کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
فوتون تونلند G7
۳,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۸
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۳
هایما ۸S
۲,۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کوییک S
۷۸۱,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۱
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
بک X3 پرو
۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S
۷۹۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۹
رانا پلاس
۱,۰۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
آریسان ۲
۸۲۴,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۴
اطلس G
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
اکستریم LX
۳,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۵
اکستریم VX
۶,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
کی ام سی ایگل
۱,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
اطلس GL
۹۰۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
کی ام سی T9
۴,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۷
جک J4
۱,۴۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۶
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
فوتون تونلند G7
۳,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۸
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۳
هایما ۸S
۲,۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کوییک S
۷۸۱,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۱
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
بک X3 پرو
۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S
۷۹۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۹
رانا پلاس
۱,۰۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
آریسان ۲
۸۲۴,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۴
اطلس G
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
اکستریم LX
۳,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۵
اکستریم VX
۶,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
کی ام سی ایگل
۱,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
اطلس GL
۹۰۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
کی ام سی T9
۴,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۷
جک J4
۱,۴۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۶
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۴,۰۰۰,۰۰۰

بازگشت سوپر استیشن جذاب باواریایی؛ ب ام و M5 تورینگ با صفر تا صد ۳.۶ ثانیه

منتشر شده در 29 مرداد 1403 ساعت 16:00
نویسنده سعید علیپور
ب ام و M5 تورینگ

بالاخره بعد از ماه‌ها گمانه‌ زنی و انتشار ده‌ها طرح کامپیوتری در اینترنت، ب ام و از نسخه استیشن M5 جدید رونمایی کرد. به رسم خودروساز باواریایی، این نسخه با نام M5 تورینگ راهی بازار خواهد شد. این نسخه که برای اولین بار در ایالات متحده نیز عرضه می‌شود، با هدف ترکیب سرعت و کارایی طراحی شده است. طبق انتظار از لحاظ فنی نسخه استیشن با نسخه سدان M5 مشترک بوده و فقط از لحاظ فرم اتاق این دو مدل با هم تفاوت دارند.

وزن، طراحی بیرونی و داخلی

این نسل از M5 تورینگ سومین مدل استیشن در تاریخ مدل M5 به حساب می‌آید. همانطور که قابل حدس است، نسخه استیشن وزن بیشتری نسبت به مدل سدان دارد. به گفته ب ام و این خودرو حدود ۲۵۰۸ کیلوگرم وزن دارد که در مقایسه با وزن مدل سدان ۶۳ کیلوگرم بیشتر است.

طراحی ب ام و M5 تورینگ

از نظر طراحی، ب ام و M5 تورینگ یک استیشن واگن اسپرت و هیجان‌انگیز است. خطوط برجسته و اسپویلر سقفی که به‌طور خاص برای این مدل طراحی شده‌، جلوه‌ای خاص به آن این خودرو بخشیده‌اند. فضای بار این خودرو ۵۰۱ لیتر است، با جمع کردن صندلی‌های عقب این رقم به ۱۶۳۱ لیتر افزایش پیدا می‌کند. سقف پانورامیک، سیستم نورپردازی اختصاصی، نمایشگر خمیده با گرافیک‌های اختصاصی M و سیستم عامل ۸.۵ ب ام و از دیگر ویژگی‌های این سوپر استیشن باواریایی هستند.

معرفی ب ام و M5 تورینگ

توزیع وزن ۵۰:۵۰

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های نسل جدید M5 تورینگ، توزیع وزن نزدیک به ۵۰:۵۰ آن است که به دلیل فاصله بلند بین دو محور، عرض زیاد و مرکز ثقل پایین حاصل شده؛ این ویژگی به تعادل بهتر خودرو کمک کرده و رانندگی با آن را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

مشخصات فنی ب ام و M5 تورینگ

ب ام و M5 تورینگ ۲۰۲۵ از همان پیشرانه هیبریدی متشکل از موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو و موتور برقی یکپارپه با گیربکس ۸ سرعته استپترونیک بهره می‌برد. این پیشرانه ۷۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم از این میزان خروجی ۶۰۰ اسب بخار توسط موتور بنزینی تولید می‌شود.

مشخصات ب ام و M5 تورینگ

با اتکا به این پیشرانه قدرتمند، M5 تورینگ در ۳.۵ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر و در ۳.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که تنها ۰.۱ ثانیه کندتر از نسخه سدان است. سرعت نهایی این استیشن جذاب آلمانی در حالت استاندارد به صورت الکترونیکی در ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده، اما با سفارش پکیج M Driver محدودکننده سرعت برداشته می‌شود و راننده می‌تواند حداکثر سرعت ۳۰۴ کیلومتر بر ساعت را تجربه کند.

نمای جانبی ب ام و M5 تورینگ

قیمت و زمان عرضه

نسل جدید ب ام و M5 تورینگ برای اولین بار در هفته خودرو پبل بیچ در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. عرضه جهانی این خودرو از سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. قیمت این استیشن فوق سریع در بازار آمریکا ۱۲۱,۵۰۰ دلار (به علاوه ۱,۱۷۵ دلار هزینه حمل و تحویل) تعیین شده است. با نرخ روز ارز این رقم معادل تقریباً ۷.۲ میلیارد تومان می‌شود. ناگفته نماند M5 تورینگ در کنار مدل سدان در کارخانه دینگولفینگ ب ام و تولید خواهد شد.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X