مقایسه ری را و ام وی ام X55 پرو ؛ کراس اوور ملی یا چینی؟
ری را و ام وی ام X55 پرو دو کراس اوور بازار هستند که در یک سگمنت فنی بازار قرار می گیرند. در این مطلب به مقایسه این دو خودرو پرداخته ایم.
بالاخره اولین کراس اوور تولید ملی ایران خودرو به خط تولید راه پیدا کرده و در آینده نزدیک فروش آن شروع میشود. این محصول به طور مستقیم باید با تعدادی از کراس اوورهای جمعوجور چینی وارداتی یا مونتاژی رقابت کند و به نظر ما این رقابت بسیار هم نزدیک و دشوار است.
ام وی ام ایکس ۵۵ پرو یکی از رقبای اصلی ری را به شمار میرود که از همین ابتدا برق شمشیرِ از رو بسته آن برای اولین کراس اوور ایرانی کاملا درخشان و نمایان است. در اینجا قرار است ری را ایران خودرو را با ام وی ام X55 پرو مقایسه کنیم تا افرادی که احتمالا فکر خرید ری را ذهنشان را قلقلک میدهد، بدانند که این محصول ایرانی در مقایسه با یکی از اصلیترین رقبای چینی خود چه در چنته دارد و اصطلاحا چند مرده حلاج است؟ با آخرین خودرو همراه باشید.

بررسی طراحی ری را در مقابل ام وی ام x55 پرو
انصافا اگر بخواهیم یک امتیاز کلی به طراحی این دو کراس اوور بازار کشور بدهیم، نمیتوانیم خیلی روی مزایای یکی نسبت به دیگری تاکید کنیم و شمایل بدنه آن را در مقابل حریف جذابتر بدانیم. البته این صحبت کلیشهای نیز همیشه در بحث طراحی ظاهری نقل دهان ما بوده است که زیبایی امری سلیقهای است و شاید هر فردی از مشتریان تاکید خاصی روی جذابتر بودن ظاهر یکی از این محصولات داشته باشد و آن را زیباتر از دیگری بداند؛ اما از دید کارشناسی و جنبههایی نظیر هماهنگی میان المانهای سه نمای اصلی، باید گفت که هر دو خودرو امتیاز تقریباً متوسط رو به بالا در بازار فعلی ایران دریافت میکنند.

به ریرا ایران خودرو که میرسیم نمای جلوی آن تا حد زیادی آشنا به نظر میرسد. اگر کمی علاقهمند به دنیای خودرو باشید و محصولات روز دنیا، حداقل آنهایی که برای بازار ایران آشنا هستند را دنبال کنید، متوجه شباهت زیاد چهره ریرا با نسل جدید سانتافه خواهید شد. به نظر میرسد که طراحان ری را الگوبرداری زیادی از روی چهره سانتافه جدید برای این محصول ایرانی داشتهاند. این سبک طراحی باعث شده تا چهره ریرا کمی فانتزی و متفاوت از محصولات فعلی به نظر برسد که این مورد هم میتواند باعث نقد مثبت شود و هم انتقادات منفی را روانه این خودرو کند.

اما ایکس ۵۵ پرو که به عنوان یک عضو قدیمیتر بازار ایران شناخته میشود، به طور واضح نسبت به نسخه اولیه ایکس ۵۵ ظاهر به مراتب زیبا و دلنشینتری ارائه میدهد و هماهنگی بین المانهای بدنه آن هم تقریبا قابل قبول احساس میشود. با این حال شاید بخشی از مشتریان و مخاطبان، ظاهر X55 پرو را تکراری بدانند و ترجیحشان از لحاظ طراحی ظاهری روی خودروهای دیگر، از جمله ری را باشد.

با این تفاسیر مجددا برمیگردیم سر خانه اول و میگوییم که زیبایی امری سلیقهای است. بنابراین هر کدام از دو خودروی موجود در این مقایسه، ظاهر نسبتا امروزی و زیبا اما نه چندان مدرن ارائه میدهند و بسته به نوع سلیقه مشتری میتوان هر کدام را جزو کراس اوورهای نسبتا خوشسیما در رده قیمتی میانی بازار تلقی کرد.

مقایسه مشخصات فنی ری را و ام وی ام X55 پرو
از آنجا که موتورهای توربوشارژ با حجم نسبتاً کم در بسیاری از بازارها جای پیشرانههای اتمسفریک حجیمتر را گرفتهاند و این پدیده پس از ورود کراس اوورهای چینی در بازار ایران هم بسیار باب شده، ایران خودرو نیز به سمت استفاده از این دست موتورهای پرخوران در بعضی محصولات خود به ویژه ری را رفته است.

موتور ریرا در باطن برای ما کاملا آشناست؛ چراکه یک نمونه ارتقایافته و اصلاح شده از پیشرانه EF7 توربوشارژ است که طی سالهای گذشته روی بسیاری از محصولات ایران خودرو آن را دیدهایم. اضافه شدن چرخ دنده CVVT به میل سوپاپ دود، تغییر ضریب تراکم موتور جهت تطابق بیشتر با بنزین داخلی و برخی اصلاحات دیگر سبب شده تا موتور EFP TC نسبت به نسخه قبلی، عملکرد مناسبی روی ری را و دیگر محصولات ایران خودرو که به این پیشرانه مجهز میشوند، از خود نشان دهد و در مقایسه با موتور EF7 توربوشارژ کارآمدتر ظاهر شود.

موتور ریرا ۱.۶۵ لیتر حجم دارد و در حداکثر بازده عملکردی خود ۱۶۰ اسب بخار به همراه ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را در سر میل لنگ به یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته از نوع AT تحویل میدهد. ام وی ام ایکس ۵۵ پرو هم با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ خود قدرتی برابر ۱۵۶ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که بعد از عبور از جعبه دنده اتوماتیک CVT با ۹ دنده شبیهسازی شده، آن را به چرخهای جلو تحویل میدهد.

با توجه به نزدیکی نسبت توان موتور به وزن خودرو در هر دو کراس اوور مورد نظر، میتوان انتظار داشت که شتاب صفر تا صد آنها نیز تقریبا در یک محدوده باشد. طبق تستهایی که در شرایط غیرآزمایشگاهی و در سطح جادههای کشور انجام شده است، میتوان توقع داشت که ری را و ایکس ۵۵ پرو در جاده یا خیابان کفی و با بنزین سوپر و تک سرنشین، احتمالا بتوانند ظرف مدت حدود ۱۱ ثانیه یا حتی کمتر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسند.

البته باید اشاره کنیم که شرکت ایران خودرو در کاتالوگ ری را شتاب صفر تا صد این خودرو تحت شرایط استاندارد را نزدیک به ۱۰.۴ ثانیه اعلام کرده است، اما در عمل احتمالا باید حداقل ۱۱ ثانیه با تک سرنشین و بنزین باکیفیت زمان صرف کرد تا کراس اوور ملی ایران خودرو به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
این نکته را هم از یاد نبریم که در بحث عملکرد یک خودرو، مواردی مثل نوع لاستیکها، آج لاستیکها، شیب جاده، تعداد سرنشین، میزان بار، شرایط آب و هوایی، سرعت و جهت باد و مواردی از این دست، عملا تاثیرگذار هستند و میتوانند شتاب خودرو را تحت تاثیر قرار دهند.

در مورد مصرف سوخت هم باید بدانید که ریرا با ۱۴۲۵ کیلوگرم وزن به طور ترکیبی ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین میسوزاند. ام وی ام ایکس ۵۵ پرو هم ۱۴۳۹ کیلوگرم وزن دارد و میزان مصرف سوخت آن در ۱۰۰ کیلومتر تقریباً معادل ۷.۱ لیتر خواهد بود. باز هم باید اشاره کنیم که این اعداد و ارقام عمدتا در شرایط آزمایشگاهی به دست آمدهاند و در عمل باید انتظار مصرف سوخت بالاتر این خودروها در سطح شهر یا جاده را داشته باشیم.


نکته دیگری که در مورد ماهیت مشخصات فنی این دو کراس اوور بازار ایران باید حتماً به آن اشاره کنیم، نوع جعبهدندههای به کار رفته در این خودروهاست. به نظر میرسد ریرا با توجه به برخورداری از گیربکس اتوماتیک AT، از لحاظ دوام جعبه دنده و میزان استهلاک این قطعه گرانقیمت، نسبت به حریف خود کمی برتری داشته باشد. چراکه عموماً گیربکسهای AT در صورت سرویس و نگهداری دقیق، دوام بیشتری در مقایسه با گیربکسهای دو کلاچه یا CVT دارند و دردسرهای نگهداری یا میزان خرابی آنها میتواند کمتر از دو نوع دیگر باشد.
طراحی کابین و امکانات ری را و ام وی ام X55 پرو
طراحی کابین به ویژه بخش داشبورد در هر دو خودرو تقریبا جدید و مطابق با ترند روز به نظر میرسد. اما میتوان گفت که ریرا از این جهت شاید کمی نسبت به ام وی ام ایکس ۵۵ پرو، کابین بهروزتری ارائه دهد. وجود نمایشگرهای یکپارچه مالتیمدیا و کلاستر به علاوه طرح جذابتر پنل تعویض دنده، به ویژه اهرم دنده بسیار زیبای ری را میتواند در ارتقای کیفیت بصری کابین آن نسبت به X55 پرو کاملا موثر باشد. اما در مورد دقت مونتاژ و سطح کیفی متریال ادوات داخل کابین میتوان گفت که ریرا از جهت متریال کابین وضعیت قابل قبولتری نسبت به ایکس ۵۵ پرو دارد و سرنشین از حضور در آن حس بهتری پیدا میکند.

اما در رابطه با میزان فضای پای سرنشینان ردیف عقب، ایکس۵۵ به دلیل برخورداری از فاصله محوری بزرگتر نسبت به حریف خود کمی برتر ظاهر شده و فضای پای بیشتری در اختیار افراد حاضر در ردیف دوم قرار میدهد. زمانی هم که صحبت از مسافرتهای خانوادگی بشود، نگاهها به حجم محفظه صندوق عقب دوخته خواهد شد. از این جهت محصول ایران خودرو در مقایسه با کراس اوور ام وی ام ظرفیت بیشتری دارد. حجم صندوق عقب ریرا معادل ۴۲۰ لیتر است اما صندوق ام وی ام ایکس ۵۵ پرو نزدیک ۳۷۰ لیتر گنجایش دارد.

ری را ایران خودرو از لحاظ آپشنها و امکانات هم نسبت به محصول چینی حاضر در این رقابت سفره رنگارنگتری مقابل شما میچیند؛ چراکه از تجهیزات بیشتری مثل سیستم تشخیص نقاط کور، حسگر پارک جلو، تنظیم برقی صندلیهای ردیف جلو، چراغهای گردشی جلو، تهویه اتوماتیک و حسگر پا جهت باز کردن درب صندوق سود میبرد. البته ناگفته نماند که ری را دو کیسه هوا نسبت به حریف خود کمتر دارد.
خودرو | ریرا | ایکس۵۵پرو |
کروز کنترل | دارد | دارد |
محدودکننده سرعت | دارد | ندارد |
کنترل پایداری | دارد | دارد |
کنترل کشش | دارد | دارد |
ترمز کمکی شروع حرکت سربالایی | دارد | دارد |
سنسور جلو | دارد | ندارد |
هشدار نقطه کور | دارد | ندارد |
دیلایت | دارد | دارد |
اتولایت | دارد | دارد |
سنسور باد تایرها | دارد | دارد |
ورود بدون کلید | دارد | دارد |
فرمان برقی | دارد | دارد |
دکمههای کنترل روی فرمان | دارد | دارد |
نمایشگر مالتی مدیا | دارد (۱۲اینچ) | دارد (۱۰.۲اینچی) |
دوربین عقب | دارد | دارد |
دوربین ۳۶۰ | دارد | دارد |
کیسه هوا | دارد (۴عدد) | دارد (۶عدد) |
تهویه اتوماتیک | دارد | ندارد |
تنظیم برقی صندلیهای جلو | دارد | راننده |
آینه تاشو برقی | دارد | دارد |
نور تقاطع | دارد | ندارد |
درِ صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی | دارد | ندارد |
سانروف | دارد | دارد |
آینه الکتروکرومیک | دارد | ندارد |
فناوری LED چراغ های جلو | ندارد | دارد |
شارژر بیسیم تلفن همراه | دارد | ندارد |
نور پردازی کابین | دارد | دارد |
تریم داخلی | چرم و پارچه | چرم |
دنده پشت فرمان | دارد | ندارد |
نتیجهگیری
این دو خودرو جزو کراس اوورهای میان قیمت بازار ایران در شرایط فعلی به شمار میروند و تقریباً از بسیاری جهات، چه از نظر کارایی فنی و چه از لحاظ طراحی ظاهری یا کابین به هم نزدیک هستند. اما به طور کلی میشود گفت ری را از لحاظ بهرهمندی از تجهیزات مدرن مثل سیستم تشخیص نقاط کور، حسگر پارک جلو، تنظیم برقی صندلیهای ردیف جلو، چراغهای گردشی جلو و حسگر پا، نمره بهتری کسب میکند و از یک مزیت فوقالعاده مهم در مقایسه با حریف هم سود میبرد.

این مزیت مربوط به بحث خدمات پس از فروش و فراوانی قطعات یدکی در بازار است؛ چراکه اولا شرکت ایران خودرو معمولاً محصولات خود را با تیراژ بسیار بالاتر از تولیدات مونتاژی یا وارداتی روانه بازار میکند و در نتیجه خدمات پس از فروش بسیار گستردهتری هم برای محصول خود در نظر میگیرد. ثانیا باید بدانید که موتور و گیربکس ری را از این به بعد روی بعضی از محصولات پرفروش ایران خودرو نظیر دنا پلاس جوانان هم نصب میشود و بنابراین خیال مالک از جهت تامین قطعه و تعمیرات فنی، نسبت به محصولات چینی راحتتر خواهد بود. بهرهمندی از گیربکس اتوماتیک AT نیز مزیت دیگری برای ریرا به شمار میرود؛ زیرا همانطور که اشاره شد، هم استهلاک کمتری دارد و هم معمولا نسبت به دیگر انواع جعبه دنده اتوماتیک، کارآمدی بیشتری از خود نشان میدهد.
ام وی ام x55 پرو هم گذشته از بحث مهم ایراد در اکسل عقب بعضی از نمونههای آن که به واسطه فراخوان مدیران خودرو در حال برطرف شدن است، هم عملکرد فنی قابل قبول و هم طراحی و کیفیت مناسبی ارائه میدهد، اما به نظر میرسد در این جا نسبت به حریف خود امتیاز کمتری به دست میآورد و در جایگاه دوم قرار میگیرد.
نمی دانم آیا منظور از مقایسه ری را با x55 می خواهند بگویند ری را می تواند هم ردیف وهم قیمت آن باشد باید بگویم اگر قیمت ری را کمتر از یک میلیارد نباشد به جرآت می توانم بگویم در داخل
ایران خریداری نخواهد داشت.وارزشش بیش از این
نیست هرچند که تبلیغ هم بکنند مردم رغبتی برای
خرید نخواهند داشت.
همون طور ملت برای خرید پژو پارس ۳۰ ساله صف می کشند، مطمئن باش برای یه خودرو کراس اوور ایرانی بروز تر صف می کشن.
ریرا من بیشتر دوست دارم حداقل تو سرعت ۱۵۰ تا کسل عقبم در نمیره
من به نظر خودم ریرا رو بیشتر میپسندم مخصوصا نسخه برقی
تنها نقطه ضعف ری را نسبت به چینی های هم رده کیفیت پایین رودری و بخش بالایی داشبورد هست. واقعا حیفه که این همه زحمت مهندسان ایرانی با همبن یک مورد کمرنگ بشه.
یه جوری نوشتین ریرا یا چینی… از نظر قیافه و طراحی که افتضاحه و من نمیدونم واقعا طراح قحط بوده؟!!!! بعدم تمام قطعات یا چینی یا بی کیفیت داخلی… دیگه چی رو با چی مقایسه میکنی؟؟؟خودتون خندتون نمیگیره؟؟؟
X55 بهتره
اکسل عقبت در نره
جناب تو کل حدود ۴۰۰۰۰ خودروی ایکس ۵۵ فقط یک خودرو مشکل اکسل داشته که خود همون مالک ایکس۵۵ هم دوباره یدونه ایکس۵۵ نو گرفته با اختیار خودش دوباره
لابد باز باید رفت داخل سامانه مزخرف یکپارچه و ماه ها در انتظار همین خودرو ملی ماند
به نظرم بهترین روش همین سامانه یکپارچه هست.
لطفا مسئولان حذفش نکنند
از نظر من اگر ریرا با کیفیت مونتاژی مناسب عرضه بشه، حتما جایگاه خوبی رو توی این سگمنت توی بازار بدست میاره و عملا برتری خودش رو مشخص میکنه.
چون اساسا از روی پژو ۲۰۰۸ طراحی و ساخته شده و برخلاف پلتفرم ۴۰۵ چندان قدیمی نیست و نسبتا بروزه، کمتر با مشکلات فعلی مشابه دیگر محصولات ایرانخودرو مواجه میشه
بنظرم زیرا خیلی سر تره
شاید توی بعضی قسمت ها مثل فناوری LED چراغ ها ضعیف عمل کرده باشه ولی در کل بهتره
محصولات داخلی شاید از نظر آپشن پیشرفت کرده باشن ولی از جهت ایمنی و استحکام بدنه در تصادفات ارابه مرگی بیش نیستن البته ماشین چینی هابی که وارد بازار ایران میشن هم ارابه مرگ هستن و بهتر از تولید داخلی نیستن .
امیدوارم روزی برسه که از نظر استحکام حرفی واسه گفتن داشته باشیم و از ارابه مرگ خارج بشن استحکام بدنه جان سرنشین را نجات میده نه آپشن
سپر عقب تارا باید طراحیش عوض شده فیک اگزوز هاش کوچیکه . مهم تر از همه که مردم رو قانع میکنه که x55 بخرند اینه که کیفیت اجزای داخلی خیلی بهتری داره هنوز پلاستیک ها کج توی کابین دیده میشه حتی پلاستیک های تیز .قطعا کابین صدا داری از این لحاظ خواهد داشت . الان پلاستیک بالای مانیتور تاب و داشته بود یا اضافه پلاستیک زیر فرمون دیدم من تو ویدیو . دومین چیز مهم اینه که کیسه هوا های ماشین های ایرانخودرو دکوری هست هیچ کدوم باز نمیشه😂😂😓😭
سپر عقب تارا باید طراحیش عوض شده فیک اگزوز هاش کوچیکه . مهم تر از همه که مردم رو قانع میکنه که x55 بخرند اینه که کیفیت اجزای داخلی خیلی بهتری داره هنوز پلاستیک ها کج توی کابین دیده میشه حتی پلاستیک های تیز .قطعا کابین صدا داری از این لحاظ خواهد داشت . الان پلاستیک بالای مانیتور تاب و داشته بود یا اضافه پلاستیک زیر فرمون دیدم من تو ویدیو . دومین چیز مهم اینه که کیسه هوا های ماشین های ایرانخودرو دکوری هست هیچ کدوم باز نمیشه😂😓😭
سطون راست هم پلاستیکش درست چفت نشده
ریرا خیلی خوبه ایمنی تره ولی چینی نه فقط اکسل کنده میشه (∩`ロ´)⊃
جلوش شبیه پیکان نیست؟
من به شخصه x55 با همون اکسل عقب ضعیف رو به ریرا ترجیح میدم،آخه این چیه که طراحی کردن،زشت بی قواره،لااقل فیسx55جذاب تره چه داخلی و چه بیرونی
همین x55کیفیتش بیشتر به کره ایها نزدیکه چرا با لگن ویرانخودرو مقایسه میکنید
ای کاش در جدول به جای دارد و ندارد از تیک و ضربدر استفاده میکردید که تشخیصش راحت تر باشه
متریال داخلی ریرا واقعا افتضاحه جلو و عقب هم طراحی سپراش اصلا خوب نیست و بین این دو تا ایکس ۵۵ گزینه بهتریه. البته من از مخالفان خودرو چینی ام ولی واقعا ریرا افتضاحه
خودرویی که هنوز نیومده به بازار از کجا دیدید که متریالش افتضاحه؟
ریرا زشت بی قواره,من به شخصه همون x55 اکسل شکسته رو ترجیح میدم،حداقل اینکه فیس داخلی و خارجی خودرو زیباتره،حس خوبی آدم پیدا میکنه
سلام حسین جان
دست گلت درد نکنه مقایسه کامل وخوبی بود ولی من به شخصه ظاهر ایکس ۵۵رو بیشتر دوست دارم ری را هم ماشین خوبیه ولی من فرم چراغ های جلوش رو دوست ندارم
سلام آقای دلاور لطفا تست و بررسی ماشین هوندا آکورد رو بزارید میدونم ماشین مال هفت هشت سال پیش هستش و واقعا ماشین خوبیه
با تشکر
فقط چین،ماشین های ایرانی فقط فرقون هستند،بهتره تعصب الکی نداشته باشیم.
ریرا به نظر من اگر با قیمت مناسب عرضه بشه ارزش خرید بالاتری نسبت به x55 داره اما به شرطی که مشکلات کیفی و برقی نداشته باشه
میشه یه مقاله در مورد مزایا و معایب ریمپ بزارین؟ البته با تجربه خودتون. مرسی
گذشته از امکانات هر دو ماشین ولی معلومه هدف از نوشتن تبلیغ ریرا است
واقعا ریرا یه سرو گردن بالاتره و آدم رو امیدوار می کنه به صنعت خودروسازی خودمون
انشاالله که این روند ادامه پیدا کنه
چقدردلتون خوشه خودرو ملی کجا بوده
قطعات چینی سرهم کردن که اسمش ملی نیست
با این تفاسیر آیفون های آمریکا هم چون قطعاتش از کشور های دیگه میره آمریکایی نیست.
موضوعی که مهم هست این هست که ریرا ماشین ایرانی هست مثل تارا و دنا و سمند و پراید و همه از ورقه های تولید شده توسط فولاد مبارکه اصفهان ساخته شدند که تنش و کرنش کمتری را نسبت به فولاد های ساخته شده در چین دارد. چیزیکه برای ماشین امنیت میاره کیسه هوا و پلت فرم جدید نیست قدرت تنش و کرنش ورقه ها و فولاد های استفاده شده در آن هست.
تا وقتی که این موضوع کیفیت ورق ها و فولاد استفاده شده در خودروهای ایرانی حل نشود همه ی ایرانی ها کم کیفیت تر از چینی ها هستند بخصوص در موضوع امنیت
ورق های اصلی تارا و ری را وارداتی هستند.شب خوش
تمامی خودروسازان داخلی بایستی از ورق خودور سازان داخلی، متریال تهیه کنند که عمده تولید کننده گان شامل فولاد مبارکه اصفهان و شرکت ورق خودرو چهارمحال وبختیاری هست که سهام داران شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، شرکت های ایران خودرو، سایپا و فولاد مبارکه اصفهان هستند (۲ سر سود برای خودروسازان داخلی). کیفیت این ورقها عمدتا ST37 یا خونه پر CK45 با روکش و آبکاری هستند که از مقاومت کششی و تنشی مناسب برای صنعت خودرو برخوردار نیستند وعلاوه بر اون جرم حجمی بیشتری نسبت به ورق های فولادی با ارزش افزوده بالا دارند که باعث وزن بالا ومصرف سوخت بالا می شود. در عوض خودروسازان چینی بویژه شرکت چری که در این مبحث از تولیدات اون صحبت میشه به دلیل عدم تحریم و دسترسی به تکنولوژی از ورقهای C4 با کیفیت وکلاس جهانی در خودروهای خود استفاده می کنند واز تجربه ودانش شرکای اروپایی خود نیز در زمینه فنی و طراحی استفاده بهینه می نمایند. خیلی وارد جزییات نمیشم ولی محصولات چینی بویژه محصولات بروز چری که در ایران توسط مدیران خودرو ارائه میشه از نظر کیفیت بدنه و فنی (به دلیل دسترسی به فناوری روز)با اختلاف زیاد قابل مقایسه با محصولات شتر گاو پلنگ داخلی نیستند وتا مبحث تحریم وعدم دسترسی ایران به تکنولوژی بالا وجود داره، این مشکل حل نمیشه. لطفا برای وقتی که مخاطبان شما جهت مطالعه مطالب صرف میکنن، ارزش قایل باشین.
با تشکر
ایکس ۵۵ طراحی ظاهری پخته تری نسبت به ریرا داره برتری ریرا نسبت به ایکس ۵۵ و سایر رقبای این سگمنت ایرانی بودن و قدرت موتور بیشتر و سازگاری با بنزین داخلیه. من شخصا ریرا رو به ایکس ۵۵ ترجیح میدم با اینکه واقعا طراحی رینگ های ریرا تهوع آوره و این طراحی رینگ مال ده پونزده سال پیشه!
شرط اصلی موفقیت ریرا در بازار داخلی هم قیمت زمان عرضه این ماشینه اگر با قیمت غیر منطقی فروخته بشه تو بازار احتمالا تا یک و پونصد ششصد هم قیمت گذاری میشه که عملا خریداری به اون شکل نخواهد داشت و از چینی ها شکست میخوره چون قطعا تیگو ۷ پرو از ریرا بهتره و انتخاب منطقی تریه ولی اگر تو بازه ۸۰۰ تا ۱ میلیارد قیمت گذاری بشه شانس نسبتا خوبی داره تو بازار.
بدون شک ری را.
سلام خدمت اخرین خودرویی های عزیز
ریرا از نظر طراحی خیلی بهتر میتونست باشه به خصوص طراحی عقبی که چراغ هاش شبیه دزددیه که چشبند سیاه زده اما طراحی جلوش اگه توجه کنید با زدن کاپوت به بالا مثل گروه دنا شبیه نسل های قبل خودرو فورد هستش از نظر متریال داخل عدم وجود سافتاچ به چشم میخوره که خود نوعی ایراده چون سافتاچ خوبی که داره صداگیری خوب و ماندگاری عالیه که برخلاف پلاستیک خشک داخل ریرا که خشکه از این مزایا بی بهره هستش.
اصلا ری را در مقابل چینی ها جالب نیست و در برنامه همش میگفتند ری را
بدترین کراس اوور ملی ری را
آیا میدانید که خودروی ری را ۶۰ درصد ایرانی و ۴۰ درصد چینی است ؟
ایکس ۵۵ بهتره
بنظرم ما ظرفیت خوبی داریم که زبان طراحی خودمون رو به رخ دنیا نشون بدیم برخلاف اینکه از خودروساز های دیگه کپی کنیم .
حالا بگذارید ی تعداد ری را ملت سوار بشن در عمل ببینیم کجاش در میده کجاش می مونه زود قضاوت نکنید ایران خودرو سر جریان آتش گرفتن ۴۰۵ ماه ها نقص ماشین رو گردن نمی گرفت چقدر افراد سوختن تا قبول کرد
حالا بگذارید ی تعداد ری را ملت سوار بشن در عمل ببینیم کجاش در میره کجاش می مونه زود قضاوت نکنید ایران خودرو سر جریان آتش گرفتن ۴۰۵ ماه ها نقص ماشین رو گردن نمی گرفت چقدر افراد سوختن تا قبول کرد
البته که بررسی دقیقی نبود
۱-قطعا کیفیت متریال داخل x 55 بهتره
۲-به کول باکس x55 اشاره نشد
۳-به دوربین ثبت وقایع x55 اشاره نشد
۴-به دریچه سیستم تهویه برای عقب اشاره نشد
۵-به کنسول مسخره و ناکارآمد ریرا هم اشاره نشد
۶-به درب داشبورد مسخره ریرا هم اشاره نشد
۷-به پرتاب باد بسیار بهتر سیستم تهویه x55 اشاره نشد
۸-به سواری نرم تر x55 هم اشاره نشد
۹-به گارانتی ۵ ساله یا ۱۵۰هزار کیلومتری x 55 و سه سرویس رایگان هم اشاره ای نشد
مضاف بر اینکه امکان خرید x55 از کارخانه وجود دارد ولی برای ریرا از لاتاری آمریکا هم سخت تره