سلطان کیست ؟ مصرف سوخت نصف پژو پارس ؛ اما قدرت ۹ برابر بیشتر !

شرکت برابوس از پروژه جدید خود رونمایی کرد. این پروژه که ۹۳۰ S نام دارد، بر اساس مرسدس ای ام جی S63 E-Performance توسعه یافته و از مشخصاتی باورنکردنی برخوردار است. جالب اینکه این سدان سه تُنی به لطف پیشرانه مدرن خود، با وجود ۹ برابر قدرت بیشتر، نصف یک پژو پارس بنزین می سوزاند!
مشخصات مرسدس ای ام جی S63 E-Performance
مرسدس ای ام جی S63 E-Performance در حالت استاندارد نیروی خود را از یک پیشرانه هیبریدی شارژی (پلاگین) دریافت می کند. قلب اصلی این پیشرانه را همان موتور معروف ۴ لیتری V8 توئین توربو تشکیل می دهد. این موتور با همکاری موتور برقی ۷۹۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. در این سوپر سدان لوکس و اسپرت گیربکس ۹ سرعته خودکار وظیفه انتقال قدرت به چرخ ها را بر عهده دارد. با اتکا به این قوای محرکه توانمند، مرسدس ای ام جی S63 E-Performance قادر است در عرض تنها ۳.۲ ثانیه سرعت خود را به ۹۷ کیلومتر بر ساعت برساند.

مشخصات برابوس ۹۳۰ S
اما برابوس (Brabus) معتقد است اعداد فوق چندان هیجان انگیز نیستند و جا برای پیشرفت وجود دارد! پروژه ۹۳۰ S با این طرز تفکر متولد شده؛ تیونر پرآوازه آلمانی با اعمال بهینه سازی های متعدد در بخش های مختلف، خروجی پیشرانه S63 E-Performance را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. همانطور که از نام پروژه ۹۳۰ S می توان حدس زد، پیشرانه آن حالا توانایی تولید ۹۳۰ اسب بخار قدرت را دارد. میزان گشتاور نیز به ۱۵۱۰ نیوتن متر می رسد که رقم اعجاب انگیزی است.
موتور ۴ لیتری V8 مرسدس ای ام جی S63 E-Performance در شرایط نرمال کارخانه ای می تواند ۶۰۳ اسب بخار قدرت تولید کند. اما مهندسان برابوس موفق شده اند با اعمال تغییراتی، ۷۴۰ اسب بخار قدرت از دل آن بیرون بکشند. برخی از تغییرات اعمال شده روی این موتور عبارتند از: نصب توربوشارژر های جدید، استفاده از سیستم اگزوز ارتقا یافته و برنامه ریزی مجدد موتور. آنطور که برابوس اعلام کرده، موتور برقی دست نخورده باقی مانده و مثل سابق ۱۹۰ اسب بخار قدرت دارد.

افزایش خروجی چشمگیر تأثیر کمی روی شتاب برابوس ۹۳۰ S گذاشته و این سدان فول سایز صفر تا صد را در زمان ۳.۲ ثانیه طی می کند. حداکثر سرعت نیز همچون قبل برابر با ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت است. برابوس به قدری به کیفیت کار خود اطمینان دارد که برای قوای محرکه ۹۳۰ S به مدت سه سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر وارانتی می دهد.
برای دستیابی به هندلینگی بهتر، برابوس در سیستم تعلیق هم بازنگری کرده و در صورت انتخاب برخی از حالت های رانندگی معین، ارتفاع ۹۳۰ S کاهش می یابد. این خودروی در جلو روی تایرهای ۲۶۵/35ZR22 و در عقب روی تایرهای۲۹۵/30ZR22 سوار شده است.

برای ایجاد تمایز با مرسدس ای ام جی S63 E-Performance، برابوس پروژه ۹۳۰ S را با ظاهری متفاوت راهی بازار خواهد کرد. شاخص ترین تفاوت ظاهری این دو به رینگ های ۲۲ اینچی ۹۳۰ S مربوط می شود. این رینگ های غول پیکر دارای ساختاری یک تکه هستند. به غیر از این، پروژه جذاب برابوس با دقت در قطعات فیبرکربنی متعدد موجود روی بدنه، از S63 E-Performance قابل تشخیص است.
برابوس ۹۳۰ S در داخل کابین نیز تفاوت هایی با S63 E-Performance دارد و تقریباً تمامی پوشش های فابریک با پوشش های چرمی به رنگ آبی روشن و میکروفایبر جایگزین شده اند.

گفتنی است به لطف بهره مندی از باتری ۶ کیلووات ساعتی، برابوس ۹۳۰ S هنگام رانندگی در بهینه ترین حالت فقط و فقط ۴.۴۳ لیتر سوخت مصرف می کند! این میزان مصرف سوخت نصف یک پژو پارس نود و چند اسب بخاری است!
درباره قیمت برابوس ۹۳۰ S اطلاعاتی منتشر نشده، اما علاقه مندان به این پروژه جذاب باید مبلغ خیلی بیشتری نسبت به S63 E-Performance پرداخت کنند. مرسدس ای ام جی این سدان لوکس و اسپرت را با قیمت پایه تقریبی ۱۷۰ هزار دلار به فروش می رساند.



















به میرسلیم بگین
گفتم؛ میرسلیم گفت با کوئیک خیلی تفاوت ندارد در مدل های جدید کوئیک دی لایت نسبت شده به همین خاطر بعضی از رانندگان این سواری شب ها چراغاشون رو روشن نمی کنند فکر می کنند دی لایت ها برای شب هم هست
قیمت ۱۱میلیارد تومنه تو دست تولید کننده
ادم قحطیه اسم این….. را میگین..؟ دزد سر گردنه….
میرسلیم سگ کیه؟
سلام بنده دستگاهی ساختم که مصرف سوخت را یک دهم میکنه و ماشینی مثل پراید صدی ۲ میسوزونه اگه روش نصب بشه کاش به امسال من فرصت میدادن توی این دولته پارتی پرور.
شمارتو بده هماهنگی میکنم واسه پیشرفت و ادامه کار
یکسری دیگه هم کاهنده سوخت را روی ماشین بستن اما هر تعمیرگاهی میگفت بازیه فرقی هم نداشت
عجب قیاس مزخرفی
به نظر من سوار ژیان بشی تولید کشور خودت بهتر است چشم به بی ام وی اجنبی داشته باشید
آخه خوبه یکم سواد خودت رو بالا ببری.
ژیان ماشین ایرانیه، یا ساخت فرانسه است؟؟
خوش به حال اونایی که همیشه در حال سلام دادن به فرمانده اند نه عشق خودرو دارن نه کاری به اقتصاد و سیاست و اوضاع فرهنگی و غیره فقط به عشق جبهه و جنگ زنده اند
قیمتشم انگار ۱۰ برابره پژوه ایرانیه
یعنی این نظام یه کاره کرده که ماشینای مردم یمن و غزه آرزوی مردم ایرانه
میرسلیم که طرفدار خودروی برقی و هایبریده! چرا باید به اون بگیم؟
چرا میرسلیم؟ الان اگر بری از شوتی سوارا و پارس بازا بپرسی میگن پارس بهتر از بوگاتی و حتی جت هست! و همین میشه که ایران خودرو بعد از ۳۰ سال با کیفیت پایینتر از پراید و کوییک به زور تولیدش را متوقف میکنه
اگر پورش و بنز و بی ام و و رویزرویس جمع بشن عمرا بتونن یه چرخ سلطان پرشیا رو بسازن، سلطان فقط یکی اونم پرشیااااااا. دیدم که میگم چنان پشت پارس میشینن و با جون خودشون و بقیه بازی میکنن که خلبان سوخو ۳۵ همچی کاری نمیکنه.
چند برابر کمتر از تویوتا کمری وسانتافه؟
همیشه خود تحقیری؟
عجب…
تا کی باید مردم ایران حقارت بکشند و در آرزوی یه خودروی با کیفیت باشند.
لعنت به هر کسی که به این ملت ظلم میکنه
عجب…
تا کی باید مردم ایران حقارت بکشند و در آرزوی یه خودروی با کیفیت باشند.
لعنت به هر کسی که به این ملت ظلم میکنه
خب ک چ ۴۰۵ بهترع
ولعن الله قوم الضالمین
خودش در حسرتش هست، این آدما پارس رو لایق ایرانیا میدونن ولی خودشون بهترین ها رو دارن
قیمت رو دیدید ما بدبختا باید همین آشغال های ساخت وطن رو سوار شیم چون با حقوق کارگری همون پراید هم آرزواست
مشکل ماشین نیست اگه الان بگن بنز بدون مالیات و دارایی بیارید من و امثال من نمیتونیم بخریم با ۲۰سال کار نمیتونم یک پراید بخرم چون پولمون بی ارزشه از بیخ عیب داره
یک لحظه فکر کردم توی ایران ساخته شده خوشحال شدم ولی بعد غمگین شدم دیدم توی آلمان ساخته شده که دست ما از آن دور دور است فط خبر میخوانیم همینهم خوبه !بلاخره در خبر از تکنولوژی دور نشدیم!!
حالا متوجه شدید چرا مصرف سوخت در ایران به نسبت متوسط جهانی بالا بوده به خاطر ماشین های لگنی هست که پنج برابر قیمت به مردم آب میکنید
۱۷۰هزار دلار قیمتشه
پژوپارس رو ۱۰هزاردلارهم بزور میبرن
تازه پولدارترین ها توایران پژوپارس سوار میشن
اکثرماشین دارا پرایدسوارن
مردسس بنز یکی از خودروهای راحت و بی درد سر هست تو دنیا چه برسه که بارابوس دیزاین این خودرو رو بر عهده داره بهترین سری بنز هم داره دیزاین میکنه سری اس ….کاش خودرو سازای ما هم یه خورده برن از اینا یاد بگیرن بفکر جون ملت باشن تا جیب خودشون و پر پول کنن به امید روزی که ما بتونیم حداقل برای جون آدمها ارزش قائل بشیم
وقتی ادم اینارو میبینه از تولیدات داخلی متفر میشه و میفهمه چقدر سر ملت کلاه رفته با این تولیدات در پیتی…
جواب ایران خودرو
قطعا پژو پارس بهتره
شما فقط قدرت بیشتر و مصرف کمترو می فرمایید؟!
زیبایی و آپشن بیشتر و مقاومت و امنیت و کیفیت و خلاصه نگم برات از چشاش والاااااااا
ایرانی بخرید بابا بنز هم شد ماشین!!
خب مبارک صاحبشون ، در این دگر نه پیری یاد جوانی میکند ، نه جوانی ، جوانی میکند
به نظر من با ۲۰۶ هیچ فرقی ندارد!🤣🤣🤣
آخه بدبختی ثاحبان پژو پارس اینه که فکر میکنن سوار بر بوگاتی هستن آخه مومن خدا تمام خودروهای داخلی بین ۹۰ تا ۱۱۰ اسب قدرت دارند و حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ سرعت اونم وایه چند دقیقه که ساتون نزنید یا واسر پس چه خبرتونه ژست مایکل سوماخر دارید و فراری🤣🤣🤣
چند کلاس سواد داری؟
شوماخر رانندس مومن😐
آخه بدبختی صاحبان پژو پارس اینه که فکر میکنن سوار بر بوگاتی هستن آخه مومن خدا تمام خودروهای داخلی بین ۹۰ تا ۱۱۰ اسب قدرت دارند و حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ سرعت اونم وایه چند دقیقه که ساتون نزنید یا واسر پس چه خبرتونه ژست مایکل سوماخر دارید و فراری🤣🤣🤣
فرقی نداره فرقی نداره!
تا الان فکر میکردم مصرف و قدرت پژو پارس بالاتره😨😨😨
چه فایده اینم با ۲۰۶ فرقی نداره
چرا پول بیشتری بدیم
دیگه پژو پارس رفته جزو خودروهای ماقبل تاریخ با اون بدنه حلبی اش ، بعضیها که نوستالوژیکی هستند از اون دست برنمیدارند و ایران خودرو هم عاشق اونجور مشتری هاست
پژو پارس ۱۰هزار دلار
S900 نوشته ۱۷۰هزار دلار
۱۶۰هزار دلار اختلاف قیمت.
مرسدس که نمیتونم استاندارد های ماشین های مارو داشته باشه
۸۰درصد مردم توان خرید پژو پارس ندارند تاچه رسد به بنز که ۱۷برابر قیمتش گران تر است همه می دانند چلو گوشت از اشکنه بهتر است
مقایسه این دو خودرو اصلا درست نیست علاوه بر تمامی گفته و نظرات زمان حادثه و تصادف برای پارس به گل اجزا تشکیل دهنده تقسیم شده در صورتی که مرسدس اطاق و ستون تغییری در حالت خود نخواهد داشت کنار هم گذاشتن و مقایسه این دو خودرو را نماینده میتواند بگوید که فرقی نمیکند که آنهم جواب داره چرا ساعت چند میلیاردی چرا کفش ریبوک تولید داخلی هم داریم
موندم پراید وانت بخرم یا بنز آخرین مدل
اخهمسلمون۱۷برابرقیمتپژوپارسهبایدخوبباشه
بتمرگن بی شرف آلمانی و غیره و ذالک چرا این کارا رو می کنن این مافیا خودرو و بنزین نباید نون بخورن چرا نونشون رو می زنید به خون آلمانیا که زهر مار رشون بشه خون ایرانی حلال و آلمانی غیر و ذالک نجسه آخه
بجای غر زدن بیهوده چند تا از همین شما جوانان غرغرو بشینید تو خونه بیکار هستید و اغلب فوق لیسانس مکانیک و مواد و خودرو و غیرو دارین یه خودرو شبیه این ارزان قیمت ولی که پنج هزار دلار بیشتر نشه طراحی کنید و طرح رو ارایه کنید تا ویران خودرو و زایپا بسازنش شروع کنید با مفت خوردن کار درست نمیشه
بجای غر زدن بیهوده چند تا از همین شما جوانان غرغرو بشینید تو خونه بیکار هستید و اغلب فوق لیسانس مکانیک و مواد و خودرو و غیرو دارین یه خودرو شبیه این ارزان قیمت ولی که پنج هزار دلار بیشتر نشه طراحی کنید و طرح رو ارایه کنید تا ویران خودرو و زایپا بسازنش شروع کنید با مفت خوردن کار درست نمیشه
جوان ایرانی مفت خور نیست، نوابغ ایرانی منابع نفت و گاز دستشون نیست که مفت بخورن نه زمینی در شمال تهران بهشون مفت دادن نه باغ و تجارتی پس لطفا این القاب را به جوانهای معصوم و شریف ایران نده.
چرا این مقدار خود تحقیری. شما قرض کنید همین خودرو ۱۶۰ هزار دلاری رو ایردن تولید کرده ۱۰۰ هزاردلار کی میتونه بخره ۶ میلیارد؟ اونوقت اینو با پارس مقایشه میکنید؟ ماشین ۱۶۰ هزار دلاری با ۱۰ هزار دلاری(پارس)؟
کاش بجای خودتحقیری اندکی فکر کنیم.
اخه ماشین ۱۰ میلیاردی یعنی ۱۰ هزار میلیون رو با ماشین ۶۰۰ میلیونی مقایسه میکنند؟ بعد میگید کاش توی ایران اینو میفروختن پژوپارس سوارا و دنا سوارا میتونستن اینو بخرند؟
همین که بنزو با پارس مقایسه میکنید برای ما بسه 😉😉
این مطلب را برای شخصی که فکر میکند ۲۰۶ بهتر از لنکروز است و تمام خودروهای دنیا مصرف سوختشان بیشتر از لگنهای داخلی است توصیه میکنم از یک جا میگن که کشور در مذیقه بنزین میباشد و بنزین را شبانه زمانی که اقا در خواب خوش است گران میکنند ولی تمام خودروهای تولیدیشان تک سوز با مصرف سوخت ۳ برابر از حد معمول یک نمونه لگن دوگانه تولید کردن به نام ساینا که ان هم یکسری امد و دیگر تمام چندین بار است که پیش فروش مافیای سایپا برگزار میشود ولی خبری از ساینا دوگانه نیست در مذیغه هستن ولی بجای دوگانه سنسور باد لاستیک نصب میکنند و میگویند اسناندارد ۸۵ گانه قیمت دوبرابر در کارخانه دوگانه حدود ۵۰ میلیون ارزانتر از ۸۵ گانه در بازار ۳۰ میلیون دوگانه گرانتر از ۸۵ گانه حتی در نظم بازار هم درمانده هستن با این حال بین خودشان همه خوب هستن و مردم مقصر
قابل توجه آقای میرسلیم الدنگ