%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰

بررسی مزایا و معایب دایون Y7 ؛ شاسی بلند مونتاژی بازار را بیشتر بشناسید

منتشر شده در 27 تیر 1403 ساعت 17:30
عکاس علیرضا پاداش
مزایا و معایب دایون Y7

شاسی بلند Y7 به نوعی تنها SUV شاسی مستقل مونتاژی در رده خاص قیمتی است و ما در این مطلب مزایا و معایب دایون Y7 را بررسی می کنیم.

دایون Y7 یکی از معدود SUV های ۷ نفره دو دیفرانسیل بازار ایران است که عملا نسخه ارتقا یافته دایون Y5 محسوب می شود که توسط شرکت ایلیا موتور عرضه می شود و قبلا بررسی آن را به طور کامل در رسانه آخرین خودرو انجام شده است. در این مطلب سعی داریم به طور خلاصه، نگاهی به مشخصات این خودرو داشته باشیم و نکات و مثبت و منفی دایون Y7 را بیان کنیم تا علاقه مندان و خریداران بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند.

مشخصات دایون Y7

دایون Y7 از پیشرانه 4K22 بهره می برد که در حقیقت یک پیشرانه ۲.۳ لیتری توربوشارژ ساخت شرکت میتسوبیشی است که که این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. توان تولید شده در دایون Y7 از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک ساخت شرکت زومکس، به تمامی چرخ ها منتقل می شود. نکته قابل توجه در مورد این خودرو این است که دایون Y7 مجهز به قفل دیفرانسیل اتوماتیک و حالت های مختلف انتقال قدرت است که در شرایط آفرودی آپشن های کارآمدی است.

طراحی دایون Y7

در کنار این امکانات، امکاناتی نظیر؛ دو کیسه هوا، استارت دکمه ای، صندلی برقی راننده، سنسور پایش باد تایرها، چراغ روشنایی روز، آینه های تاشو برقی، کروز کنترل، رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچی، سنسور نور، سنسور باران، سانروف برقی،سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، نمایشگر لمسی، دوربین عقب، تریم داخلی چرم، تهویه الکتریکی، پنل تهویه مستقل ردیف عقب و… از جمله امکاناتی است که در این خودرو دیده می شود.

کابین دایون Y7

بررسی مزایا و معایب دایون Y7

فضای کابین بزرگ : فضای کابین مناسب و جادار از دیگر مزایای دایون Y7 است. این خودرو با داشتن ابعادی شامل؛ ۴۷۷۱ میلی متر طول، ۱۸۷۰ میلی متر عرض، ۱۸۲۸ میلی متر ارتفاع ابعاد بسیاری خوبی به عنوان یک SUV دارد و فاصله محوری ۲۷۹۰ میلی متری فضای بسیار خوبی را در داخل کابین دایون Y7 به وجود آورده است. این قابلیت باعث شده است که این خودرو برای مصارف خانوادگی خودروی مناسبی باشد.

اِلمان های فنی مشترک با دیگر خودرو های بازار : نکته مثبت دیگری که این خودرو در مقایسه با رقبا دارد این است که خودرو های نظیر؛ پیکاپ کلوت و زاگرس که توسط شرکت های مکث موتور و زامیاد در بازار ایران عرضه می شوند عضوی از خانواده دایون Y7 و یا دایون Y5 است و این بدان معناست که پیدا کردن قطعات و لوازم این خودرو سخت نیست.

طراحی و دیزاین قدیمی : یکی از بزرگترین نکات منفی دایون Y7 و دایون Y5 طراحی ظاهری آن است. با اینکه ابعاد دایون Y7 در مقایسه با رقبای این خودرو به کمک دایون Y7 آمده اما متاسفانه طراحی قدیمی آن باعث شده تا شاهد طراحی جذابی در این خودرو نباشیم و طراحی بروزتر و جذاب تری را در رقبای این خودرو نظیر نیسان ترا ببینیم.

امکانات ایمنی و رفاهی نه چندان کامل : متاسفانه این خودرو در بخش امکانات ایمنی و رفاهی ضعف های بزرگی دارد و برخی از امکاناتی که به صورت رایج در رقبای این خودرو وجود دارد نظیر کیسه هوای جانبی، در این خودرو دیده نمی شود و از این منظر می توان به این خودرو نقد وارد کرد. البته نا گفته نماند که شرکت ایلیا موتور با عرضه نسخه Y7 پلاس بخشی از کمبود آپشن این خودرو را جبران کرده است.

متریال نه چندان ایده آل : نکته منفی دیگری که در کابین دایون Y7 به وضوح دیده می شود کیفیت نه چندان بالای متریال و اجزای داخل کابین دیون Y7 است که این مورد می تواند ذوق خریدار و مصرف کننده را کور کند. البته باید توجه داشت که در این بازه قیمتی در حال حاضر تنها گزینه ای که وجود دارد دایون Y7 است و رقبای این خودرو قیمت بسیار بالاتری دارند.

ویدیو تست و بررسی دایون Y7

ویدیو های پیشنهادی
  1. حجت اله براهنی گفت:

    بیاید به جای استفاده از عبارت نادرست ساخت میتسوبیشی از طرح میتسوبیشی استفاده کنیم تا محتوای صادقانه‌تری داشته باشیم! این ماشین‌ها همه چیزشون طرح اون جنس اصلیه و اگر اصل بود، نه ایران میاوردن نه قیمتش این بود.

    ۱۳
    ۳
    • علی گفت:

      طرح نیست و ساخت کمپانی میتسوبیشی هست رو ی هر موتور کد پیگیری داره
      نیستان ترا جدید هم این موتور رو داره
      ولی کاپرا با تکنولوژی میتسوبیشی ساخته شده
      کمپانی میتسوبیشی الان بزرگ ترین تولید کننده و فروشنده موتور شده

      ۹
      ۱
    • الین گفت:

      سلام
      ماشین من هم بعضی مواقع ریپ میزنه آیا کسی میدونه مشکل چیه

      ۰
      ۲
      • Nasseri گفت:

        سلام اگر ماشینتون دایون هست به خاطر کیفیت بد بنزین ناک داره فقط باید از مکمل استاندارد استفاده کنید یا کلا با ریمپ مشکلتون حل میشه

        ۰
        ۰
  2. محمد گفت:

    با سلام خسته نباشید از برنامه عالیتون نظر منو نسبت به خرید دایون y7 صد در صد کردین

    ۶
    ۱
  3. محسن گفت:

    سلام
    به نظرتون میشه این ماشین رو حداقل به دلیل مدل سوزوکی ویتارا ۹۵ کرد!؟
    البته قدرت موتورش هم ظاهرا بد نیست.

    ۰
    ۰
  4. الین گفت:

    سلام ماشین من درحین حرکت ریپ میزنه مشکل رو کسی میدونه

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X