%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰

لاماری اکو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

لاماری اکو اولین سدان اسپورت شرکت آرین پارس موتور است که قصد دارد آن را به بازار ایران عرصه کند.

حجم موتور 1496 سی سی
قدرت 195 اسب بخار
گشتاور 300 نیوتن متر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
منتشر شده در 07 اسفند 1403 ساعت 18:33
نویسنده آرام عزیزی
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو علی آشناخواه

لاماری اکو اولین سدان اسپورت شرکت آرین پارس موتور است که قصد دارد آن را به بازار ایران عرصه کند. در ادامه به برسی این خودرو می پردازیم.

درباره لاماری اکو

اکثر افراد لاماری را فقط با محصول کراس اوور آن یعنی لاماری ایما می شناسند اما این تصور اشتباه است، لاماری یکی از زیر مجموعه های آرین پارس موتور است. آرین پارس موتور بعد از فروش موفق لاماری ایما قصد دارد که سدانی با همان الگو و خطوط طراحی لاماری ایما با نام لاماری اکو به بازار عرضه کند. لاماری اکو همان Aeolus Yixuan است که در سال ۲۰۱۹ توسط برند زیر مجموعه دانگ فنگ، آلووس در نمایشگاه خودرو شانگهای از آن رونمایی شد.

لاماری اکو

این خودرو بر اساس پلتفرم پایه CMP توسعه یافته که الگوی پلتفرم های بین گروه PSA و دانگ فنگ چین است. پلتفرم خودرو هایی مانند پژو ۲۰۰۸ و ۲۰۸  نسل دوم بر اساس پلتفرم CMP ساخته شده است و اشتراکات بالایی با لاماری اکو دارند. این خودرو در طول سالها با پیشرانه و ظاهر ها مختلف توسعه داده شد و در نهایت قرار است نسخه ای فیس لیفت شده آن توسط آرین پارس موتور به صورت مونتاژی به بازار ایران عرضه شود.

طراحی بدنه لاماری سدان

چهره این خودرو را می توان ترکیبی از لاماری ایما و دانگ فنگ شاین مکس دانست که از کیت بدنه اسپورت بهره می برد. در نمای جلو شاهد چراغ هایی با زاویه تیز در گوشه ها هستیم که در داخل آن به صورت ابرویی کروم کاری بکار رفته است. طراحان این خودرو برای به هم پیوسته نشان دادن چراغ های جلو در بالای جلو پنجره نوار کرومی استفاده کرده اند که خودرو را تا حدودی عریض تر نشان می دهد. جلو پنجره از الگوی طراحی سه بعدی بهره می برد که ترند روز بسیاری از خودرو های چینی می باشد. یکی از جذاب ترین بخش های طراحی این خودرو مجرا های فیک ورودی هوا در سپر است که این خودرو را بسیار اسپورت نشان می دهد.

طراحی لاماری اکو

در نمای جانبی کروم کاری هایی به دور کلاف درب ها برای لوکستر نشان دادن خودرو بکار رفته است. خط برجسته ای از گلگیر جلو شروع شده و درب ها را نیز در بر گرفته است. برای زاویه سازی بیشتر بر روی گلگیر ها قوصی وجود دارد که این نما را جذاب تر می کند. رینگ های ۱۷ اینچی در این سدان استفاده شده که سایز مناسبی دارد ولی برای اسپورت تر نشان دادن لاماری اکو بهتر بود رینگی با سایز بزرگ تر استفاده می شد.

بدنه لاماری اکو

بخش عقب این خودرو با قوس ملایمی به درب صندق عقب ختم شده است که مقداری حس فست بک بودن را انتقال می دهد با اینکه این خودرو فست بک نیست. چراغ های عقب به صورت پیوسته هستند که ترند روز می باشد و کیفیت قابل قبولی نیز دارند، نکته جالب در چراغ های عقب این است که دقیقا با شاین مکس یکسان می باشد. نسخه ای که آرین موتور قرار است آن را به بازار ایران عرضه کند، کیت بدنه دارد و در آن به صورت فابریکی بال عقب و دیفیوزر نصب شده است. بر روی دیفیوزر چهار خروجی اگزوز فیک قرار دارد که برروی آن نیز مجموعه خطوط تیزی نقش بسته که لاماری اکو را بیشتر اسپورت نشان می دهد. در کل در طراحی لاماری اکو از خطوط تیز بسیاری استفاده شده که آن را تبدیل به یک خودرو جوان پسند کرده است.

طراحی پشت لاماری اکو

مشخصات فنی لاماری اکو

موتور ۱.۵ لیتری توربو GDI لاماری اکو می تواند ۱۹۵ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند که این توان از طریق گیربکس شش سرعته دو کلاچه تر به چرخ های جلو انتقال می یابد. نکته مثبت پیشرانه لاماری اکو ژنتیک ژاپنی آن می باشد که فناوری میتسوبیشی در آن بکار رفته است. تعلیق در بخش جلوی این خودرو مک فرسون و در عقب نیمه مستقل می باشد.

مشخصات فنی لاماری اکو

از نقد هایی که به این خودرو هست تعلیق نیمه مستقل آن می باشد که نمی تواند همانند تعلیقی مولتی لینک راحتی و هندلینگ را فراهم کند.لاماری اکو استاندارد آلایندگی یورو ۵ دارد و در هر صد کیلومتر به طور میانگین ۶.۹ لیتری بنزین می سوزاند.

برندلاماری
مدلاکو
کلاس بدنهسدان
سال تولید۱۴۰۴
حجم موتور۱۴۹۶ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتوربوشارژ TGDI
قدرت۱۹۵ اسب بخار
گشتاور۳۰۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰---
حداکثر سرعت۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تر
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبتوییست بیم
طول۴۶۷۰ میلی متر
عرض۱۸۱۲ میلی متر
ارتفاع۱۴۹۰ میلی متر
فاصله محوری۲۶۸۰ میلی متر
وزن۱۲۵۳ کیلوگرم
حجم باک۵۰ لیتر
مصرف سوخت۶.۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک۲۰۵/50R17
شرکت عرضه کنندهآرین پارس موتور
برند نشان مادردانگ فنگ - آئولوس
کشور سازندهچین - ایران

کابین و امکانات LAMARI ECHO

در بخش رودری ها و داشبورد پلاستیک خشک بکار رفته که در سطح قیمتی این خودرو و رقبای آن این متریال کیفیت مناسبی دارد. البته نباید این نکته را نیز فراموش کرد که لاماری اکو در بازار های جهانی در سطح قیمتی متوسطی قرار دارد و نباید انتظار کیفیت عجیبی از آن داشت.

فرمان لاماری اکو

لاماری اکو برای قشری اسپورت پسند توسعه یافته و در داشبورد آن نیز المان های طراحی اسپورتی مانندی طرح فیبر کرن، خطوط رنگی و … قابل مشاهده اند. نمایشگر مالتی مدیا در این خودرو عمودی می باشد و اندازه ۱۳ اینچی دارد. کلاستر به رسم اکثر خودرو های جدید دیجیتالی شده و اندازه آن ۷ اینچی می باشد. به دور دریچه های سیستم تهویه ترکیبی از فیبر کربن و نوار های زرد رنگی به کار رفته است که کابین را بسیار جذاب می کند. فرمان در این خودرو دو شاخه است و در قسمت بالا و پایین مقداری تخت شده و در آن دسترسی ها به کروز کنترول و برخی تنظیمات مالتی مدیا قرار دارد.

کابین لاماری اکو

در بحث فضای کابین لاماری اکو به دلیل فاصله محوری ۲۶۸۰ میلی متری در سطح خوبی است و ۴ سرنشین در آن می توانند راحت باشند ولی در ردیف عقب به دلیل زاویه سقف به صندوق شاید افراد قد بلند، در آن چندان راحت نباشند. صندلی ها در ردیف جلو به صورت ریسی می باشد که در برگیرندگی  خوبی دارد ولی دید سرنشینان عقبی را مقداری محدود می کند.

طراحی داخلی لاماری اکو


از جمله امکانات لاماری اکو می توانیم به؛ دوربین ۵۴۰ درجه، سنسور پارک عقب، رادار نقطه کور، سیتسم پایش فشار باد تایرها، سامانه کنترل پایداری، سیستم ورود و خروج بدون کلید، هشدار DOW، اتوهلد، ترمز پارک برقی، هشدار خروج از پارک، ۴ کیسه هوا، کروز کنترل، فناوری LED چراغ ها، سنسور باران، سنسور نور، فرمان کمکی برقی، گرمکن صندلی های جلو، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، حالت های مختلف رانندگی و… اشاره کرد.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی۴ کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری - سامانه کنترل کشش – رادار نقطه کور – سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی - سامانه اخطار برخورد اشیاء متحرک به درب خودرو (DOW)
امکانات رفاهیسنسور پارک عقب – سامانه پایش فشار باد تایر ها – ترمز پارک برقی – اتوهلد – دوربین ۵۴۰ درجه – پاور ویندوز – استارت دکمه ای – کروز کنترل - سنسور نور – سنسور باران – صندلی برقی سرنشینان جلو – گرم کن صندلی های جلو – آینه های جانبی برقی – فناوری LED چراغ ها – تهویه اتوماتیک – پاکسازی هوای داخل کابین – سانروف برقی – شارژر بی سیم – حالت های راانندگی – نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا – پشت آمپر دیجیتال – گرم کن آینه های جانبی – تریم چرم مصنوعی داخل کابین

مزایا و معایب

مزایاشتاب راضی کننده – طراحی اسپرت – متریال با کیفیت در کابین
معایبسیستم تعلیق ساده در بخش عقب – نبود برخی امکانات نسبت به رقبا – قیمت احتمالی بالا نسبت به رقبا

رقبای لاماری اکو

قبل از آزاد شدن واردات خودرو در بازار ایران در کلاس سدان های اسپورت که به صورت کارخانه ای بر روی آن ها کیت بدنه و …خودروی نداشته ایم. اما با معرفی آریزو ۶ جی تی پای این کلاس خودرو ها به ایران نیز باز شد. از جمله رقبای لاماری اکو می توان به اریزو ۶ جی تی اشاره کرد که اصلی ترین رقیب آن نیز می باشد. اگر از لحاظ کلاسی این خودرو را مورد مقایسه قرار بدیم ام جیGT  نیز یکی از رقبای لاماری اکو است.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

لاماری اکو چه مشخصات فنی دارد؟

موتور ۱.۵ لیتری توربو GDI لاماری اکو می تواند ۱۹۵ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند که این توان از طریق گیربکس شش سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو انتقال داده می شود. تعلیق بکار رفته در بخش جلوی این خودرو مک فرسون و در عقب نیمه مستقل می باشد. از نقد هایی که به این خودرو هست تعلیق نیمه مستقل آن می باشد که نمی تواند همانند تعلیقیی مولتی لینک راحتی و هندلینگ را فراهم کند.
لاماری اکو استاندارد آلایندگی یورو ۵ دارد و در هر صد کیلومتر به طور میانگین ۶.۹ لیتری بنزین می سوزاند.


لاماری اکو چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات لاماری اکو می توانیم به؛ دوربین ۵۴۰ درجه، سنسور پارک عقب، رادار نقطه کور، سیتسم پایش فشار باد تایرها، سامانه کنترل پایداری، سیستم ورود و خروج بدون کلید، هشدار DOW، اتوهلد، ترمز پارک برقی، هشدار خروج از پارک، ۴ کیسه هوا، کروز کنترل، فناوری LED چراغ ها، سنسور باران، سنسور نور، فرمان کمکی برقی، گرمکن صندلی های جلو، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، حالت های مختلف رانندگی و… اشاره کرد.


ویدیو های پیشنهادی

One Response to “لاماری اکو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی”

  1. هادی گفت:

    تو نکات منفی ذکر کردید قیمت بالا نسبت به رقبا .
    اگه قرار باشه قیمتش بالاتر از رقباش باشه هم ن یه ذره ارزش خریدش هم از بین میره.
    کیفیت اشغال ( تو نمایشگاه تهران ابر صندلی هاش بیرون زده بود. از دور هم معلومه خیلی کیفیتش درجه یک نیست .)
    هندلینگ ضعیف ( با تعلیق تورشن بیم )
    طراحی تکراری شبیه شاین مکس ( ولی انصافا جذابه )
    از نطر آپشنی هم که ضعیفه.
    اگه قرار باشه با این مشخصات یه سدان اسپرت چینی انتخاب کنم قطعا میرم سراغ اریزو ۶ جی تی یا ام جی جی تی یا هم جی ای سی امپو.
    هرگز سراغ این اشغال نمیرم.
    من نظر شخصی خودم رو گفتم‌.
    دیگران هم حق انتخاب دارن و خیلی ها این ماشین رو بیشتر دوست دارن و به هر دلیلی می خوان این ماشین رو سوار شن .من به سلیقه ی اون ها احترام می ذارم.به هم دیگه فحش ندیم.

    ۷
    ۱

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X