چانگان CS35 پلاس ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی
چانگان CS35 پلاس اولین محصول وارداتی سایپا بعد از ممنوعیت چندساله واردات است. کراس اوور کامپکتی که طراحی و مشخصات فنی قابل قبولی دارد.




درباره چانگان CS35 پلاس
نام چانگان برای بازار ایران آشناست چراکه قبلا محصولاتی از این نشان به بازار عرضه شده اند. بیشتر علاقه مردم چانگان را با مدل CS35 می شناسند. خودرویی که قبلا توسط سایپا به بازار عرضه شد اما بعد از کنار رفتن توافق برجام، به ایستگاه توقف تولید رسید. اما حالا قرار است چانگان CS35 پلاس به بازار ایران بیاید و به عنوان اولین خودروی عرضه شده در سامانه عرضه وارداتی ها به دست مشتریان برسد. مدل CS35 پلاس ابتدا قرار بود جانشینی برای CS35 معمولی باشد اما بعد به عنوان محصولی مستقل در نظر گرفته شد. این خودرو در سال ۲۰۱۸ و در نمایشگاه چنگدو چین برای نخستین بار رونمایی شد و تا امروز یک فیس لیف در طراحی را پشت سر گذاشته است. سری CS از محصولات چانگان از جمله مدل هایی هستند که در بازارهای صادراتی چانگان هم فروش نسبتا خوبی داشته اند و مدل CS35 پلاس هم مدلی است که در بسیاری از بازار های غیر چینی عرضه شده است. در ادامه کراس اوور وارداتی سایپا را عمیق تر بررسی می کنیم.

طراحی و ابعاد بدنه
طراحی در این کراس اوور نسبت به آنچه در CS35 های قدیمی دیده بودیم زمین تا آسمان متفاوت است. بطور کلی سبک طراحی های چانگان چه در سری CS و چه در سری یونی (UNI) المان های مدرن و جذابی دارد. در جلو چراغ های LED کشیده را داریم که بوسیله یک نوار ال ای دی به هم متصل شده اند و نشان چانگان در وسط این نوار قرار دارد. طرح مشبک جلوپنجره مشکی رنگ طراحی شده و در قسمت پایین سپر قطعه ای قرمز رنگ با الگوی Y دید می شود که با دیگر قطعات روی بدنه هماهنگی دارد. اضافه شدن این قطعه به چانگان CS35 پلاس باعث شده تا چهره این کراس اوور کمی اسپرت تر بنظر برسد.

برجستگی های روی گلگیر بهمراه قطعات پلاستیکی باعث شده تا این کراس اوور پهن تر بنظر برسد و خطی برجسته از بالای گلگیر جلو تا گلگیر عقب کشیده شده است. رینگ ها آلومینیومی هستند که سایز آن در تیپ ۲ ۱۷ اینچی و در تیپ ۳ ۱۸ اینچی است. همچنین سقف در تیپ ۳ از نوع پانورامیک است اما چنین آپشنی در تیپ ۲ دیده نمی شود. در عقب چراغ ها به هم پیوسته طراحی شده اند و الگوی Y این بار در گوشه چراغ های عقب تکرار می شود. دیفیوزر در پایین سپر با رنگی دودی طراحی شده و در گوشه های سپر دو خروجی گرد اگزوز را می بینیم. در مجموع طراحی چانگان CS35 پلاس مدرن و البته جذاب است و می تواند در رده کراس اوور ها کوچک حرفی برای گفتن داشته باشد.

مشخصات فنی CS35 پلاس
قوای فنی این کراس اوور کامپکت را یک پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت (TGDi) تشکیل داده است. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۱۵۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۵۵ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده دوکلاچه تَر به چرخ های جلو می رسد. نکته مهم این است که این موتور از سری موتورهای بلوکُر جدید چانگان است و از مزیت های آن می توان به راندمان حرارتی مناسب و همچنین تولید آلایندگی کم اشاره کرد. سیستم تعلیق در جلو از نوع مکفرسون است اما در عقب تعلیق ساده توییست بیم را داریم. پیشرانه چانگان CS35 پلاس استاندارد آلایندگی یورو ۶ را دارد و مصرف ترکیبی در این خودرو ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. با این مشخصات می توان نتیجه گرفت که کراس اوور وارداتی سایپا خروجی های فنی مناسبی دارد و می تواند علاوه بر ظاهر، در بحث عملکرد انتخاب منطقی ای باشد.
برند | چانگان |
مدل | CS35 پلاس |
کلاس بدنه | کراس اوور |
سال تولید | ۲۰۲۳ |
حجم موتور | 1392 سی سی |
تعداد سیلندر | ۴ |
تعداد سوپاپ | ۱۶ |
فناوری موتور | توربوشارژر TGDi |
قدرت | ۱۵۵ اسب بخار |
گشتاور | ۲۵۵ نیوتن متر |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۰ کیلومتر در ساعت |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاجه تر |
انتقال قدرت | دیفرانسیل جلو |
تعلیق جلو | مک فرسون |
تعلیق عقب | تویست بیم |
طول | ۴۳۳۰ میلی متر |
عرض | ۱۸۲۵ میلی متر |
ارتفاع | ۱۶۶۰ میلی متر |
فاصله محوری | ۲۶۰۰ میلی متر |
وزن | 1390 کیلوگرم |
حجم باک | ۵۳ لیتر |
مصرف سوخت | ۷.۶۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی |
ابعاد رینگ و لاستیک | ۲۱۵/۵5R17 (تیپ ۲) - ۲۲۵/45R18 (تیپ ۳) |
برند نشان مادر | چانگان |
کشور سازنده | چین |

امکانات رفاهی و ایمنی
امکانات ایمنی | شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای (در تیپ ۳) – دو کیسه هوا (در تیپ ۲) - سامانه کنترل پایداری الکتریکی |
امکانات رفاهی | فرمان کمکی برقی - جلو آمپر یکپارچه با مالتی مدیا - سنسور پارک و دوربین عقب - دوربین پارک زیر آینه شاگرد (در تیپ ۳) - کروز کنترل - ترمز پارک برقی – اتوهلد - سنسور نور - تهویه اتوماتیک (در تیپ ۳) - استارت دکمه ای - سقف پانوراما (در تیپ ۳) |
مزایا و معایب چانگان CS35 پلاس
مزایا | استفاده از سری پیشرانه های جدید چانگان - طراحی مدرن و اسپرت - امکانات کامل به نسبت قیمت |
معایب | نبود برخی از امکانات رفاهی و ایمنی در تیپ ۲ - سیستم تعلیق ساده در عقب |
کابین و امکانات
در داخل کابین تریم دو رنگ را روی داشبورد و رودری ها می بینیم. یک پنل یکپارچه دو صفحه نمایش مالتی مدیا و جلوآمپر دیجیتال را در خود قرار داده است. فرمان از نوع D کات است و قسمت پایین آن قره ای رنگ طراحی شده تا کمی از سادگی طراحی داخلی کاسته شود. دسته نده از نوع مکانیکی است و دکمه های تنظیم سیستم تهویه در روبروی دسته دنده طراحی شده اند. در مجموع طراحی داخلی بسیار ساده ارزیابی می شود و در بسیاری از قطعات داخلی از پلاستیک خشک استفاده شده است. با یک کراس اوور کامپکت یا کوچک طرف هستیم پس فضای عجیب و غریبی در ردیف دوم نداریم اما نسبت به همکلاس های این خودرو، فضا نسبتا قابل قبول است. چانگان CS35 پلاس در دو تیپ ۲ و ۳ به بازار ایران می آید و در این دو تیپ مشخصات فنی یکسان بوده اما امکانات متفاوت است. برای اطلاع از امکانات ایمنی و رفاهی این دو تیپ به جدل مشخصات فنی مراجعه کنید.

رقبای چانگان CS35 پلاس
قیمت برای اولین عرضه در سامانه یکپارچه وارداتی ها ۱ میلیارد و ۱۱۴ میلیون تومان برای تیپ ۲ و ۱ میلیارد و ۱۸۲ میلیون تومان برای تیپ ۳ در نظر گرفته شده است. البته قیمت این خودرو در بازار فراتر از اینها خواهد بود چراکه با یک محصول وارداتی طرف هستیم و نه مونتاژی و مردم معتقد اند وارداتی های چینی از مونتاژی ها (بدلیل الزام داخلی سازی)، کیفیت بهتری دارند. رقبای هم کلاس این خودرو در بازار ایران ام وی ام X55 پرو، تیگارد X35 و هایما S5 هستند اما از آنجا که با یک گزینه وارداتی طرف هستیم، قطعا قیمت بالاتری برای چانگان CS35 پلاس نسبت به رقبا در بازار آزاد خواهیم داشت.
قیمت خودروی چانگان CS35 پلاس
تیپ ۳
قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۴/۱۱) | ۱,۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان |
قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۴/۱۱) | ۱,۴۱۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان |
تست نفوذ صدا به کابین چانگان CS35 پلاس
این تست در شرایط عادی بررسی شده و ارتباطی به تست های نفوذ صدا به کابین در شرایط آزمایشگاهی ندارد. همچنین واحد اعداد اعلام شده در تست نفود صدا به کابین خودروها دسی بل (dB) است.
نام خودرو | خاموش | دور آرام | ۲۰۰۰RPM | ۸۰Km/h | تخت گاز |
چانگان CS35 پلاس | ۵۲.۱ | ۶۱ | ۶۷.۲ | ۸۰.۵ | ۸۷.۸ |
آلبوم تصاویر چانگان CS35 پلاس
















































قوای فنی این کراس اوور کامپکت را یک پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت (TGDi) تشکیل داده است. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۱۵۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده دوکلاچه تَر به چرخ های جلو می رسد.
این کراس اوور به امکاناتی نظیر شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای (در تیپ ۳)، دو کیسه هوا (در تیپ ۲)، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، فرمان کمکی برقی، جلو آمپر یکپارچه با مالتی مدیا، سنسور پارک و دوربین عقب، دوربین پارک زیر آینه شاگرد (در تیپ ۳)، سقف پانوراما، کروز کنترل، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور نور، تهویه اتوماتیک (در تیپ ۳)، استارت دکمه ای، سقف پانوراما (در تیپ ۳) مجهز است.
😂😂با برداشته شدن قانون ممنوعیت واردات رفتن از چین وارد کردن و میگن خودروی وارداتی… مدیران خودرو و پارس خودرو که چندین ساله دارن از چین وارد و بعد مونتاژ میکنن البته سودشون بیشتره و مردمو لایق ماشین خوب و برندای مطرح جهانی نمیدونن
فقط حرف مفت مسولین این مملکت بی صاحبه چرا وبه چه دلیل اینقدر مردم رو فریب میدید از اسفند ماه یه ماه یه ماه امروز فردا کردین حق مشتری چی میشه پول نداشتین غلط کردین مردم رو شب عیدی پولشون رو بلوکه کردین شمر پیش شماها مسلمان بود
فقط حرف مفت مسولین این مملکت بی صاحبه چرا وبه چه دلیل اینقدر مردم رو فریب میدید از اسفند ماه یه ماه یه ماه امروز فردا کردین حق مشتری چی میشه پول نداشتین غلط کردین مردم رو شب عیدی پولشون رو بلوکه کردین شمر پیش شماها مسلمان بود
قیافش که خیلی خوبه…
شتابم که واقعا حرفی برای گفتن نمیذاره
گیربکس هم آیسین تویوتا هست که دیگه محشره!
سلام
لطفا بفرمائید کسی تحویل گرفته؟
اصلا کسی ۱۷۷ تومن پول زور رو واریز کرده؟
سلام
لطفا بفرمائید کسی تحویل گرفته؟
اصلا کسی ۱۷۷ تومن پول زور رو واریز کرده؟
بنده که تحویل نگرفتم پول رو هم واریز نکردم
قیمت جدید اعلانی از طرف شرکت سایپا یک میلیارد و چهارصد شیش ملیون هست که گرونتر شده به نسبت قیمت فعلی
سلام آقای دلاور وقت بخیر
لطفا fmc sx5 رو هم برسی کنید
با تشکر 💚
بنده که تحویل نگرفتم پول رو هم واریز نکردم
سلام بعد دو دیر کرد و تاخیر تحویل دادند که کف پوش متحرکو طاقچه صندلی عقب و کلید باز کردن صندوق از داخل کابین و زیر ارنجی صندلی عقب که حذف شده و نمایندگی هم زیر بار نمی ره . به مبلغ وجهی که پرداخت کردیم و زمان تحویل نمی ارزد.
شما نفر چندم بودید؟؟؟کِی تحویل گرفتید؟ به ما هنوز تحویل ندادن
سلام شما چند وقته پول واریز کردین؟
تهیه ویدئو خوب بود برای معرفی خودرو . ممنون . چانگان هم نشان داده که خودرو های قابل قبولی را ارائه میکنه . این خودرو هم برای استفاده شهری مناسب بنظر رسید .
سلام چرا حجم صندوق نگفتی؟
سلام کسی نمیدونه الان که جانگان تیپ ۳ رو ۹۰۴ تومن قیمت زدن هزینه نقل و انتقال و بیمه و ارزش افزوده و … چقدر هست
سلام قیمت تمام شده اش طبق سایت های متفرقه تیپ ۳ اش چیزی حدود ۱.۲۵۰ و تیپ دو حدود ۱.۱۵۰
سلام مصرف سوخت ترکیبی رو جایی نوشتید ۶.۳ ولی در جدول مشخصات ۷.۶ عنوان کردید(که فکر میکنم عدد ۷.۶ صحیح باشه)
به نظرم بهتر بود سایپا به جای مدل ۱.۴ توربوشارژ ، مدل ۱.۶ تنفس طبیعی که برای بازار ایران مناسبتره وارد میکرد
سلام دوستان چانگانcs35 پلاس برای سرویس اولیه بردم کیلومتر ۱۷ نمایندگی ۴ مرکزی بعداز تعویض روغن با کمال تعجب فاکتور ۳۲۰۰۰۰۰تومان رو دیدم اعتراض کردم گفتند خودرو شما از گارانتی خارج شده آخه خودرویی که ۱۳۰۰ کیلومتر راه رفته و فقط ۸ روز از ۳ ماه گذشته هر جوری فکر میکنم میبینم شرکت سایپا یجوری داره کلاهبرداری میکنه خدواند از آنهایی که فکر میکنند مردم نمی فهمند نگذره دوستانی که تبلیغ خودرو چانگان cs35 پلاس کردید آخرین خودرو تورو به اون خدایی که اعتقاد دارید اطلاع رسانی بفرماییدتاریخ سرویس اولیه حدود ۱۴۰۳/۴/۵
سلام و دورود باید نمایندگی به شما زنگ می زد که بیاید سرویس اولیه تاریخ سرویس می گفت تا از گارانتی خارج نشود از نمایندگی که تحویل گرفته اید می توانید شکایت کنید تا رسیدگی شود.
برای شش ماه از زمان سرویس اولیه تعویض روغن بدون محدودیت مسافت تا ۵۰۰۰کیلومتر باید می رفتید تعویض روغن موتور و فیلتر . قیمت سرویس و روغن یک میلیون و ششصد هزار تومان می شد . که البته بیرون از نمایندگی این سرویس یک میلیون و دویست هزار تومان است .
سلام خسته نباشید، من ایکس ۵۵ پرو دارم می خوام بفروشم چانگان بگیرم، بنظرتون ارزشش رو داره؟ چون این ماشین چشمم رو گذفته
سلام وقت بخیر بله خیلی انتخاب خوبیه
سلام آقا این توربو tgdi حتما باید امتحان بزنیم یا با بنزین ایران تنظیمش کردن؟ چون الان همه توربو آن و اصلا نمیشه توشون بنزین معمولی زد تنفس طبیعی ها نام میزنند چجوری این نمیزنه ممنون میشم جواب بدین