عرضه استلاتو S9 آغاز شد؛ رقیب چینی مرسدس بنز EQS با قیمت پایه ۳.۴ میلیارد تومان

برند تازه تاسیس استلاتو که با همکاری هواوی و بایک (BAIC) پایهگذاری شده، عرضه سدان جدید S9 را آغاز کرد. این سدان لوکس با قیمتی بین ۴۰۰ و ۴۵۰ هزار یوان، معادل ۳.۴ تا ۳.۹ میلیارد تومان، به فروش میرسد. چینیها این خودرو را رقیب مدل برجستهای چون مرسدس بنز EQS میدانند. مشتریان میتوانند این سدان برقی را با پیشرانه تک موتوره یا دو موتوره خریداری کنند.
مشخصات فنی استلاتو S9
در استلاتو S9 فناوریهای هواوی با تخصص بایک در زمینه مونتاژ خودرو ترکیب شده است. این سدان الکتریکی سامانههای نرم افزاری خود را از هواوی به ارث برده، پلتفرم آن هم توسط بایک که شریک تجاری مرسدس بنز در چین است، تأمین میشود. پیشرانه نسخه تک موتوره ۳۰۴ اسب بخار قدرت دارد؛ پیشرانه نسخه دو موتوره هم ۵۱۶ اسب بخار قدرت تولید میکند. این نسخه پرچمدار صفر تا صدی برابر با ۳.۹ ثانیه دارد. به لطف باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی، نسخه تک موتوره استلاتو S9 میتواند تا ۸۱۶ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. این رقم برای نسخه دوموتوره ۷۲۱ کیلومتر اعلام شده است. با اتکا به معماری ۸۰۰ ولتی، این خودرو میتواند تنها با پنج دقیقه شارژ، تا ۲۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

سیستم تعلیق بادی پیشرفته
سدان جذاب چینیها، به سیستم تعلیق پیشرفتهای مجهز شده است. این خودرو روی تعلیق بادی سوار شده و کمکهای آن از نوع تطبیقپذیر هستند. به همین خاطر استلاتو مانور ویژهای روی کیفیت سواری S9 میدهد و آن را از این نظر قابل مقایسه با رقبای مطرح جهانی میداند. برای اینکه رضایت راننده از هر نظر جلب شود، مهندسان استلاتو برای این خودرو چند حالت رانندگی تعریف کردهاند. این حالتها بین راحت و اسپرت متغیر بوده و با انتخاب هر یک از آنها میزان نرمی و چابکی S9 تغییر پیدا میکند.
طراحی، ابعاد و ویژگیهای ظاهری استلاتو S9
استلاتو S9 با الهام از زبان طراحی مدلهای لوکسید S7 و آیتو M9 خلق شده و همانند آنها بدنهای سیال و به دور از هر گونه پیچیدگی دارد. این سدان برقی هم از چراغ LED سرتاسری بهره میبرد و در آن مباحث آیرودینامیک به دقت رعایت شده است. نتیجه اینکه S9 ضریب درگی برابر با ۰.۱۹۳ دارد که رقمی استثنایی به حساب میآید. ابعاد این خودرو شامل ۵۱۶۰ میلیمتر طول، ۱۹۸۷ میلیمتر عرض، ۱۴۸۶ میلیمتر ارتفاع و فاصله محوری ۳۰۵۰ میلیمتری میشود. سقف صاف و دربهای بدون فریم و آینههای جانبی هوشمند الکترونیکی با امکان کاهش ۶۰ درصدی نقاط کور در مقایسه با آینههای سنتی، از مشخصههای جذاب این خودرو در نمای ظاهری هستند. چراغ عقب سرتاسری و برآمدگی لبه صندوق عقب، نمایی مدرن به پشت خودرو بخشیدهاند. این خودرو با رینگهای ۲۰ و ۲۱ اینچی، قابل سفارش است.

فضای داخلی و امکانات
استلاتو S9 در داخل کابین از نمایشگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی در پشت فرمان و صفحه نمایش مرکزی ۱۵.۶ اینچی سود میبرد. این سدان برقی به سیستم عامل هارمونی ۴ مجهز شده و تجربه کاربری پیشرفتهای را ارائه میدهد. صندلیهای ناپا با قابلیت گرمایش، تهویه و ماساژ، راحتی کمنظیری را برای سرنشینان فراهم میکنند. سرنشینان عقب میتوانند از تماشای فیلم بر روی تبلت ۱۳.۲ اینچی ساخت هواوی یا پروژکتور داخلی ۳۲ اینچی نهایت لذت را ببرند. این خودروی الکتریکی دارای پورت های Type-C در جلو و عقب و همچنین پدهای شارژ بیسیم است. ظرفیت صندوق عقب ۳۷۸ لیتر و فضای صندوق جلو ۳۸ لیتر عنوان شده است.

سیستمهای ایمنی و خودران استلاتو S9
محصول مشترک هواوی و بایک با سیستم ADS 3.0 هواوی مجهز شده؛ این سیستم دارای هوش رانندگی مشابه انسان بوده و میتواند شرایط پیچیده جادهای را مدیریت کند. به گفته چینیها این سیستم با شبکه عصبی GOD، قابلیت تشخیص و درک صحنهها را داراست و در همکاری با فناوریهای ایمنی پیشرفته مانند جلوگیری از برخورد و ترمز اضطراری تطبیقی، واکنشهای مطمئنی به شرایط پیش رو نشان میدهد. بخشی از درک محیطی این خودرو به واسطه لایدار ۱۹۲ خطی که تا ۲۵۰ متر برد دارد، حاصل میشود. قابلیتهای رانندگی خودکار و پارک خودکار نیز از دیگر ویژگیهای این سیستم است. ناگفته نماند دیگر مدلهای لوکسید و آیتو که به نوعی با استلاتو هم خانواده هستند، در آینده نزدیک سیستم ADS 3.0را دریافت خواهند کرد.

هواوی و بایک با طراحی و تولید استلاتو S9 میخواهند استانداردهای جدیدی در بازار خودروهای لوکس برقی تعریف کنند. با بهرهگیری از تخصص نرمافزاری هواوی و پتانسیلهای بایک، این خودرو روی کاغذ از مشخصات خوبی برخوردار است. از لحاظ قیمت هم که خودروهای چینی همیشه برگ برنده را در دست دارند! از این رو انتظار میرود S9 بتواند از لحاظ فروش در سرزمین مادری موفق عمل کند. شایان ذکر است استلاتو فروش سالانه ۱۲۰,۰۰۰ دستگاه از سدان الکتریکی S9 را هدفگذاری کرده، این برند نوپا امیدوار است با محصول جدید خود سهم قابل توجهی از بازار خودروهای لوکس برقی را به خود اختصاص دهد. باید منتظر ماند و دید که آیا این هدف و البته رکورد مذکور محقق خواهد شد یا خیر.

استلاتو S9T رونمایی شد ؛ استیشن زیبای هواوی با برد ۸۰۱ کیلومتری و انبوهی از تکنولوژی





خودتون خوب میدونید که این ماشین و مشابهش اگه با قیمت واقعی یا دوبرابر واقعی هم وارد ایران بشه تمام خودرو سازی های داخلی و خارجی تو ایران باید برن مرخصی
دریک کلام هیچ خودرویی
مرسدس بنز نمیشه .من ی ۲۸۰دو درب سفارشی داخل تمام چوب وچرم مدل ۱۹۷۶دارم شش سیلندر قابل قیاس نیست با ماشین های امروزی
حتی اگر این مقایسه یک شوخی باشه بازم شوخی خنده داری نیست .میشه گفت مرسدس بنز یک قرن جلوتراز صنعت خودروهای چینیه .پس مقایسه یک اسباب بازی درمقابل یک اصالت بی چون و چرا توهینه.اگر مرسدس یک میلیون کیلومتر کاربکنه شاید کمی خسته بنظر برسه ولی این برندهای چینی تو صدهزارتا باید دیالیز بشن
با عرض ادب احترام
بعنوان اینکه مطرح کنی یک خودروی چینی مشکل ندارم اما نظرات خود را بعنوان اینکه بخواهید به خواننده القا کنیدبسیار مخالفم پنج دهه راننده بودم و انواع برندهای امریکایی اروپایی آسیایی و مونتاژ ایران را سوار شدم به هیچ عنوان نمی تواند در حد مرسدس باش مگر مونتاژ بنز
شما موقعی که از مرسدس بنز وپیا بی ام دبلیو و یا برندهدهای مطرح صحبتدمی کنید باید بدانید از یک اصالت صحبت میکنیدنه از یک تجارت مافیای کثیف
عذرخواهی میکنم
سلام .در سرزمینی که امروز فقر وبدبختی گریبان جامعه را گرفته سایه جنگ بر سر مردم خیمه زده مردمی که از نون شب مانده آند فساد جامعه را گرفته تورم بیداد میکند اصلا معلوم نیست کی به کیه آنوقت نظام سرمایه داری با چنین تبلیغاتی هر روز نمک بر زخم مردمی میپاشد که از کمترینها بر خوردار هستن اینکارها کم کم مانند عقده میشود وزمان انفجار فرا میرسد آنوقت هست که دیگر کاری از دست کسی ساخته نیست وسر نظام سرمایه داری انحصاری بریده واموالش به آتش کشیده خواهد شد.
زرشک
خداوکیلی خودتون خنده تون نمیگیره که ماشین چینی های متقلب کپی کارو با خودروسازهای آلمان اونم مرسدس بنز مقایسه می کنید؟؟؟!@@😅🤔اگه با حودروهای در پیت روسیه قیاس کنید شاید تا حدودی منطقی به نظر برسه🫠
اینقد بنز بنز نکنید. ایمان داشتن یعنی به حقایق توجه ندارم و حرفم یکیه. اصالت داشته باشه، اگه کیفیت نداشته باشه چه فایده. اینجا دیگه مث قبل سراغ بنز و وولکس و حتی آئودی که نسبت به دو تای قبلی کیفیت بهتری داره نمیرن. بی ام و که کلا باید تعمیرگاه باشی. ماشینای جدید کلا تجاری هستن. بنز قدیمی رو فراموش کن. نمیگم با چینی که میاد ایران مقایسه کن اما این بنز اون بنز نیست. تعصب بیجا هیچ وقت و هیچ جا بدرد نمیخوره.
با این پیشرفت هایی که از صنعت خودروسازی چین میبینم قطعا آینده خودرو سازی متعلق به چینه