معرفی موتورسیکلت CFMoto 500SR Voom؛ رقیبی برای کاوازاکی نینجا ZX-4RR

کمپانی چینی CFMoto خود را برای عرضه یک موتورسیکلت جدید به بازار آماده میکند. این موتورسیکلت 500SR Voom نام دارد و از مشخصات بسیار خوبی روی کاغذ برخوردار است. در صورت عرضه با یک قیمت مناسب، این موتور سیکلت میتواند نظر مثبت بسیاری از علاقهمندان را به خود جلب کند.
مشخصات فنی CFMoto 500SR Voom
نیروی لازم برای جابجایی 500SR Voom توسط یک موتور چهار سیلندر تامین میشود. این موتور حجمی برابر با ۵۰۰ سی سی دارد و میتواند ۷۸ اسب بخار قدرت تولید کند. در رابطه با گشتاور تولیدی اطلاعاتی در دست نیست، ولی با توجه به وزن ۱۹۵ کیلوگرمی باید انتظار چابکی بالایی را از این موتورسیکلت چینی داشت. در رابطه با شتاب حرفی به میان نیامده، اما میدانیم که این موتورسیکلت در مسیر مستقیم توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.

وظیفه متوقف کردن CFMoto 500SR Voom به یک سیستم ترمز قوی محول شده است. این سیستم در محور جلو شامل دیسکهای دوگانه و در محور عقب شامل دیسک تک گانه میشود. نکته جالب اینکه سیستم ترمز ساخت خود شرکت CFMoto است. آنطور که اعلام شده اجزای سیستم تعلیق از برند KYB هستند.
فاصله محوری 500SR Voom به ۵۴.۹ اینچ میرسد. اکثر موتورسیکلتهای سوپر اسپرت ۶۰۰ سی سی دارای فاصله محوری مشابهی هستند. محصول جذاب CFMoto روی رینگهای ۱۷ اینچی و تایرهای ۱۲۰/۷۰ در جلو و تایرهای ۱۶۰/۶۰ در عقب سوار شده است. با توجه به این ویژگی پیش بینی میشود هندلینگ و چابکی 500SR Voom در جادههای پرپیچ و خم بسیار بالا باشد.

در بخش طراحی CFMoto 500SR Voom جذابیت زیادی داشته و نمیتوان هیچ ایرادی به آن گرفت. این موتورسیکلت اسپرت با رعایت مباحث آیرودینامیک خلق شده و استیل زیبایی دارد. بدون شک جذابترین ویژگی ظاهری این موتورسیکلت را باید ورودیهای هوای یکپارچه با چراغهای LED گرد دانست. این چراغها مخصوص روشنایی در روز هستند و چراغ اصلی تامین کننده روشنایی در شب، کمی پایینتر درون قابی مستطیل شکل نصب شده است. دو خروجی اگزوز نصب شده در طرفین صندلی راکب دیگر ویژگی هیجان انگیز 500SR Voom محسوب میشود.
هنوز مشخص نیست که محصول جدید CFMoto در بازارهای بینالمللی نیز به فروش خواهد رسید یا خیر. در صورت عرضه، این موتورسیکلت اسپرت باید به مصاف کاوازاکی نینجا ZX-4RR برود. در مقایسه با این موتورسیکلت ژاپنی، نماینده CFMoto نزدیک به ۵.۵ کیلوگرم وزن بیشتری دارد، اما در مقابل قدرت آن چهار اسب بخار بیشتر است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که حجم موتور نماینده کاوازاکی کوچکتر بوده و ۲۵ درصد حجم کمتری دارد. این موتورسیکلت ژاپنی با بودجهای در حدود ۱۰ هزار دلار قابل خرید است. بنابراین اگر چینیها به دنبال جذب مشتری هستند، باید موتورسیکلت جدید خود را با قیمتی پایینتر از این رقم عرضه کنند.

ممکنه یک روزی مانند سابق موتورهای با اینحین بالا مانند ۲۵۰ و ۱۰۰۰در ایران تردد آزاد داشته باشند.
و مسؤلین سلیقه ای قانون نگذارند. ما فقط حسرت داشتن اینچنین موتورهایی رو میخوریم. .
خب آزادش کتید دیگه اینجا که مانند ترکیه هر ده متر یک دوربین کاشتید از چه واهمه دارید نمیدونم.مگه من با زبان پشتو نوشتم.؟؟
چرا ۷۸ اسب بخار تولید میکنه با اینکه ۵۰۰ سی سی هستش حداقل ۱۲۰ اسب بخار باید تولید کنه الان سی بی ۴۰۰ هم سرعتش از این بالاتره هم اسب بخارش من نمیدونم موتور ساختین یا موتور گازی من هوندای خودمو دست کاری کنم از این بیشتر میره ۲۱۰ تا سرعت خدایش واس این ۵۰۰ سی سی خیلی کمه حداقل ۲۳۰تا باید بره بدون کیت پاور