%۵.۷۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۹
ری را
۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
ساینا S
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
آریسان ۲
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
رانا پلاس
۹۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
اطلس GL
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
کوییک S
۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۳
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱۲.۹۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
جک J4
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
کی ام سی T9
۳,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
کی ام سی J7
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸۵
شاهین GL
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۴
اکستریم LX
۳,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
بک X3 پرو
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۹
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۹
ری را
۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
ساینا S
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
آریسان ۲
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
رانا پلاس
۹۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
اطلس GL
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
کوییک S
۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۳
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱۲.۹۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
جک J4
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
کی ام سی T9
۳,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
کی ام سی J7
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸۵
شاهین GL
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۴
اکستریم LX
۳,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
بک X3 پرو
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۹
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰

آئودی عرضه خودروهای کوپه و سقف بازشونده را متوقف می کند

منتشر شده در 31 تیر 1403 ساعت 10:00
نویسنده سعید علیپور
آئودی کوپه

آئودی نشان داده که مثل سابق دیگر علاقه‌ای به تولید خودروهای دو درب ندارد. اولین نشانه‌ها از این موضوع در سال ۲۰۱۹ آشکار شد، زمانی که ارباب حلقه‌ها تصمیم گرفت A3 کابریوله را از سبد محصولات خود کنار بگذارد. سال گذشته نوبت مدل TT رودستر بود تا از خطوط تولید کمپانی خداحافظی کند. چند ماه قبل هم R8 به انتهای خط رسید و تولید آن متوقف شد. حالا این شرکت به طور رسمی تایید کرده که از این به بعد دیگر خودروی کوپه و کانورتیبل جدید راهی بازار نخواهد کرد.

به گزارش آخرین خودرو، هفته پیش آئودی از مدل ۲۰۲۵ سبد محصولات خود برای بازار آمریکا رونمایی کرد. نکته عجیب اینکه در این سبد خبری از نسخه کوپه و کابریوله (سقف باز شونده) A5 نیست. با مکاتباتی که نشریه موتور وان با کمپانی آلمانی انجام داده، مشخص شده که مدل‌های دو درب از A5 در ایالات متحده عرضه نمی‌شود. این امر به معنای آن است که ارباب حلقه‌ها خودروی کوپه و کانورتیبل راهی بازار آمریکا نمی‌کند. همانطور که به اطلاعتان رسانده‌ایم، نسل جدید آئودی A5 در دو اتاق‌ سدان و استیشن واگن معرفی شده است. خوشبختانه هر دو اتاق در نسخه اسپرت S5 نیز قابل انتخاب خواهند بود.

خودروهای کوپه و سقف بازشونده آئودی

آئودی تایید کرده که دو مدل TT و R8 را با پیشرانه الکتریکی به سبد محصولات خود باز خواهد گرداند. در رابطه با اینکه چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد، هنوز حرفی به میان نیامده است. چنانچه این برند لوکس طبق استراتژی‌ قبلی خود پیش برود، از سال ۲۰۳۳ به یک برند تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد.

برخلاف آئودی، رقبای این شرکت فعلاً تمایلی به حذف مدل‌های دو درب از خطوط تولید خود ندارند. به عنوان مثال شرکت ب ام و مدل‌هایی مثل Z4، سری ۲ کوپه و همچنین سری ۴ و سری ۸ کوپه و کانورتیبل را در سبد محصولات خود ارائه می‌کند. البته پیشتر زمزمه‌هایی مبنی بر حذف این مدل‌ها به گوش رسیده است. مرسدس بنز هم فعلاً CLE کوپه و کانورتیبل،AMG GT  کوپه و SL را در خطوط تولید خود دارد.

محصولات آئودی

کارایی و فضای کابین، اولویتی مهم برای مشتریان

واقعیت امر این است که مشتریان به دنبال خودروهایی با کاربری‌های راحت‌تر و بیشتر هستند. خودروهای کوپه و کانورتیبل به دلیل نداشتن درهای عقب، کابین کوچک‌تر و فضای کمتر صندوق عقب استفاده‌های محدودتری دارند. از این رو بخش زیادی از مشتریان به سمت چنین مدل‌هایی نمی‌روند. بنابراین، منطقی نیست که یک شرکت خودروساز به جای سرمایه‌گذاری روی انواع شاسی بلندها و کراس اوورهای پرمشتری، منابع خود را صرف مدل‌هایی کند که بازار ضعیفی دارند. یکی از دلایلی که آئودی در حال توسعه یک شاسی بلند درشت اندام با سه ردیف صندلی است، همین موضوع می‌باشد.

بد نیست اشاره کنیم که آئودی در سال‌های گذشته به خاطر فروش بسیار کم به عرضه چند مدل مختلف خاتمه داده است. از جمله این مدل‌ها باید به نسخه سه درب از A1 و A3 و همچنین سدان A4 اشاره کنیم. این شرکت در آینده مدل‌های دیگری مثل A1 و Q2 را نیز از خطوط تولید خود حذف خواهد کرد.

آئودی
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X