%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰

لانچیا اپسیلون ۲۰۲۴ معرفی شد ؛ دوقلوی ناهمسان پژو ۲۰۸ با طراحی عجیب

منتشر شده در 29 بهمن 1402 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
لانچیا اپسیلون 2024

شرکت لانچیا از نسل جدید اپسیلون رونمایی کرد. همانطور که از تصاویر جاسوسی مشخص بود،  این نسل طراحی بسیار متفاوت و رادیکالی دارد.

لانچیا تا همین چند سال پیش اصلاً حال و روز خوبی نداشت. اما پس از شکل‌ گیری استلانتیس، مدیران این گروه چند ملیتی اعلام کردند برند لانچیا را احیا خواهند کرد.

نسل جدید اپسیلون نخستین مدلی است که شرکت لانچیا تحت لوای استلانتیس معرفی می‌کند. این هاچبک متفاوت با پیشرانه‌ های الکتریکی و هیبرید نرم به فروش خواهد رسید. نسخه برقی این خودرو اولین مدل تمام الکتریکی برند لانچیا محسوب می‌شود.

طراحی لانچیا اپسیلون

لانچیا اپسیلون ۲۰۲۴ و پلتفرمی مشترک با پژو ۲۰۸

لانچیا اپسیلون از پلتفرم مشترکی با نسل جدید پژو ۲۰۸ برخوردار است. شاید بدانید هر دو برند لانچیا و پژو اکنون از زیر مجموعه های گروه استلانتیس هستند، به همین خاطر بهره مندی اپسیلون و ۲۰۸ از پلتفرمی مشترک خیلی جای تعجبی ندارد. با وجود این، از لحاظ طراحی با دو خودروی کاملا متفاوت روبرو هستیم.

لانچیا می گوید چراغ های جلو و عقب اپسیلون جدید از مدل های مخصوص رالی این کمپانی اقتباس شده اند. برای اشاره به نام و هویت این خودرو، گرافیک چراغ های جلو و عقب از حرف Y  برگرفته شده است. به دلیل استفاده از رنگ مشکی برای ستون ها، سقف این هاچبک جذاب ایتالیایی معلق دیده می شود. به غیر از ستون ها، دهانه گلگیرها، قاب آینه های جانبی و برخی قسمت های دیگر، دارای رنگ مشکی براق هستند. البته نسخه رونمایی شده، یک مدل تولید محدود است که با همکاری شرکت کاسینا تولید شده؛ این شرکت در زمینه طراحی و ساخت مبلمان خانگی لوکس فعالیت دارد. بنابراین، سایر تیپ ها از لحاظ جزئیات ظاهری به احتمال زیاد متفاوت از این نسخه خواهند بود.

یکی از ویژگی های خاص لانچیا اپسیلون به محل قرارگیری دستگیره در عقب آن مربوط می شود. این دستگیره روی ستون C و کنار لوگوی جدید کمپانی قرار دارد.

گفتنی است لانچیا اپسیلون ۲۰۲۴ طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴.۰۸، ۱.۷۶ و ۱.۴۴ متر دارد. با چنین مشخصاتی، اپسیلون در کلاس هاچبک های ساب کامپکت قرار می گیرد. نسخه برقی این خودرو وزنی برابر با ۱۵۸۴ کیلوگرم وزن دارد.

ابعاد لانچیا اپسیلون 2024

کابینی متمایز

همانند نمای بیرونی، در داخل کابین نیز با طراحی و چیدمانی کاملاً متفاوت روبرو هستیم. داشبورد این خودرو متشکل از لایه ها و حجم های مختلفی بوده و میزبان دو نمایشگر دیجیتال است. هر دوی این نمایشگرها اندازه ای برابر با ۱۰.۲۵ اینچ دارند و شاید بتوان آنها را تنها وجه اشتراک اپسیلون با دیگر رقبا دانست!

نمایشگر مرکزی لانچیا اپسیلون ۲۰۲۴ از اندروید و اتو پشتیبانی می کند. در زیر این نمایشگر چند دکمه فیزیکی و المانی مشابه با یک سکوی نیم دایره وجود دارد. بخشی از این المان به شارژر بی سیم اختصاص پیدا کرده و راننده با گذاشتن تلفن همراه خود روی این پد می تواند آن را شارژ کند.سیستم صوتی با کیفیت، سیستم نورپردازی و فیلتر جذب ذرات آلاینده برای سیستم تهویه مطبوع از دیگر ویژگی های نسل جدید اپسیلون هستند. لانچیا ادعا می کند این فیلتر تا ۹۹ درصد از ذرات مضر را جذب می کند.

چراغ لانچیا اپسیلون 2024

مشخصات فنی

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، لانچیا اپسیلون ۲۰۲۴ با انواع پیشرانه های هیبرید نرم و الکتریکی به فروش خواهد رسید. در نسخه تمام الکتریکی موتور برقی نصب شده روی محور جلو توانایی تولید ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر را دارد. این موتور در حقیقت از پژو ۲۰۸ برقی (e-208)  به امانت گرفته شده و توسط باتری ۵۱ کیلووات ساعتی تغذیه می شود. به لطف این باتری و مطابق با استاندارد WLTP، اپسیلون می تواند تا ۴۰۳ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد پشت سر بگذارد. این خودرو از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کند و با ۲۴ دقیقه اتصال به یک پورت پرسرعت، میزان شارژ باتری آن از ۲۰ به ۸۰ درصد می رسد. بد نیست بدانید اوپل کورسای برقی نیز از همین موتور و باتری بهره می برد. انتظار می رود سایر نسخه های اپسیلون نیز از لحاظ مشخصات فنی با ۲۰۸ و کورسا مشترک باشند.

نسل قبلی لانچیا اپسیلون مخصوص بازار داخلی بود. اما اپسیلون ۲۰۲۴ از طریق ۷۰ نمایندگی گروه استلانتیس در سراسر اروپا عرضه خواهد شد. این هاچبک خوش استیل ابتدا در بلژیک و هلند و سپس در اسپانیا و فرانسه به فروش خواهد رسید. آلمان هم از سال آینده میزبان این هاچبک ایتالیایی خواهد بود. لانچیا امیدوار است این خودرو نظر مثبت مشتریان ۴۰ تا ۴۵ ساله را بیشتر از سایر گروه ها جلب کند. این کمپانی اعلام کرده اپسیلون جدید آخرین مدل درون سوز کمپانی خواهد بود.

طراحی بدنه لانچیا اپسیلون 2024

پس از اپسیلون، لانچیا مدل دیگری را با نام گاما در حوالی سال ۲۰۲۶ وارد بازار خواهد کرد. این مدل فست بک نقش یک خودروی پرچمدار را برای کمپانی ایفا می کند. طبق اطلاعات موجود لانچیا گاما طولی برابر با ۴.۷ متر خواهد داشت و از پلتفرم STLA Medium در ساخت آن استفاده خواهد شد. پس از عرضه گاما، مدل دلتا نیز در سال ۲۰۲۸ به جمع محصولات لانچیا خواهد پیوست. هر دوی این مدل ها به پیشرانه تمام الکتریکی مجهز خواهند بود. پس از سال ۲۰۲۸ این شرکت دیگر مدلی درون سوز روی خطوط تولید خود نخواهد داشت. با این حساب می توان نتیجه گرفت که اپسیلون هیبریدی فقط چند سال مهمان خیابان ها خواهد بود.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X