%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰

نگاهی به غرفه آرین پارس موتور در نمایشگاه خودرو شیراز

منتشر شده در 24 خرداد 1403 ساعت 14:06
عکاس علیرضا پاداش

آرین پارس موتور وارداتی های میتسوبیشی و لاماری برقی را برای نخستین بار در غرفه نمایشگاه خودروی شیراز به نمایش گذاشت.

در بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز شرکت های مختلفی شرکت کرده اند و پا به این نمایشگاه گذاشته اند و این شرکت ها سعی کرده اند تا محصولات خود را در معرض دید عموم قرار دهند. یکی از این شرکت ها که استقبال خوبی از آن شده، شرکت آرین پارس موتور است. این شرکت در نمایشگاه خودرو شیراز امسال با دستی پر آمده و جدا از محصولات مونتاژی خود نظیر خانواده لاماری، خودرو های وارداتی خود یعنی میتسوبیشی اوتلندر و میتسوبیشی ASX خود را نیز به نمایشگاه آورده است. در این مطلب سعی داریم نگاهی اجمالی به غرفه آرین موتور در بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز داشته باشیم.

بازگشت میتسوبیشی با آرین موتور

آرین موتور که قبل از ممنوعیت واردات خودرو های خارجی مسئولیت واردات محصولات میتسوبیشی را بر عهده داشت اکنون بعد از سالها دوباره پا به این مسیر گذاشته و قرار است به زودی محصولات میتسوبیشی را وارد بازار ایران کند به همین منظور این شرکت در بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز دو محصول از میتسوبیشی را در غرفه خود به نمایش گذاشته که یکی از آنها میتسوبیشی اوتلندر است.

غرفه آرین پارس موتور

میتسوبیشی اوتلندر یک کراس اوور کامپکت است که تا پیش از این سابقه حضور در ایران را داشته است اما متاسفانه قانون ممنوعیت واردات خودرو های خارجی باعث شد تا عرضه این خودرو در ایران لغو شود اما اکنون شرکا آرین پارس موتور قصد دارد تا تیپ های مختلف این خودرو را اعم از۵ نفره و ۷ نفره و همچنین تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل وارد بازار ایران کند.

در حال حاضر نمونه های میتسوبیشی اوتلندر که در نمایشگاه خودرو شیراز وجود دارد از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ بهره می برند که این پیشرانه می تواند توان حرکتی معادل ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۸۰ نیوتن متر را از طریق جعبه دنده CVT به چرخ ها منتقل کند.

آرین پارس موتور

محصول دیگر نشان میتسوبیشی که در غرفه آرین موتور قابل مشاهده است، میتسوبیشی ASX بوده که نسل های قبلی این خودرو نیز در بازار ایران حضور داشته اند و شرکت آرین پارس موتور قرار است بار دیگر پای این خودرو را به بازار ایران بکشاند. قلب تپنده این کراس اوور ژاپنی، پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی است که این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۹۷ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده CVT به چرخ انتقال دهد. مسلما استفاده از این پیشرانه می تواند گزینه مناسبی برای بازار ایران باشد چرا که این پیشرانه حساسیت کمتری به کیفیت بنزین دارد.

تمام نسخه های لاماری در شیراز

طی چند سال اخیر نام شرکت آرین پارس موتور با لاماری پیوند خورده و نسخه های مختلف لاماری پای ثابت غرفه شرکت آرین پارس موتور در تمام نمایشگاه های خودرو داخل کشور است. مطابق معمول نسخه های مختلف لاماری در نمایشگاه خودرو شیراز نیز حضور دارند یا این تفاوت که آرین موتور در این نمایشگاه از عضو جدید خانواده لاماری یعنی لاماری ایما تمام برقی رونمایی کرده است.

لاماری

نام واقعی لاماری ایما تمام برقی، فورتینگ لیتینگ بوده و در واقع محصولی از شرکت دانگ فنگ است که بر روی پلتفرم EMA-E توسعه پیدا کرده و از این لحاظ با دیگر اعضای خانواده لاماری پلتفرم مشترک دارد. نیروی محرکه محصول جدید گروه آرین پارس موتور از یک پیشرانه تمام برقی تامین می شود که این پیشرانه برقی می تواند ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این خودرو به کمک این پیشرانه و باتری های ۸۵.۹ کیلووات ساعتی خود می تواند مسافتی بالغ بر ۶۳۰ کیلومتر را تنها با یکبار شارژ کامل باتری ها پیمایش کند که عدد بسیار خوبی به شمار می رود.

نگاهی به غرفه آرین پارس موتور در نمایشگاه خودرو شیراز

عضو دیگر خانواده لاماری، لاماری ایما هیبرید است که چند ماهی می شود که رونمایی و عرضه شده و به دست مصرف کنندگان رسیده است. این خودرو به لحاظ ظاهری به نسخه بنزینی لاماری ایما شباهت بیشتری دارد اما امکانات نسخه هیبرید لاماری امکانات بیشتری نسبت به نسخه بنزینی دارد. توان حرکتی لاماری ایما هیبرید از پیشرانه برقی- بنزینی تامین می شود. این پیشرانه برقی- بنزینی می تواند نهایت قدرت حدود ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور نهایی ۳۰۰ نیوتن متر را تولید و توان تولید شده از طریق جعبه دنده E-CVT به چرخ های جلو منتقل کند.

خودروهای لاماری

اما مسلما عضو بزرگتر خانواده لاماری، لاماری ایما با پیشرانه بنزینی است که بیشتر از دو مدل دیگر سابقه حضور در بازار ایران را دارد و چند سالی می شود که جای خود را در بازار خودروی ایران پیدا کرده است. همان طور که می دانید نام اصلی لاماری ایما، فورتینگ T5 EVO است که در واقع محصولی از شرکت دانگ فنگ است. این خودرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ بهره می برد که می تواند روی هم رفته ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. در این خودرو قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو منتقل می شود.

ویدیو های پیشنهادی
  1. فروغی زمان گفت:

    بادرودبه آینده درخشان ایران
    مردم درآرزوی یک خودروبه نمایشگاه میروندتابلکه “وصف العیش نصف العیش”برایشان اتفاق بیفتد.
    آنهامی بینند،دست میزنندواگراجازه یابنددقایقی روی صندلیش بنشینند❗️

    ۶
    ۲
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X