ام وی ام X33 کراس ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی
ام وی ام X33 کراس شاسی بلند کامپکت مدیران خودرو است که در سبد محصولات این خودروساز بالاتر از ام وی ام X22 پرو قرار می گیرد.




درباره ام وی ام X33 کراس
بدون تردید ام وی ام X33 یک از محصولات موفق چینی در بازار ایران بود. این خودرو با سه نسخه در ایران عرضه شد و توانست فروش خوبی را برای مدیران خودرو رقم بزند. اما با کنار رفتن مدل X33، جای خالی یک کراس اوور کوچک که بالاتر از X22 قرار بگیرد حس می شد و پس از معرفی X22 پرو، حالا کراس اوور ام وی ام X33 کراس به بازار ایران می آید تا سبد محصولات ام وی ام دوباره کامل شود. این کراس اوور خودرویی بر مبنای چری اومودا C3 است و اومودا هم زیر شاخه ای مدرن و جدید از چری است که بازار هدف مشتریان جوان را دنبال می کند. این دومین خودرو از اومودا پس از فونیکس FX است که با تغییر نام به بازار ایران می آید.

حتما ببینید : ویدیو تست و بررسی ام وی ام X22 دنده ای
طراحی و ابعاد بدنه
همانطور که گفته شد این خودرو محصولی از نشان اومودای چری با نام اومودا ۳ است. بر همین اساس می توان المان های طراحی مشابه زیادی را با اومودا ۵ یا همان فونیکس FX در این خودرو دید. در جلو چراغ های روشنایی روز بصورت خطی طراحی شده و پایین تر چراغ های اصلی در گوشه سپر دیده می شود. خطوطی که در چراغ روشنایی روز دیده می شود را می توان در خطوط کرومی جلوپنجره هم دید و این هماهنگی خوبی را در طراحی جلوی این خودرو رقم زده است. در قسمت پایین سپر، باربند، رکاب و سپر عقب قطعاتی با رنگ نارنجی یا قرمز بکار رفته که باعث می شود چهره اسپرت تری را در این کراس اوور کامپکت داشته باشیم.

در نمای جانبی سقف منحنی و مشکی رنگ را داریم و رینگ های دو رنگ ۱۷ اینچی در این خودرو بکار رفته است. نکته مهم اضافه شدن فلاپ های برجسته مشکی رنگ روی گلگیرها است که باعث شده تا ام وی ام X33 کراس کمی پهن تر بنظر برسد و استایل کراس در این خودرو بخوبی القا شود. در عقب چراغ های به هم پیوسته را داریم که در وسط آن نشان MVM قرار گرفته است و دو خروجی اگزوز در دو طرف دیفیوزر این خودرو است تا همه جوره سعی شده باشد که این کراس اوور اسپرت بنظر برسد و در جذب بازار مشتریان جوان موفق عمل کند.

اگرچه این خودرو در سبد محصولات ام وی ام بالاتر از ایکس ۲۲ پرو قرار می گیرد و حتی نامش هم این ذهنیت را ایجاد می کند که با خودرویی بزرگ تر طرف هستیم، اما در واقع ابعاد این کراس اوور تفاوت چندانی با X22 پرو ندارد. ام وی ام X33 کراس 4,۲۰۰ میلیمتر طول، ۱,۷۶۰ میلیمتر عرض، ۱,۵۷۰ میلیمتر ارتفاع و فاصله محوری ۲,۵۵۵ میلیمتری دارد و یک کراس اوور کوچک یا کامپکت است.

مشخصات فنی ام وی ام X33 کراس
این خودرو در دو نسخه دنده دستی و اتوماتیک CVT به بازار می آید. در ام وی ام X33 کراس اتوماتیک زیر کاپوت پیشرانه ۱ لیتر توربوشارژ سه سیلندر مجهز است که مثل دیگر پیشرانه های چری فناوری AVL اتریش را دارد. این موتور توان تولید نهایت قدرت ۱۱۲ اسب بخار قدرت و نهایت گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه CVT با ۹ دنده مصنوعی به چرخ های جلو منتقل می شود.

در نمونه دنده دستی پیشرانه ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی ۴ سیلندر را داریم که توان تولید ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور را دارد و قدرت از سریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. این همان مشخصات فنی ای است که قبل تر در ام وی ام X22 پرو هم دیده می شد. در هر دو نسخه دستی و اتوماتیک بنظر می رسد خروجی های فنی برای یک کراس اوور کوچک شهری مناسب و منطقی باشد.

برند | ام وی ام |
مدل | X33 کراس |
کلاس بدنه | شاسی بلند |
سال تولید | ۱۴۰۲ |
حجم موتور | ۹۹۸ سی سی |
تعداد سیلندر | ۳ |
تعداد سوپاپ | ۱۲ |
فناوری موتور | توربوشارژر |
قدرت | ۱۱۲ اسب بخار |
گشتاور | ۱۵۰ نیوتن متر |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۱۰.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت |
گیربکس | CVT |
انتقال قدرت | دیفرانسیل جلو |
تعلیق جلو | مک فرسون |
تعلیق عقب | تویست بیم |
طول | ۴۲۰۰ میلی متر |
عرض | ۱۷۶۰ میلی متر |
ارتفاع | ۱۵۷۰ میلی متر |
فاصله محوری | ۲۵۵۵ میلی متر |
وزن | ۱۲۳۹ کیلوگرم |
حجم باک | ۵۰ لیتر |
مصرف سوخت | ۷.۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی |
ابعاد رینگ و لاستیک | ۲۰۵/۵۵R16 |
برند نشان مادر | چری |
کشور سازنده | ایران - چین |
کابین و امکانات
در داخل تریم دو رنگ را داریم که نسبت به آنچه در X33 قدیمی دیده می شد بسیار جذاب تر استو کابین این خودرو پیشرفت خوب چینی ها در سال های اخیر را به ما ثابت می کند چراکه المان های داخلی با دقت و به زیبایی طراحی شده اند. یک صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی در وسط سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد که وضوح قابل قبولی دارد و در کنار آن جلوآمپر نیمه دیجیتال را در پشت فرمان می بینیم.

بر اساس آنچه چری می گوید در طراحی داخلی و دوخت رودری ها از پوست اژدها الهام گرفته شده و نورپردازی داخلی طوری تنظیم شده تا این تودوزی ها زیبایی بیشتر داشته باشند. تنظیمات سیستم تهویه از طریق دکمه های پیانویی در پایین دریچه ها انجام می شود و در کل طراحی قابل قبولی در کابین می بینیم. در بحث امکانات هم ام وی ام X33 کراس در رده ای بالاتر نسبت به ایکس ۲۲ پرو قرار می گیرد و شما می توانید لیست امکانات این خودرو را در جدول مشخصات فنی مطالعه کنید. دقت داشته باشید تصاویر این مطلب مربوط به نسخه اتوماتیک است که مورد تست و بررسی آخرین خودرو قرار گرفته است.

امکانات ایمنی و رفاهی
امکانات ایمنی | چهار کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی |
امکانات رفاهی | شارژر بی سیم تلفن همراه - سانروف برقی - استارت دکمه ای - تهویه الکتریکی دستی - گرمکن صندلی های جلو - ترمز پارک برقی - حالت تیپ ترونیک جعبه دنده - تنظیم حالت رانندگی - سنسور نور - چراغ روشنایی روز - تریم داخلی چرم مصنوعی - نور پردازی کابین - جلو آمپر دیجیتال - سنسور پارک و دوربین دنده عقب - رینگ آلومینیومی - فناوری LED چراغ ها - فرمان کمکی برقی - کروز کنترل - سنسور فشار باد تایرها - قابلیت اتصال مستقیم تلفن همراه به نمایشگر خودرو |
معایب و مزایا
مزایا | طراحی به روز - امکانات رفاهی و ایمنی قابل قبول - ابعاد مناسب برای ترددهای شهری - فضای کابین قابل قبول |
معایب | شروع حرکت نه چندان قوی - هزینه های نگهداری قوای محرکه به نسبت رقبا - سواری خشک در بخش عقب - حرکت های عرضی به نسبت زیاد |
قیمت X33 کراس اتوماتیک
قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۴/۱۱) | ۱,۳۲۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان |
قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۴/۱۱) | ۱,۲۱۷,۱۰۰,۰۰۰ تومان |
حتما بخوانید : قیمت روز خودرو
گالری تصاویر ام وی ام X33 کراس

























رقبا و قیمت
قیمت این خودرو قطعا بالاتر از ام وی ام X22 پرو خواهد بود و این یعنی قیمتی بالاتر از ۱ میلیارد تومان را برای این کراس اوور خواهیم داشت. بر اساس قیمت و سگمنت رقبایی مثل جک S3 و یا بک X3 پرو را برای این خودرو خواهیم داشت که البته باید دید واکنش بازار نسبت به این کراس اوور چگونه است. البته شاید نسخه دنده ای ام وی ام X33 کراس را بتوان رقیبی برای نسخه اتوماتیک ایکس ۲۲ هم دانست که این یعنی یک رقابت درون خانوادگی را هم برای این دو کراس اوور شاهد خواهیم بود.
سوالات متداول
این خودرو پیشرانه ۱ لیتر توربوشارژ سه سیلندر مجهز است که مثل دیگر پیشرانه های چری فناوری AVL اتریش را دارد. این موتور توان تولید نهایت قدرت ۱۱۲ اسب بخار قدرت و نهایت گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه CVT با ۹ دنده مصنوعی به چرخ های جلو منتقل می شود.
شارژر بی سیم تلفن همراه – سانروف برقی – استارت دکمه ای – تهویه الکتریکی دستی – گرمکن صندلی های جلو – ترمز پارک برقی – حالت تیپ ترونیک جعبه دنده – تنظیم حالت رانندگی – سنسور نور – چراغ روشنایی روز – تریم داخلی چرم مصنوعی – نور پردازی کابین – جلو آمپر دیجیتال – سنسور پارک و دوربین دنده عقب – رینگ آلومینیومی – فناوری LED چراغ ها – فرمان کمکی برقی – کروز کنترل – سنسور فشار باد تایرها – قابلیت اتصال مستقیم تلفن همراه به نمایشگر خودرو
این mvm هم شده مثل سایپا ، فقط چراغ عوض میکنه و داشبورد ، حکایت تیبا ۲ و کوییک هستش ، اتاق و سواری یکیه دیگه حالا هی چراغ و داشبورد عوض کن که قیمت رو ببری بالا تر، اینم راه به جایی نمیبره
واقعا کیفیت خوبی داره
اینجوری که میگی پس تیگو ۷پرو و ۸ پرو هم یکی هستن. هیوندای سانتافه و توسان هم یکیه. مگه میخوای چیکار کنن که بگی ی ماشین دیگست؟ اینقدر تفاوت ظاهری داره با x22 دیگه چی میخوای
۲۰ روز خریدم واسط خیابون دوتا ریپ زد وایساد آلارم داد گیربکس چک شود امداد اومد رفت تعمیرگاه خیر نبینن
سلام
علامت های دنده اتومات پارک کردن زیر آنها چراغ درشب داره پیدا باشند آخ موقع شب علامت عوض دنده از p به Dدیده نمی شود
احسنت ، این دقیقا همون قورباغه هست که می خوان جای قناری بندازن
به دو مورد باید توجه کنی.
1) کیفیت خودروهای چینی دیگه مثل قبل نیس راحت قابل مقایسه با خودروهای کره ای هس.
2) کیفیت خودروهای داخلی خیلی خیلی پایین تراز این خودروها هس اصلا قابل مقایسه نیستن
دقیقاً کپی x22 است. چینی ها دیگه دارن محصولات خودشونم کپی میکنم.
کپی نیست، مسئله اینه X22 هیچوقت وجود نداشت، همه اینها نسلهای مختلف (یا حتی میشه گفت فیسلیفتهای) تیگو 3X هستن که تو ایران دوتای اولی به اسم X22 و X22 Pro اومدن و فیسلیفت آخریه رو به اسم X33 کراس آوردن، ینی ما تو کشورمون هر ۳ نسل رو با اسمهای مختلف در کنار هم داریم! :)))
واقعا آشغاله با ۱۱۵۰
شما از قیمت ماشین ایرانی خبر نداری؟
دنا پلاس، تارا، ۲۰۷وغیره، ببین قیمت چنده؟ امکانات رفاهی چی داره؟ از همین اشغال که شما میگین گرونتره، متاسفم که قضاوت عادلانه نمیکنی
خود تحقیری هم حد داره
این کنار دنا در حد دوچرخه میمونه
گیریبکس AT کجا و cvt این کجا
150 اسب بخار اون کجا و این کجا
این واس سر کوچه خوبه بری ماست بخری
تو جاده حرفی واس گفتن نداره
دنا هم مدل اپشنالش امکاناتش در حده!
کلا این موتور گازی هارو با دنا مقایسه نکنین دیگه
ا پیدات کردم حسین پاداشم که اینجاست دیگه اسب بخار نمیرم حاجی، فقط اول از همه اینکه یه اسم بهتر واسه سایت پیدا کن که خیلی مهمه، موفق باشی حرف نداری ویدیو هم خوب بود فقط ۲۰ درصد گرونتر باشه که تقریبا میشه ایکس ۵۵، دیگه چرا طرف اینو بخره! آقا ایکس ۵۵ منم تا ۱۰ روز دیگه میدن تو تب بیمه و ایناست، اگر خواستید حاضرم در اختیارتون بزارم واسه تست
منم هم x22 pro اتومات دارم اگر عوامل محترم اخرین خودرو می خواهند میتوانم ماشین را در اختیار انها قرار بدم
خخخخخخخخخ خنده به خاطر قیمتش در اینده در کشور میباشد یک روزی در این کشور کادیلاک سویل صفر میخریدیم ۱۱ هزار تومان بله یازدهزارتومان الان خودرو چینی را باید میلیارد بخریم چرا؟
چون همون زمان حقوق کارگر یکی دو تومان بود
همون ایکس ۲۲ پرو. منتهی روشون نشده گرونش کنن دوتا آپشن اضافه کردن و ۱۵۰ میلیون افزایش قیمت دادن.البته زحمت کشیدن اسم ماشینم عوض کردن.اجحاف بزرگ در حق مصرف کننده ی ایرانی که در حصار رانت مسولین محبوسه.با این قیمتها میشه ماشینهای روز دنیا رو سوار شد و لذت برد.چرا باید ۵ برابر قیمت واقعی یه ماشینو پرداخت کنیم؟
باهات موافقم
سلام لطفا و خواهشا خودرو x55 Pro و تیگو ۷ پرو بررسی کنید.
میشه لطفا جکj4وام وی ام x33کراس هم مقایسه کنین.سپاس
سلام چرا یه ویدیوی درست و حسابی از تست و بررسی ایکس ۳۳ کراس نمیزارین؟
صرفا دنده ای رو بررسی کنید
سلام از لحاظ قدرت و شتاب موتور و هزینه های آن به نظرتان پارس تیوفایو بهتره یا این خودرو تشکر می کنم اونهایی که دارن و مطمئن هستن راهنمایی کنند چون قدرت و شتاب برایم مهم است و خیلی دوست دارم یکی از این ها را بخرم
اگ دنبال شتاب و راه رفتنی نه این راضیت میکنه نه تیوفایو نه ایکس یو پی نه ای اف سون. فقط باید ای اف سون توربو بگیری(البته ریمپ لازمه). اگرم بیشتر میتونی هزینه کنی خودروهای یک و نیم لیتری توربوی چینی. اگرم بیشتر داشته باشی دست دوم های پر حجم مث ماکسیما سرحال. اما ارزونترین گزینه ی پر شتاب میشه همون دنا توربو.
سلام من یه x33 cross خریدم امروز دیدم زیر صندلی سمت شاگرد ۲ تا تکه حلبی مانند به کف ماشین وصله که انگار جای چیزی بوده کسی میتون راهنمایی کنه چیه؟
اون برای نصب جک خودرو هست…
دوستان من ثبت نام کردم .همه امکاتش رو میدونم.فقط نمیدونم که جک های درب صندوق عقب ،مثل فونیک برقی هستن یا اینکه دستیه
من ثبت نام کردم. قراره اردیبهشت تحویل بدن. دستم برسه میگم خوبه یا نه
سلام من یه سوال داشتم . تو ماشینی که توی نمایشگاه بود چند اپشن بود که انگار تو نسخه های تحویلی و نهایی حذف شده . یکی تعویض حالت رانندگی که زیر دکمه منو نمایشگر روی کنسول قرار داشت . و یکی هم اپشن دستیار صوتی که به واسته اپل کار پلی و اندروید اتو کار میکرد بود .لطفا بگید که بنده درست میگم یا نه و اینکه اگر حذف شده به چه دلیل حذف شده . و یه سوال دیگه که ایا ماشین از اپل کار پلی و اندروید اتو پشتیبانی میکنه … با تشکر .
ماشین x33 واقعاً ماشین عالیه . از تارا و ری را خیلی خیلی بهتره. سرعت و شتاب و فرمان پذیری در جاده ها و سرپیچ خوب بوده و ماشین جمع و جوری است
شما ری را رو هم تست کردین پس
ولی موتور اون کلا یه داستان دیگس تا این ۳ سیلند
سلام جناب دلاور میشه کمک و راهنمایی بفرمایید ماشین هاچ بک شهری خوب چی بخرم خودم پژو ۲۰۶تیپ دو دارم میخوام عوض کنم
موتور یک لیتری🤣
حاجی ما با یک و نیمش اذیتیم موقع شروع حرکت
این چطوره
چرا تو قسمت امکانات رفاهی اشاره ای به آپشن *روشن شدن خودرو از روی ریموت* نشده! به نظرم خیلی آپشن مهم و کاربردی ای هستش که تواین رنج قیمتی رو هیچ ماشینی نیست
چرا زمانی که ریموتش رو نشون داد گفت . تو بخش کابین و امکانات (دقیقه ۱۴:۵۰ )
سلام یه سوال داشتم بین x 33 cross یا جک s 3 کدوم انتخاب بهتریه؟؟
سلام. بنده حدود ۲ ماه میشه که این ماشین را خریدم.
بستگی داره شما قبل از اینکه سوار این ماشین بشین سوار چه ماشینی شده باشید. اگر از ماشین کره ای یا ژاپنی پیاده بشید و سوار این ماشین بشید مطمئنا ناراضی خواهید بود. در کل ماشین بدی نیست. توی کفی راضی کننده هست. برای سبقت گرفتن در جاده های دوطرفه میشه بهش اعتماد کرد. ولی توی سینه کشی حرفی برای گفتن نداره. به هیچ عنوان برای سبقت گرفتن ریسک نکنید. توی پیچ ها هندلینگ نسبتا خوبی داره، البته نه با این لاستیکهای افتضاحی که کمپانی زیرش انداخته. حداقل با لاستیک چینی درجه ۱ سایز ۲۱۵. مصرف سوختش نسبت به ۳ سیلندر بودنش بالاست. من از اصفهان و از جاده جدید شیراز رفتم گناوه صدی ۸.۵ سوزوند.
در کل اولین تجربه خریدم توی ماشین چینی هست ولی برعکس صحبت هایی که شنیده بودم رانندگی باهاش خیلی هم خسته کننده و خشک نیست.