اکسید LX به ایران آمد ؛ کراس اوور جدید مدیران خودرو

یکی از مخاطبان آخرین خودرو تصاویری برای این رسانه ارسال کرده است که نشان می دهد، اکسید LX آزمایش فنی را در جاده های کشور آغاز کرده و احتمالاً بزودی این کراس اوور مدیران خودرو به بازار عرضه می شود.
به گزارش آخرین خودرو، اکسید یک نشان خودروسازی لوکس از گروه چری است و محصولاتی با فناوری های جدید را برای این خودروساز چینی تولید می کند. در حال حاضر مدیران خودرو برنامه دارد تا محصولات اکسید را به ایران بیاورد. اما گفته می شود که نشان تجاری این خودروها مانند فونیکس و ام وی ام تغییر خواهد کرد. همچنین چندی پیش آخرین خودرو از نمونه آزمایش فنی اکسید TXL گزارشی را تهیه کرد. همین مسئله نشان می دهد که مدیران خودرو به دنبال عرضه محصولات مختلف این نشان چینی در بازار ایران است.


اکسید LX چه مشخصاتی فنی دارد؟
اکسید LX با ظاهرهای مختلفی در بازارهای هدف گروه چری عرضه می شود و همچنان جز خودروهای گران قیمت چینی به حساب نمی آید. LX را می توان یک کراس اورو اقتصادی در سبد محصولات اکسید دانست. با توجه به اطلاعات موجود، در کنار اینکه LX در چین تولید می شود و به سایر بازارها صادر می گردد، مونتاژ این کراس اوور چینی در برزیل هم آغاز شده است. این احتمال وجود دارد که اکسید LX و TXL هم به صورت مونتاژی به بازار ایران بیایند.
کراس اوور LX مدیران خودرو از نشان اکسید به پیشرانه های ۱.۵ لیتری توربو شارژ و ۱.۶ لیتری توربو شارژ TGDiمجهز است. این پیشرانه ها امروز در محصولات فونیکس، ام وی ام و برخی محصولات بهمن موتور حضور دارند. برای همین LX قدرت ۱۵۶ و ۱۹۷ اسب بخار را با گشتاورهای ۲۳۰ و ۲۸۵ نیوتن متر دارد. همچنین جعبه دنده های اتوماتیک CVT و ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر (W-DCT) در تیپ های مختلف اکسید ال ایکس استفاده می شود.
با توجه به تصویر ارسالی از مخاطب آخرین خودرو، گویا مدیران خودرو نمونه 230T اکسید LX را برای آزمایش های فنی آماده کرده است. این یعنی احتمالاً در گام نخست، اکسید قوای محرکه شبیه فونیکس تیگو ۷ پرو و FX اکسلنت را دارد.


امکانات اکسید ال ایکس مدیران خودرو
در بحث ابعاد و اندازه باید گفت که LX خودرویی برابر با تیگو ۷ بوده و فیس لیفتی را نسبت به آن تجربه کرده است. در بحث کیفیت و فناوری هم تا حدی به روزتر هم پلتفرم های خود در گروه چری است. ۶ کیسه هوا، سقف پانوراما، تهویه اتوماتیک دو کاناله، پاکسازی هوای کابین، دسته دنده الکتریکی، جلو آمپر یکپارچه با نمایشگر لمسی، رادار خط خوان، رادار نقطه کور، در صندوق عقب برقی، فناوری LED چراغ ها، تریم داخلی چرم، سیستم صوتی حرفه ای سونی، ترمز اتوماتیک، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، کروز کنترل تطبیقی، رانندگی خودکار بین خطوط و… از جمله امکانات اکسید LX است.
حال باید منتظر بود و دید که سیاست مدیران خودرو چگونه است. آیا این خودروساز خصوصی نشان تجاری دیگری را برای محصولات اکسید انتخاب می کند؟ احتمال دارد که مدیران خودرو برنامه واردات CBU خودروهای اکسید را داشته باشد؟ آیا احتمال دارد که شاخه ای لوکس تر از فونیکس با هدف مونتاژ در داخل برای محصولات اکسید تاسیس شود؟ آنچه می دانیم این است که طی هفته های آینده سیاست مدیران خودرو برای خودروهای اکسید مشخص می شود.


فکر نمیکنید یکم زیادی و تو شکم هم تنوع ایجاد میکنن!؟ خب تو همین کلاس چند خودرو خود مدیران داره که! داخل نزدیک به اف ایکس و تیگو ۷ پرو مکس، بیرون شبیه ماشین های دیگشه، پشتم که تیگوو۷ پرو. بغلم تیگو ۷ خالی تولید متوقف،
خب عارضم به خدمت آقای دلاور که نظرتون در مورد دیرکرد تحویل خودرو توسط مونتاژ کاران چیه، مدیران پدر مارو دراورد ، رو حرف خودشم که میگفت دیروز یعنی یکم ماشین میدیم خبری نشد حتی تب پلاک و بیمه هم جلو نرفته، اگر مستندات بدم پست می زنید؟
قبلا اینو تو اسب بخار گفتم که اصلا تایید نکرد. شما تایید کردی اما بازخوردی ندارید یجور منفعل یا.. خلاصه که خروجی هردوتون تقریبا یکیه!
یه طوری میگه به ایران امد هرکی ندونه میگه شاه برگشته اینم یه نخاله جدید از چین از ایناهم زیاد موجوده با اینکه اشغال هستن ولی انقدر گران فروشی میکنن که کسی قدرت خرید نداره حالا این چند حتما به قیمت یه هواپیما مسافربری
آقای مدیران خودرو
سلام
امیدوارم حالتان خوب باشد.
آقای مدیران خودرو اگر از احوال ما جویا باشید باید بگوئیم دارد حالمان از تعداد کراس اورهای شما قاتی میشود. آخر آقای مدیران خودرو مگر مردم چقدر تنوع میخواهند که شما اینقدر کراساور میسازید؟ تازه آنهم همهاش تک دیفرانثیل که در یک جوب آب هم گیر میکند. چند روز پیش همسایهامان که یک شاسی بلند فونیکس داشت یک چرخش افتاد توی چالهۀ کنار خیابان، همسایهها همگی ماشین را بقل کردند تا بیرون آمد. آقای مدیران خودرو خواهش میکنم به جای اینقدر کراساورهای مصل هم، یکی دونه هم ماشین آفرود بسازید که بدون بقل کردن از چاله بیرون بیاید و ما هم خوشحال بشویم.
دیگر عرضی ندارم. به همه سلام برسانید.
ای نامه که میروی به سویش
از جانب ما ببوس رویش
کاملا فرم بدنه مشخص هست که یک فیس لیفت از تیگو ۷ IE هست.