مازراتی GT2 استراداله معرفی شد ؛ قدرتمندترین محصول خیابانی تاریخ کمپانی ایتالیایی

شرکت مازراتی از مدلی جدید با نام GT2 استراداله رونمایی کرد. این خودرو که بر اساس خودروی مسابقهای GT2 توسعه پیدا کرده، قدرتمندترین خودروی خیابانی تاریخ کمپانی محسوب میشود. شاید بدانید GT2 بر اساس MC20 ساخته شده، از این رو میتوان گفت که GT2 استراداله نیز به نوعی بر پایه همین مدل تولید شده است.
طراحی ظاهری
اشتراکات مازراتی GT2 استراداله با MC20 در نمای ظاهری کاملاً ملموس است. در این خودرو، تمامی المانهای GT2 مسابقهای تا حد امکان حفظ شده، به همین خاطر بدنه آن طراحی بسیار زیبا و جذابی دارد. ورودیهای هوای حجیم، دریچههای کاپوت و گلگیرها و باله بزرگ عقب، مورادی هستند که از GT2 به نسخه استراداله منتقل شدهاند، البته با کمی بازنگری و کوچک شدن اندازه آنها. تقریباً در همه جای مازراتی GT2 استراداله از فیبر کربن استفاده شده، از بال عقب گرفته تا کاپوت. در صورت علاقه، مشتری میتواند سقف، جلو پنجرهها، ورودیهای هوای گلگیر و رکابهای جانبی را نیز از این ماده سبکوزن اما گرانقیمت سفارش دهد.

طراحی داخلی
در حالی که بیرون خودرو بیشتر به مدل مسابقهای GT2 شباهت دارد، در داخل کابین تعادل بهتری ایجاد شده و شاهد کیفیت و امکاناتی مشابه با MC20 هستیم. فیبر کربن و چرم آلکانتارا بهوفور در همه جا به چشم میخورد. فرمان ضخیمتر از MC20 است، اما دکمههای کمتری دارد. در مازراتی GT2 استراداله همه چیز، از جمله نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی، به گونهای قرار گرفته که در دسترس راننده باشد. سیستم صوتی در حالت استاندارد شش بلندگو دارد، اما امکان سفارش سیستمی بهتر و با کیفیت تر با ۱۲ بلندگو وجود دارد.

صندلیهای مازراتی GT2 استراداله بهطور خاص برای این خودرو طراحی شدهاند. این صندلیها از دو لایه فیبر کربن با بالشتکهای فومی تشکیل یافته و در دو سایز کوچک و بزرگ برای خریداران ارائه میشوند. برای دستیابی به موقعیتی بهتر، میتوان این صندلیها را به صورت دستی تنظیم کرد. چنانچه مشتری خواهان صندلیهای راحتتری باشد، میتواند صندلیهای اسپرت معمولی را سفارش دهد.

مشخصات فنی مازراتی GT2 استراداله
قویترین خودروی خیابانی مازراتی نیروی خود را از همان موتور ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو دریافت میکند. این موتور که به Nettuno معروف است، به لطف بازنگریهای مهندسان مازراتی اکنون ۶۳۱ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. مازراتی افزایش توان را به تنظیمات جدید و تغییرات در سیستم اگزوز نسبت میدهد.

مازراتی GT2 استراداله همچنان از جعبهدنده هشت سرعته دوکلاچه استفاده میکند و قدرت در آن به چرخهای عقب منتقل میشود. در این خودرو وزن نهایی حدود ۶۰ کیلوگرم کاهش دارد، در نتیجه شتاب و سرعت نهایی بهبود پیدا کرده است. به گفته مازراتی، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو ۲.۸ ثانیه زمان میبرد؛ در مسیر مستقیم هم امکان تجربه حداکثر سرعت ۳۲۴ کیلومتر بر ساعت وجود دارد.

مازراتی GT2 استراداله از همان تنظیمات سیستم تعلیق نسخه مسابقهای GT2 سود میبرد. قطعات آیرودینامیکی این خودرو تا ۵۰۰ کیلوگرم نیروی رو به پایین تولید میکنند. برای رانندگی با این خودروی قدرتمند چند حالت تعریف شده که با انتخاب حالت کورسا همه چیز برای رکوردشکنی در پیست تنظیم میشود.

محصول جدید مازراتی در همایش هفته خودرویی مونتهری در معرض دید عموم قرار گرفته است. هنوز درباره قیمت یا زمان عرضه این خودرو حرفی به میان نیامده، اما طبیعتاً باید انتظار رقم بسیار بالاتری را نسبت به MC20 داشت. قیمت این خودرو در ایالات متحده از ۲۴۳ هزار دلار آغاز میشود.





