ایران خودرو دوگانه سوز های توربو را روانه بازار می کند

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو از طراحی و توسعه موتور دوگانه سوز توربو شارژ با توان و گشتاور بالا در آینده نزدیک خبر داد.
مهدی رادمنش با اشاره به سورن به عنوان یکی از محصولاتی که از این پیشرانه بهرهمند خواهد شد، گفت: در شرایط کنونی و پررنگ شدن اهمیت کاهش مصرف سوخت، در صورت حمایت از مشتریان خودروهای دوگانهسوز، ظرفیت تولید این محصولات به راحتی قابل افزایش است. توسعه ناوگان تاکسی رانی گازسوز راهکار بسیار موثری در کاهش سبد مصرف بنزین در این ناوگان است که نیازمند حمایت دولت از تاکسی رانان برای جایگزینی با خودروهای فرسوده شبکه تاکسیرانی است.
وی افزود: موتور EF7 پایه گازسوز که سوخت اصلی و پیشفرض آن، گاز طبیعی فشرده است، در نسخه توربو از توان و گشتاور بالاتری نسبت به نمونه تنفس طبیعی برخوردار بوده و با توجه به عدم آسیب به اجزای داخلی آن در اثر استفاده از سوخت گاز، استهلاک پایینی داشته و گزینه مناسبی برای ناوگان تاکسیرانی و حتی مشتریان عادی به شمار میرود.
رادمنش ادامه داد: سورن پلاس محصولی است که در ناوگان حملونقل عمومی نیز مورد توجه است و مشتریان زیادی دارد که با ارتقای موتور آن، رضایتمندی بیش تری برای مصرف کنندگان حاصل خواهد شد.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایرانخودرو گفت: تعامل و تفاهم مناسبی با وزارت کشور برای تولید و عرضه این خودرو در شبکه تاکسیرانی صورت گرفته و امکان افزایش ظرفیت تولید و عرضه آن نیز فراهم است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو محصول وانت آریسان۲ و سورن پلاس به صورت دوگانهسوز تولید میشوند که با توجه به استقبال مشتریان از این محصولات، آمادگی برای افزایش ظرفیت تولید آنها وجود دارد.
خب شما که این موتور و سورن دوگانه توربو رو زمستان پارسال معرفی کردید، یعنی اول معرفی میکنید بعد طراحی و توسعه میدید؟!!!
آفتابه لگن هفت دست شام و نهار هیچی . نتیجه داشتن این همه سوااااابق متعدد این تازه به دوران رسیده ها ؛ امثال این مهدی رادمنش که شده سوگولی علی شیخ زاده (مدیرعامل فعلی سایپا) و تریلی نمیتونه این عناوین مسئولیتهایش را یدک بکشه ( مدیرعاملی مرکز تحقیقات سایپا، عضو هیئت مدیره و قائم مقام پارس خودرو، معاونت مرکز طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، قائم مقامی توسعه محصول گروه خودروسازی سایپا و … را که این آدم در کارنامه خودش به ثبت رسانده) تهش چه آورده ای برای خودروسازی کشور داشته ؟؟؟؟؟؟ آیا یک فن آوری روز مشابه حداقل در همین حد از امکانات فنی و غیر فنی که در خودروهای چینی که وارد کشور شده اند مگر این آدم توانسته در این چندین سال که عهده دار مدیرعااااااملی مراکز توسعه محصول سایپا و تکوین محصول ایران خودرو بوده در خودروهای ایرانی پیاده و بومی سازی کنه ؟؟؟ آیا توانسته مصرف سوخت این لگن های تولیدی داخلی را کاهش بده ؟؟ آیا توانسته سطح ایمنی این تولیدات داخلی را ارتقا بده ؟؟ آیا توانسته با بومی سازی تکنولوژی مورد نیاز کشور و برای این خودروهای ایرانی زمینه اشتغال برای جوانان ایرانی ایجاد کنه ؟؟ کو کجاست ؟؟؟ باید بفهمند با لیست کردن پشت سر هم عناوین مسئولیتها که البته برکسی پوشیده نیست این گونه آدمهای یقه بسته و … چطوری در این کشور رشد میکنند و از چه سفارشاتی و رانتهایی وارد عرصه های تصمیم گیری خودروسازی و صنایع میشوند ؛ افتخاری برای این طیف آدمها ایجاد نمیشه. علی شیخ زاده و سوگولیش مهدی رادمنش یک نمونه و مثال عینی از ضرب و المثل آفتابه لگن هفت دست شام و نهار هیچی.