰ جدید ؛ شاسی بلندی برای تلاش های بشر دوستانه


تویوتا لندکروزر سری ۷۰ جدید به طور انحصاری برای سازمان هایی مانند سازمان ملل طراحی شده است و مردم عادی حتی نمی توانند یکی از آنها را بخرند.
شاید انتظار نداشته باشید که تعداد زیادی از لندکروزر های سری ۷۰ را در ژنو سوئیس پیدا کنید. شبکه جاده ای بکر این منطقه، قوانین سخت گیرانه ای دارد. اما ژنو همچنین محل استقرار سازمان ملل متحد، کمیته بین المللی صلیب سرخ و مجموعه ای از سازمان های کمک های بشر دوستانه است که در شدید ترین مناطق جهان فعالیت می کنند.


به عبارت دیگر، ژنو مکان مناسبی برای عرضه GDJ76 یا تویوتا لندکروزر سری ۷۰ جدید است. در حالی که ممکن است شبیه یک کلاسیک به نظر برسد، این لندکروزر کاملاً جدید ساخته شده توسط سهامداری تویوتا جبل الطارق، اصلاح کننده و توزیع کننده خودرو های ناوگان تویوتا است که سپس SUV ها را منحصراً به سازمان های کمک های بشر دوستانه مانند موارد ذکر شده می فروشد.
سهامداری تویوتا جبل الطارق در حال حاضر HZJ76 ، نوع “واگن” در سری ۷۰ را به فروش می رساند که به لطف صندلی سربازان در عقب، برای حمل ۱۰ سرنشین پیکر بندی شده است. این وسیله نقلیه ای است که احتمالاً با نشان سازمان ملل در اخبار دیده اید.

تویوتا لندکروزر سری ۷۰ جدید دارای همان رفتار به روز شده نسخه های استرالیایی معاصر و “غیر نظامی” JDM است. اما از بسیاری از امکانات رفاهی موجود مانند چراغ های جلوی خودکار (GDJ76 مجهز به لامپ های هالوژن پایه)، پشت کیلومتر دیجیتال، یا یک صفحه نمایش لمسی صرف نظر می کند. با این حال، چیزی که به آن مجهز شده است، Toyota Active Traction Control یا (A-TRAC) با توپی چرخ های قفل شونده دستی، برای اطمینان بخشی بیشتر است. رنگ سفید و اسنورکل مشکی (لوله تنفس موتور) که امضای این اتاق است نیز از HZJ76 به این خودرو داده شده است.

مشخصات فنی
نیرو بخش GDJ76 جدید از سهامداری تویوتا جبل الطارق، موتور 1GD-FTV ، یک موتور ۲.۸ لیتری چهار سیلندر دیزلی است که به گیربکس شش سرعته اتوماتیک متصل شده است. این همان جایی است که پیشرفت های عمده رخ می دهد. به گفته این شرکت، مصرف سوخت ۳۰ درصد نسبت به مدل قبلی ۶ سیلندر 1HZ کاهش یافته است و قدرت نیز از ۱۲۹ اسب بخار به ۲۰۱ اسب بخار رسیده است. آلایندگی ها ۳۰ درصد کاهش یافته است و این به GDJ76 اجازه می دهد تا استاندارد های آلایندگی یورو ۴ را که برای کار در برخی از کشور هایی که این خودرو در آنها خدمت می کند، برآورده کند.

توجه به این نکته مهم است که تویوتا لندکروزر سری ۷۰ جدید لزوما جایگزین HZJ76 نیست. تولید این دو مدل به صورت موازی حداقل برای یک سال ادامه خواهد داشت و مشتریان تویوتا جبل الطارق همچنان می توانند HZJ76 را با وجود پیشرفت های قابل توجه GDJ76 سفارش دهند. مشخص نیست که تویوتا چه زمانی HZJ76 را کنار خواهد گذاشت و آیا آن را به طور کامل کنار خواهد گذاشت یا خیر.

سخنگوی این شرکت خاطر نشان کرد که فضای داخل محفظه موتور در GDJ76 به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، به این معنی که آنها باید برای برخی از خواسته های سازمان های کمک رسان مانند باتری های دوگانه، دینام های بزرگ تر و سیستم هایی که با خاموش کردن موتور کار می کنند مانند یخچال (برای حمل و نقل واکسن)، راه حلی مهندسی ارائه دهند.
تحویل GDJ76 به سازمان های کمک رسان در ماه مارس آغاز می شود و به گفته تویوتا جبل الطارق سازمان ملل در میان اولین مشتریان با سفارش ناوگان قابل توجهی است.
بهتر بود تیتر رو میزدید، عاشقانه تروریستها