%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸۵
شاهین GL
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
کی ام سی T9
۳,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
کی ام سی J7
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۹
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
آریسان ۲
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
رانا پلاس
۹۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۹
ری را
۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
ساینا S
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
اطلس GL
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱۲.۹۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۴
اکستریم LX
۳,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
جک J4
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۳
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
بک X3 پرو
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
کوییک S
۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸۵
شاهین GL
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
کی ام سی T9
۳,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
کی ام سی J7
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۹
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
آریسان ۲
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
رانا پلاس
۹۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۹
ری را
۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
ساینا S
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
اطلس GL
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱۲.۹۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۴
اکستریم LX
۳,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
جک J4
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۳
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
بک X3 پرو
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
کوییک S
۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰

با کائوفن FX آشنا شوید ؛ موتورکراس چینی با پیشرانه برقی

منتشر شده در 11 خرداد 1403 ساعت 10:00
نویسنده سعید علیپور
کائوفن FX

پس از برقی سازی خودروها حالا نوبت به موتورسیکلت ‌ها رسیده تا به پیشرانه ‌های الکتریکی مجهز شوند. در بین موتورسیکلت ‌ها محبوبیت مدل‌ های آفرودی برقی رو به افزایش بوده و بر تعداد آنها افزوده می ‌شود. این موضوع باعث شده استارتاپ‌ های زیادی با هدف تولید موتورکراس های برقی تاسیس گردند. یکی از این استارتاپ‌ ها، شرکت چینی است که کائوفن (Caofen) نام دارد. این شرکت اخیراً با رونمایی از موتورکراس FX توجه نشریات و رسانه‌ها را به خود جلب کرده است.

موتورکراس کائوفن FX در دور اول از سری مسابقات E-Explorer با کسب ۸۵ امتیاز به رتبه هفتم دست پیدا کرده است. این موتورکراس از مشخصات بسیار خوبی برخوردار بوده و پتانسیل‌ های بالایی برای کسب عناوین بیشتر و بهتر دارد.

نمای جانبی کائوفن FX

مشخصات موتورکراس برقی کائوفن FX

نگاهی به صفحه مشخصات FX در وب سایت رسمی شرکت کائوفن نشان می‌ دهد موتور به کار رفته در این مدل می‌ تواند ۱۲۰۰۰ وات قدرت تولید کند. این رقم معادل ۱۶ اسب بخار می‌ شود. شاید بگویید این رقم خیلی چشمگیر نیست، اما باید به این نکته اشاره کنیم که به دلیل ماهیت پیشرانه‌ های الکتریکی بیشترین میزان خروجی از همان ابتدا در دسترس قرار می‌ گیرد و برخلاف پیشرانه های درون سوز نیازی به رسیدن به دور موتوری خاص برای تولید بیشترین قدرت و گشتاور نیست.

تکنولوژی باتری پیشرفته

شرکت چینی کائوفن در وبسایت خود مانور ویژه ‌ای روی تکنولوژی باتری به کار رفته در موتورکراس  FXمی دهد. این تکنولوژی «خنک کاری باتری از طریق غوطه‌ ورسازی مستقیم در مایع» نامیده شده و از دید کائوفن در سطح دنیا در نوع خود اولین به شمار می‌ رود. بر اساس توضیحات موجود، این تکنولوژی نه تنها دماهای بالا را مدیریت می‌ کند، بلکه در هوای بسیار سرد، مثل منفی ۴۰ درجه سانتیگراد، به کمک باتری آمده و آن را تا رسیدن به دمای بهینه گرم می‌ سازد. کائوفن مدعی است تکنولوژی باتری FX تا ۸ برابر تعادل حرارتی بهتری نسبت به سیستم مدیریت دمای باتری خودروهای برقی دارد. به لطف این ویژگی میزان افزایش دمای باتری FX تا ۵۰ درصد کمتر است.

مشخصات کائوفن FX

از دیگر ویژگی‌ های کائوفن FX باید به تنه یک تکه و بدون جوش آن که از آلیاژ آلومینیوم منیزیم ساخته شده، اشاره کنیم. نبود جوش به منزله وزن کمتر و سازه مقاوم‌ تر است، این ویژگی‌ ها هم به نوبه خود می‌ توانند به معنای هندلینگ بهتر باشند. این موتورکراس برقی روی رینگ‌ های ۲۱-۱۸ اینچی حرکت کرده و هم در جلو و هم در عقب از تعلیق قابل تنظیم بهره می‌ برد.

جالب اینکه کائوفن موتورکراس FX را در کشور ژاپن عرضه می‌ کند. در این کشور FX قیمتی برابر با ۹۷۸ هزار ین دارد. این رقم معادل ۶۲۳۸ دلار یا حدوداً ۳۶۰ میلیون تومان می‌ شود.

بررسی کائوفن FX
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X