%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰

لی مگا ؛ یک خودروی چند منظوره تمام الکتریکی و خانوادگی

منتشر شده در 30 دی 1402 ساعت 13:00
نویسنده سجاد کجوری
خودروی چند منظوره تمام الکتریکی

لی مگا با برد پیمایشی ۷۱۰ کیلومتر و باتری CATL Qilin 5C در تاریخ ۱ مارس در چین عرضه می شود. این اولین MPV تمام الکتریکی Li Auto خواهد بود.

در ۳۱ دسامبر، کمپانی لی اتو (Li Auto) اعلام کرد که اولین MPV تمام الکتریکی خود، مگا (Mega) ، در ۱ مارس ۲۰۲۴ با برچسب قیمتی کمتر از ۶۰۰,۰۰۰ یوان (۸۴,۷۰۰ دلار) عرضه خواهد شد. پیش فروش لی مگا از ۱۷ نوامبر در نمایشگاه خودرو گوانگژو آغاز شده است. سفارش هایی که قبل از ۱ مارس ۲۰۲۴ ثبت شوند، می توانند از ارتقاء رایگان از پیل شارژ AC استاندارد ۷ کیلو واتی به پیل شارژ ۲۰ کیلو واتی DC که ارزش آن ۱۰۰۰۰ یوان (۱۴۰۰ دلار) است، لذت ببرند.

لی مگا خودرو خانوادگی

برنامه اولیه برای عرضه لی مگا ، دسامبر ۲۰۲۳ بود. این تاخیر ممکن است به دلیل این باشد که این خودرو ساز با بازخورد از مشتریانی که پیش سفارش انجام دادند، تنظیمات بیشتری را در صندلی های ردیف دوم خودرو انجام داده است.

طراحی ظاهری و مشخصات فنی لی مگا

لی مگا که به عنوان یک MPV بزرگ معرفی می شود، ابعادی برابر با ۵۳۵۰/۱۹۶۵/۱۸۵۰ میلی متر دارد و فاصله بین دو محور آن نیز ۳۳۰۰ میلی متر است. ضریب درگ آن ۰.215Cd است که لی اتو ادعا می کند کمترین میزان در بین MPV های تولید انبوه است که به بازار عرضه شدند. لی مگا که به عنوان یک “MPV خانوادگی پرچم دار فناوری” و “راه آهن پرسرعت برای کل خانواده” به بازار عرضه می شود، نمای جلویی قطره ای شکل و سقف فست بک دارد که همین باعث می شود بدنه تا جای ممکن آیرودینامیک باشد.

مشخصات فنی لی مگا

سیستم تامین نیروی این خودرو از یک سیستم چهار چرخ محرک دو موتوره تشکیل شده است که حداکثر قدرت موتور های جلو و عقب به ترتیب ۱۵۵ کیلو وات (۲۰۷ اسب بخار) و ۲۴۵ کیلو وات (۳۲۸ اسب بخار) و حداکثر گشتاور ترکیبی ۵۴۲ نیوتن متر است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۵ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است.

طراحی ظاهری لی مگا

باتری این خودرو از بسته باتری لیتیومی سه تایی Qilin 5C متعلق به CATL با ظرفیت ۱۰۲.۷ کیلو وات ساعت می باشد که برد پیمایشی ۷۱۰ کیلومتری بر اساس استاندارد CLTC و مصرف انرژی جامع ۱۵.۹ کیلو وات ساعت در ۱۰۰ کیلومتر را ارائه می دهد. علاوه بر این، لی مگا از شارژ فوق سریع 5C با معماری ۸۰۰ ولت با حداکثر ظرفیت شارژ ۵۵۲ کیلو وات پشتیبانی می کند. به گفته این خودرو ساز، تکمیل شارژ مورد نیاز برای طی کردن برد پیمایشی ۵۰۰ کیلومتری تنها ۱۲ دقیقه طول می کشد. لازم به ذکر است از ۳۱ دسامبر، لی اتو ۳۰۰ ایستگاه سوپر شارژ را راه اندازی کرده است.

طراحی بدنه لی مگا

فضای داخلی

داخل کابین دارای فرمان چهار شاخه، پنل پشت کیلومتر ال سی دی ۴.۸۲ اینچی که با فرمان یکپارچه شده است، صفحه کنترل مرکزی ۱۵.۷ اینچی و صفحه نمایش سرگرمی سمت شاگرد ۱۵.۷ اینچی است. چیدمان داخلی ۷ نفره به صورت ۲+۲+۳ است و صندلی ها با چرم ناپا پوشیده شده اند. علاوه بر این، یخچال از ردیف دوم قابل دسترسی است. صندلی های ردیف سوم را می توان به جلو جمع کرد تا عمق طولی صندوق عقب از ۶۸۰ میلی متر به ۱۰۶۶ میلی متر افزایش یابد.

فضای داخلی لی مگا
ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X