موضوعات داغ روز:

تست و بررسی کراس اوور جتا ؛ جتا VS5 ارزش خرید دارد؟

منتشر شده در 02 مرداد 1403 ساعت 17:04
عکاس علیرضا پاداش
کارگردان رضا چوکامی

کراس اوور جتا با نام جتا VS5 یکی از خودروهای جدیدی است که در دور جدید واردات با ماموت خودرو پا به بازار کشور گذاشته است.

جتا VS5 یک کراس اوور کامپکت از نشان جتا چین است. نشان جتا محصول همکاری مشترک گروه خودروسازی FAW و فولکس واگن آلمان است و به همین دلیل پلتفرم و المان های فنی یکسان را در این خودرو و محصولات فولکس واگن می بینیم. پلتفرم این خودرو با محصولاتی نظیر فولکس واگن تیگوان، سئات آتکا و اشکودا کاروک یکسان است و در بحث قوای فنی و سیستم انتقال قدرت هم قطعات گروه فولکس واگن را در این خودرو می بینیم. اما به هر ترتیب با یک خودروی چینی طرف هستیم که ریشه های فنی اروپایی دارد. در دور جدید واردات دو کراس اوور VS5 و VS7 توسط ماموت خودرو در سامانه عرضه خودروهای وارداتی به فروش رسید و ما در این ویدیو کراس اوور جتا با نام جتا VS5 را بررسی کرده ایم و از نکات مثبت و منفی این خودرو گفته ایم. در ادامه به بیان مشخصات فنی و امکانات این خودرو می پردازیم.

تست جتا VS5

مشخصات فنی کراس اوور جتا

زیر کاپوت جتا VS یک پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ از گروه فولکس واگن قرار دارد که خروجی های فنی ۱۴۸ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن متر را ارائه می دهد. قدرت از طریق جعبه دنده شش سرعته AT ساخت آیسین به چرخ های جلو می رسد و با این مشخصات شتاب صفر تا صد این خودرو (بر اساس اعلام کمپانی) در کمتر از ۱۰ ثانیه رقم می خورد. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است و مصرف سوخت ترکیبی ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را در این کراس اوور می بینیم.

بررسی جتا VS5

دقت داشته باشید که جتا VS5 مشابه مدل VS7 است اما از آن کوچک تر است و در بحث آپشن هم تفاوت هایی بین این دو خودرو دیده می شود.

کابین و امکانات

اگر طراحی داخلی این خودرو برای شما آشناست اصلا تعحب نکنید چراکه المان های داخلی دقیقا مشابه فولکس واگن تیگوانی است که قبلا و در دور قبلی واردات در بازار کشور دیده بودیم. البته که کیفیت متریال به آن اندازه بالا نیست اما نسبت به چینی های هم رده کیفیت و دوام خوب ارزیابی می شود. طراحی داخلی چندان مدرن نیست و سبک قدیمی دارد و این نوع طراحی نمی تواند برای علاقه مندان به طراحی های مدرن و مینیمال چندان جذاب باشد.

کابین جتا VS5

در این خودرو امکاناتی نظیر سانروف برقی، دوربین عقب، تهویه اتوماتیک دوکاناله، گرمکن صندلی های جلو، صندلی برقی راننده، جلو آمپر دیجیتال با قابلیت شخصی سازی، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی، شارژر بی سیم تلفن همراه، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سنسور پایش باد تایرها، فرمان کمکی برقی، فناوری LED چراغ ها، سنسور نور، سنسور باران، محدودکننده سرعت، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری اتوماتیک، تریم داخلی چرم و پارچه، چراغ روشنایی روز و… دیده می شود.

آلبوم تصاویر کراس اوور جتا

ویدیو های پیشنهادی

۳ Responses to “تست و بررسی کراس اوور جتا ؛ جتا VS5 ارزش خرید دارد؟”

  1. رامین گفت:

    ممنون بابت ویدئو. استفاده کردیم جناب دلاور. بهرحال این خودرو از گزینه هام بوده که این تست، کمکم کرد. از طرفی این خودرو نشون داد که واقعا باکیفیت و مناسبه. بااینکه ساخت چین هست. حال خود محصولاتی مثل اشکودا و سئات را در نظر بگیرید که مستقیما فناوری و قطعات فولکس درش دخیله. بعد میرسیم به خود شرکت فولکس که کیفیتش فوق العاده بالاست، خصوصا در محصولی بنام گلف. در ادامه برسیم به آئودی و پورشه که بهرحال فولکس داره مدیریتشون میکنه. ببینید اونها دیگه چی هستند. سیستم تعلیق جدید پورشه پانامرا ۲۰۲۴ حتما مطالعه کردید چه شاهکاری هست. کلا زیاد فکر نکنیم. پورشه مثل لیونل مسی هست. جتا در حد بازیکنان لیگ خودمون و محصولات داخلی هم در حد بازیکنان معلولین مالدیو!

    ۳
    ۶
  2. فارسیان موحدی گفت:

    ماموت خودرو ، شرکتی بدقول است . خودرویی که به ما دادند پر از ایراد بود ، ترمز ها میکشد ، جلوبندی ضعیف و سرویس بسبار ضعیف. مشکل استارت خوردن زیاد دارد . مشتری اول و اخر ، خوده خریدار خواهد بود

    ۵
    ۱
  3. محمدرضا گفت:

    با توجه به قیمت تموم شده خودرو و قیمت گذاری شرکت ماموت میشه فهمید که قیمت سامانه این خودرو میشد تا ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون ارزون تر هم باشه که امروز در بازار خرید و فروش هم این مدل هم جتا vs7 ماشین زیر قیمت سامانش خرید و فروش نشه و در کل هم بگم ممنون از تیمتون ولی هنوز مابقی خودروهای وارداتی چه چینی،چه ژاپنی و چه کره ای را بررسیشون رو نزاشتید که ما با مقایسه به ارزش خرید داشتن جتا با این کسری آپشن و کیفیت پایینتر متریال داخلی برسیم..

    ۲
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.