%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰

بی وای دی یانگ وانگ U8 در ژنو ؛ شاسی بلندی با ۱۱۸۰ اسب بخار

منتشر شده در 12 اسفند 1402 ساعت 13:00
نویسنده سعید علیپور
بی وای دی یانگ وانگ U8 در ژنو

بی وای دی شاسی بلند پر سر و صدای یانگ وانگ U8 را به اروپا برده و در نمایشگاه خودروی ژنو آن را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.

شاسی بلند U8 اولین محصول از برند رده بالای یانگ وانگ محسوب می شود. این شاسی بلند تنومند به دلیل طراحی خاص و قابلیت هایی مثل غوطه ور شدن روی آب و انجام دور در جا، به یکی از سوژه های جالب صفحات خودرویی در شبکه های اجتماعی تبدیل شده است.

یانگ وانگ U8 ژانویه سال قبل رونمایی شده و از سپتامبر ۲۰۲۳ در بازار حضور دارد. این خودرو گران قیمت بوده و برای خرید آن باید ۱.۰۸۹ میلیون یوان (معادل ۱۵۰ هزار دلار یا ۸.۷ میلیارد تومان) پرداخت کرد.

بی وای دی یانگ وانگ U8 در نمایشگاه

پیشرانه ای متفاوت از رقبا

محصول جنجالی بی وای دی به پیشرانه EREV مجهز است. در این نوع پیشرانه یک موتور درون سوز به عنوان ژنراتور عمل کرده و باتری را شارژ می کند؛ به عبارت دیگر این موتور هیچ نقشی در تولید نیرو برای چرخ ها ندارد. این کار در حقیقت توسط موتور یا موتورهای برقی که انرژی خود را از باتری دریافت می کنند، انجام می گیرد. در بی وای دی یانگ وانگ U8 باتری LFP موجود ظرفیتی برابر با ۴۹.۰۵ کیلووات ساعت دارد. با اتکا به این باتری می توان تا ۱۸۰ کیلومتر مسافت را طی کرد. اما با وارد مدار شدن موتور بنزینی یا همان ژنراتور، برد حرکتی این شاسی بلند لوکس به ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می یابد. گفتنی است موتور بنزینی حجمی برابر با ۲ لیتر دارد و توسط باک ۷۵ لیتری تغذیه می شود.

پیشرانه بی وای دی یانگ وانگ U8 شامل چهار موتور برقی است. این موتورها با همکاری هم ۱۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کنند! به لطف این نیروگاه فوق العاده قدرتمند U8 قادر است در عرض ۳.۶ ثانیه صفر تا صد را طی کرده و به حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

رونمایی یانگ وانگ U8

شاسی بلندی درشت اندام و سنگین وزن

از لحاظ ابعاد باید گفت بی وای دی یانگ وانگ U8 طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۵۳۱۶، ۲۰۵۰ و ۱۹۳۰ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن ۳۰۵۰ میلیمتر است. با وجود چنین ابعاد بزرگی، U8 فقط در نسخه ۵ نفره تولید می شود. این شاسی بلند درشت اندام وزنی برابر با ۳,۴۶۰ کیلوگرم دارد.

این شاسی بلند مدرن چینی بر اساس پلتفرم e4 طراحی شده و از سیستم کنترل بدنه هیدرولیکی موسوم به Disus-P بهره می برد. سیستم مذکور امکان افزایش یا کاهش ارتفاع تا ۱۵۰ میلیمتر را برای U8 فراهم می کند.

با توجه به سبک طراحی و مشخصاتی که بی وای دی یانگ وانگ U8 دارد، باید مرسدس بنز G کلاس و هامر برقی را جزو رقبای آن در بازارهای بین المللی دانست. آیا نماینده بی وای دی توان رقابت با چنان مدل های مطرحی را خواهد داشت؟

ویدیو های پیشنهادی
  1. مهدی گفت:

    درود به حکومت چین و مدیران BYD که با مدیریت صحیح,به کارگیری توان مهندسان طراز اول توانسته قدرت تکنولوژی و مهندسی خودش را در این محصول به رخ تمام رقبا بکشونه.

    ۹
    ۳
  2. Kaveh گفت:

    لعنت به این چشم بادامی های کپی کار. فقط با طرح دزدی به این جا رسیدند …

    ۱
    ۳
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X