پیکاپ L7 پلاس با تیگارد موتور به نمایشگاه خودرو تهران آمد
پیکاپ L7 پلاس جدیدترین محصول تیگارد موتور است که در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد. پیکاپی دو دیفرانسیل و آفرودی که استایل آمریکایی دارد.
در نمایشگاه خودرو تهران که در مجموعه شهر آفتاب در حال برگزاری است، خودرو های مختلف و متنوعی برای اولین بار به نمایش در آمده اند. شرکت تیگارد موتور نیز دست روی دست نگذاشته و در کنار تیگارد X35 پرایم، برای اولین بار، پیکاپ L7 پلاس را در دو نسخه معمولی و نسخه مجهز به کیت آفرودی به نمایش در آورده است. پیکاپ L7 پلاس در حقیقت یکی از محصولات نشان چینی کیتون (Keyton) است و تا پیش از این قرار بود توسط دیار خودرو، در بازار ایران عرضه شود.

L7 پلاس با استایل آمریکایی
این پیکاپ به لحاظ ابعاد و اندازه از اکثر پیکاپ های موجود در بازار ایران بزرگتر است چرا که پلتفرم این خودرو از پیکاپ های آمریکایی نشأت گرفته شده و از این منظر رقیب مستقیم بهمن G9 است. با این حال سبک طراحی بدنه پیکاپ L7 پلاس چندان به روز نیست و در این خودرو، خبری از استفاده از المان و مشخصه های خودرو های مدرن نیست.

طراحی قسمت های جلو این پیکاپ طراحی به نسبت ساده ای داشته و بیشتر ما را به یاد نسل چهارم دوج رم می اندازد. چراغ های جلو این خودرو طراحی مستطیل شکل داشته و جلو پنجره بزرگ این خودرو کمی چهره این خودرو را تهاجمی کرده است. البته چهره این پیکاپ به لطف کیت های آفرودی چهره این خودرو به مراتب تهاجمی تر می شود.

طراحی بخش های عقب نیز چندان عجیب غریب نیست و با سبک طراحی عامه پسندی روبرو هستیم. چراغ های عقب پیکاپ L7 پلاس نیز طراحی مستطیلی شکل دارند و گرافیک قابل قبولی دارد. اما با تمام این موارد باید به این نکته نیز توجه داشت که این پیکاپ به دلیلی پلتفرمی که دارد نسبت به اکثر پیکاپ های مونتاژی بازار ایران، فضای مناسبی در قسمت بار دارد که این موضوع می تواند امتیاز مثبتی برای این خودرو به حساب بیاید.

کابین و امکانات پیکاپ L7 پلاس
پیکاپ L7 پلاس در بحث طراحی و دیزاین داخل کابین نیز از سبک طراحی به نسبت ساده و در عین حال قابل قبولی پیروی می کند البته به لطف ترکیب رنگ و تریم داخلی این خودرو، طراحی و دیزاین کابین این خودرو کمی از سادگی دور شده اند. از طرفی باید توجه داشت که به دلیل فاصله محوری ۳۲۳۰ میلی متری، می توان انتظار فضای کابین بسیار مناسبی را از این خودرو داشت.

از جمله امکاناتی که برای نسخه پایه پیکاپ L7 پلاس در نظر گرفته شده می توان به؛ دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سامانه پایش فشار باد تایر ها، چراغ روشنایی روز، کلید های کنترلی بر روی فرمان، قابلیت اتصال به سیستم مالتی مدیا از طریق بلوتوث، سیستم تهویه مطبوع الکترونیکی به همراه تصفیه هوای داخل کابین، تنظیم برقی آینه های جانبی و… اشاره کرد.

مشخصات فنی
پیکاپ L7 پلاس مجهز به یک پیشرانه ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی با کد 4K224M است. جالب است بدانید که این موتور توسط میتسوبیشی ساخته شده و می تواند روی هم رفته ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به تمامی چرخ ها منتقل کند.

البته نسخه ای که در این نمایشگاه به نمایش در آورده نسخه پایه این پیکاپ بوده و تیگارد موتور قصد دارد در آینده نزدیک این خودرو را با گیربکس اتوماتیک و با امکانات بیشتر در بازار ایران عرضه کند.
پنجمین دوره نمایشگاه خودرو تهران از ۱۰ تا ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ در شهر آفتاب برگزار می شود. روز نهم بهمن به خبرنگاران اختصاص دارد و بازدید عمومی از این رویداد از ساعت ۱۰ تا ۱۷ دهم تا پانزدهم بهمن ماه فراهم است.
حسین میبینم که کت و شلوار خریدی برا نمایشگاه تهران
به به مبارک باشه
ایشالله همیشه نمایشگاه باشه
سلام
درسته که میگن ماموت خودرو چندتا خودروسازی رو خریده؟؟؟
در مورد این موضوع اگه صحت داره هم با مدیران ماموت خودرو صحبت کنید!!!
باتشکر
سلام.
چرا ابعاد وانت خصوصا ابعاد قسمت لگن و فاصله چرخها رو نمیگین اینکه کاری نداره. برای استفاده کننده وانت این اعداد و گشتاور و قدرت و اینها مهمه
تا کی ما باید آشغالهای چینی رو استفاده کنیم؟چرا در گمرک رو باز نمیکنین تا مردم خودرو های با کیفیت رو سوار بشن؟با این کار چرا دارین چین رو گنده میکنین.یه بهمن موتور خودروهای با کیفیت مثل مزدا میآورد که اونم روی آورده به خودروهای چینی بی کیفیت
دارین مردم رو سوق میدین به انتخابهای اشغال.عمرمون تموم شد تو این مملکت دریغ از لذت از امکانات زندگی.